واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش مدلسازی Chevrolet Camaro - قسمت دوم einollahia 26 بهمن 1386, 18:47برای ادامه کار، edge های بالایی را انتخاب و extrude کنید و با نماهای مختلف تنظیم کنید و آنها را در خط مرز کاپوت و گلگیر قرار دهید. همان طور که می بینید در قسمت بالای گلگیر، در راس آن نا هماهنگی هایی وجود داره. این مشکل رو میشه با اضافه کردن یک edge loop حل کرد، ولی کار را سخت تر می کند. برای راحتی می توانیم با اضافه کردن فقط یک edge این مشکل را حل کنیم. توجه داشته باشید که در مدلسازی ماشین می توانیم از 3 ضلعی و 4 ضلعی استفاده کنیم، ولی نباید بیشتر از 4 ضلع شود. edge های مرز کاپوت را انتخاب و به سمت داخل extrude کنید. edge ها را همانند شکل بر اساس خط اول برآمدگی کاپوت تنظیم کنید. بقیه کاپوت را هم مانند قبل با توجه به نماهای Side و Top مدل کنید. با اضافه کردن چند edge loop همانند شکل به قسمت سمت راست کاپوت مدل آن را کامل می کنیم. لبه هایی که انتها دارند به همین راحتی با اضافه کردن چند edge loop درست نمی شن. برای درست کردن این لبه ها دو راه وجود دارد. راه اول: اضافه کردن edge loop های بیشتر که البته کار را سخت تر و سنگین تر میکند. بسیار خوب حالا می خواهیم اضافه کردن جزئیات را شروع کنیم. برای شروع جزئیات از گلگیر شروع می کنیم. همانند شکل برای ایجاد سختی و خارج کردن مدل از حالت نرمی می توانیم edge های مربوطه را انتخاب و از دستور Bevel در Maya و دستور Chamfer در 3ds max استفاده کنید. حالا نوبت به edge های بالا تر میرسه که دستور بالا را برای آنها اجرا کنیم. وقتی این دستور را اجرا می کنیم در نقاطی که سه خط تلاقی دارند، 3 نقطه بوجود می آید که برای مشکل ساز هستند. برای حل مشکل 2 نقطه ای که از خط های دیگر ایجاد شدند را با هم merge می کنیم. از افزودن سختی به لبه ها در این مرحله خودداری می کنیم. چون برای مدلسازی قسمت جلو و همچنین بدنه به آنها نیاز داریم. حالا می خواهیم سختی های لبه ها را در کاپوت ایجاد کنیم. برای اینکار فعلا با extrude کردن edge های بالایی کاپوت که هنوز مدل نکردیم کار را شروع می کنیم. کاپوت را از قسمت بالایی جدا کنید. edge های اطراف را به جز edge های وسطف همه را انتخاب کنید و به پایین extrude کنید. حالا edge هایی که نیازمند ایجاد سختی هستند را انتخاب و همانند قبل از دستو Bevel در Maya و دستور Chamfer در 3ds max استفاده کنید. حالا می توانید کاپوت را قرینه کنید. در وسط کاپوت یک تیزی وجود دارد. برای ایجاد این تیزی کافیه که edge های وسط را انتخاب و همانند قبل عمل کنید. هر چه مقدار Bevel یا Chamfer(بستگی به نرم افزار شما دارد) کمتر باشد تیزی بیشتر می شود. توجه داشته باشید که مقدار Bevel یا Chamfer را باید از روی عکس های واقعی ماشین و توسط خودتان انتخاب کنید.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 585]