واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Bmw E46==> Wip einollahia 23 بهمن 1386, 21:02سلام دیروز اینکار رو شروع کردم و خوب در هم بر هم روش کار کردم.سر جمع فکر کنم 4 یا 5 ساعت روش کار شده. برای کار هم سر جمع از 3 بلو پرینت بیشتر استفاده نشده.این اولین بار هست که با 4 تا بلو پرینت کار نمی کنم. ali3dtech 24 بهمن 1386, 01:29مرسی einollahia آفرین Sherlock_Holmes 24 بهمن 1386, 01:534 یا 5 ساعت...! و به اینجا رسیده؟ خوشا بحالت...!:) خوب شده ... دستت درد نکنه... ما که حرفه ای نیستیم اما خسته نباشید میگم...:) einollahia 24 بهمن 1386, 09:58ممنون اینتم بقیش hosienmax100 24 بهمن 1386, 10:03مرسی einollahia آفرین منم همین :Mohsen: 24 بهمن 1386, 10:33تبريك :d خيلي خوب شده اونم تو اين زمان كم من بخوام يه ماشين درست كنم يه چند وقتي طول ميكشه!!! einollahia 24 بهمن 1386, 11:33مدلسازی بیرونش تموم شد. البته بجز آینه و چراغ ها چراغشو نمیدونم چجوریه بعدا عکس پیدا می کنم، بعد مدلش می کنم. فعلا شاید Interior ماشین رو بسازم. einollahia 24 بهمن 1386, 13:44اینم چنتا wire بعلاوه یه رندر hosienmax100 24 بهمن 1386, 15:15سلام باز قشنگه البته رندر دیفالتش خوب نشده راستی شما فقط ماشین مدل میزنین مرسی einollahia 24 بهمن 1386, 17:36فقط ماشین مدل نمی زنم. البته در حال حاضر فقط در ضمینه مدلسازی فعالیت می کنم. ولی خوب رو ماشین سازی بیشتر کار کردم. بیشتر از 50 تا ماشین رو مدل کردم و خوب دستم اومده. amin2001 24 بهمن 1386, 18:37سلام خیلی خوب شده واقعآ خسته نباشی فقط یه مشکل اساسی داره که به خوده من زیاد گوشزد شده قبلآ و الان کاملآ حواسم بهش هست مدلینگ حرفه ای معمولآ توش Polygon های مثلثی شکل وجود نداره در واقع بهتره همه ی Polygon هات مربع شکل باشن البته افراد مختلف روش های خودشون رو دارن Polygon مثلثی شکل Smooth رو از 3 طرف کنترل میکنه ولی Polygon مربع شکل Smooth رو از همه جهات کنترل میکنه و یه سطح صاف و Smooth شده در آخر بدست میاری البته با مثلثی شکل هم میشه Smooth رو کنترل کرد ولی خوب همیشه مربع شکل بیشتر چشم رو میگیره و صدا میکنه من به شخصآ اول از هر چیز به Wire کار نگاه میکنم که به قول معروف Rush کرده یا یه Wire مرتب و از قبل حساب شده بدست اورده زمان هم زیاد اهمیت نداره شماره 1 که تو شکل زدم خیلی اشتباه بزرگیه که فکر کنم تا الان خودت درستش کردی !! Polygon بیشتر از 4 Vertex داره !! اون 2 فلش عقب ماشین روی گلگیر هم برای اینه که یک خط مستقیم قرار ندارن Vertex هات . که ممکنه جاهای دیگه هم اینطوری باشه ولی من دقت نکردم کارت که عالیه و خیلی حال کردم باش فقط سعی کن Wire صاف و یک دست و مرتب و همچنین با نظام ! داشته باشی ببخشید تو شکل علامت زیاد زدم میخاستم هر چی میبینم رو علامت زده باشم از اینکه جسارت کردم هم عذر میخام :) البته مطمعنم که بیشتر خوشال میشی وقتی اشکالاته کارتو میفهمی تا اینکه تعریف بشنوی جای تعریف هم زیاد داره ایولللللللللللللللللللللل للللل einollahia 24 بهمن 1386, 23:22تو که تو هر چی مثلث خط کشیدی تخصص من روی harde core هست و برادرم Organic. یه جورایی تقسیم کار کردیم. در مدلسازی Hard core هیچ اشکالی نداره که مثلث داشته باشی. در این مدلسازی مجاز هستی که از 3 ضلعی یا 4 ضلعی استفاده کنی. اما نباید بشه 5 تا یا بیشتر. در Organic حق با شماست فقط 4 ضلعی. اینکه از 3 ضلعی میشه استفاده کرد رو از مقاله Onovanberaham می گم که در مدلسازی ماشین خیلی معروفه. می بینی که مثلث ها هیچ اشکالی به نرمی وارد نکردن. البته به همین راحتی ها هم نبود این مطلب رو که چجوری یا مثلث ها کار کرد رو در مدلسازی Dodge Charger SRT یاد گرفتم. البته در مدهای Low poly استفاده از مثلث بهترین کاره. حالا چرا چون می تونه Smooth رو جبران کنه. einollahia 24 بهمن 1386, 23:26راستی مقالش تو این لینک هست. فقط یه توضیحاتی در مورد مدلسازی میده. بدون عکس هم هست. اینم سایتش Sherlock_Holmes 25 بهمن 1386, 02:34در مدلسازی Hard core هیچ اشکالی نداره که مثلث داشته باشی چرا؟ البته در مدهای Low poly استفاده از مثلث بهترین کاره. حالا چرا چون می تونه Smooth رو جبران کنه. مگه نمیگید 4 ضلعی بیشتر میتونه smooth رو کنترل کنه؟ در Organic حق با شماست فقط 4 ضلعی. اینم باز چرا؟ . ببخشید من سخت در تلاش برای یادگیری مدلسازی هستم.. جواب بدید ممنون میشم...:) einollahia 25 بهمن 1386, 10:12مگه نمیگید 4 ضلعی بیشتر میتونه smooth رو کنترل کنه؟ به جای بیشتر باید گفت بهتر. بهتر میشه کنترل کرد ولی با 3 ضلعی هم میشه کنترل کرد یکم سخت تره و نیاز به کار و تجربه می خواد. ولی دیگه 5 ضلعی به بالا رو نمیشه کنترل کرد چون در اصل بدلیل نبود هیچ ای در وسطش کامپیوتر نمی تونه تشخیص بده اون وسط چه جوریه و یه شکل هفلشتی می سازه. در Low poly باید سعی کنی حجم کار رو کمتر کنی و با مثلث میشه حجم poly کار را 1/2 حجم کار با Smooth و حجم vertex را 1/4 کرد. در organic هم از اونجا که باید یه سطح نرمی داشته باشیم باید Edge ها یه نظم خاص داشته باشند. از نظر جهت و اندازه. در صورتی که چنین نظمی در مدلسازی hard core نیاز نیست. amin2001 25 بهمن 1386, 11:52اینم باز چرا؟ ببخشید من سخت در تلاش برای یادگیری مدلسازی هستم.. جواب بدید ممنون میشم...:) ببین . تو Organic وقتی که Polygon دارای 4 تا Vertex باشه بهتر سطح صاف میشه در واقع با حرکت vertex میتونی از 4 جهت سطح رو کنترل کنی Einollahia من که خودم organic کار میکنم از HardCore زیاد نمیدونم مثلثی تو Lowpoly خیلی استفاده میشه بنظرم اینکه با مثلثی بسازی . کنترل کردن Smooth کار سخت تریه ولی فکر نمیکنی جلوه ی مربعی بهتر و مرتب تر ه ؟ Divine Love 04 اسفند 1386, 18:19اگر از smooth استفاده نمی کنین هیچ فرقی بین سه ضلعی و چهار ضلعی نیست. چون در واقع هر چهار ضلعی از دو (عدد) سه ضلعی تشکیل شده. einollahia 04 اسفند 1386, 20:27در استفاده از اونا خیلی فرق وجود داره. که من خودم با کار کردن خیلی از این ها رو تجربه کردم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]