واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساختن متریال مناسب لامپهای مهتابی ونئون hamedpooya 21 مهر 1386, 13:11با سلام خدمت دوستان عزیز من این تاپیکو قبلا دیده بودم ولی راه های پیشنهادی دوستان عزیز ( استفاده از vray ویا استفاده از video post ) ممکن است برای بسیاری از مشتاقان بخصوص تازه کارها سخت بوده بطوری که قید آنرا بزنند . راه اصولی تر و البته آسانتری هم هست که بمحض آماده شدن متن مورد نظر ظرف یکی دو روز آینده برای دوستان در این تاپیک قرار خواهم داد .امیدوارم همانطور که خودم از مطالب سایت مجید آن لاین خیلی چیزها یاد گرفتم بتوانم دانسته های خودم را در اختیار دوستان قرار دهم . پس فعلا خداحافظ [REZA] 22 مهر 1386, 18:57سلام منتظر آموزشتون هستیم دوست من اما... آف تاپیک خلاف مقرراته!! موفق باشید hamedpooya 23 مهر 1386, 14:27با سلام خدمت دوستان عزیز من این تاپیکو قبلا دیده بودم ولی راه های پیشنهادی دوستان عزیز ( استفاده از vray ویا استفاده از video post ) ممکن است برای بسیاری از مشتاقان بخصوص تازه کارها سخت بوده بطوری که قید آنرا بزنند . راه اصولی تر و البته آسانتری هم هست که بمحض آماده شدن متن مورد نظر ظرف یکی دو روز آینده برای دوستان در این تاپیک قرار خواهم داد .امیدوارم همانطور که خودم از مطالب سایت مجید آن لاین خیلی چیزها یاد گرفتم بتوانم دانسته های خودم را در اختیار دوستان قرار دهم . پس فعلا خداحافظ با سلام مجدد ميريم سراغ آموزشمون : 1 - ابتدا در نظرگاه top يك حجم اوليه سيلندر ساخته سپس شعاع آنرا مساوي 5 و ارتفاع آنرا 100 تعيين ميكنيم.( اين شكل قرار است حجم لامپ مهتابي و يا نئون ما باشد .) 2 - در حالي كه هنوز جسم سلكت ميباشد به پانل modify رفته از ليست مديفايرها edit poly را انتخاب كرده با اينكار جسم ما تبديل به يك حجم low poly l ميگردد . با انتخاب زير مجموعه element موس را بروي جسم برده و كليك ميكنيم تا برنگ قرمز درآيد. 3 - بطرف پائيين پانل پيمايش كرده تا پانل polygon propertis برسيم در اينجا بعنوان كد شناسائي جسم در قسمت set id يك عدد دلخواه مانند 1 را تايپ كرده و enter را ميزنيم تا اين كد به حجم ما اختصاص يابد . 4 - با زدن كليد m پنجره material editor را باز ميكنيم . با انتخاب يك نمونه ماده رنگ diffuse را يك رنگ روشن مانند سفيد تا آبي كم رنگ تعيين كرده در قسمت self illumination مقدار color را برابر 100 قرار ميدهيم كه با اينكار يك رنگ زل بدست ميايد . سپس روي دكمه material id chanel كليك كرده و آنرا معادل يك عدد مانند 1 قرار ميدهيم . در پايان ماده ساخته شده را به جسممان نسبت ميدهيم . 5 - از منوي rendering گزينه environment را انتخاب كرده كه پنجره آن باز ميگردد با انتخاب پانل effects دكمه Add را زده از لست موجود گزينه lens effects را انتخاب كرده ديده ميشود كه يك ليست از لنز افكتها در پائين پانل اضافه ميگردد. از ليست موجود بروي glow رفته و دابل كليك ميكنيم تا آنرا انتخاب كرده باشيم . 6 - به سمت پائين پانل رفته و از زيرگروه glow element گزينه option را انتخاب كرده بايد دقت داشت كه در applay element to فقط و فقط بايد گزينه image تيك خورده باشد . سپس object idا را معادل كد شناسه كه براي حجم تعريف كرديم يعني 1 و material id را معادل كد ماده كه به جسم نسبت داده ايم كه در اينجا نيز 1 ميباشد قرار ميدهيم و تيك هر دو گزينه را ميزنيم . 7- وارد parameters شده و گزينه هاي زير را تنظيم ميكنيم : 1=size 110= intensity و در قسمت radial color رنگ سفيد را به هر رنگ دلخواه كه ميخواهيم از جسم ساطع شود را تغيير ميدهيم . 8 - صحنه را رندر ميكنيم . اميدوارم كه راحت بتونين انجام بدين نتيجش رضايت بخش باشه . ..... تا آموزشهاي بعدي .::oops::twisted:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1097]