تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798413314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دکوپاژ -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: دکوپاژ mehrdad_hellboy 18 مرداد 1389, 18:59سلام مجدد دوستان 5 عامل وجود داره در نوشتن یک دکوپاژ یعنی میشه با 5 تا نوشته دکوپاژ یک پلان را تعیین کرد 1- اندازه نما 2- زاویه نما 3-حرکت دوربین 4-بلاکینگ 5-دیالوگ و کنش دوستان استقبال کنند ادامه بدیم این مبحث رو البته دکوپاژ قبل از این چیزا بیان میشه من دوست دارم توی پستهای متعدد نوشته بشه این مطالب که خسته کننده نباشه و دوستانی که احیانا نمیدونند تشویق به خوندن و یادگیری مطالب مهم دکوپاژ بشن در ضمن در رابطه با رفتار شناسی دکوپاژی هم میخواهیم بررسی کنیم فکر کنم اگه استقبال بشه خیلی خوب بشه و خیلی هم طول بکشه در آینده هم یه فیلم به همراه ادبیات دکوپاژ رو میزارم برای دانلود لیست اطلاعات دستیار کارگردان و منشی صحنه هم میزارم برای دانلود و استفاده اگه استقبال بشه mehrdad_hellboy 18 مرداد 1389, 23:58خوب من شروع میکنم اولا دکوپاژ فقط همین 5 مورد نیست دکوپاژ از روی ذهن کارگردان شروع میشه و وظیفه ی کارگردان است هر کارگردانی یه نوع دکوپاژ مینویسه البته تو ایران اینطوری نیست من خودم سر کار دو تا فیلم 90 مینی بودم و دیدم که کارگردان سر صحنه و همینطوری از روی هوا پلاناشو میگیره دکوپاژ یعنی نخوه تعریف پلانها توسط کارگردان از صفر تا 100 از اول تا آخر نحوه نوشان دکوپاژ در تمام قسمتهای یک قیلمنامه فرق میکند بحران با شروع فرق میکند و .......... در دکوپاژ هیچ استانداری وجود ندارد اما رسم به استفاده از نوعی دکوپاژ مرسوم فرق بین حرفه ای ها و آماتورهاست به قول دوستان در دکوپاژ نویسی هیچ آدابو ترتیبی مجو هر چه میخواهد دل تنگت بگو ادامه در پستهای بعدی دوستان کمک کنن خواهشن:rose: abi3 19 مرداد 1389, 06:34سلام مبحث جالبی هست و بخصوص فنی در مورد کارگردانی که روی هوا نما هاشو می بنده باید بگم دو حالت داره 1 یا اون شخص حرفه ای هست 2 یا دکوپاژش سر صحنه نبوده و ای خیلی دور از ذهن هست هر چند افرادی که در اول کار هستند مثل ما باید دکوپاژ رو بشناسن و به خوبی مسلط باشن ولی کارگردانانی مثل اسپیلبرگ اصلا دکوپاژ نمی کنه سر صحنه نما هشو پیدا م کنه چون ابزار فیلم سازی توی دست اونا مثل موم هست mehrdad_hellboy 20 مرداد 1389, 14:18سلام دوستان ببخشید یه روز کامل نبودم در رابطه با اینکه خیلی از کارگردانا توی صحنه دکوپاژ میکنن کارگردانی که اسم بردی 18 ماه مرحله قبل از تولید داره همین یعنی دکوپاژ اما تو ایران 90 مینی ها رو 10 روزه میبندن اینه موضوع خوب ادامه دکوپاژ دکوپاژ از روی شخصیت پردازی شروع میشه یعنی شما با توجه به شخصیت دکوپاژ مینویسید بیننده راوی قهرمان چند مدل نوشتن دکوپاژ تو عکسها ببینید خودتون متوجه میشید نسبت به ژانر و سبک اما در فیلم این اتفاق نا خودآگاه در شما بوجود می آید شما نمیدانید که نمیدانید شما میدانید که نمیدانید شما میدانید که میدانید شما نمیدانید که میدانید این 4 مرحله به این شکل و ترتیب رخ میدهند امتحان کنید تا پستهای بعدی دوستان هم کمک کنن. mehrdad_hellboy 20 مرداد 1389, 19:13سلام مجدد دکوپاژ روی شخصیت همچنان ادامه داره اما قبلش کسی سوالی نداره در مورد مطالب بالا به خاطر اینکه خسته کننده نشه میریم سراغ اون 5 تای بالا البته میدونم هنوز خیلی زوده اما به نطر الان لازمه خوب میرم سراغ نامبر 1 اندازه نما روی عکسها ی ذیل فیزیک پلانها نوشته شده اما تو ایران این شکلی نیست تو پست بعدی هر کدوم رو توضیح میدم و روانشناسی میکنیم البته با کمک دوستان فیزیک پلان یا اندازه نما یکی از مهمترین عوامل 5 گانه دکوپاژ است mehrdad_hellboy 21 مرداد 1389, 00:53سلام مجدد از اینکه دوستان کمک میکنن بحث جلو بره واقعا ممنونم !!!!!!!!!!!!!!!! خوب اما روانشناسی فیزیک پلانی در کل میگن هر چی نما نزدیکتر باشه خاص تره ما زمانی از نماهای بالای مدیوم شان استفاده میکنیم بخواهیم مثلا ترس زیاد کاراکترمون رو نشون بدیم هیچ موقع یه راننده تاکسی که فقط یه دیالوگ داره و میاد وسط میگه ماشینتون آمادست رو با فیزیک پلان اکستریم کلوز آپ نشون نمیدن چون اکه نشون بدن ملت میگن که این رانندهه حتما یه نقش اساسی داره تو ماچرا یا ایتکه قاتلی چیزیه پس اندازه نما خیلی مهمه یه ابزاز با هال برای تاثیر گذاری بیشتر روی بیننده چند تا رو برای مثال میگم تا پست بعدی اکستریم لانگ شات این نما بزرگترین نمای موجوده مثل نمای یه شهر توش جزییات کمه کلیت داره برای معرفی معمولا استفاده میکنن همین ........ mehrdad_hellboy 21 مرداد 1389, 14:37سلام مجدد خوب میریم سراغ نماهای دیگه فقط چند تاشو به عنوان مثال من وقتی درس میخوندم استاد دکوپاژمون یه چیز باحال گفت گفت که حتما باید دلیل داشته باشی تا اندازه نما رو از کلوز آپ به بالا ببندی این فکر کنم چیز مناسبیه منطق یه موضوع دیگه هم گفت بهم گفت که فضایی دکوپاژ نکن که بهت میگن آماتور کلوز آپ معمولا برای دیالوگ به کار برده میشن توی زاویه دیدهای مختلف تنش های مختلفی دارند جزو نماهای پر کاربرد تو سینما نمای مدیوم که معمولا به عنوان قالب در نظز گرفته میشه و حد معتدل و وسط رو نشونه میره mehrdad_hellboy 21 مرداد 1389, 22:20سلام مجدد خوب دیکه میریم سراغ پارامتر دوم زاویه نما از روی عکس نگاه کنید تا کاملا syntax رو متوجه بشید خوب به مدل اینکه چطور زاویه و رو به بهترین وجه ممکن قرار بدیم رو توی دو پست میگم اولیش زاویه نما است که از روی ساعت بهترین شکل ممکنشه و دومیش اینه که ارتفاع نما خوب نمای روبرو یعنی ساعت 6 میشه رو راست ترین شکل ممکنه مثل یه سخنرانی میمونه رو راست حرفی که توی این نما گفته بشه باور پذیر تره نمای نیمرخ ساعت 3 یا 9 این نما القا دو رو بودن را میکند مرموزیت مهمترین ویژگی این نوع است نمای پشت یا ساعت 12 این نما نمای افراد بزرگ است مثل ریئسا که پشت به کاراکتر صحبت میکنن و بهترین مدل نشان دادن موضوعی است که باید پنهان شود برای کارکتر هایی که ناحیه پنهانشان زیاد است بهترین نوع است. ارتفاع دوربین هم عکسش است اما توضیحش برای پست بعدی mehrdad_hellboy 23 مرداد 1389, 00:01سلام دوستان در رابطه با زاویه دید میخواهم یکم بیشتر صحبت کنم یه کاراکتر در اخلاقش 4 حالت و جود داره 1 - آشکار ------> من میدانم دیگران میدانند / نماها بیشتر از ساعت 4 تا 8 است 2-کور ------------> من میدانم دیگران نمیدانند / نماها 6 تا 9 3- پنهان------------> من میدانم دیگران نمیدانند / نماها 12 4-گمشده ---------> من نمیدانم دیگران نمیدانند / بستگی به رفتار کاراکتر دارد تفکر اخلاق میاورد و اخلاق رفتار و رفتار عمل عمل بزرگترین ویژگی کاراکتر هاست SevenART 23 مرداد 1389, 10:34سلام يه چيزي بگم ؟! شما خيلي پراكنده صحبت كردي ... من كه سر در ميارم از دكوپاژ الان هيچي نفهميدم .. يعني جوري مي نويسي كه خسته كنندس ... mehrdad_hellboy 23 مرداد 1389, 12:56خوب شما کمک کنید از اول با هم شروع کنیم اوکی؟ شما شروع کنید از یه جایی بعد تهش رو نبندید من ادامه میدم و همینطور بر عکس شروع از صفر M Like Mother 26 مرداد 1389, 01:38سلام شما کلا یک تعریف کلی از دکوپاژ کنید که چیه؟ من البته تحصیلات آکادمیک ندارم ولی ببینید درست میگم هر پلان از فیلم رو که بخواهیم به پلان دیگه ربط بدیم میشه دکوپاژ . مثل دو تا کاغذ که با سنجاق به هم وصل بشن. منظور از وصل کردن تدوین نیست که خوب تو تدوین یک تصویر به تصویر دیگه کات میشه. منظور اون حس و مفهوم جاری بین دو پلان هست. یعنی ما پلان الف رو چجوری بگیریم ( و ایضا پلان ب رو) تا وقتی این دو به هم وصل میشن مفهمومی که تو ذهن من کارگردان است به ببینده منتقل بشه. ( یا حتی یکسری از مفاهیم منتقل نشه ) درسته؟ mehrdad_hellboy 26 مرداد 1389, 02:42سلام مجدد خوب این تعریفی که داری یه قسمت خیلی کوچکی از دکوپاژه که بیشتر توی برگه ی منشی صحنه میزارن که من دارم اون برگرو و اگه استقبال بشه آپش میکنم اما دکوپاژ در واقع تعریف کارگردان از هر پلان است در همه ی موارد حتی نور و شرایط جوی و ابتدای دکوپاژ از شخصیت پردازی و بازیگردانی شروع میشه چونکه یه کارگردان همیشه با توچه به شخصیت محیط و موضوع و .... هست که دکوپاژ میکنه این چند خط میشه دکوپاژ در حالت کلی:rose: mehrdad_hellboy 03 شهريور 1389, 00:11سلام مجدد خوب دوستان برای اینکه این بجث تبدیل به یک سوپر اسپم نشه من خودم ادامه میدمش دکوپاژ از صفر دکوپاژ چیست؟ دکوپاژ موجودی است بسیار مهم هوشمند و دارای دو سر و دو گوش دکوپاژ مهمترین وظیفه کارگردان است کارگردان با توجه به مسایل زیادی دکوپاژ را انجام میدهد داستان / ژانر / سبک / شخصیت / تم و هزاران چیز دیگر کارگردان های بزرگ برای دکوپاژ دست خط دارن مثلا اگه دقت داشته باشیم دکوپاژ پیتر حکسون با مهدی مقدم فرق داره و میتونیم تشحیص بدیمشون mehrdad_hellboy 12 شهريور 1389, 00:22سلام مجدد من یه هفته نبودم شرمنده خوب برای اینکه این بحث اسپم نشه ادامه میدمش دکوپاژ فرق بین کارگردانا ور روی کره زمین مشخص میکنه در واقع دکوپاژ مرحله قبل از اسکریپته که یه کتاب کامله و توی ایران کاربرد نداره اما هنوزم پیدا میشن کارگردانایی که دکوپاژ و اسکریپت مینویسن خوب یه موضوع از دکوپاژ رو میخواهم باز کنم که 100% توی حوزه ی کار مشترک بین کارگردان و فیلنبرداره خط فرضی این خط فرضی توی گفتگوهای دو نفره کاربرد داره و سر تا تهشم اینه که توی گفتگوی دو نفره دوربین باید یه سمت این خط باشه مثل تصویر پایین اگه نباشه بیننده تو یموقعیت این کاراکترا کع با هم مثلا حرف میزنن دچار سردرگمی میشه توی عکس پایین ببینید چطوریه داستان mehrdad_hellboy 12 شهريور 1389, 13:06سلام مجدد من همینطوری ادامه میدم این مبحثو تنهایی شاید یه نفر به دردش بخوره خوب اما خط فرضی به همین جاها ختم نمیشه شما باید از این خط توی صفحه دو بعدی هم استفاده کنید نمیشه توی یه پلان کاراکتر سمت راست باشه در حالی که داره راه میره و توی پلان بعدی همین کاراکتر تو همون لوکیسن با فیزیک کوچیکتر سمت چپ چشم بیننده به این نوع دکوپاژ عادت نداره و غلط فرض میکنه البته الان توی فیلمهی مروموز این کارو میکنن تا اینکه بیننده رو به هر صورت گیج کنن همین ادامه در پست بعدی!!!!!!:green: mehrdad_hellboy 20 شهريور 1389, 12:56سلام مجدد بابا کسی نیست از من حمایت کنه فقط یه پست برای اینکه ببینم کاری که انجام میدم حداقل بازدید کننده داره خوب ادامه ی کار همین دیروز داشت بتمن دارک نایت رو تلویزیون نشون میداد البته فیلم برای 3 سال پیشه اما یه موضوعی در رابطه با خط فرضی نظر منو به خودش جلب کرد اونم حرکت دوربینه توی خط فرضی حرکت دوربین میتونه کمک کنه البته و صد البته که تنها راهه شکوندن خط فرضی اینه که دوربین رو حرکت بدید یعنی از سمت راست کارکتر برید سمت چپ با حرکت دوربین یا اینکه نشون بدید کاراکتر داره از سمت راست وارد میشه و بفیه ی نما رو توی یدونه اکستریم لانگ شات نشون بدید که داره کاراکتر ادامه ی حرکتشو انجام میده یکی از دلایلی که فیلم درباره ی الی جایزه ی بزرگ بین المللی رو تصاحب کرد این بود که فوق العاه حرفه ای خطوط فرضی بین کاراکتر ها رو میشکوند و به داستانش کمک میکرد توی سکانسی که همه درو سفره نشستن و دارن غذا میخورن رو نگاه کنید ببینید چطوری میشکونه اصغر فرهادی خط فرضی رو که اصلا ببیننده ی عادی متوجه ی کمبود در فیلم نشه و همه هم میتون جای نفر بعدی رو کنار سفره بفهمن در کل کاراکتر و خط فرضی موضوع مهمیه ادامه در پست های بعدی مخلصیم M Like Mother 20 شهريور 1389, 14:13من از نوشته های شما استفاده می کنم. خیلی آکادمیک و حرفه ای ایست من مطلب علمی نمی تونم اضافه کنم. اما... به نظر من هر چند کارگردان درباره ی دکور و گریم و میزانسن و نور و غیره می تونه نظر بده اما اون چیزی که کارگردانی من رو با شما با یک فیلمنامه ثابت عوض می کنه دکوپاژ است. که غیر از دانستن تئوری و استانداردهایی که طی تجربه 100 ساله سینما بدست اومده سلیقه و طرز فکر ما توش دخیله. به نظر من همه چیز رو دکوپاژ اثر داره و دکوپاژ روی همه چیز. مثال: آدمی رو که روی تخت نشسته و غمگین و میخواد گریه کنه کارگردانی من میگه ملافه رو بکش رو سرت و شروع کن حق حق گریه کردن ( نما مدیوم ) و یکی هم از لای در نگات می کنه و از گریه تو اشک تو چشماش جمع میشه کارگردانی یکی دیگه: میگه دستات رو بذار رو صورت و چشمات و گریه کن اون یکی هم میاد کنار تحت میشینه و باهات گریه می کنه حالا رابطه این پلان با پلان های قبلی و بعدی و نوع گریم و ... میشه دکوپاژ .... چی گفتم خودم هم نفهمیدم !! هادی سمیعی 20 شهريور 1389, 18:26سلام آقا مهراد مامنتظر بعدی هاش هستیم sbrir 21 شهريور 1389, 16:28سلام با تشکر شمارو به خدا تازه داشتم گرم میشدم ادامه بدید لطفا من خیلی به دردم خرد mehrdad_hellboy 21 شهريور 1389, 18:56سلام مجدد از دوستان ممنونم خوب چند روز پیش یه موضوع بسیار جالب برام معلوم شد توی فیلمها دقت کنید توی فیلمهایی که با دقت دکوپاژ شدن مثلا فیلمهایی که جلوه ویژه زیاد دارن به این موضوع دقت کنید هیچ موقع شات از اکستریم کلوز آپ به اکستریم لانگ شات نمیخوره اگه گفتید چرا؟؟؟!!!!! دکوپاژ منبع انسانی داره فرض کنید که مثلا توی یه دشت وایستادید اول چی میبینید اول دور دست ( اکستریم لانگ شات ) بعدش نظرتونو یه گل کوچولو جلب میکنه میدونید این یعنی چی؟ یعنی از لانگ شات به کلوز آپ یا اینسرت و از نظر روانشناسیاین درسته چونکه اتفاق میافته مخلصیم توی پستهای بعدی میخواهم از اول به صورت فنی برم جلو دکوپاژو ادامه دارد mehrdad_hellboy 22 شهريور 1389, 13:32سلام مجدد دوستان 5 عامل وجود داره در نوشتن یک دکوپاژ یعنی میشه با 5 تا نوشته دکوپاژ یک پلان را تعیین کرد 1- اندازه نما 2- زاویه نما 3-حرکت دوربین 4-بلاکینگ 5-دیالوگ و کنش با این 5 عامل و دونستن اون میتونید خیلی راحت پلانهاتونو دکوپاژ کنید اما من توی پستهای قبلی دو تا مورد اول رو حدودا گفتم و هر جا لازم باشه برمیگردم بهشون اما الان میخواهم برم سراغ حرکت دوربین ما چند نوع بیشتر حرکت دوربین نداریم ولی با همین چند نوع میشه هزارتا حالت رو فیلمبرداری کرد و هیچ کدوم هم شبیه به هم نباشن اما حرکتهای دوربین 1- پن پن رو معمولا دوستان زیاد شنیدن اما برای کسایی که نمیدونن پن یهنی اینکه سر دوربینرو فقط به چپ یا راست حرکت بدیم حرکت به چپ میشه پن چپ و راست هم میشه پن به راست 2-تیلت تیلت یعنی اینکه سر دوربین رو بدون اینکه راست و چپ شه به بالا و پایین حرکت بدیم تیلت به بالا میشه تیلت آپ و تیلت به پایین میشه تیلت داون 3- ترک ترک یعنی اینکه خود دورین به سمت راست یا چپ حرکت کنه 4- دالی دالی یعنی اینکه خود دوربین به سمت جلو یا عقب حرکت کنه 6-زوم زوم رو همه میدونمی چیه علاوه بر اینا یه سری حرکتهایی هستکه معمولا از ابزار استفاده میشه و توی دکوپاژ هم معمولا ذکر میشه تا مدیر تولی برنامه ریزیشون با اون هماهنگ کنه مثل تراولینگ /دالی / استری کم / کرین / پروژیپ و غیره ادامه و معرفی این ابزار در پستهای بعدی mehrdad_hellboy 23 شهريور 1389, 20:00سلام مجدد اما در رابطه با حرکتهای تراولینگ / استری کمرا / و کرین و پروژیپ اول برم رو این مسئله که فرق بین کرین و پروژیپ چیه؟ کرین های کوچک قابل حمل تو یه پراید !!!! رو پروژیپ میگن در ضمن کلگی جایی که دوربین روش میشینه در حال فیلمبرداری نمیشه حرکتشون داد و اینکه پروژیپ حدودا 3 متر میره بالا اما کرین تا 40 متر شنیدم میره بالا که فیلمبردار و دستیار یا همون فوکوس کش میشینن روی کرین و میرن بالا فبلمبرداری میکنن خوب توی نوشتن دکوپاژ ذکر میشه خیلی راحت که قاب اول تو کرین چیه و قاب آخر توی کرین چیه مثلا از یه اکستریم کلوز آپ و آی لول طرف میاد عقب میاد بالا و میرسه به لانگ شات و های لول و مینویسن توی برگه دکوپاژ و منشی صحنه که توی این صحنه از کرین استفاده کردیم چندتا مرد در رابطه با کرین و پروژیپ 1- فقط زمانی که لازم است باید از کرین استفاده کرد نه برای قشنگی 0 به همین میگن دکوپاژ) 2- توی باد زیاد نمیشه از این دوتا استفاده کرد 3- کنترل فوکوس روی این دستگاهها کار فیلبردارای حرفه ایه و ...... چند وقت پیش توی یه جایی بودم که موضوع رو دیدم یرای اینکه داخلی ماشین رو فیلمبرداری کنن فیلمبردار رفته بود روی در اشین نشستهبود که وقتی میخواستن وارد تونل رسات بشن راننده اشتباه میکنه و میخوره به دیوار و فیلمبردار عزیز بین دیوار و ماشین میمونه و متاسفانه فوت میکنه مسایل ایمنی توی کار حرفه ای کلی باعث میشه که از نظر مالی و انسانی ضرر به ما وارد نشه:rose: برای شادی روح همکار عزیزمون mehrdad_hellboy 17 آبان 1389, 16:30سلام دوستان گل ادامه ی مبحث دکوپاژ رو میگم و با توضیحات در رابطه با اشیا یه سوالی برای دوستان پیش میاد که میپرسن کی باید دوربین رو حرکت داد رمانی دوربین را حرکت میدهیم که لازم و واجب باشد طبق گفته های قبلی قرض کنید که 1- آی لول و ساعت 3 2-فول شات دوندگگانی در حال دویدن هستند ما نمیتوانیم که دوربین رو به ازاری هر متر دویدن آنها نبم متر تا بک متر به سمت راست یا چپ حرکت بدیم که ناگزیریم دوربین رو سوار بر یک تراولینگ کنیم یا دوربین رو پن کنیم یا هر مدل حرکتی که میشه داد zoom هم یه نوع حرکته دیگه توی مسابقات ورزشی زیاد استفاده میکنن از اینا همین مخلصیم sabalangraphic 22 آبان 1389, 13:31سلام مجدد اما در رابطه با حرکتهای تراولینگ / استری کمرا / و کرین و پروژیپ اول برم رو این مسئله که فرق بین کرین و پروژیپ چیه؟ کرین های کوچک قابل حمل تو یه پراید !!!! رو پروژیپ میگن در ضمن کلگی جایی که دوربین روش میشینه در حال فیلمبرداری نمیشه حرکتشون داد و اینکه پروژیپ حدودا 3 متر میره بالا اما کرین تا 40 متر شنیدم میره بالا که فیلمبردار و دستیار یا همون فوکوس کش میشینن روی کرین و میرن بالا فبلمبرداری میکنن خوب توی نوشتن دکوپاژ ذکر میشه خیلی راحت که قاب اول تو کرین چیه و قاب آخر توی کرین چیه مثلا از یه اکستریم کلوز آپ و آی لول طرف میاد عقب میاد بالا و میرسه به لانگ شات و های لول و مینویسن توی برگه دکوپاژ و منشی صحنه که توی این صحنه از کرین استفاده کردیم چندتا مرد در رابطه با کرین و پروژیپ 1- فقط زمانی که لازم است باید از کرین استفاده کرد نه برای قشنگی 0 به همین میگن دکوپاژ) 2- توی باد زیاد نمیشه از این دوتا استفاده کرد 3- کنترل فوکوس روی این دستگاهها کار فیلبردارای حرفه ایه و ...... چند وقت پیش توی یه جایی بودم که موضوع رو دیدم یرای اینکه داخلی ماشین رو فیلمبرداری کنن فیلمبردار رفته بود روی در اشین نشستهبود که وقتی میخواستن وارد تونل رسات بشن راننده اشتباه میکنه و میخوره به دیوار و فیلمبردار عزیز بین دیوار و ماشین میمونه و متاسفانه فوت میکنه مسایل ایمنی توی کار حرفه ای کلی باعث میشه که از نظر مالی و انسانی ضرر به ما وارد نشه:rose: برای شادی روح همکار عزیزمون سلام دوست عزیزم من این تاپیک رو از اول نخوندم فقط اینجا نظرم را جلب کرد کرین و پروجیپ نه پروژیپ یه کم یه جور دیگه هستن اونی هم که شما گفتین تصویر بردار میشینه روی کرین و میره بالا اسمش اسپایدر کرین هستش و در کل دوربین هم روی پروجیپ میتونه حرکت داشته باشه هم روی کرین و بزرگترین وبلند ترین کرینی که توسط شرکت های معروف ساخته شده(یعنی دست ساز نباشه)20 متر هست یعنی از روی زمین 20 متر به بالا میره و در کل تفاوت کرین و پروجیپ(اسمی که ما ایرانی ها گذاشتیم)فقط و فقط در اندازه و حجموشون هست و هر دو میتونن قابلیت های همدیگه رو داشته باشن! بقیه مطالب را هم میخونم اگر جایی نظرم رو جلب کرد خدمتتون عرض می کنم:rose: mehrdad_hellboy 22 آبان 1389, 14:53من حال تایپ کردن فارسی ندارم مخصوصا که کیبوردم کلمات فارسی نداره کلی زحمت میکشم فارسی تایپ میکنم دنبال ببخشید إ ببخشید ؤ ببخشید ي ببخشید ۀ ببخشید ِ ببخشید ژ آها اینه گشتن کلی زمان میبره توی این کیبور در حالتی که من فارسی رو به زور تایپ میکنم در رابطه با پروجیپ و کرین و این جور حرفا ما برای بچه هایی دکوپاج ببخشید دکوپاژ رو مینویسم که توی ایران دارن کار میکنن تو ایران اینجوریه اصلا دکوپاژ هم نمینوسن اگه من استباه میگم مسایل رو دیگه نمینویسم تو این مدت بین کارگروه های هنری زیاد بودم که جبهه گرفتن خیلی ها رو ببینم نوکرم M Like Mother 23 آبان 1389, 01:24ادامه بده ... خوبه .... اصطلاحاتی که از خازج وارد زبان میشه متاسفانه خیلی اوضاش بی ریخته . دونستن درست کلمات خوبه ولی کار بلد بودن تو اون زمینه خیلی بهتره ... مثلا یه موقعه ای یکی به من گفت باید نور ددولایت بگیری ... بعد فهمیدیم که یه نور است با مارک ددو .. یعنی ممکنه همون سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8735]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن