واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: درخواست راهنمایی در اتمام ساخت خودروی Ferrari Enzo Sorosh Max 13 مرداد 1387, 17:43سلام خدمت تمام کاربران گرامی و عزیز... من تازه در این سایت عضو شدم و تازه باهاش اشنا شدم ... اولین مدل ساخته شده ی من Ferrari Enzo هست که تو چند جاش موندم و نمیدونم چی کار کنم. اینم عکسش: همون طور که می بینید چند جا نقص داره و چند جاش هم کامل نیست. 1- نمیدونم که چطوری میتونم براش چراغ درست کنم جاشو خالی گذاشتم ولی نمیدونم چطوری ؟! 2-گوشه ی شیشه ی جلو برامدگی داره و هر کاری که می کنم درست نمیشه(از TurboSmooth استفاده کردم) 3-نحوه ی ساخت رینگ و لاستیک هم برای این مدل رو بلد نیسم(البته یکی درست کردم اما مال این ماشین نیست. اگه راهمایی کنید خیلی ممنون میشم. CG_Master 13 مرداد 1387, 21:30سلام دوست عزیز کارتون خوبه ولی همچنین بگی نگی شنگول میزنه یعنی ناهمواره چند تا توصیه میکنم که بکارتون بیاد و استفاده کنید... با توربو مش کار نکنید مش اسموس میتونه بهتر باشه و شدتش رو 2 قرار بدبن هر با که با Edit poly کار میکنی یه سری به مش اسموس بزن تا کاری که قرار انتهای کار دیده بشه رو نگاه کنی سعی کن که تمام Edge ها و یا تمام Segment ها رو موازی هم قرار بدی اگه این کار رو نکنی میشه مثل همین کارت که اینجا گذاشتی میشه .... من باهات شرط میبندم که اگه یه وایر (کلید F4 رو که بزنی تمام Edge ها معلوم میشه) از کارت میذاشتی تمام سگمنت ها کج و کول بود سعی کن تو تمام نما ها کارت رو همراه بلوپرینت ادامه بدی اگه دیدی یه جا خیلی سخت مدل میشه ( مثل گوشه ها) نما ها را یکی یکی انتخاب نکن و هی اونا رو بزرگ نکن و سعی کن که مثلا داری تو نمای left داری کار میکنی همون لحظه تو نمای پرسپکتیو هم کارت رو مطابقت بدی تا اینجا که رسیدی معلومه که از بزار هایی که Edit Poly داره آشنایی داری البته برای نظر دادن واسه این جور کارا و مدل کردن ها باید تعداد نماهای ارسالی شما از مدلتون خیلی بیشتر از اینها باشه مثلا از هر نما چند تا وایر وچند تا رندر گرفته باشی .. اینجوری که شما گذاشتی بچه ها منصرف میشن ... :دی فرض کن دوتا سگمنت داریم : 1 : سگمنت صلی 2: سگمنت فرعی یا سگمنتی که میخوای به سگمنت اصلی بچسبه یا اصطلاحا جوش بشه اگه رو سگمنت فرعی راست کلیک کنی و گزینه Target Weld رو بزنی میتونی به راحتی هر 2 سگمنت رو به یه سگمنت تبدیل کنی شاید این کار رو بلد باشی ولی استفاده بجا از این ابزار فوق العاده پر کار برد باعث میشه که شیشه ی نرم وطبیعی ایجاد بشه والا هرچی از مدلینگ ماشین بگم کم گفتم گفتی ها رو بچه های مدلر ماشین که نمیخوام اسم ببرم بهت میگن... من فقط راه انداختم :دی خوب دوست من .. من میبینم روزی رو که میتونی واسه خودت بدون نیاز به سوال هر چیزی رو با روش Edit Poly مدل کنی و به خودت افتخار کنی به امید اون روز تلاش و تمرین داشته باش موفق و سربلند باشی geo_vahid 14 مرداد 1387, 08:16تو وبلاگم یه آموزش ساخت فراری هست شاید بدردت بخوره Sorosh Max 14 مرداد 1387, 16:41سلام دوستان عزیز خیلی ممنونم که راهنماییم کردی و وقتتو برای من گذاشتی :cool: فقط می خوام بدونم که چطوری میتونم براش چراغ طراحی کنم ؟؟ اگه کسی تا حالا اینکار رو کرده لطف کنه و بگه . Sorosh Max 14 مرداد 1387, 16:47راستی یه سوال دیگه... من وقتی که میخوام تو پنجره ی عکس جلوی ماشین رو با Viewport قرار بدم ، عکسش با بقیه ی جا ها مثل کنار و بالا هماهنگ نیست هر کاری هم میکنم نمیشه ! لطفآ راهنمایی کنید . geo_vahid 14 مرداد 1387, 19:50یه کم واضح تر میگی دقیقا منظورت چیه شاید بتونیم کمک کنیم. در مورد چراغ هم نمیشه که اینجا همه چیزو به ترتیب گفت. به نظر میاد شما توان اینو داشته باشین که چراغو خودتون مدل کنید. شکل چراغ هم تو همون لینک که گفتم تو درس 45 و 46 وجود داره ولی توضیحات خاصی نداره . البته شکلها تقریبا گویا هستند. Sorosh Max 15 مرداد 1387, 12:22بسیار ممنون از راهنمایی شما،اتفاقا من هم در این فکر بودم که از فراری مدل F430 برای مدل خودم درست کنم فقط نمی دونستم که در چه درسی هست شما لطف کردین و به من گفتین... ییه کم واضح تر میگی دقیقا منظورت چیه شاید بتونیم کمک کنیم. منظورم در همون ابتدا برای طراحی بدنه که از BluePrint (عکس از سه نمای مختلف ماشین) استفاده میشه عکسی که از جلو روی BackGround پنجره ی Front میذارم با عکس کنار و بالا هماهنگ نیست که البته دیگه گذشته و الان ماشینو درست کردم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]