واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: راهنمایی در مورد تکسچرینگ CG_Master 18 بهمن 1388, 13:16سلام دوستان لطفاً عکس زیر رو ببینید... فرض کنید این شی که توی تصویر میبینید یه جادست ... من از گرادینت رمپ استفاده میکنم... جاهای توسی همون تکسچر اسفالت و جاهای قرمز هم یه مقدار کثیفی// خوب همون جوری که توی تصویر میبینید متریال به صورت Planar روی جسم میوفته... من میخوام که همون جوری که آنرپ شده و همون جور که Seem ها نشون میدن ؛ متریال رو مچ کنه... اگه کسی راهش رو بلده ... ممنون میشم... pclord 18 بهمن 1388, 14:32میتونی با فتوشاپ بهش تکسچر بدی،uv هاشو ببر تو فتوشاپ و هر طوری که دلت خواست بهش تکسچر بده. اگه خواستی بگو تا بیشتر توضیح بدم. CG_Master 18 بهمن 1388, 15:32مرسی عزیز .. ولی منظورم با این روش نیست.. من مطمئنم که بدون فتوشاپ هم میشه این کار رو کرد.... با خود مکس و متریال ... pclord 18 بهمن 1388, 15:38ببین اینا به دردت میخوره: www_3d_boy3 18 بهمن 1388, 15:52خب اگه UV استفاده کنی و بزاری روی cylander چطور؟ Hi MAJID 18 بهمن 1388, 17:49سلام دوست عزیز . یک راهنمایی میکنم امیدوارم که بدردتون بخوره . :) CG_Master 18 بهمن 1388, 19:29ممنون از دوستان ... راستش یادم رفته بود که گرادینت رو روی Radial بذارم... خوب من در حقیقت نمیخواستم از مودیفایر یو وی استفاده کنم من میخواستم خودم یو وی ها رو آنرپ کنم با مودیفایر Unwrap راستش میخواستم به عکس زیر برسم.... یه جاده بزرگ با یه فرعی .... حالا هنوز امتحان نکردم ... ینی روی Radial نذاشتم... به نظر شما این راهش هست که بتونم کنار جاده رو کمی کثیف کنم ؟؟ ( البته به غیر از فتو شاپ ) CG_Master 18 بهمن 1388, 20:22نه نشد... نمیدونم چه جوری باید تکسچرینک کنم... من دوتا عکس میزارم ... عکس قبل و بعد از تکسچرینگ.... البته دومی رو توی فتوشاپ بردم که منظورم رو متوجه بشین فایل مکس رو هم میزارم که اگه کسی راهی بلده روش انجام بده و یه توضیح هم بده.... مممنون Hi MAJID 18 بهمن 1388, 20:54فکر نکنم که به غیر از UNwarp با دستور دیگه ای بتونی مثل اون رو در بیاری دوست عزیز vpic 19 بهمن 1388, 18:44میتونی با فتوشاپ بهش تکسچر بدی،uv هاشو ببر تو فتوشاپ و هر طوری که دلت خواست بهش تکسچر بده. اگه خواستی بگو تا بیشتر توضیح بدم. با تشکر از همه دوستان. ممنون میشم توضیح بدید خیلی دوس دارم یاد بگیرم. بلفرض من یه ساختمون درست کردم میشه ئشح کل ساختمون رو برد تو فتوشاپ و تکسچر بندی کنم و بیارمش تو مکس.مثل یه تیکه پارچه بعد بندازمش رو ساختمون.متریال هارو چی؟مثلا رفلکس شیشه رو؟ با تشکر از دوست خوبم pclord pclord 19 بهمن 1388, 19:19با تشکر از همه دوستان. ممنون میشم توضیح بدید خیلی دوس دارم یاد بگیرم. بلفرض من یه ساختمون درست کردم میشه ئشح کل ساختمون رو برد تو فتوشاپ و تکسچر بندی کنم و بیارمش تو مکس.مثل یه تیکه پارچه بعد بندازمش رو ساختمون.متریال هارو چی؟مثلا رفلکس شیشه رو؟ ددوست عزیز اگه بخوای به مدلت تکسچر حرفه ای و واقعی بدی باید یاد بگیری ،اگه سرعت اینترنت خوبی داری ،بگو تا برات آموزش ویدیویی بزارم،اگه بخوام توضیح بدم،شاید نشه کامل توضیح داد،یه بحث ساده نیست،باید کامل یاد بگیری. hosienmax100 19 بهمن 1388, 20:50هادی جان بهترین روش با توجه به اون چیزی که شما می خواید (جاده با جزئیات (همون کثافات و چرک ته گلوی مردم :wink:) استفاده از uv ئه ..و paint در ps // یه سری edge منطقی روی ابجکت قرار بده تا به عنوان line راهنما ازشون استفاده کنی / uv رو هم با حالت مستطیل ببر ps نه دایره / موفق باشی / CG_Master 19 بهمن 1388, 21:55ممنون حسین جان که اومدی والا آره ؛ چاره ی دیگه ای ندارم آخه میدونی چرا میخواستم این کار رو انجام بدم و از یو وی استفاده نکنم؟! چون من یه محیط خیلی بزرگ دارم درست میکنم و وقتی یو وی رو میسازم و میخوام خروجی بگیرم تا به فتوشاپ ببرم اون سایزی رو که میخوام رو نمیتونم سیو کنم ینی خود مکس بهت تا سایز 10000×10000 پیکسل اجازه سیو میده من با این سایز که توی PS میبرم با افت کیفیت تکسچر مواجه میشم چون با یه محیط بزرگ رو به رو هستم و امکان تیکه کردن کار هم وجود نداره چون شی ای که قراره یو وی بشه یه جاده ممتد هست.... دنبال یه پلاگین خوب میگردم که یه اندازه خروجی بیشتری بهم بده.... سراغ Texporte رفتم او تا4086×4086 بهم اجازه میده ... گیج شدم و خسته... میتونی کمکم کنی حسین جان؟ vpic 20 بهمن 1388, 18:58ددوست عزیز اگه بخوای به مدلت تکسچر حرفه ای و واقعی بدی باید یاد بگیری ،اگه سرعت اینترنت خوبی داری ،بگو تا برات آموزش ویدیویی بزارم،اگه بخوام توضیح بدم،شاید نشه کامل توضیح داد،یه بحث ساده نیست،باید کامل یاد بگیری. اگه دانلود میشه زحمت بکش بزار بدم یکی از بچه ها تو دانشگاه واسم دانلود کنه.:rose: pclord 20 بهمن 1388, 19:28اگه دانلود میشه زحمت بکش بزار بدم یکی از بچه ها تو دانشگاه واسم دانلود کنه.:rose: اول که بهت پیشنهاد میکنم،پک کامل آموزشی CG Academy رو بگیری،قیمتش 16 هزراتومنه ،تو اینتر نت هم فراوونه ،لینک دانلود هم بفرمایین: CG Academy - Intermediate Texturing 1: The Unwrap UVW Tool یا hosienmax100 20 بهمن 1388, 22:06هادی جان تجربه کار با چنین مختصاتی و یا از همه خطرناک تر با این چنین پیکسلی نداشتم این کار فکر نکنم به این صورت عملی بشه .. من برا پلاگین سرچ زدم چیزی که اینو بشه باهاش بست ندیدم ..شاید باشه البته .. من پیشنهادم اینه تو تکسچر اصلی رو با پیکسل بالا (ینی همون base متریال جاده ) رو درست کنی در یک فایل / و بعد فایل دوم رو همون dirty بسازی ..باز هم با کیفیت . و از blend یا mix استفاده کنی برا کمپوزیت .. اینطوری شاید کمتر با low بودن تکسچر مواجه بشی این کار چی هست مگه :wink: صبر کن بچه های با تجربه بیان حتما یه راه حل خوب دارن / هر چند برا خودش داستانیه با این مختصات این کار .. موفق باشی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3648]