تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطلاعات مفید در مورد همه ی نرم افزار های انیمیشن سازی سه بعدی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اطلاعات مفید در مورد همه ی نرم افزار های انیمیشن سازی سه بعدی Amin 4D 17 ارديبهشت 1388, 18:01بچه ها سلام به همگی، من این تایپک رو زدم تا هر کسی خواست توی یه مدت کوتاه در مورد اکثر نرم افزارهای سه بعدی سازی اطلاعات جامعی به دست بیاره بیاد به اینجا سر بزنه. حالا هر کسی خواست بیاد و نرم افزار مورد نظرش رو معرفی کنه و خصوصیات بارز و قدرت اون رو برای دیگران معرفی کنه. اول هم خودم شروع می کنم: Maxon Cinema 4D: سینمای چهار بعدی یه نرم افزار انیمیشن سازی سه بعدی خوب و پر قدرت است که بارزترین مشخصه اون توی سرعتش در مدلسازی و رندر است. سینما فردی مجموعه ای از ابزارهای مدلسازی پیشرفته، تکسچرینگ خیلی خیلی قوی، رندرینگ پرقدرت و سریع است. بیشترین ضعف سینما فردی هم در زمینه رندر دود و آتش است هر چند که در این زمینه هم سینما فردی در حد متوسط ابزارهای پر قدرتی را دارد. سینما فردی یه سری ماژول ها رو داره که همرا نسخه اصلی عرضه می شن که معروف ترین و پر کاربردترین اون bodypaint است که در مت پینتینگ کاربرد داره و توی فیلم های زیادی از اون استفاده شده. ماژول پرکاربرد و قوی بعدی Advanced Render است که در زمینه رندر است و قدرت و سرعت بالایی دارد و تمام زمینه های رندر را پشتیبانی میکند.ماژول بعدی MOCCA است که کاربرد آن در زمینه کاراکتر رگینک است. ماژول بعدی Hair برای ساخت و رندر مو،چمن، پشم و از این قبیل چیزها، Dynamic برای شبیه سازی های دینامیکی، MoGraph برای ساخت و طراحی افکت زیبای سه بعدی ،Thinking Particles برای ساخت سیستم های ذرات و Sketch برای رندر دو بعدی هستند. در زمینه رندر هم سینما فردی رندر من را نیز پشتیبانی می کند. موتور های رندر Vray و finalRender هم برای سینما فردی پلاگین دارند. پلاگین های زیادی در همه زمینه ها برای سینما فردی نوشته شده است که مهمترین اونها Realflow است. پلاگین DPIT هم یه پلاگین قوی برای ساخت گیاه و منظره در سینما فردی است. کلام آخر: سینما فردی یه نرم افزار پرقدرت با محیط کاری زیبا و دلنشین است که اکثر نرم افزار های بزرگ مثل Realflow، Vue،Vray، finalRender و... برای اون پلاگین های خودشون رو عرضه کرده اند و این موضوع نشان دهنده قدرت زیاد سینما فردی در زمینه انیمیشن سازی سه بعدی است. برای کسانی که می خواهند انیمیشن را شروع کنند و تا سطح متوسط و پیشرفته کار کنند نرم افزار خوبی است اما در زمینه های فوق حرفه ای و پروزه های خیلی سنگین زیاد از ان استفاده نشده است. این چیزهایی بود که من از سینما فردی می دونستم می دونم که توضیحاتم کامل نیست، کم و کاستی هم زیاد داره، بالاخره ببخشید. برای دیدن اطلاعات کامل و جامع و دیدن کارهای انجام شده با این نرم افزار می تونید به سایت زیر برید وب سایت نرم افزار: Amin 4D 17 تير 1388, 12:52SideFX Houdini در بین نرم افزارهای 3D بزرگترین نرم افزار و همین طور قوی ترین و پرکاربردترین نرم افزار همان Maya است. نرم افزاری که در نود و پنج درصد فیلم های بلند انیمیشن و سینمایی مورد استفاده قرار می گیرد و در اکثر دانشگاه های جهان نیز تدریس می شود. اما به تازگی در تعدادی از فیلم های بزرگ و پر از جلوه های ویژه، نرم افزاری در کنار مایا مورد استفاده قرار می گیرد که این طور که به نظر می رسد قدرت و سرعتش در بعضی از زمینه های انیمیشن سه بعدی بیش از مایا و در نتیجه بیش از تمام نرم افزارهای سه بعدی دنیاست. این نرم افزار که روز به روز کاربرانش بیشتر می شود و در فیلم های بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد یک نرم افزار 8000 دلاری است به نام SideFX Houdini. خب بپردازیم به قابلیت های کم نظیر و در بعضی موارد بی نظیر این نرم افزار: بارزترین ویژگی این نرم افزار سیستم گره ای اونه. NodeNetworks یا همون سیستم و شبکه ی گره ای یه شبکه از یه سری گره است که توان ایجاد هر چه تصورش را داشته باشید، را دارد. گره ها بعضی از محدودیت ها را رفع می کنند و قابلیت های زیادی را به همراه خود می آورند.خب استفاده از NodeNetworks به این دلیل صورت گرفته که قدرت، سرعت و کارایی را بالا می برد. سیستم گره ای در اکثر نرم افزارهای سه بعدی دیگر نیز وجود دارد اما به یک یا چند مقوله خاص در آن نرم افزارها می پردازد مثل ICE در XSI یا XPresso در Cinema 4D، یا حتی ParticlesFlow در 3D Max خب این از سیستم گره ای. هودینی دارای یه Dynamics simulation پرقدرت می باشد که با آمیخته شدن آن با سیستم گره ای یک ابزار بینهایت قوی برای شبیه سازی پدیده های فیزیکی ایجاد شده است. Dynamics simulation هودینی تمام شبیه سازی ها را پشتیبانی می کند که در زیر به آنها اشاره می شود: Rigid Bodies simulations Soft Bodies simulations Particle simulations Pyro (smoke and fire) simulations Fluid simulations Ripple simulations Wire simulations Cloth simulations Fur simulations علاوه بر این موارد هودینی قابلیت استفاده از ODE (Open Dynamics Engine) که یک موتور شبیه سازی برای Rigid Bodies است را نیز دارد. توانایی مخلوط کردن انیمیشن keyframe و Dynamics simulation نیز هودینی را برای استفاده بیشتر برای این قبیل شبیه سازی ها، نرم افزاری مناسب و قدرتمند کرده است. بعد از Dynamics simulation قدرت مهم هودینی موتور رندر آن یعنی Mantra است. موتور رندری که قدرت و انعطاف بالایی را داراست و امتحان خودش را در فیلم های بسیاری پس داده است. انعطاف و قدرت مانترا با استفاده از قابلیت اسکریپ نویسی در آن بیشتر نیز می شود. خود موتور رندر مانترا دارای چند موتور رندر داخلی دیگر هست که هر کدام دارای مزایا و قدرت های خاصی هستند که مهمترین آنها Physically Based Rendering است. علاوه بر موتور رندر مانترا موتورهای رندر رندرمن، منتال ری، آلفرد، تورک گیم انجین و ایر رندرر و ... را نیز ساپورت می کند. قدرت بعدی هودینی در زمینه Character rigging است. ابزارهای زیاد هودینی در این زمینه محیطی را در هودینی فراهم آورده است برای انیمیت کاراکتر که قدرت بسیار بالایی دارد که با استفاده از سیستم گره ای قدرت آن چند برابر می شود تا جایی که حتی توان ایجاد crowd simulation یا شبیه سازی جمعیت و توده ای از کاراکترهای هوشمند را فراهم می کند که یک قابلیت بی نظیر در نرم افزارهای سه بعدی به شمار می رود. علاوه بر این هودینی با Autorig Tools یک ابزار ریگینگ بسیار قوی را به وجود آورده است که کار با کاراکترها و ریگینگ آنها را بسیار ساده تر و قدرتمند تر انجام می دهد. قابلیت مهم و قدرتمند بعدی هودینی چیزی است به نام Vex. وکس یک زبان برنامه نویسی و اسکریپ نویسی در هودینی است برای راحت تر شده بعضی کار. کاربرد اصلی آن در shading است و تمام زمینه های آنرا که شامل موارد زیر است را پوشش میدهد: light shaders surface shaders displacement shaders fog shaders Vex زبانی بر پایه ی C و C++ است و کاربرد و قدرتش همانند RenderMan shading language است. علاوه بر استفاده از Vex برای shading از آن در تمام نقاط هودینی امکان پذیر است و در زمینه compositing، Particles، Modeling، Fur و... نیز استفاده و کار با آنها را راحت تر و لذتبخش تر می کند. compositing نیز در هودینی مورد توجه قرار کرفته و قدرت هودینی را نیز در این زمینه هم نشان می دهد. سیستم گره ای هودینی در این زمینه هم غوغا می کند و با ادغام با compositor هودینی کار را برای ایجاد جلوه های ویژه در فیلم ها سهل تر کرده است. هودینی با Channel editing nodes کار را برای انیمیت کردن هم ساده کرده است.Channel editing nodes شامل محیط ها و اینترفیس های Graph editor، Channel spreadsheet، Dope sheet و Channel list است که از آنها برای انیمیت و مدیریت keyframe با استفاده از ابزارهای قوی خود استفاده می شود. هودینی در زمینه Modeling هم قدرت بالایی دارد. ابزارهای زیاد هودینی در این زمینه کار را برای مدلسازان راحتر کرده است. هودینی تمام انواع مدلسازی ها را پشتیبانی می کند که شامل این موارد هستند: subdivision surfaces, polygons, NURBS, and metaballs. ابزار بی نظیر L-system نیز یکی از ابزارهای پر قدرت هودینی است. این ابزار یک mathematical language است که قابلیت مدلسازی گیاهان و درختان و اشکال هندسی خیلی پیچیده را به وجود آورده است. هودینی کار جالب دیگری نیز کرده که در دیگر نرم افزارهای سه بعدی مشاهده نشده و آن استفاده از اسکریپت نویسی در تمام نقاط برنامه است به صورتی که می توان برای پارامترهای یک شیئ نیز از اسکریپ استفاده کرد. این موضوع برای انیمیت کارها خیلی مفید است که با آن سرعت کار و محاسبه و رندر خیلی افزایش می یابد. هودینی از سه زبان برای برنامه نویسی و اسکریپ نویسی در محیط خودش استفاده می کند. اولی و مهمترین آنها Python scripting language است. زبانی قدرتمند که روز به روز استفاده از آن بیشتر می شود. دومی Hscript است. این زبان برنامه نویسی مختص خود هودینی است که دارای قدرت و انعطاف بالایی است. زبان بعدی هم Vex نام دارد که زبانی بر پایه ی C و C++ است و بیشتر برای شادر نویسی از آن استفاده می شود. قابلیت ها هودینی بسیار است که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره شد. هودینی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا دارای کاربران کمی می باشد که مهمترین دلیل آن می تواند قیمت بالای آن باشد. اما استفاده از هودینی در حال رونق گرفتن است و تعداد فیلم هایی که هودینی در ساخت آنها نقش دارد در حال افزایش است. سایت شرکت سازنده: Amin 4D 17 تير 1388, 13:55Basics About Houdini How Houdini works, why it works that way, and how it’s different from other 3D animation software. Modeling capabilities Houdini includes a set of robust procedural modeling tools that work with a wide variety of geometry types including subdivision surfaces, polygons, NURBS, and metaballs. By working procedurally, you can step back into a model’s history to easily make revisions. You can branch off nodes to explore alternative modeling approaches. Houdini is particularly good at creating clean geometry that renders and animates properly. Animation Houdini has excellent path, keyframe and character animation tools. Houdini provides a flexible and easy to use set of animation tools which support key-framed or expression-based animation. Animation channels can be grouped and nested, for quick scoping by animators. The channel list, channel graph, dope sheet, playbar, are just a few of the many ways to modify and manage your animation. The 2D flipbook can be used for blocking out a shot then modifying the timing of your the flipbook frames before exporting the new motion back to the 3D scene. Character rigging Houdini features fast, easy character rigging with the Autorig digital asset. Houdini’s character rigging tools are designed to provide the best experience for both riggers and animators throughout the production pipeline. Many of Houdini’s character tools have been developed while in production on Hollywood feature films to specifically meet the needs of the most demanding riggers and animators. Houdini includes advanced tools for capturing geometry, painting weights and adding secondary animation. Powerful effects Houdini lets you create extremely powerful and flexible particle and dynamic effects. Houdini is world renowned for its visual effects that arise from the integration of the most powerful set of particle tools in the industry. In Houdini these particles integrate easily with other parts of the pipeline to create a complete and procedural effects environment. Each particle simulation is comprised of a network of nodes ordered specifically to meet the needs of the shot. You can use Houdini to create fast and stunning effects such as fire, white water, insects, tornadoes, crowd simulations and more. Dynamics are often called upon to create realistic motion in a shot. At the same time, it is important that the results be easily controlled in order to fulfill the creative needs of the director. In Houdini, dynamic simulations are procedural thereby allowing the artist to control both what goes into the simulation and what comes out of it. The Rigid Body, Cloth and Wire solvers work together to create highly sophisticated and never before seen simulations that production studios can seamlessly integrate into their existing effects pipeline. Shading and texturing Houdini’s UV Texturing tools provide complete control over the generation of UV maps for use in texturing props and characters. Use Houdini’s procedural approach to quickly explore different UV mapping options and set them up as different texture layers if you need different maps for different types of textures. Houdini’s built-in mantra renderer is a state-of-the-art hybrid scan-line / ray-trace renderer that supports global illumination, and point cloud textures. Mantra is production proven on numerous films. Houdini also lets you use other renderers such as RenderMan. Integrated compositor Houdini’s built-in compositor that can take image data from, and export image data to, other parts of Houdini (for example, textures). A robust procedural compositor that can stand-alone or work fully integrated with the 3D environment. It features dozens of 2D compositing and effects operations. With Houdini Master, compositing is integrated while Houdini Halo offers a stand-alone compositing environment. Channel editing nodes Houdini provides special nodes for controlling time-based data such as animation channels, kinematics, and audio. Houdini also includes advanced channel editing capabilities, called CHOPs, that provide a level of control unique in the world of animation. Houdini’s channel operations let you layer and blend motion then set triggers, lag and jiggle in a completely procedural environment. More than simply non-linear animation, working with channel operators has been particularly popular with visual effects artists looking for new ways of creating and controlling naturalistic motion. داش ممد 20 تير 1388, 11:44به نام خدا من برنامه ی 3dmax را معرفی می کنم من اولین برنامه ی سه بعدی که استفاده کددم است در برنامه 3d خیلی چیزها یه راحتی به دست می اید و کاملا کامل است و هر چیز توی این برنامه وجود دارد و می توان داخل کرد 3d پلاگین های بسیاری دارد که مورد استفاده است gigamax 21 تير 1388, 18:35بسیار کار جالبیه .... فقط از دوستان می خوام هیچ پست دیگه ای غیر از معرفی نرم افزار ندن و اگر هم میدن سعی کنید یکم دربارش توضیح بدین و بگین به چه دردی می خوره .... خب من می خوام یکی از محبوب ترین نرم افزار هایی که باهاش به صورت حرفه ای کار می کنم رو معرفی کنم : Adobe After Effect این نرم افزار توسط کمپانی سازندش اینطوری تعریف شده : افتر افکت یک نرم افزار motion graphic و composite است که توسط کمپانی adobe systems منتشر شده است که هدف ایجاد آن ، تسریع فرآیند های post production در فیلم است . این نرم افزار برای اولین بار در ژانویه 1993 به صورت انحصاری برای سیستم عامل مک عرضه شد و شرکت سازندش هم ادوبی نبود !! بلکه Company of Science and Art سازنده اصلی اون به شمار می رفت در این ورژن امکاناتی همچون کامپوزیت بر اساس لایه ، افکت های تصویری ، تبدیلات تصویر و کی فریم در نرم افزار وجو داشت ورژن 1.1 در می 1993 عرضه شد و باز هم توسط شرکت قبلی .. در این نسخه یک سری افکت های تصویری بیشتر به نرم افزار اضافه شد ... همچنین پشتیبانی از پلت فرم پی سی و سیستم عامل ویندوز هم به نرم افزار اضافه شد . در ژانویه 1994 نرم افزار توسط کمپانی جدیدی عرضه شد : Aldus در این نسخه 2.0 برای اولین بار امکانات فوق العاده ای شامل Time Layout window, multi-machine rendering, frame blending به نرم افزار اضافه شد که زمینه سازی شهرت و توسعه نرم افزار شد و بالاخره در اکتبر 1995 کمپانی ادوبی ورژم 3.0 را عرضه کرد . ادوبی با خرید شرکت Aldus این انتشار نسخه های بعدی نرم افزار را به عهده گرفت ... امکاناتی که در این نسخه اضافه شدند شامل render queue, time remapping, multiple effects per layer, motion tracker, motion math, Illustrator import, Photoshop as comp import, first Japanese version بود ... در این نسخه قابلیت ارتباط با سایر محصولات ادوبی همچون فتوشاپ و ایلستریتور در نرم افزار گنجانده شد که باعث محوبیت نرم افزار شد ... ادوبی با مهندسی فوق العاده خود ، یک رابط کاریری بسیار عالی برای افتر افکت طراحی کرد که تمام امکانات حرفه ای نرم افزار را به گونه ای بسیار عالی در اختیار کاربر قرار میداد ... آخرین ورژن افتر افکت تا به امروز ،CS4 - 9.0.2 است که در می 2009 عرضه شده است .... افتر افکت محبوب ترین نرم افزار post production در صنعت فیلم محسوب می شود . امکانات فوق العاده ای که این نرم افزار در اختیار کاربرانش قرار میدهد باعث شده که این نرم افزار در کمپانی های بزرگی همچون THX و digital domain به عنوان نرم افزار اصلی کامپوزیت شناخته شود . امیدوارم به دردتون بخوره




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4606]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن