واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: روش كپي كردن كليدهاي انيميشن چيه؟ Sherlock_Holmes 22 مهر 1386, 12:23سلام دوستان روش كپي كردن كل يا بخشي از كليدهاي يك آبجكت انيميت شده براي يه آبجكت ديگه چيه؟ مثلا يه box داريم كه رو محور Y ميچرخه و همينجور جلو ميره... حالاچجوري ميشه همين كليدها رو براي يك box ديگه هم كپي كرد؟ توي track view نتونستم... ممنون ميشم راهنمايي كنيد..... hamed-ddd 22 مهر 1386, 14:32این برا خودم هم سوال بود....میپرسم بهتون میگم .... ali3dtech 22 مهر 1386, 16:22ُسلام دوستان. این مشکل رو یه جورایی حل کردم ولی اگه کسی راهه بهتری سراغ داره بگه. راه حل من: من از قسمت Wire Parameters استفاده کردم و همون کاری رو که شما میخواهید رو انجام میده. 1- دو جعبه با نامهای Box01 و Box02 در صحنه بزارید و Box01 رو انیمیت کنین (مثلا روی محور x ها یه مقدار بهش حرکت بدین). 2- روی Box1 که انیمیت شده کلیک راست کرده و گزینه Wire Parameters رو انتخاب کنید. ***عکس اول*** () یک پنجره برای شما باز میشه که از اونجا روی قسمت Trasform و بعد گزینه Position و در آخر هم X Position را انتخاب کنید. ***عکس دوم*** () (در اینجا میبینید که یک خط از Box01 کشیده میشود و دنبال ماوس شما حرکت میکند). 3- حالا شما باید بر روی جسم مقصد (Box02) که قراره انیمیت جسم اول (Box01) رو بگیره کلیک کنید. در اینجا میبینید که یه پنجره دقیقا شبیه همون پنجره قبلی باز میشه و حالا شما باید اون حرکتی که قراره به مقصد لینک بشه رو انتخاب کنین. 4- از پنجره باز شده دقیقا همون مراحل قسمت 2 رو تکرار کنید. (یعنی: روی قسمت Trasform و بعد گزینه Position و در آخر هم X Position را انتخاب کنید). 5- مشاهده میکنید که یک پنجره با نام Parameter Wiring #1 باز میشود و شامل دو قسمت سمت چپ (Box01) و سمت راست (Box02) میباشد که در هر سمت، پارامتر X Position هایلایت شده اند که مشخص کننده نسبت دادن یکی از این پارامترها به دیگری است. در وسط این پنجره سه کلید میبینید که میتوانید هر کدام از این پارامترها رو به اون یکی وصل کنین. شما بر روی اولین کلید بزنین تا رنگش هایلایت شه و بعد هم روی کلید Connect کلیک کنید تا پارامترهای X Position این دو جسم به همدیگه متصل بشن. ***عکس سوم*** () * الان شما میبینید که هر حرکتی به Box01 در X Posision اون بدین، دقیقا Box2 هم همون حرکت رو داره. 6- حالا روی گزینه Disconnect کلیک کنید تا ارتباطشون با هم قطع بشه. 7- از این لحظه شما دقیقا تمامی انیمیتی که روی محور X Position برای Box01 وجود داشته برای Box02 هم وجود داره و مشتونین اونا رو بصورت مجزا انیمیتشون رو تغییر بدین. 8- در آخر هم اگه هر تغییری در دیگر Position ها یا حتی Rotation و یا Scale خواستید اعمال کنید میتونین همین مراحل رو تکرار کنین. امیدوارم که مفید بوده باشه. فقط دوستان اگه راهش یه خورده سخت بود دیگه ببخشید. من راه راحتتری فعلا بلد نبودم. Sherlock_Holmes 22 مهر 1386, 19:27علي ممنون خيلي خوب بود... امااگه جسم اول پاك بشه چي؟ كار نميكنه؟ ببين من يه پروژه دارم كهبايد يه كاري رو باچندتا آرم رندر كنم.. پروژه ها جداست و من هر دفعه آرم جديد رو در محيط اصلي باز ميكنم و بايد همه كليدها رو بسازم! ميخواستم ببينم ميشه كليدها رو براي آرم جديد كپي كرد و اون يكي رو پاك كرد؟ البته شايد بشه hide كرد قبلي رو نه؟ ali3dtech 22 مهر 1386, 22:41علي ممنون خيلي خوب بود... امااگه جسم اول پاك بشه چي؟ كار نميكنه؟ ببين من يه پروژه دارم كهبايد يه كاري رو باچندتا آرم رندر كنم.. پروژه ها جداست و من هر دفعه آرم جديد رو در محيط اصلي باز ميكنم و بايد همه كليدها رو بسازم! ميخواستم ببينم ميشه كليدها رو براي آرم جديد كپي كرد و اون يكي رو پاك كرد؟ البته شايد بشه hide كرد قبلي رو نه؟ شرکول جان ببین وقتی که دوتا جسم رو به هم Connect کردی، بعدش همون موقع Disconnect کن و دیگه دوتا جسم از هم جدا هستن و میتونی هرکدومو که خواستی پاک کنی و هیچ مشکلی هم بوجود نمیاد. احتیاجی به Hide کردن هم نیس.:wink: hamed-ddd 23 مهر 1386, 09:20خب خب...ممنون علی جان...که کمک کردی.....همونطور که قول داده بودم منم یه راه پیدا کردم ...اینم جواب سوال: دو تا ابجکت مختلف بسازید و به ابجکت اول هم یه مدیفایر بدید ......ابجکت اول رو در تمام حالتها انیمیت کنید....مثلا ترانسفورمها و مدیفایر از منوی garph editor گزینه track veiw-curve editor رو انتخاب کنید...ابجکت اول رو انتخاب کنید ...از منوی controller گزینهcopy از همون منو برای پارامتر مورد نظر past رو انتخاب کنید ببینید شما میتونید یکجا کل ترانسفورمهاو یا تک تک اونها از ابجکت اول کپی کنید و رو قسمت مشابه رو ابجکت دوم past کنید.....دقت کنید که این کار زمانی برای مدیفایرها صدق میکنه که ابجکت مورد نظر (یعنی دومی)همون مدیفایر رو داشته باشه اگر مدیفایر ها متفاوت باشند نتیجه این میشه که مدیفایر عینا از اولی به دومی منتقل میشه .....عموما بستگی داره که کدوم پارامتر یا بخش رو بخواهید کپی کنید.... ولی کلا میتونید هر پارامتری رو کپی کنید و روی یه پارامتر حتی غیر مشابه past کنید .....مثلا مقدار angel در مدیفایر bend ابجکت اول رو روی z-rotation ابجکت دوم past کنید... یکی دو تا نکته هم هست ...من نتونستم راهی پیدا کنم که ابجکتها به پوزیشن هم منتقل نشن شاید بهتر باشه برای انتقال از روش علی آقا استفاده بشه در ضمن میتونید پارامترها (یعنی مقدار اونها) روی سایر پارامترهای همون ابجکت past کنید ....و آخر اینکه در مرحله past کردن شما میتونید این کار رو به دو حالت copyیا instans انجام بدید ... در صورت نیاز میتونید این پارامتر رو برای مشابه ههای خودش جایگزین کنید (اگر اشتباه نکنم) reloto 23 مهر 1386, 09:51من هم يك سؤال در مورد scale keyframes دارم كه اگه ايراد نداشته باشه همينجا مطرح ميكنم. فرض كنيم ما يك ماشين داريم كه توي جاده از فريم 100 شروع به حركت ميكنه و در فريم 200به انتهاي جاده ميرسه. حالا وقتي من مقياس كل اجسام توي فضا رو كم ميكنم، ماشين به جاي فريم 200 در فريم مثلاً 150 به انتهاي جاده ميرسه. چطور ميشه اين مشكل رو حل كرد؟ ممنون از كمكتون. Sherlock_Holmes 23 مهر 1386, 11:55حامد يه چيزي تو همين مايه ها منتها در اين مسير track veiw- dope sheet كه اصل كار كليد گذاريه هم من ديشب پيدا كردم اما منظورتو از اين جمله نفهميدم: من نتونستم راهی پیدا کنم که ابجکتها به پوزیشن هم منتقل نشن شاید بهتر باشه برای انتقال از روش علی آقا استفاده بشه hamed-ddd 23 مهر 1386, 12:20خودم هم نفهمیدم چی نوشتم:lol: منظورم اینه که ابجکت دوم به محض past کردن position به موقعیت اولی منتقل میشه.... ن هم يك سؤال در مورد scale keyframes دارم كه اگه ايراد نداشته باشه همينجا مطرح ميكنم. فرض كنيم ما يك ماشين داريم كه توي جاده از فريم 100 شروع به حركت ميكنه و در فريم 200به انتهاي جاده ميرسه. حالا وقتي من مقياس كل اجسام توي فضا رو كم ميكنم، ماشين به جاي فريم 200 در فريم مثلاً 150 به انتهاي جاده ميرسه. چطور ميشه اين مشكل رو حل كرد؟ ممنون از كمكت متاسفانه راهی پیدا نکردم ali3dtech 23 مهر 1386, 22:44من هم يك سؤال در مورد scale keyframes دارم كه اگه ايراد نداشته باشه همينجا مطرح ميكنم. فرض كنيم ما يك ماشين داريم كه توي جاده از فريم 100 شروع به حركت ميكنه و در فريم 200به انتهاي جاده ميرسه. حالا وقتي من مقياس كل اجسام توي فضا رو كم ميكنم، ماشين به جاي فريم 200 در فريم مثلاً 150 به انتهاي جاده ميرسه. چطور ميشه اين مشكل رو حل كرد؟ ممنون از كمكتون. به سادگی میشه این کار رو انجام داد. فقط کافیه که تمامی فریمهای کلیدی رو که میخوای کوچیکتر یا بزرگتر بشن رو انتخاب کنی ( از توی Curve Editor منظورمه )، بعدش هم روی کلیده Scale Keys کلیک کن (چهارمین کلید از سمت چپ، در قسمت بالای منوی Curve Editor که شکلش هم یک مستطیله که یک خط خمیده از روش رد شده) و روی فریم های کلیدی بزنید و بکشیدشون ( همون Drag and Drop ). با اینکار میتونین فریمهای کلیدی رو کوچیکتر یا بزرگتر بکنین ( همون Scale ). فقط اینو بگم که Scale Keys برای تغییر اندازه زمان هستش و کلیده سمته راستیه اون که Scale Values هستش برای تغییر اندازه مقدار هستش. یعنی اولی تغییر افقی و دومی تغییر عمودی. هرجا مشکلی بود بفرمایید...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 556]