تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820982090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو سوال در مورد کره و editable mesh ,editable poly -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: دو سوال در مورد کره و editable mesh ,editable poly nvshparia 28 بهمن 1388, 13:20دو سوال یک- فرق sphre و gesphree (منظور دو نوع کره که در بخش استاندارد پریمیتیوز وجود داره) چیه؟ دو- فرق editable mesh , editable poly , editabale spline (وقتی روی جسمی کلیک راست میکنیم این سه گزینه وجود داره) چیه؟ CG_Master 28 بهمن 1388, 18:37سلام دوست من ورودتون رو به سایت تبریک میگم.. در مورد سوال اولتون : این دو تا در واقع توی مدل سازی تغییرات زیادی دارن مثلاً با هر کدوم از این اجسام میتونی یه شکل متفاوت مدل کنی مثلا با کره Geo میشه یه توپ فوتبال رو مدل کرد ... به خاطر مدلی که داره خیلی سریعتر از مدل Sphere میتونی مدل کنی و توی شبیه سازی حرکت یه توپ هم بهتره که از Goe استفاده کنیم.... بازم به خاطر طرز ساختارش برای مقایسه میتوی هر دوتا جسم رو کنار هم بزاری و F3 رو بزنی... تا F4 برای سوال دومتون Editable splin تنها موقعی قابل استفاده هست که ما یه Shape‌ داشته باشیم و روی آبجکت های هندسی 3 بعدی کار نمیکنه فقط روی خطوط کار میکنه به این روش مدلسازی خطی میگن editable mesh وpoly اینا هم مثل spline کارشون تغییرو مدلسازی اشیا هست ولی روی آبجکت های هندسی 3 بعدی مثل Box به این روش هم مدلسازی Poly یا Box modelling میگن editable mesh با poly کمی فرق میکنه... فکر میکنم Editable poly توی مکس 8 به بعد یا 7 به بعد اوومده ولی mesh از قدیم بوده... الگوریتم Edit mesh رو روی صفحه های 3 ظلعی بنا کرده بودن و نمیشد زیاد روشون مانور داد و اشکال پیچیده رو مدل کرد بعد از مدتی Edit poly با قابلیت پشتیبانی 4 ضلع تونست با ابزار های جدید و بیشتری که نسبت به Mesh‌داشت خودشو تو دله همه جا کنه تا جایی که من اسم بچم رو گذاشتم Poly (شوخی کردم) توی مکس دو حال وجود داره یکی edit poly و دیگری editable poly بازم اگه سوالی بود بپرس و اینجور نباشه که فقط برای سوال کردن اینجا ثبت نام کنی... موفق باشی داش ممد 28 بهمن 1388, 19:14در Edit poly می شه برای انیمیشن هم کار کرد بعنی تغییر بدی و رو انیمیشن ببینی حتما قبل باید دکمه ی animation رو فعال کنی 3dsmax_davood 28 بهمن 1388, 21:26سلام دوست من برای سوال دومتون Editable splin تنها موقعی قابل استفاده هست که ما یه Shape‌ داشته باشیم و روی آبجکت های هندسی 3 بعدی کار نمیکنه فقط روی خطوط کار میکنه به این روش مدلسازی خطی میگن editable mesh وpoly اینا هم مثل spline کارشون تغییرو مدلسازی اشیا هست ولی روی آبجکت های هندسی 3 بعدی مثل Box به این روش هم مدلسازی Poly یا Box modelling میگن editable mesh با poly کمی فرق میکنه... فکر میکنم Editable poly توی مکس 8 به بعد یا 7 به بعد اوومده ولی mesh از قدیم بوده... الگوریتم Edit mesh رو روی صفحه های 3 ظلعی بنا کرده بودن و نمیشد زیاد روشون مانور داد و اشکال پیچیده رو مدل کرد بعد از مدتی Edit poly با قابلیت پشتیبانی 4 ضلع تونست با ابزار های جدید و بیشتری که نسبت به Mesh‌داشت خودشو تو دله همه جا کنه تا جایی که من اسم بچم رو گذاشتم Poly (شوخی کردم) توی مکس دو حال وجود داره یکی edit poly و دیگری editable poly بازم اگه سوالی بود بپرس و اینجور نباشه که فقط برای سوال کردن اینجا ثبت نام کنی... موفق باشی درود سوال خوبي كردن دوستمون و شما استاد گرامي توضيح داديد ولي ميتونيد اين سوال دوم دوست عزيزمون رو موشكافي كنيد وبيشتر توضيح دهيد در موردش :rose: Ultra 3D 28 بهمن 1388, 23:12ایول این همیشه برام سوال بود که mesh and ply چه فرقی با هم دارند:lol: mohamad 124_sh 28 بهمن 1388, 23:41اولا سلام برو بکس 3دی درود سوال خوبي كردن دوستمون و شما استاد گرامي توضيح داديد ولي ميتونيد اين سوال دوم دوست عزيزمون رو موشكافي كنيد وبيشتر توضيح دهيد در موردش :rose: دوما توی هر دوتای mesh و poly یه سری زیرمجموعه هست مثلا Vertex or edge or element که کار هرکدومش جداست و یه سری تنظیمات خاص خودشون رو هم دارن(منظور ابزارهای خاصه خودشه) مثلا برای یه کلاه ساده روش کار رو بگم بهتره(قصد آموزش ندارما .... اساتید اعتراض نکنن فقط برای درک بهتر مطلبه) یه Cylinder با مشخصات زیر درست کن.... radius:60 height:0 height segments:1 cap segments:20 sides:32 بعد روی اون کلیلک راست کن و Convert to>>editable Poly رو انتخاب کن سمت راست یه سری ابزار باز میشه روی کلید 1(نزدیک Tab) فشار بده ... یه سری نقاط آبی روی سیلندر پیدا میشه به هرکدوم از اینا میگن یه ورتکس.... خوب در سمت راست قسمت Soft selection رو باز کن و تیک Use soft selection رو بزن بعد توی پنجره tOP زوم کن(با چرخوندن کلید وسط موس) و نقطه مرکزی سیلندر رو با یکبار کلیک روی اون انتخاب کن وقتی انتخاب شد به رنگ قرمز در میآد. خوب حالا دور نقاط انتخابی مثل یه رنگین کمانه که نشون میده هر نقطه اطراف نقطه انتخابی چقدر تاثیر میگیره.... برو توی قسمت Soft selection و مقدار Falloff رو از 20 به 50 برسون بعد توی پنجره Left یا Front با ابزار move اون ورتکس رو(ورتکس مرکزی) رو به طرف بالا بکش تا اندازه ای که شکل یه کلاه ساده رو به خودش بگیره این کلاه رو از چندین روش مختلف میتونی درست کنی که با NURBS از همش قشنگتر در میآد ولی فوق العاده سنگین میشه..... معمولا من خودم برا مدلینگ از Editable poly استفاده میکنم انعطافش بیشتره.... موفق باشی 3dsmax_davood 28 بهمن 1388, 23:58سوال بعدي editable mesh , editable poly آيا به هم نيازمندن يعني مكمل همديگه هستن ؟ و استاداني كه كار ميكنن مانور رو كدوم يكي از اينا بيشتر ميدن ؟ mohamad 124_sh 29 بهمن 1388, 00:09سوال بعدي editable mesh , editable poly آيا به هم نيازمندن يعني مكمل همديگه هستن ؟ و استاداني كه كار ميكنن مانور رو كدوم يكي از اينا بيشتر ميدن ؟ نه اصلا ربطی به هم ندارن فقط شبیه همن....... البته یه سری کارا رو توی مش میشه که توی پولی نمیشه و برعکس... منم گفتم اگه Poly رو انتخاب کنی راحتتری( بستگی به خودت داره که با کدوم حال کنی) www_3d_boy3 29 بهمن 1388, 09:26خب من هرگز یا Mesh کار نکردم ( یا خیلی کم) اما باید بگم بنده دارم از مکس 4 با POLY کار میکنم (بابا بنده خدا تازه نیمده :mad:). اما مرسی از توضیحاتت reactor_master () خیلی عالی بود .:rose: Mehdi_Lover3dsmax 29 بهمن 1388, 12:36Edit mesh نسبت به editpoly رم کمتری رو اشغال میمنه به عنوان مثال وقتی کار ساختن کاراکتر با editpoly تمام شد اونو به editmesh تبدیل کنید بعد Morph ها رو برای انیمیت چهره یا غیره بسازد خیلی نرم تر انیمیت داده میشه . nvshparia 29 بهمن 1388, 12:45editable poly با edit poly ایا فرق میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟ CG_Master 29 بهمن 1388, 13:05editable poly با edit poly ایا فرق میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟ در واقع هر دو از ابزار های یکسان استفاده میکنند تفاوت آنچنانی با هم ندارن.... یکی از تفاوت های این دو مودیفایر در اینه که وقتی شما به جسمتون یه اصلاحگر یا همون مودیفایر میدین مثل Bend و بعد از اون یه اصلاحگر دیگه مثل Mesh smooth میدین و اون وقت جسمتون رو به Editable poly تبدیل کنید کل جسم با تمامی اصلاحگر هایی که از قبل دادین تبدیل به Editable poly (یا جسم قابل ویرایش) میشه اصطلاحاً به این کار Poly Collapsing هم میگن در واقع شما دیگه نمیتونین اصلاحگر هایی رو که دادین رو از بین ببرین یا فقط یکی از اون ها رو پاک کنین چون که وقتی شما جسمتون رو به Editable poly تبدیل میکنین یعنی با اصلاحگر هایی که قبل از اینکه به Editable poly تبدیل کنید کاری ندارید و میخواین که ویرایش رو از نو شروع کنی بر خلاف گفته های بالا وقتی شما هم میخوایین که اصلاحگر داشته باشین و هم میخوان که جسمتون رو مرحله به مرحله ویرایش کنید: ینی هر وقت که دوست داشتین اصلاحگر ها رو عوض کنین و حتی میتونی Edit poly رو عوض کنین و یا دوتا یا سه تا edit poly استفاده کنید... بعضی از مدلساز ها (خیلی کمند) از Editable poly استفاده نمیکنن کاراشون رو ممکنه با 10 تا Edit poly پشت هم مدل کنن هدفشون اینه که اگر مشکلی توی edit poly شماره 9 (مثلا از 10 تا Edit poly) برگردن و اون قسمت رو اصلاح کنن و دوباره به کارشون ادامه بدن.... من این کار رو قبول ندارم.... در کل موفق باشید nassrin24 30 بهمن 1388, 00:49وقتی آبجکت رو به edit poly تبدیل می کنی دو تا رول اوت زیر علاوه بر رول اوت های دیگه edit poly رو شامل می شه که حالا این ها چی هست توضیح مفصلی داره sub division surface و sub division displacement که معمولا دو تا رول اوت آخر می شه. اما وقتی به آبجکت مدیفایر edit poly رو اضافه می کنی دو تا رول اوت بالا رو نداری تو مدی فایر مربوط به editpoly. داش ممد 30 بهمن 1388, 18:02وقتی آبجکت رو به edit poly تبدیل می کنی دو تا رول اوت زیر علاوه بر رول اوت های دیگه edit poly رو شامل می شه که حالا این ها چی هست توضیح مفصلی داره sub division surface و sub division displacement که معمولا دو تا رول اوت آخر می شه. اما وقتی به آبجکت مدیفایر edit poly رو اضافه می کنی دو تا رول اوت بالا رو نداری تو مدی فایر مربوط به editpoly. می شه بیشتر توضیح بدی nassrin24 30 بهمن 1388, 19:13مثلا با subdivisiondisplasement می تونی آبجکت رو smooth کنی و روش edit انجام بدون اینکه mesh smooth اضافه کنی و این رول اوت به edit poly فقط وقتی اضافه می شه که آبجکت رو convert to editpoly کرده باشی. nvshparia 01 اسفند 1388, 18:49دو تاسوال دیگه. فرق set key با outo key چیه؟ چه جوری میشه وقتی محورهای ابزار حرکت یا چرخش رو مخفی کرد و دوباره برگردوند CG_Master 01 اسفند 1388, 18:53دو تاسوال دیگه. فرق set key با outo key چیه؟ چه جوری میشه وقتی محورهای ابزار حرکت یا چرخش رو مخفی کرد و دوباره برگردوند دوست عزیز : لطفا برای سوالتون یه مبحث جدید باز کنید.... چون ربطی به این مبحث نداره و کسی که به این مبحث میاد اول عنوانی که برای این تاپیک ایجاد کردین رو میخونه موفق باشی 3dsmax_davood 02 اسفند 1388, 10:16در Editable mesh گزينه اي به نام Planar Thresh كه با اجرا كردن polygon فعال ميشه و حداكثر مقداري كه ميتونيم 180.0 هست لطفا توضيح دهيد در مورد اين گزينه ؟:-? CG_Master 02 اسفند 1388, 11:51در Editable mesh گزينه اي به نام Planar Thresh كه با اجرا كردن polygon فعال ميشه و حداكثر مقداري كه ميتونيم 180.0 هست لطفا توضيح دهيد در مورد اين گزينه ؟:-? ببینید Planar یه معنیه صفحه ای هست Tresh هم مخفف کلمه Threshold هست به معنی میزان.... این گزینه در انتخاب صفحه کاربرد داره خوب اگر شما مقدار این گزینه رو از 45 کمتر کنید میبینید که موقع کلیک کردن روی صفحه مورد نظر فقط نیمی از صفحه رو میگیره... در واقه یک وتر از اون صفحه براتون ایجاد میکنه و شما میتونی دوتا 3 ضلعی داشته باشید و هر کدوم رو که میخوایین جابه جا کنید... اما اگر بالا تر از 45 یا خود 45 باشه دیگه میشه مثل سابق و همون یک صفحه کتمل با چهار ضلع رو انتخاب میکنه موفق باشی 3dsmax_davood 02 اسفند 1388, 20:45درود حالا ما گزينه Edit mesh و edit poly در Modifier list داريم لطفا توضيح دهيد و فرقشون با editable mesh ,editable poly رو ميخواستم در يك كلام چه زماني بايد استفاده كرد از اين موديفايرهاي مربوطه؟؟ CG_Master 02 اسفند 1388, 21:12درود حالا ما گزينه Edit mesh و edit poly در Modifier list داريم لطفا توضيح دهيد و فرقشون با editable mesh ,editable poly رو ميخواستم در يك كلام چه زماني بايد استفاده كرد از اين موديفايرهاي مربوطه؟؟ دوست عزیز من قبلاً‌هم گفتم Editable فقط یک مودیفایر هست ولی شما از Edit poly میتونی چند تا داشته باشید و مرحله به مرحله از مدلسازیتون از یک Edit poly جدید استفاده کنید




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن