تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813104549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Dust-Fire-Wind-Water - آخرین کار جلوه های ویژه من -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Dust-Fire-Wind-Water - آخرین کار جلوه های ویژه من VirtualSaeed 31 مرداد 1389, 13:03سلام نماز روزتون قبول :wink: آخرین کار من تو قسمت جلوه های ویژه ؛ خاک ، آتش ، باد ، آب 64 لایه روی هم تو افتر افکت ، تا حالا اینهمه لایه رو هم نچیده بودم کیفیت کار FullHD به اسم کارو ربطش به خود کار گیر ندید که فقط یه اسمه خاستم قشنگ باشه آبو بادم قبول کنید :wink: شنها یا خاکها با پارتیکل مکسه که برا محاسباتش پدر سیستم در اومد چیز دیگه ای که هست اینه که اگه یکم به دوربین لرزه میدادم خیلی طبیعیتر میشد ولی ترجیح دادم ثابت باشه تا حواس بیننده از افکتها پرت نشه باقی برنامه ها هم همه میدونید ، افتر فوتوشاپ، ایلوژن ...... لینک دانلود () چند فریم از کار با کیفیت بهتر موفق باشیم shirani 31 مرداد 1389, 14:40جالب بود :rose: mehrdad_hellboy 31 مرداد 1389, 18:17سلام آقا کار باحالی بود:cool: مخصوصا اون جاها که بال میزدی یه لحظه یه time enable remap رفته بودی تو چند فریم خیلی با حال بود:neutral: خوش تیپ هم هستی:paint: مخلصیم:wink: VirtualSaeed 31 مرداد 1389, 19:54ممنون آقای شیرانی و البته هل بوی ، فقط اینی که گفتیو نگرفتم یعنی چی time enable remap ، ولی فک کنم چیز خوبیه :green: reza 2kn 01 شهريور 1389, 00:28سلام سعید جان:rose: کار خوبی شده و خوشم میاد که هروقت ایده به سرت میزنه میری و روش کار میکنی:paint: چون خودت گفتی بیا دقیق کارای ما رو هم ببین: - منظورت از آوردن اون شن ها چی بوده؟ میخواستی بگی با اونا ظاهر میشی یا از اونا ساخته میشی؟؟ آخه بعضی جاها هست که تو هستی و شن هنوز به اونجا نرفته یا انگار با ماسک کار کردی تو ظاهر شدن. - اول کار رنگ پوستت و لباست خیلی سرد هست ، وقتی که آتیش رو روشن میکنی ، کل صحنه قرمز میشه تا ته. فکر نکنم که محیط به این سردی و روشنی با همچین آتیشی اینجوری قرمز شه ، معمولا جاهای تاریک اینجوری میشن.البته خیلی خوبه که توجه کردی که به صورتت و بقیه اجزا رنگ بدی و با وجود این که کیفیت کمه ولی حس میکنم که سایه ای که رو لباست هست هم آتیش و داره که خیلی خوبه. به نظرم اون حالت Heat Haze ( همون خطای دید که تو دمای بالا اجسام و لرزون میبینیم) خیلی پایین میاد. یعنی مقدارش زیاده:green:دستت رو تو طول این آتیش زدن دوباره ساختی با ماسکی چیزی یا نه؟ چون وقتی که آتیش روشنه یکم کارتونی به نظر میرسه:-?البته یه چیزی هست که ممکنه روش کارکرده باشی و تو این کیفیت پیدا نباشه. آتیش نور ثابت نداره نورش کم و زیاد میشه، بچه های اونور بهش میگن Flicker مثلا برای این کار باید به Opacity اون Adjustment Layer ای که توش این نورپردازی و دادی یه Wiggle آروم بدی:wink: - از تیکه بال ها خیلی خوشم اومد:oops: خیلی خوب بود. فقط یه سوال بال ها رو تو 3D ساختی؟؟ راستی چیزی هم که مهرداد جان گفت منظورش همون Time Remapping هست که حرکات رو تند و آهسته میکنی. مخصوصا جایی که بال چپ خم میشه. - تیکه بعدشو نفهمیدم منظورت چی بوده؟ میخواستی غیب کنی کارکتر رو یا یخ بزنه؟؟ یه مشکلی هم که داره وقتی که فقط سر و گردنت و دستات این حالت و دارن مشکلی نیست ولی وقتی که کل لباس هم میخواد این شکلی شه ، رنگ اصلی صورت بهش برمیگرده و دوباره این شکلی میشه:green: چرا وقتی که کل بدن این حالت رو میگیره تکستچر ئه میلرزه؟؟ خودت خواستی این شکلی باشه؟؟ تکستچر بدن تو این حالت با Background یکیه؟؟ ببخشید دیگه بیکاری زد به سرم تیریپ Banii Esraiilii Style رفتم:green: منتظر کارهای آیندت هستیم:oops: موفق باشی:oops: VirtualSaeed 01 شهريور 1389, 05:12آقا رضا سلام و ممنون از این نقد کاملت درباره اون شنها بله منظورم ظاهر شدن بود که چیزیرو که گفتی رو در نظرم بود و راهش رو هم پیدا کردم ولی از اونجایی که کار سنگینی برا سیستمم بود برا نمونه ها بعدی موکولش کردم ، این حجم کم شن 8 لایه رو همه که جدا تو مکس رندر شده و رو هم به این حجم رسیده ( پدر سیستمو درآووردم :wink: ) تو عکس دونه های شن معلومه نظر دومتم به جا درباره آتیش ، میشینی سرش چن روز کار میکنی تا چیزیو که میخای درآری و بعدش میبینی چیزی که در میاد یکم با واقعیت جور در نمیآد ولی به نظر من برا این نمونه خوب بود و منو راضی کرد چون چیزلی زیادی هم یاد گرفتم البته اون کمو زیاد شدن نور رو اطراف رو حواسم نبوده که ممنون گفتی بله بالها سه بعدی هستن، ایراد هم زیاد دارن :wink: رنگ صورت رو عمدی خاستم دوباره بیاد، حتی بیشتر چون باقی کار یکم طولانی میشدو این براش یه تحرک ؛ لرزش تکسچر هم عمدی بود ، میخاستم حس بودن این کاراکتر رو تو فضا از بین نبرم میخاستم بازتاب بک رو تو بدن ببینم و همچنین حس تأثیر گذاری بک رو ، منظورم این بود که طرف نامئی بشه در کل ولی فقط محو نشه و قبلش این قدرت رو نشون بده که میتونه خودشو و هم لباسشو نامرئی کنه ( نه غیب کنه ) استفاده کردم ، ممنون ... winsent 01 شهريور 1389, 06:27سلام مهندس جان. کار بسیار زیبا و خفنی شده بود! تبریک و خسته نباشید میگم، راستی افکت خاک منو یاد فیلم مرد عنکبوتی انداخت. موفق باشید... VirtualSaeed 01 شهريور 1389, 21:00وینسنت سلام و ممنون ، ضمنا من مهندس نیستم :green: سعیدم به اسپایدرمن هم میرسیم :wink: imanbaraty 01 شهريور 1389, 22:491- خسته نباشی 2- ایده هات خیلی جالبه ... خیلی حال کردم 3- تلاشت هم عالیه 4- اجرا خوب نیست . اجرای کار می تونه خیلی ظریف تر و بهتر باشه کلا من با اجرای کار زیاد حال نکردم 5- ترکیب بندی رنگ ها هم می تونه بهتر باشه 6- خوش تیپی !!! 7- ایشالله با کار و تجربه بیشتر اسپایدر من هم بسازی !!! VirtualSaeed 02 شهريور 1389, 10:571- سلامت باشی 2- ممنونم لطف داری 3- اونم تشکر 4- بله اجرا ایراد زیاد داره ولی خوشحال میشدم که مثل آقا رضا دقیقتر بگین تا ایرادایی رو که ندیدم برام روشن بشه البته این یه نمونه سریعه و اگه کار جدی بود قضیه فرق میکردو تا جای ممکن سعی میکردم ایرادارو برطرف کنم ، والا به نظر من همین ایده رو برای یه کار جدی میتونم بدون نقص ( منظورم خیلی خیلی بهتره وگرنه نقص همیشه هست ) درآرم :neutral: 5- همون 4 :wink: 6- ... 7- ایشالا بسازیم specter-1369 06 شهريور 1389, 03:36جا داره یه خسته نباشید از ته دل بگم.واقعا تحسینت می کنم به خاطره شجاعتت واقعا تحسینت می کنم.سراغ کار خیلی بزرگی رفتی تعارف ها و تشویق ها رو میذارم کنار 1-راستشو بخوای تنها سکانسی که خوشم اومد بال زدن بود.واقعا خوب کار شده بود.باقیش رو خیلی نپسندیدم.شاید اگر کمی نرم افزار های 3 بعدی ساز رو باهاش تلفیق میکردی الان نتیجه کار 10 برابر بهتر می شد 2-ظاهر شدن شن که چیزه خاصی ندیدم توش :-? 3-به عنوان یک بیننده اگر تیتر رو نمیخوندم اصلا نمی فهمیدم منظورت یخ زدن بود 4-قضیه اون سیاه شدن دست چیه ؟ یعنی دستش سوخت طرف؟:wink: اما بازم میگم شجاعتت رو تحسین میکنم موفق باشی رفیق Hidden Dragon 06 شهريور 1389, 10:44با سلام: در ابتدا باید عرض کنم خدا قوت ضمنا بعد از دانلود کردن فایل شما بدلیلی که نمیدونم فایل Rar دانلود شده باز نشد و بعلت سرعت بالای اتصال به اینترنت!!! دانلود مجدد را گذاشتم برای یه وقت مناسب تر اما با توجه به عکس های موجود و پاسخ های قبلی چند نکته به نظرم رسید که امیدوارم مفید باشه و عدم رویت فایل ویدیوئی باعث نشده باشه که نظرات اشتباهی را مطرح کنم، به هر حال از این برادرتون بپذیرید. و اما بعد 1- باید خدمتتون عرض کنم هدف هر هنرمندی که در زمینه تولیدجلوه های بصری فعالیت میکنه ایجاد تصاویر درست و قابل قبوله نه دسترسی به تصاویر از روش و یا فرآیند به ظاهر درست، برای روشن شدن این مطلب چند نمونه را یادآور میشم: فرمودید 64 لایه را روی هم گذاشتید تا این تصاویر را ایجاد کنید، هرچند این تعداد برای تولید بعضی پروژه ها تعداد چندان زیادی نیست اما در مورد تصاویر شما باید عرض کنم از نظر من وجود این تعداد لایه الزامی نیست و حتی به فرض نیاز به این تعداد لایه میتونید با استفاده از قابلیت Pre Compose و Nesting در نرم افزارAFTER EFFECTS مدیریت Composition و در نهایت پروژه خودتون را به شکل ساده تر و موثرتری انجام بدید. مثال دیگه در مورد Particle System بوجود آورنده شن هست، باید خدمتتون عرض کنم با توجه به نمونه هایی ارسالی و با توجه به این مطلب که فرمودید پدر سیستم شما در زمان انجام مراحل مربوط به تولید این سیستم ذره ای دراومده با یادآوری بند 1 پاسخ خدمتتون عرض کنم که برای تولید اونها میتونستید از نرم افزارها و یا پلاگین های جانبی در محیط های 2D و یا 2.5Dاستفاده کنید به عنوان مثال پلاگین Particular در محیط AFTER EFFECTS که میتونه تعداد خیلی زیادی از ذرات را با حس و حال 3D و در زمان خیلی کوتاهی ایجاد کنه و ... 2- یکی از مشکلات پایه ای که در تصویر دیده میشه عدم وجود عمق میدان و همچنین عدم وجود ترکیب بندی مناسب هست که با توجه به اینکه شما زحمت زیادی کشیدید تا تصویری جذاب و با جلوه های سه بعدی ایجاد کنید، اما وجود یک تصویر پس زمینه تخت و به صرف وجود بافت نه چندان تاثیر گذار باعث شده کار تا حد یک کار دوبعدی و تخت که هماهنگی لازم را با جلوه های سه بعدی مورد نظر شما نداره نزول پیدا کنه و مقدار خیلی زیادی از زحمات شما به همین سادگی از بین بره. 3- جلوه مربوط به FADE IN شخصیت بگونه ایه که بشدت دوبعدی به نظر میرسه، معمولا برای ایجاد اینگونه تصاویر در فیلمهای هالیوودی از مدل های سه بعدی شخصیت و فرآیند استفاده از سیستمهای ذره ای که قابلیت DISAssemble و Assemble کردن موضوعات را دارند استفاده میشه و یا با حقه Morphing سه بعدی و سپس مونتاژ اون برروی تصویر اصلی و سپس اضافه کردن لایه Dissolve کننده و در نهایت مونتاژکردن لایه مربوط به Particle ها تصویر نهایی بوجود میاد اما شما میتونید از یک روش ساده تر هم استفاده کنید که تاثیر خوبی داره به اینصورت که در نرم افزار AFTER EFFECTS لایه مربوط به شخصیت را به همراه لایه TrackMatte اون (منظور لایه ای که باعث FADE شدن شخصیت میشه) Pre Compose کنید و بعد از این لایه جدید بوجود آمده که در حقیقت خودش یک Composition یک کپی بگیرید و بعدش با افکتی مثل Fill با رنگ تیره نزدیک به مشکی لایه جدید را پر کنید و در TimeLine این لایه جدید رو در زیر لایه اصلی قرار بدید و بسته به سرعت انیمیشن بین 5 تا 10 فریم لایه مشکی را در زمان به عقب بکشید تا با لایه اصلی Time Offset داشته باشه و اگه دوست داشتید به لایه مشکی شخصیت که داره با کمی تاخیر و در پشت لایه شخصیت اصلی ظاهر میشه فیلترRouphenEdge را اضافه کنید و به اینصورت تصور سه بعدی بودن به حجم بدن شخصیت بدید البته میتونید جهت حتی بهتر شدن ... جان شما برای این قسمتش کافیه!!! 4- در زمان ظاهر شدن شخصیت جلوه کار بگونه ایه که به نظر میرسه یک لایه بصورت سربار و نه چندان دلچسب تصویررا بصورت کلی ظاهر میکنه منظورم اینه که ادامه لایه محو کننده روی صورت و لباس و بدن یکپارچه است که این حالت خوشایندی را ایجاد نمیکنه، برای حل این مشکل میتونید همونطوری که در بخش 3 اشاره کردم اون دولایه را Pre Compose کنید و بعد چند مرتبه اونو Duplicate کنید و بعد با استفاده از ماسک قسمتهای مختلف بدن مثل سر و صورت و ... را Isolate کنید و با ایجاد Time Offset این حس را ایجاد کنید که بخشهای مختلف بدن بصورت مجزا و بعنوان یک موضوع سه بعدی در تصویر نهایی ظاهر بشه. !!! آقا، جان شما برای خودمم حاضر نیستم یه دفعه اینقدر مطلب تایپ کنم برای همین اگه عمری باقی بود مراحل بعدی، یعنی آب و آتش و یخو اینا واسه یه وقت دیگه اما چند تا مورد کوچیک در پایان!!! 5- Color Grading و همخوانی رنگ های موضوعات پیش زمینه و پس زمینه و باقی المان ها نیاز به کار داره، تصویر شخصیت با توجه به اینکه با دوربین عادی تصویر برداری شده کمی Blur هست که اینطرفا عادیه اما مشکل موقعی به چشم میاد که تصویر پس زمینه Sharp و خیلی واضحه که بایستی کمی Blur بشه و از نظر Film Grain با پیش زمینه مطابقت داشته باشه، یکی از مسائلی که باعث میشه کار نهایی خوب به نظر برسه آنالیز تصاویر واقعی از پدیده هایی مثل آب و آتیشه و همینطور دیدن جلوه های ویژه درست وحسابی تا نهایتا کاربر احاطه کاملی به فیزیک اون پدیده داشته باشه، بعنوان مثال اندازه ذرات شن تو کار شما از اندازه ماسه بادی که چه عرض کنم از گندله ساختمانی هم بزرگتره و یا آتیش بیش از حد قرمز و در میانه Solid هست و...و یا یخ که فاقد عمق و شکست و بازتاب نوری مناسبه که دیدن تصاویر خوب جهت رفع این مشکل کمک شایانی میکنه. !!!مهم مهم مهم !!! اما در پایان باید خدمت شما دوست عزیز عرض کنم "کار نیکو کردن از پر کردن است" برای همین دست از تلاشتون بر ندارید و مطالعه و تمرین را فراموش نکنید،" Keep Going" موفق و پیروز باشید. VirtualSaeed 06 شهريور 1389, 11:371-راستشو بخوای تنها سکانسی که خوشم اومد بال زدن بود.واقعا خوب کار شده بود.باقیش رو خیلی نپسندیدم.شاید اگر کمی نرم افزار های 3 بعدی ساز رو باهاش تلفیق میکردی الان نتیجه کار 10 برابر بهتر می شد 2-ظاهر شدن شن که چیزه خاصی ندیدم توش :-? 3-به عنوان یک بیننده اگر تیتر رو نمیخوندم اصلا نمی فهمیدم منظورت یخ زدن بود 4-قضیه اون سیاه شدن دست چیه ؟ یعنی دستش سوخت طرف؟:wink: بال سه بعدی هست ولی خب زیاد خوب در نیومده که میگین با سه بعدی تلفیق بشه ظاهر شدن شن هم سه بعدیه و البته همینطور که بچه ها گفتن و عیباشو میدونیم بعدشم که من تو تیتر نوشتم آب یا water ننوشتم یخ ، البته اونم ایراد زیاد داره و آب فقط یه اسمه که بعد از ساخت انتخابش کردم والا دستشم گفتم یکم رنگش متناقض نشه :wink: بازم ممنون از نظرت که کمک کرد 100% عزیزمی آرزوی موفقیت برا شما VirtualSaeed 06 شهريور 1389, 11:38برا اینهمه مطلب فک کردم محترمانه تر باشه یه پاسخ جدا بفرستم تا دوتاشو یکی کنم :wink: سلامو ممنون دقیقا و من هم همین کارو کردمو هر چند لایه مرتبط تو یه pre compose منظورم اینه که تمامی لایه ها انقد شده ذراتو بله میتونستم پلاگین استفاده کنم ولی به دلم ننشست ، ضمنا اگه فیلم کار رو هم ببینید ایراداتش به بزرگی و تعداد ختم نمیشه گرچه کیفیتش تو فیلم HD بهتره ولی بچه ها لطف کردن و هر ایرادیو دیدن گوشزد کردنو منم راه حل پیدا کردم ولی نمیدونم بتونم یا بخام تصحیح کنم یا نه :green: به نظر شما تصحیح کنم ؟! بله بکش خیلی تخته ولی به بلار و گرینش دقت نکرده بودم ممنون ، راستش چون ایده خوبی میدیدم اینو فک کردم پسزمینه لازم نباشه و بهتره رو خودش کار کنم همه این کارها که اشاره کردید هم تو fade in زیر ذرات بش اعمال شده ولی ایده اینکه اجزای بدن جداگانه ظاهر شن هم خوبه تقریبا مث محو شدنش که دو مرحله ایه درباره اندازه ماسه ها هم فک نمیکنم دیگه انقد بزرگ باشه ها ! یخ نیست اون آبه :green: و رفله و قطره هم نداره درسته آقا همچنین شما هم موفق باشیدو دس از تلاش بر نداری راستی منتظرم فیلم کار رو هم ببینی و دوباره ایراداشو بگی :wink: VirtualSaeed 13 شهريور 1389, 18:12به علت اشکالاتی تو هاست قبلی لینک دانلودو عوض کردم لینک دانلود جدید () سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن