تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1825967348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوال در مورد نمایش اشکال سه بعدی در ویژوال c -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوال در مورد نمایش اشکال سه بعدی در ویژوال c arezaee 17 خرداد 1389, 12:10سلام. اول بگم من این سوال را یک قسمت دیگه هم مطرح کردم ولی فکر میکنم جای درست این سوال اینجا باشه من یک شکل سه بعدی طراحی شده دارم , میخوام این شکل را توی ویژوال C نمایش بدم و بصورت کنترلی دوران بدم. البته این کار قسمتی از برنامه است و بقیه قسمتها ربطی به گرافیک نداره. مشکل من توی import کردن فایلهای سه بعدی هست. این فایلها با پسوند stl هستند، البته میشه به فرمتهای دیگه مثلا 3ds max تبدیلشون کرد. ابزارهایی مثل ewdraw این کار را می کنند ولی نسخه crack شده اش را ندارم. کسی میتونه یک راه حل خوب و عملی به من پیشنهاد بده؟ ممنون Mahdi_Rashed 17 خرداد 1389, 18:19بستگی داره به حجم و تعداد پولیگانای شی . اینکه چه نوع تکسچر و چه شیدر هایی داره ؟ اینا رو بگین تا بتونم بهتر کمک کنم arezaee 18 خرداد 1389, 09:03سلام. ممنون از توجهت راستش من زیاد ایناش را نمی دونم و اصلا هم برام مهم نیست. فرض کنید چند تا شکل خیلی ساده مثل یک صفحه دایره ای هستن که میخوام تو برنامه ام حول محورهای x,y,z مستقل دوران بدمشون اصلا فکر کنم هیچ texture خاصی نداره و مهم نیست که چی باشه. اون شکل از نظر فیزیکی مهم هست که درست نمایش یده، رنگش، نورپردازیش و اینا اصلا مهم نیست Mahdi_Rashed 18 خرداد 1389, 11:55خوب بهتر شد . برنامه نویسی با زبان C مربوط میشه به DirectX ها قدیمی . مشکلی پیش نمیاد ولی من بهتون C# رو پیشنهاد میکنم . برای ساخت همچین چیزی در هر زبانی اول باید همه ی Componentهایی که توسط DirectX SDK رو داشته باشید . DirectX SDK رو از سایت ماکروسافت دانلود کنید یا اگر دارید که چه بهتر . در کتابخانش به بخش زبان C برید و همشو در پروژه load کنید . این کار از طریق object Browser در VS 2005 به بالا قابل انجام هست . برای شروع تعریفات سیستم 3بعدی اول باید یک کد برای تعیین محل Local در محیط 3بعدی بنویسید . پس یک کلاس با عنوان Vector3 ایجاد میکنید که 3 متغیر شناور X , Y و Z رو با مقادیر ثابت 0.0 در خودش نگاه میکنه . بعد از طریق Object Browser یکی از فرمتهای 3بعدی رو که با زبان C سازگاری داره در پروژه لود کنید و کل فایل رو به عنوان یک کلاس مثلاً Format تعریف کنید . حالا با استفاده از دستورات get و getrpoperty که نمیدونم توی C چی میشه از طریف کلاس Format فایل 3بعدی خودتون رو که باید در پوشه ی Resource باشه در پروژه بیارید . این فایل رو با فرمت خود C ذخیره کنید و اسمش رو Data یا هرچیز دیگه که میخواین بذارین . حالا باید فایل اجرایی رو بسازین . در محیط کد باید اول تابع render رو برای زبان C از داخل کتابخونه به پروژه انتقال بدین و بخش Local اون رو به مقدار Vector3 تغییر بدین . در پایینش هم رندر متد یا Rendermet هست که باید مقدار method رو به صورت پیشفرض روی موتور رندر DirectX 7 برای زبان C و یا DirectX 9 یا 10 برای زبان C# قرار بدین . وقتی کار بدون نور پردازی و تکسچر باشه تفاوتی بین رندر متد نیست . در بخش کد که نوع polygon rendering رو مشخص میکنه مقدار Format یا همون کلاس که تعریف شده رو قرار بدین تا فرمت برای رندر کننده مفهوم پیدا کنه .یک سری متغیر هم هست شبیه Background color , default color , render limit و ... . background color رنگ پس زمینه رو داره که باید به صورت کد بنویسینش یا اگر VS 2008 رو دارید میتونید اسم 7 رنگ اصلی رو هم بنویسین . default color خودش 2 تا متغیر داره یکی color یکی amb int . color رنگ پیشفرض اشیای بدون متریال رو داره و amb int نور پیشفرض که دارای 2 تا متغیر رنگ و شدت هست . render limit هم که محدودیت تعداد پولیگان که جولوش رو یا خالی بذارین یا -1 تا بینهایت باشه . در آخر میتونید یک کد walkthrough هم از کتابخونه بردارید و دکمه های مورد علاقه رو جایگرزین میانبرهای پیشفرض کنید . این کد یک خاصیت داره که اگه 1 باشه مقدارش با کلیک موس و نگه داشتن و چرخوندن میتونید شی 3بعدی رو حل محورهای Local بچرخونید . همچنین یادتون باشه خاصیت camera هم یاید باشه تا کد کار کنه . یک چیزی هم که یادم رفت در اول کد برنامه نویسی فایل data هم فراخوانی بشه . در آخر یک compile 30 x ثانیه ای داره و چیزی که میخواین نمایان میشه . اگر هم این کارا سخته ( که سخته ) میتونید از برنامه ی DXstudio که نسخه ی رایگان داره استفاده کنید . سایتش هست . البته این برنامه فرمت خاص خودشو داره و باید پلاگین export رو برای برنامه ای که باهاش model رو ساختین دانلود کنید و مدل رو با فرمت dxmesh ذخیره کنید تا درست در برنامه استفاده بشه . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 662]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن