واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آب و آتیش ! Moralist-Boy 02 مهر 1388, 12:10سلام . این آخرین کار منه . برای تست انجام دادم . نرم افزار های استفاده شده : 3dsmax - FumeFx - RealFlow - Krakatoa - Digital Fusion رندر : Mental Ray توی این کار میخواستم که آتیش رو تبدیل به آب بکنم ! ! ! یه انیمیشن هم گذاشتم (حجمش همش 425 کیلوبایته حتما ببینید ) منتظرم برای نظرات شما :rose: موفق باشید . Amin 4D 02 مهر 1388, 12:27بازم کارت عالی بود علی جان و اونجایی که آتیش به آب تیدیل می شه(البته تبدیل نمیشه فقط آتیش از یه فریمی نیست و به جاش آب حرکت اونو ادامه می ده البته به نظر من) جالب نیست. به نظرم اگه اول آب بود و بعد آتیش میومد و اونو بخار می کرد خیلی جالب تر بود. ولی کارت از نظر تکنیکی خیلی خوب بود. مخصوصا آتیشت که مطمئنا با FumeFx ساختیش نظرمو جلب کرد. راستی کارات خوب پیش می ره ما هنوز منتظریم تا کارت رو از ............ ببینیما! مهرشاد pm2002 02 مهر 1388, 14:24عالی بود ولی اگر میتونستی اتیش رو اروم تر به اب تبدیل کنی عالی تر میشد در کل خیلی خوبه موفق باشی Mahdi_Rashed 02 مهر 1388, 21:37Reflection اب خیلی زیاد نیست ؟ ali_tavanaie 02 مهر 1388, 22:34به نظر من هم تغییر غیر طبیعی و سریعه ، نمیشه این کار رو با متریالی مثل ماسک انجام بدی؟ :Mohsen: 03 مهر 1388, 08:58همه چیزش عالیه فقط همون تغییر آتش به آب یکم زود و غیر منطقی انجام میشه .:. soroosh .:. 03 مهر 1388, 11:37اول اینکه خوشحالم در زمینه داینامیک و شبیه سازی موارد خوب داری پیش میری ... دوم اینکه کار زیبایی شده . یه چیزایی را دوستان گفتن . من تنها چیزی که به ذهنم رسید اینه که کاش فقط از نظر ظاهری به مایع تبدیل نمیشد . بلکه خصوصیات یک مایع را هم میداشت ... یعنی هر قسمت بعد از تبدیل مجدد میریخت رو زمین . اما خب این هم نظریست دیگه . موفق باشید . Moralist-Boy 04 مهر 1388, 08:45سلام دوستان به نظرم اگه اول آب بود و بعد آتیش میومد و اونو بخار می کرد خیلی جالب تر بود. عالی بود ولی اگر میتونستی اتیش رو اروم تر به اب تبدیل کنی عالی تر میشد در کل خیلی خوبه موفق باشی به نظر من هم تغییر غیر طبیعی و سریعه فقط همون تغییر آتش به آب یکم زود و غیر منطقی انجام میشه خوب چون اینا تقریبا منظور همه توی یه زمینه بود با هم جواب میدم . اگه خودمم بودم به این ایراد می گرفتم !!! :green: راستش موندم که چجوری این دو تا رو تبدیل به هم بکنم . البته می تونستم از Morph هم استفاده بکنم ولی باز به نظرم جالب نمی شد. کار اینجوری بود که دقیقا آب با همون پارتیکل های تشکیل دهنده آتیش ساخته شده بود و از لحاظ تئوری باید دقیق منطبق در میومد (که در نیومد) برای مرحله بعدی می خوام یه فکری بابت این قضیه بکنم ! پس اگه نظری دارید که چجوری این دو تا رو به هم تبدیل کنم ممنون میشم ! خوب حالا تک تک !!! :green: امین جان سلام . اون اولش رو که گفتم در مورد بخار شدن اون پروژه ای جدا میتونه باشه . در مورد راستی کارات خوب پیش می ره ما هنوز منتظریم تا کارت رو از ............ ببینیما! باید بگم که کار رو تحویل دادم (همینه که شروع به تست چیزای مختلف کردم) حالا تا تائید بشه خبر میکنم ! :green: Mahdi_Rashed جان سلام . رفلکشن ؟ .... :-? نه فکر نکنم ... خوبه دیگه ... راضی باش آقا جان ! :rose: ali_tavanaie جان سلام . نمیشه این کار رو با متریالی مثل ماسک انجام بدی؟ راستش نه ! اگه میشد حتما می کردم این کار رو و خیلی کمک میکرد. برای رندر آتیش از Shader خود FumeFx که داخل GUI خود پلاگین هست باید استفاده بشه در حالی که خروجی آب یه Mesh هست و از متریال برای رندرش استفاده میشه و چون کلا اینا 2 تا چیز متفاوتن نمیشه اینجوری کاریش کرد . سروش جان سلام . من تنها چیزی که به ذهنم رسید اینه که کاش فقط از نظر ظاهری به مایع تبدیل نمیشد . بلکه خصوصیات یک مایع را هم میداشت ... یعنی هر قسمت بعد از تبدیل مجدد میریخت رو زمین آره اتفاقا خودمم به این فکر کردم . اگه موضوع تبدیلش رو حل کنم اینو هم انجام میدم حتما ! :wink: masoud_warcraft 04 مهر 1388, 10:03با سلام. ايرادي كه بچه ها در مورد مورفش گرفتن كاملا بجاست راستش من ديدم بچه ها قبلا نوشتم ديگه نخواستم چيز تكراري بزارم. اما بگذريم و بريم سراغ راه حلها. اولين چيزي كه هست پديده سراب ذهني هست.يك نكته رو هيچ كس اشاره نكرد و اون اينكه ذهن ما انسانها بصورت ناخودآگاه نمي تونه قبول كنه كه آب همينجوري مثل يك سيال سبكتر از هوا ميره روي هوا.اگه در نام كارت به اين نكته اشاره نميكردي شايد هيچ كسي نمي فهميد كه ماده دومي آبه.يعني ذهن ما عادت نداره كه ببينه آب داره بسمت بالا حركت مي كنه. بهترين راه حل اينه كه سيالات كمكم سنگين بشه و بجاي بالا رفتن بريزه روي زمين.بقول ما مشهديها شتكش كن روي زمين.:) پديده سراب يك پديده ذهنيه در واقع تصوير آسمان هست كه بر روي زمين ديده ميشه اما چون ذهن بشر عادت نداره آسمون رو روي زمين ببينه فورا سرچ ميكنه و ميفهمه كه آسمان رو توي آب ميتونه ببينه و فكر ميكنه آبه. Moralist-Boy 04 مهر 1388, 10:19مسعود جان چی بگم والا ! یه جورایی هم فهمیدم چی میگی هم نه !!! :shock: چیزی که راجع به سراب ذهنی گفتی کاملا برام جالب بود. من اول فکرم اینه که یه جورایی این دو تا رو به هم تبدیل کنم بعد اگه شد به قول شما مشهدیا "شتكش" کنیم ! :green: نظرت برای اینکه اینا به هم تبدیل شن و اینقدر تابلو نباشه چیه ؟ masoud_warcraft 04 مهر 1388, 11:11من با real flow كار نكردم.اما اگه فرض كنيم كه در اون از particle systems استفاده ميشه يك راه حل اينه كه يك Gravity بزارين وstrength اون بصورت يك script توان 2 مقدار اون اضافه بشه.يعني strength=x*frame^2 كه x يك ضريبيه كه خودت پيدا ميكني. يك مساله مهم مهم ديگه اينه كه از لحظه ايكه ماده به آب تبديل ميشه ديگه بايد life ذرات رو بالا ببر چون بر خلاف آتش آب ذراتش از بين نميره. يك حركتي ساختم حرفه اي نيست ولي فكر كنم منظورم رو درك كني. فايل رو با مكس 8ساختم.فكر كنم با مكسهاي بالاتر بتوني بازش كني. البته شتكش مثل اين چيزي كه من ساختم وحشيانه نشه.:green:34331 اينطوري بيننده متوجه سنگيني ماده جديد ميشه. Moralist-Boy 04 مهر 1388, 11:51مسعود جان دستت درد نکنه خیلی زحمت دادیم . دیدم . این برای قسمتی که تبدیل شده به آب قبول ! خوب ... ؟ برای قسمتی که خود آتیش می خواد به آب تبدیل شه چه پیشنهادی داری ؟ چجوری Fade ش کنم یا چیکارش کنم که باور پذیر باشه ؟ masoud_warcraft 04 مهر 1388, 13:18راستش يك ضربالمثل مشهور هنري هست كه ميگه: كارگردان اولين كسي هست كه فيلم خودش رو مي بينه. يعني اينكه كسي كه ايده اي داره بايد اون ايده رو توي ذهنش مصور كنه.من نمي دونم اين ايده مال كي بوده.اما كسي كه اين ايده رو داده بايد خودش بتونه اونرو مصور كنه.يعني دقيقا تصويرش توي ذهنش درست شده بشه بعد قدم دوم اينه كه بتونه با نرم افزار و كامپيوتر اونو بتصويري براي همگان بكشه.قطعا قدم دوم خيلي سختتره چون قدرت نرم افزار از قدرت ذهن كمتره و اما قدم اول مهمتره. من هر چي تصور كردم نتونستم تصوير جالبي از تبديل آتش به آب رو توي ذهنم تجسم كنم. حالا بازم سعي مي كنم ببينم چي ميشه.ولي در صورتي كه بتونم چنين تصوري بكنم فكر كنم پياده سازيش خيلي سخت باشه.براي همين هم بود كه من تشكر كردم چون كار سختي انجام دادين. اگه چيزي به ذهنم رسيد سعي مي كنم پست بزنم. Moralist-Boy 04 مهر 1388, 13:29ممنون مسعود جان . در مورد کارگردان هم حرفت جالب بود . راستش ایده کار از خودم بود منتها مشکل اینجاست که من دقیقا به اون قسمتش توجه نکردم و خیلی فکر خاصی در اون باره توی ذهنم نبود ! :green: منم فکر می کنم ! :neutral:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]