تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815287930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايزه‌ داستان خارجي اينديپندنت براي نويسنده‌ بلژيكي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جايزه‌ داستان خارجي اينديپندنت براي نويسنده‌ بلژيكي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب

جايزه‌ي بهترين داستان غيرانگليسي "اينديپندنت" سال 2008 به يك نويسنده‌ي بلژيكي رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، "پائول فرهاگن" براي رمان «امگاي مينور» موفق به دريافت جايزه‌ي 20هزار دلاري داستان خارجي "اينديپندنت" شد.

اين جايزه كه به بهترين داستان غيرانگليسي يك نويسنده‌ي معاصر تعلق مي‌گيرد، تا سال گذشته ميان نويسنده و مترجم انگليسي اثر برتر تقسيم مي‌شد؛ اما امسال "فرهاگن"، كه ترجمه‌ي اين كتاب را خودش انجام داده، هر دو جايزه را به خود اختصاص داد.

به گزارش روزنامه‌ي گاردين، اين نويسنده‌ي بلژيكي پس از آگاهي از كسب جايزه‌اش، گفت: «اين‌كه مردم كار شما را دوست دارند، هميشه جالب است؛ اما اين كه روشنفكران بزرگ بگويند اين بهترين كتابي است كه در سال خوانده‌اند، واقعا شگفت‌آور است.»

"فرهاگن" كه جايزه‌ي "فلميش" را به دليل آن‌كه مبلغي از آن در اختيار خزانه‌ي آمريكا قرار مي‌گيرد، قبول نكرده است، گفت: «اكنون مبلغ نقدي اين جايزه را به انجمن آزادي‌هاي مدني آمريكا اهدا مي‌كنم.»

كتاب يادشده دومين رمان فرهاگن و اولين اثر او خواهد بود كه به زبان انگليسي منتشر مي‌شود. اين كتاب در آلمان، هلند و فرانسه فروش خوبي داشته است و ناشران آن اميدوارند در انگلستان نيز فروش قابل توجهي به دست آورد.

جايزه‌ي ادبي "اينديپندنت" در سال 1990 از سوي روزنامه‌ي انگليسي "اينديپندنت" با هدف تقدير از بهترين اثر داستاني ترجمه‌شده به زبان انگليسي راه‌اندازي شده است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن