تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوال - نحوه مچ کردن uv برای آبجکتی که با uv دیگه ای اسکین و مورف خورده -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوال - نحوه مچ کردن uv برای آبجکتی که با uv دیگه ای اسکین و مورف خورده borhani59 05 آبان 1389, 05:49سلام دوستان یه سوال سخت برام پیش اومده که راه حل درستی ازش پیدا نکردم. :-? من دارم تکسچرگذاری یه سری کاراکتر رو برای یه شرکت انجام میدم توی مکس. اون کاراکترها اکثرا یووی خوبی ندارند و بد اندازه هستند یا روهم خور دارند. از طرفی چون به آنرپ مکس تسلط ندارم اونها رو توی uvlayout آنرپ کردم و بعد میارم توی مکس. من بر اساس همون هم تکسچر گذاشتم. خب حالا مشکلی که پیش اومده اینه که اون آبجکتها با اولشون فرق کردن مثل اینکه و دیگه مورف و اسکین رو قبول نمی کنند. در حالی که انیمیت کار تا حد زیادی جلورفته و اونها منتظر تکسچر نهایی هستند. دیدی چه اتفاقی افتاد. من گیر افتادم با قضیه یووی نامناسب!فعلا یکی از بچه ها داره یه کلکی میزنه ولی خیلی زحمت داره: داره یووی من رو با یه روشی که من متوجه نشدم با یووی قبلی لینک میکنه که مادیفایرهای اسکین و مورف دوباره شناسایی بشن ولی این کار باید در هر نما یه بار انجام بشه و زمانبر و اعصاب خوره. اگه دوستان برای این مشکل نسخه ای سراغ دارند دریغ نکنند که گرفتار و شرمنده شدم.درسته که اصولی بود اول آنرپ بشه و بعد اسکین و مورف بخوره ولی کاری هست که شده. اگه چیزی میدونید کمک کنید! یا علی arminAnim 05 آبان 1389, 21:35ببین اگه درست فهمیده باشم این که خیلی ساده است، فقط باید کاری کنی که تعداد vertex های آبجکتت هنگام UV تغییر نکنه. بیشتر توضیح بده ببینم مشکلت چیه که تعداد ورتکسهات تغییر می کنه arminAnim 05 آبان 1389, 21:36به نظرم یک روز وقت بذار، uv رو تو مکس خوب یاد بگیر یه باره قال قضیه رو بکن انقدرا هم پیچیده نیست borhani59 06 آبان 1389, 05:39سلام هم تعدادش تغییر میکنه هم جابه جا میشن و هم شماره هاشون عوض میشه: اینها رو مسئول ریگینگ و انیمیت بهم گفت. من با uvlayout مسلط هستم و مکس قدرت اونو نداره. اون برنامه منتخب gnomon و خیلی از texture artist های بزرگه. من فکر نمیکنم ایراد از اون باشه اولش آبجکت هام رو quad خروجی میگرفتم و اون برنامه اصلاح میکرد بعد فهمیدم که باید polygon بگیرم چون مدل ها چند ضلعی هم داشتند. بازم مشکل حل نشد. از طرفی گفتم که پروژه با همه اون ایرادها جلورفته و یه راه حل اصلاحی الان مورد نیازه و یاد گرفتن حرفه ای آنرپ مکس و اصلا آنرپ قبل از ریگ و اسکین صد البته مشکل رو برای کارهای بعدی میتونه حل کنه! خب برای اصلاح همین وضع چکار باید کرد؟ من مدل رو آنرپ کردم و تکسچر زدم، حالا که میخوام یووی رو ازش save کنم و برای آبجکت ریگ شده load کنم قبول نمیکنه. اگه هم قبول کنه یه جورایی weld نشده و به هم ریخته میاره. دوستان اگه راهی داره لطفا کمک کنند...:-? یا علی arminAnim 06 آبان 1389, 11:38خوب دوست من آدم موقعی از یه نرم افزار استفاده میکنه که بتونه از پس مشکلاتش بر بیاد، شما هم وقتی روی ورودی-خروجی گرفتن از نرم افزار uv مشکل داری ازش استفاده نکن. در ضمن من فکر نمی کنم کاراکترای شما انقدر پیچیدگی داشته باشه که نشه با مکس بهش uv داد. به هر حال جواب خیلی ساده اس. در حال حاضر یا باید کار با uv layout رو یاد بگیری و یا کار با uv مکس رو. که اگر بتونی توی مکس این کارو انجام بدی خیلی ساده مشکلت حل می شه حد اقلش من اون موقع می تونم راهنماییت کنم. الان کسی باید راهنماییت بکنه که از uv layout استفاده کرده باشه. تا اونجایی که من می دونم توی پروژه ی خودمون ما در هر مرحله از پروژه که اراده کنیم می تونیم uv کاراکترامون رو تغییر بدیم borhani59 06 آبان 1389, 12:08سلام آرمین جان من متشکرم از پاسخهات ولی نکته اینه که من برنامه uvlayout رو مسلطم و ورودی و خروجی توی اون مشکلی نداره. مگه این که در مکس یه قلق خاصی داشته باشه. نکته هم اینه که کار اصولی پیش نرفته و لازمه حالا بعد از اسکین یووی اصلاح بشه .اگه شما به مشکلی برنخوردی انشاءاله دیگه هم نخوری ولی این نکته برای من راه حل نمیشه عزیز جان. حالا که عوض شده دلیلش هم مهمه ولی مهم تر اصلاحش هست عزیزان دیگه ای که احتمالا با این مشکل برخورد کردند لطفا کمک کنند. یا علی borhani59 06 آبان 1389, 12:11ببخشید تکراری شد arminAnim 06 آبان 1389, 12:18بابا بخدا فهمیدم هم اسکین شده هم مرف! اگه واقعا کارت لنگه و خیلی اوضاع خرابه بیا زیر مرف و اسکین، یه uvw unwrap بده یو-وی تو درست کن و خلاص! بی خیال uvlayout. تا موقعی که یه راهی واسه تغییر نکردن مش توی import-export پیدا کنی. درضمن اگه یه سری هم به help نرم افزار uv layout بزنی شاید نکته ای پیدا کردی که مشکلت حل بشه arminAnim 06 آبان 1389, 12:27بهر حال امیدوارم حل بشه borhani59 06 آبان 1389, 16:18سلام ممنونم از پیگیری های دوست عزیز رامین جان. آقا بسیار تا همینجا هم زحمت کشیدی. من بلدم با مکس آنرپ کنم ولی خوبشو میخوام که طول میکشه کامل یاد بگیرم و زحمتشو برای یووی لی اوت کشیدم. من هم به این نتیجه اصلی رسیدم که به هر حال باید آنرپ مکس رو هم کامل یاد بگیرم چون هم یه جاهایی مزیت داره و هم برای این جا ها لازمه. یووی لی اوت تنظیمات ورودی و خروجی اصلا نداره. فقط load و save داره. اگه نکاتی در مورد تنظیمات obj در مکس هست لطفا عکس بذارید و اگه نه که من فعلا با default خودش کار میکنم و فقط نوع صفحات رو polygon میذارم چون غیر مربعی هم داره. برای اصلاحش کسی راه حلی نداره؟ این پست دهم هست. یعنی واقعا راه دیگه ای نداره. هیچکس نمیدونه؟ یا علی Hidden Dragon 11 آبان 1389, 10:50با سلام: دوست عزیز اتفاقی که در هنگام خروج و ورود مجدد مدل به نرم افزار 3 دی اتفاق می افته به دلیل هسته مرکزی نرم افزار 3 دی هست که کمی با نرم افزار های دیگه متفاوته ، حتی اگر در تعداد Face ها هم تغییری ایجاد نشه در vertex order تغییر ایجاد میشه و همین امر باعث میشه مدل در هنگام مرف شدن و یا استفاده از Skin modifier دچار مشکل بشه، به همین دلیل اگر پروژه شما طولانیه بهترین راه حل خود نرم افزار 3 دی مکسه. موفق باشید borhani59 12 آبان 1389, 10:12سلام اول تشکر از التفات و راهنماییتون. اما جواب شما تا جایی کار راه اندازه که من در مرحله انتخاب نرم افزار در اول آموزش باشم یا زمان مناسب برای یادگیری و انجام این کار با نرم افزار مبدا ( که اینجا مکس هست) داشته باشم. پروژه جلو رفته و اکثر کار انیمیت شده و من باید به سرعت تکسچرها رو تحویل بدم. کاراکترهای باقی مونده رو هم من خودم آنرپ میکنم و بعد میره مورف و اسکین میشه. اما قبلی ها رو دوستم با زحمت و زمان زیاد یه جوری با یووی داغون اولیه مچ میکنه که نتیجه درست بشه ولی راه حل اصولی نیست. فرمایش شما درست که من آنرپ مکس رو فول یاد بگیرم که گرفتار این اداها نشم ولی همون UVLayout و برنامه های دیگه هم صد در صد انتظارات من رو برآورده نمیکنند. (شاید سریع بشه نصفش رو یاد گرفت ولی من قدرت مانور میخوام که به سرعت بدست نمیاد) تازگی که در مورد آنرپ مکس تحقیق و مطالعه بیشتری کردم هم میبینم با زحمت و زمان بیشتری اون نتیجه رو میده. تنها خروجی به UVLayout نیست بلکه اسکریپت Roadkill که اتوماتیکه هم تغییر در مدل میده. البته مدل ها فول کواد (تماما مربعی یا فقط با مثلث نیستند و این هم احتمالا یه پایه مشکلات هست.) من باورم نمیشه این مشکل یه راه حل عمومی و معمولی نداشته باشه. دوستان هنوز کمک! یا علی arminAnim 12 آبان 1389, 12:20اگه از اون روزی که تاپیک زدی آنرپ مکس رو کار کرده بودی تا الان مشکلت حل شده بود سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 522]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن