تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802774971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مودلینگ؟؟؟ -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مودلینگ؟؟؟ black-hat 20 مرداد 1389, 10:43سلام به همه آفا من یه مشکل اساسی در مورد مودلینگ دارم هر مدلی رو که میخوام یسازم نمیدونم باید از کجا شروع کنم ولی وقتی آموزشش رو نگاه میکنم همه ی کارایی رو که میکنه(روشها یی رو که استفاده میکنه) منم بلدم ولی....... میخواستم روش شما رو هم بدونم esfehanei 20 مرداد 1389, 11:17اتفاقا منم همین مشکل رو دارم کسی اگه راه حلی داره بگه FATEMEH 20 مرداد 1389, 11:26چند تا نکته شاید بدردتون بخوره : اولین و مهم ترین چیز برای ساخت مدل اینه که شما با دقت بهش نگاه کنید . حتی اگر شده ساعت ها اینکارو بکنید . اگر عکس داره که رفرنسای زیاد ازش تهیه کنید .این کار باعث میشه شما اجزای مدل رو از هم تفکیک کنید . مرحله بعدی اینه که برای ساخت مدل از کل به جزء برید . برای مثال برای ساخت یه ربات اول پیکره و ستون اصلی کار رو در میارید و بعد مرحله به مرحله جزئیات رو اضافه میکنید . از کل به جز رفتن یه اصل مهم توی مدلسازیه . دوستان دیگه هم مطمئنا راهنمایی های خوبی میکنند . موفق باشید داش ممد 21 مرداد 1389, 00:12یا حق سلام مدلینگ چیست ؟(از نظر من): مدلینگ یعنی خلق چیزی که دوست داری پس اول شرط برای اینکار باید بخوای این برای خودم ثابت شده مثلا یه خونه رو تو یه هفته با کل وسایل مدل کردم ولی یه ادم رو هنوز هم که هست مدل نکردم حالا دو باره از نو میسازمش حدود 2ماهی هست دومین شرط دقت و منظم بودن هست مثلا شما یه جای میرسین می بینید نرم نیست میان وسط کار بهش چند تا لاین اضافه می کنید ولی این به ریتم کار نمی خوره و باید از نو شروع کنید و منظم بودن یعنی از هر 1 ساعت یه سیو جداگانه داشته باشین این هم بدک نیست چیزی که فاطمه گفت یکی از شرط هایی است که پس از اینها میان یعنی باید شکل رو بشناسی فکر کنی تو دستت هست (وا چقدر روانشناسانه)خوب هیچ وقت در اخر کار خودتون از کارتون خوشتون نمی اد یعنی من که نادر تاحلا یک بار شده پس کار ها تون رو بزارین تا یکنفر دیگه نقد کنه یا توی گالری ها بزارین اخرین نصیحت من (کوچیکتر از این حرف هام) تمرین تمرین تمرین .... mostafa 008 21 مرداد 1389, 00:31والا منم همین مشکلو دارم نمیدونم باید چیکار کنم... Baloot3D 21 مرداد 1389, 08:38سلام به همگی در مورد مادلینگ باید گفت که انواع مختلف داره . یعنی مدل کردن اشیاء غیر اورگانیک با اورگانیک متفاوت هست . عموما برای مدل های اورگانیک از یک باکس ساده استفاده میشه و همونطور که فاطمه جان گفتن از کل به جزء باید رفت . دلیل این نوع از مادلینگ هم یک پارچه بودن مدلهای اورگانیک هست .(مٍثل بدن انسان) در مورد مدل های غیر اورگانیک بحث متفاوت هست . چون عموما اشیاء از اجسام جدا از هم تشکیل شدند ، شما هم باید اونها رو جدا جدا طراحی کنید و هر جزء رو جدا مورد بررسی قرار بدبی . این بررسی هم بسیار مهم هست و به قل فاطمه جان شاید چند ساعت طول بکشه که مثلا فلان قسمت این ماشین رو چطور طراحی کنم بهتر هست و از چه روشی سریعتر و دقیقتر میشه این کار رو انجام داد، یا لاستیک هاش شبیه به یک استوانه پخ شدست یا بدنه ماشین شبیه یه مکعب مستطیل... این کار هم کاملا از قواعد طراحی دستی تبعیت می کنه . یعنی ببینیم این قسمت به کدوم حالت کلی شبیه تر هست . مثلا این قسمت مثل یک مستطیل هست که لبهاش نرم شده ، پس بهتر هست که کارم رو با یک مستطیل شروع کنم و غیره . در مورد طراحیه دستی بدن موجودات این حالت صادق هست ، مثلا سر انسان رو در ابتدای طراحی با یک دایره ساده شروع می کنند و طراحیه قفسه سینه رو با یک مستطیل ساده و این کار رو ادامه می دند تا طرح اولیه و فیگورش مشخص بشه ، حالا میرن روی جزئیات و بر طبق اون خطوط اصلی و اولیه این کار رو انجام میدن . البته این رو هم باید اضافه کرد که روش های متنوعی برای طراحیه یک جسم وجود داره . مثلا بعضی ها Edge رو میکشن و آروم آروم فیس ها رو زیاد میکنند و بعضی ها برای طراحی اصلا از روش باکس مادلینگ استفاده نمی کنند و جاش از سطوح NURBS استفاده میکنند یا حتی از Spline که روش Surface میکشن ، ولی روشی موفق هست که از تمام تکنیک ها به موقع استفاده کنه . و هیچ وقت فراموش نکنید که یک مدل ساز خوب اول به خوبی به مدل نگاه میکنه و اون رو توو ذهنش بررسی میکنه تا بهترین و سریعترین راه رو انتخاب کنه . موفق باشید borhani59 21 مرداد 1389, 11:16سلام :rose: تأیید دوستان ابتدا صحبت های دوستان در مورد مطالعه موضوع (مشاهده )، شروع کردن از علاق(قدرت راهیابی انگیزه)، روش کل به جز(مدلسازی تکاملی)، تفاوت هندسی مدل های بیجان و مدل های زنده (آزاد و منحنی بودن طبیعت) و ... نکات از این قبیل رو منم تأیید میکنم و توصیه میکنم برای بهتر شدن کار عملا از این اصول پیروی کنیم. چند نکته که فکر کنم مفید باشه: >|< تقلید از استاد در مورد اینکه وقتی یه آموزش رو میبینیم دو تو نصفی اتفاق میفته: 1- اون چیزهایی رو که میدونیم مرور میکنیم. 2- اون چیزهایی رو که نمیدونیم حدس میزنیم. 2.5 ! - اون چیزهایی رو که متوجه نشدیم چون خبر نداریم رد میشیم. اگه فقط ببینیم چیز خاصی یاد نمیگیریم الا اینکه همون چیزی رو که میدونیم مرور میکنیم. ولی اگه یه تقلید عملی از تاتوریال باشه ما به لایه مخفی نکات اون کار دست پیدا میکنیم. نکاتی که از دید ما مخفی مونده بود... همون فوت کوزه گری منظورمه. دستور ساده ای که همیشه خلأ اون رو احساس میکردی و جلوی چشمت بود، یا یه کلک ساده که میخواستی از روش دیگری به سختی انجامش بدی و نمیتونستی. تجربه ای که خودم داشتم تاتوریال فیلمی از کتابی چند صد درصد سرعت یادگیری رو بالا میبره چون به ما اجازه تقلید کاملتر رو میده. من خودم خیلی توی یادگیری خودخواه هستم و حرف کسی رو گوش نمیکنم ولی وقتی فهمیدم که این کاره یه استاده اونوقت دیگه کاملا اخلاقم رو کنار میذارم تا بتونم از تجربه و مهارت اون بهره مند بشم. نقد هم که به اون اشاره شد دو تا حسن داره: - اشکالات مخفی رو بالا میاره تا مورد توجه باشند - راه حل های پیشنهادی رو برای اصلاح دعوت میکنه >|< تقلید از نرم افزار مدلسازی یه سری عملیات برای ساخت یه جسم سه بعدی مجازیه. خب فکر کردید چطور شد که این نرم افزارها اینقدر پیشرفت کردند تا به این حد از شبیه سازی رسیدند؟ در ریاضی به روشی که باعث میشه با یه سیستم بشه بهتر کارکرد و با تحلیل بشه از اون کار کشید میگن مدل کردن (اصطلاح ریاضی) به زبان ساده اگه بخواهیم در مورد مدلسازی کامپیوتری اجسام بگیم اینه : شما فرض کنید که میخواهید به کامپیوتر بگید یه مکعب بسازه: خب یه مستطیل بعد ارتفاع... دقت کردید که روشی ساده تر وجود نداره!(مکعب منتظم هم که با یه اندازه ایجاد میشه ساده ترینه!) منظور از این داستان گویی اینه که باید ببینی اول نرم افزار چه امکاناتی داره! ثانیا امکاناتی رو که فکر میکنی نداره از چه کلک ها یا روشهای جایگزینی استفاده میکنه؟ ثالثا روال کار با این ابزارها چیه؟ اگه مدل رو کاملا مطالعه کنی و اگه نرم افزار رو درست بشناسی و اگه آموزشها رو با این دید تعاملی انجام بدی، کم کم به حالتی میرسی که هر حجم که جلوی چشمت میاد مثل آدم فضایی های توی فیلمه سریع آنالیز شده و مراحل ساختشون مثل یه قطار سریع السیر از جلوی چشمتون عبور میکنه. :shock: مدلسازی یه مهارته: این جمله خودش راهنمایی میکنه که برای استادی توی اون باید شاگردی و دقت و کاردانی داشت. :?: چند نکته: - فقط یه low poly خوب هست که به یه high render خوب منتهی میشه. سادگی قدرت تمرکز و تغییر رو بالا میبره - قبل از مدلسازی باید رو کاغذ موضوع رو مطالعه کنیم و توی کاغذ بر اون مسلط و پیروز بشیم - قاعده های مکمل از کل به جزء و تفکیک اجزاء به قسمت های قابل ساخت را با هم به کار بگیریم - مرور کردن مدل سازی در ذهن و مارک کردن جاهای مختلف که مثلا کدوم جاها انشعاب 3 یا 5 تایی (pole) میخواد و از فیس های چهارتایی تبعیت نمیکنه و کدام مناطق باید حفره ایجاد بشه. حدس زدن و تست زدن هم بعضی جاها لازمه. باید ترس رو کنار گذاشت. - آشنایی با بقیه روشهای مدلسازی به عنوان یک مطالعه همیشگی . دانشی که بعد از یادگیری روشهای متفاوت بدست میاد یه قدرت کامل ایجاد میکنه ( مثالش توی دو بعدی مثل تعصب روی گرافیک برداری یا پیکسلی هست که بعدا هر کدوم کم کم مجبور میشن برای کامل شدن دیگری رو یا بگیرند) روش های poly modeling - brush modeling - NURBS modeling سه تا از روشهای اصلی هستند که هر کدوم در جاهایی حرف اول رو میزنند و فهم متفاوتی از حجم هستند. :paint: - نکته مظلومی که در مدلسازی های موفق هست و ما معمولا توجه نداریم، تسلط به طراحی و آناتومی است حتی برای اجسام بیجان و حتی و مهمتر از اون برای تخیلات ذهنی خودمون. چون از طرفی به قول استادان مجسمه سازی، طراحی و مجسمه سازی مکمل همدگرند و از طرفی طراحی خوب معیار تشخیص اندازه ها و فواصله و برای تقلید و شبیه سازی لازمه کاره و از طرف دیگه یه جور راهنماست که خودش مراحل کار رو معلوم میکنه و مدلساز فقط باید اون کارها رو به زبان نرم افزار انجام بده تا به نتیجه برسه.همین دلیله که باعٍث میشه که سی جی آرتیست های خوب رو که بررسی میکنی با چندین نرم افزار مختلف حرفه ای کار میکنند و تو همشون هم کارشون خوبه. دلیلش مهارت طراحی و قدرت سازش با زبان نرم افزاره. توی هر مدل باید دید که سرنخ کار کجاست چون کار از اونجا سریع و درست و کامل انجام میشه. امیدوارم مفید باشه. موفق باشید. یا علی abbasi_0912 21 مرداد 1389, 13:21چند تا نکته شاید بدردتون بخوره : اولین و مهم ترین چیز برای ساخت مدل اینه که شما با دقت بهش نگاه کنید . حتی اگر شده ساعت ها اینکارو بکنید . اگر عکس داره که رفرنسای زیاد ازش تهیه کنید .این کار باعث میشه شما اجزای مدل رو از هم تفکیک کنید . مرحله بعدی اینه که برای ساخت مدل از کل به جزء برید . برای مثال برای ساخت یه ربات اول پیکره و ستون اصلی کار رو در میارید و بعد مرحله به مرحله جزئیات رو اضافه میکنید . از کل به جز رفتن یه اصل مهم توی مدلسازیه . دوستان دیگه هم مطمئنا راهنمایی های خوبی میکنند . موفق باشید و هیچ وقت فراموش نکنید که یک مدل ساز خوب اول به خوبی به مدل نگاه میکنه و اون رو توو ذهنش بررسی میکنه تا بهترین و سریعترین راه رو انتخاب کنه . توی هر مدل باید دید که سرنخ کار کجاست چون کار از اونجا سریع و درست و کامل انجام میشه. اخرین نصیحت من (کوچیکتر از این حرف هام) تمرین تمرین تمرین .... اول از همه اینکه دوستان فکر کنم کامل گفتن ولی یک قسمت رو به نظرم نتونستند کامل بیان کنند می خوام یکی از مهم ترین ها رو کامل تشریح کنم این مسله رو میخوام با یک سوال مطرح کنم چطوری میشه مکعب زیر را ساخت؟ ] اصل قضیه این طور هست که در واقع این سوال از ذهن میشه ذهن من به این سوال این طور جواب میده 1- اول میشه یک خط کشید و 3 تا دیگه ازش کپی کرد و با چرخش و سر هم کردن آنها یک مربع ساخت و در نهایت به اون ارتفاع داد تا بشه یک مکعب 2- میشه از همون اول با دستور لاین مربع رو رسم کرد بعد ارتفاع داد و .... 3- میشه دستور لاین رو بی خیال شد و رفت از همون اول با دستور ریکتنگل مربع رو کشید و بعد ارتفاع و........ 4- میشه اول یک plane به شکل مربع رسم کرد بعد با edit poly اون رو به مکعب تبدیل کرد 5- میشه اول یک plane به شکل مربع رسم کرد بعد با edit mesh اون رو به مکعب تبدیل کرد 6- میشه با دستور باکس اون مکعب رو ساخت نتیجه اگر ذهن به اینجا برسه مدلین رو خوب یاد میگیری فقط بگم بعضی وقت ها اگر دارم چیزی رو مدا میکنم مثلا یک خانه هنور در مدل نشده توی ذهنم میاد که اول برو این کار کن و ....... تا پنجره هم درست بشه به عبارتی وقتی دارم دستگیره در رو میسازم توی ذهنم پنجره رو هم ساختم و میدونم وقتی می خوام پنجره رو بسازم چطوری با چه دستوری بسازم به چند نکته مهم خیلی توجه کن اول تجسم کردن اون مدل (مثلا توی ذهنت مکعب رو بساز) دوم تجزیه و تحلیل مدل (توی ذهنت بگرد به دنبال راه های ساخت اون مدل و تجزیه هر قسمت اون) سوم همون طور که داش محمد گفت تمرین (اگر دو مادر همه ورزش ها هست، بدون که تمرین مادر یادگیری هاست) چهارم تا جایی که امکان داره آموزش های حرفه ای رو نگاه کن (مثلا ببین چطوری یک صندلی میسازه خودت همون رو بساز اما با روشی بهتر و سریع تر از اموزش) از هیج آموزشی نگذر حتی اگر مبتدی باشه می خواهید باور کنید یا نه ولی برای خودم اتفاق افتاد داشتم یک dvd آموزشی که مبتدیانه بود رو میدیدم هر چیزی یاد میداد رو بلد بودم به طوری که دیگه حال نگاه کردن نداشتم و داشت حالم ازش بهم می خورد اما فقط از کل اون حال بهم زدن طرف یک دکمه زد که برق از کلم پردید 5 بار دیگه همون ترک رو از اول دیدم چیزی رو انجام داد که من فکر میکردم مکس توی این قسمت ضعف داره و هرگز هم به ذهنم نمی رسید و تا حالا مثل اون رو ندیده بودم باری من که کلی کار راه انداز بود ali_118 21 مرداد 1389, 13:31هر مدلی رو که میخوام یسازم نمیدونم باید از کجا شروع کنم ولی وقتی آموزشش رو نگاه میکنم همه ی کارایی رو که میکنه(روشها یی رو که استفاده میکنه) منم بلدم ولی....... فرض کنید که من به شما یک مساله ی فیزیک دادم، بعلاوه تمام فرمول هایی که در حلش استفاده میشه شما همه ی اون فرمول ها رو بلدین اما بازم نمیتونین مساله رو حل کنین دلیلشم اینه که محل درست استفاده از هر فرمول رو بلد نیستید خب فقط یک راه برای حل این مساله وجود داره، تمرین بیشتر و مرور مسائل حل شده ی بیشتر در تمام کارها تفاوت بین حرفه ای ها و آماتور ها در تشخیص زمان استفاده از هر تکنیک هست موفق باشید. black-hat 22 مرداد 1389, 10:50دستتون درد نکنه عزیزان خیلی بهم کمک کردین آقا من یه ماه پیش اتفاقی یه سایتی رو دیدم که عکس مدل رو میزاشت و تک تک جزئیاتشو می نوشت که با چی می سازه مثلاً نرده ها با لاین، در با باکس، منحنی در با نربز و ... گفتم اگه بشه تو فر رومم یه همچنی کاری بکنم. (داش ممدم تو این راه خیلی زحمت کشیده) چون اینجوری خیلی بهتر می فهمیم که جزئیات رو با چی بسازیم. از مدیران سایت معذرت می خوام جایی بهتر از این تایپیک پیدا نکردم. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 750]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن