تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835773990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چطور می شه جای چرخ های ماشین بر روی خاک رو ساخت؟ -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چطور می شه جای چرخ های ماشین بر روی خاک رو ساخت؟ Mostafa_Amol 08 شهريور 1386, 12:07سلام من یه سوال داشتم : فرض کنیم که ماشنمون داره بر روی یه شن و یا خاک حرکت می کنه چطور می شه همون لحظه ماشین در حال رد شدن از روی خاک ( شن) هست بر روی زمین جای چرخ ها رو به وجود آورد؟ ( فراموش نکنید من دارم در مورد متحرک سازی حرف می زنم نه یک عکس) ممنونم:d hamed-ddd 08 شهريور 1386, 13:19برای مسیر مستقیم رو میدونم ولی مسیر کج رو باید بیشتر روش کار کنم ....کامل که شد تو مقالات آموزشی میزارم فقط برای راهنمایی میگم میتونی از طرح gradient ramp که توانایی متحرک شدن داره استفاده کنی توضیحات کامل در مورد گرادینت رامپ یه قسمتی هست به نام interpolation که شما باید نوع solid رو انتخاب کنـــــــــــــــــــــــ ـــــــی Mostafa_Amol 08 شهريور 1386, 13:25از پاسختون ممنونم ولی لااقل بهم بگید مقالتون کی آماده می شه ؟ hamed-ddd 08 شهريور 1386, 14:05سعی میکنم تا شنبه بزارم فردا صبخ روش کار میکنم ببینم را ه حلی داره یا نه...من نتونستم بچه های خیلی از من خلاق تر و قوی تر اینجا هستند که کمک کنند... unnamed.h 08 شهريور 1386, 16:56ما بران بودیم شمارا جستندی می زدین در این فاروم ها که اگرمی گشتین و می جستین و می پیوستین بود راه چاه شما در اینجا : یا با دقتی افزون تر : NanoWorld_co 08 شهريور 1386, 19:42>> متنی که در بالا خوندید قسمتی بود از یک کتیبه ی بجا مونده دوران هخامنشی! این طور که از شواهد پیداست یکی از پادشاهان ایران باستان برای پیشرفت صنعت سه بعدی ایرانیان، این کتیبه رو از خودش به جا گذاشته!! مجهول جان! این FireFox ما خط میخی نمی خونه ها! بابت لینکت ممنون! unnamed.h 08 شهريور 1386, 20:19ممنان از تو ای جان جانان(ده به قوه ی نه کهکشان _ بلدیه (NanoWorld_co) ) کردی مارا , تو از این معرفی خرسند فراوان NanoWorld_co 08 شهريور 1386, 20:50"خط میخی نمی خونه" مربوط به کتیبه س! کتیبه هم مربوط به اون جمله بندی خاصه! دارم کل سایتشو دانلود می کنم! فوق العادس!! pythoN 09 شهريور 1386, 08:44تاپیک به بنبست رسید چیز دیگه ای نمیخواین بگین :oops:. حروف ژاپنی ، عبری ، مصری .... ولی یه چیزی بگین که یه ربطی رد لاستیک داشته باشه :wink: بابت لینک ها هم ممنون . ali3dtech 09 شهريور 1386, 09:51سلام دوستان. اینکار رو به راحتی میشه انجام داد...:lol: فقط یه مشکل که اگه اساتید محترم فوتوشاپ اونو حل کنن، من بهتون میگم که چطوری میشه اینکار رو به سادگی انجام داد.:cool: :-? سوال: آیا میشود که در شکل پایین که گذاشته ام ، بر روی خط شماره 3 ، یک گرادیانت رنگی که بصورت شکل 2 میباشد ساخت؟ (البته حتما متوجه شدید که منطورم اینکه این گرادیانت باید در طی طول این مسیر باشد نه اینکه مثل شکل شماره 2 بصورت کاملا صاف و مستقیم) حتما متوجه شدید میخوام چیکار کنم دیگه؟ نه؟:wink: از تمامی دوستان تشکر میکنم. NanoWorld_co 09 شهريور 1386, 11:09علی جان فکر کنم بدونم چی میخوای بگی! (ali3dtech) اما اصلا نیازی به این کار نیست (شایدم هست!)! در particle view می شه با استفاده از age، متریال هر ذره رو عوض کرد! دیگه چرا فتوشاپو بیاریم وسط؟! البته باز شما استادی! من که... ali3dtech 09 شهريور 1386, 11:32علی جان فکر کنم بدونم چی میخوای بگی! (ali3dtech) اما اصلا نیازی به این کار نیست (شایدم هست!)! در particle view می شه با استفاده از age، متریال هر ذره رو عوض کرد! دیگه چرا فتوشاپو بیاریم وسط؟! البته باز شما استادی! من که... سلام دوست عزیز. اولا ما کوچیکه شما هستیم.:oops: ثانیا من میخواستم که کار رو تویه قسمت سیستمهای ذره ای نبریم...! چون اونوققت احتمالا باید اون قسمت رو هم توضیح بدیم و کار هم به مراتب سخت تر میشه. اون کاری که من میخواستم بکنم خیلی خیلی ساده تر از این حرفهاست.:lol: فقط شما بگید من چطوری میتونم اون مشکل گرادیانت رو حل کنم، اونوقت بهتون میگم که چطوری میشه اینکار رو انجام داد. بذارید اصلا جواب رو بگم. ولی فقط اون مشکل رو هم حل کنیدا... ما رو تنها نذارید. :-? برایه این کار شما باید از متریال Blend استفاده کنید. همین و بس. (البته این راهیه که من پیشنهاد میکنم ولی اگه کسی راهه بهتر و ساده تری بلده بگه تا ما هم استفاده کنیم) توضیحات بیشتر هم اگه خواستید بگید تا بگم. البته بعد از اینکه اون مشکل حل شد. متشکرم. Mostafa_Amol 09 شهريور 1386, 16:07ما بران بودیم شمارا جستندی می زدین در این فاروم ها که اگرمی گشتین و می جستین و می پیوستین بود راه چاه شما در اینجا : یا با دقتی افزون تر : سلام دوست من از شما خیلی ممنونم ولی من از این آموزش چیزی سر در نمی آرم ! در هر صورت از همه ممنونم unnamed.h 09 شهريور 1386, 22:52چشم جوانک :) من ان را برایت ترجمه خواهم کرد (در روز های اتی) Mostafa_Amol 10 شهريور 1386, 08:29چشم جوانک :) من ان را برایت ترجمه خواهم کرد (در روز های اتی) السلام علیک یا پیر راست سیرت .... ای پیر سپاسگذارم:oops: hamed-ddd 10 شهريور 1386, 11:48و اما مشکل شما آقایali3dtech با تری دی مکس هم میشه عکس زیر بادقت نگاه کن () شاید لازم باشه تو قسمت coordinate مقداری با پارامترها ور بری تا درست بشه مثل tiling و offset میدونی که کاملا پارامترهای لاین رو در اختیار داری و مسیرش رو میتونی به دلخواه عوض کنی ولی برای جواب سوال آقا مصطفی صبر میکنیم تا جواب ali3dtech رو ببینیم راه حل های من همین متریال و گرادینت رامپ و استقاده از بولین میباشد Mostafa_Amol 10 شهريور 1386, 12:33ولی برای جواب سوال آقا مصطفی صبر میکنیم تا جواب ali3dtech رو ببینیم راه حل های من همین متریال و گرادینت رامپ و استقاده از بولین میباشد سلام چطور می خواین از بولین در متحرک سازی استفاده کنید ....؟ من خودم از surface mapper استفاده کردم اما نمی دونم چرا جواب نداد ...متریال بهم می ریخت .... یه مشکل دیگه این بود که باید حتما جسممون NURBS باشد ... ali3dtech 10 شهريور 1386, 14:27و اما مشکل شما آقایali3dtech با تری دی مکس هم میشه عکس زیر بادقت نگاه کن () شاید لازم باشه تو قسمت coordinate مقداری با پارامترها ور بری تا درست بشه مثل tiling و offset میدونی که کاملا پارامترهای لاین رو در اختیار داری و مسیرش رو میتونی به دلخواه عوض کنی ولی برای جواب سوال آقا مصطفی صبر میکنیم تا جواب ali3dtech رو ببینیم راه حل های من همین متریال و گرادینت رامپ و استقاده از بولین میباشد سلام آقا حامد عزیز. من کارهایی که گفته بودید انجام دادم ولی...:-? مثل اینکه تویه این کار چند مشکل کوچولو وجود داره: (البته باید بگم که من به این مشکلات برخوردم و منظورم اصلا نقض صحبتهایه آقا حامد نیست.) 1- اولا وقتی که بخواهیم با افزایش یا کاهش offset اون جایه مثلا چرخها رو در بیاریم، کل متریالی که به سطح داده ایم حرکت میکنه و خب ما نمیخواهیم یه همچین اتفاقی بیفته چون اونوقت انگار سطح زمین داره حرکت میکنه...!!!:neutral: 2- اگه بخواهیم یه ماشین رویه این سطح حرکت کنه، آیا باز هم میشه با این راه این کار رو انجام داد؟ راستی من راه حله خودمو که گفته بودم!:wink: استفاده از متریال Blend در ضمن شما آخرش مشکله ما رو حل نکردیدا...!!!:cry: (مشکل: کشیدن یه خط مارپیچ همراهه با طیف رنگی) در آخر هم از آقا حامد عزیز تشکر میکنم.:oops: و اگه اینایی که من گفتم اشتباه هستش بگید کجاش اشتباهه و راه حلتونو بدین. واقعا ممنونم. hamed-ddd 11 شهريور 1386, 10:46سلام چطور می خواین از بولین در متحرک سازی استفاده کنید ....؟ من خودم از surface mapper استفاده کردم اما نمی دونم چرا جواب نداد ...متریال بهم می ریخت .... یه مشکل دیگه این بود که باید حتما جسممون NURBS باشد ... استفاده از بولیئن کاملا واقع گراست و به سیستم فشار میاره...حالا دوست داری برات میزارم اول اینکه باید اثر چرخ ماشین رو به صورت برجسته درست کنی اونم با یه صفحه تخت مثل شکل زیر..... میتونی از تعداد زیادی مدیفایر سیمتری استفاده کنی تا اندازه دلخواه رو بدست بیاری در آخر شکل رو به مش تبدیل کن () البته تا کید میکنم که با هر روشی که دوست داری اثر چرخ رو دربیار مثلا تعدادی باکس که به این شکل قرار گرفتند////// و بعد یکی رو به editable mesh تبدیل کن و بقیه رو بهش attach کن حالا ابجکت رو 180در جه بچرخون و کمی ببر پایین تا بخشی ار برجستگی ها در جاد فرو بره و از مدیفایرها مدیفایر اسلایس slice رو نسبت بده ...از زیر مجموعه مدیفایر slice plan رو انتخاب کن و 90 درجه بچرخون تا عمودی قرار بگیره () بعدش چرخ ماشین رو در شروع یعنی درست در مرحل گیزمو قرار بده خب حالا مراحل رو مثل دو تا شکل زیر دنبال کن () () () بعد از تمام این کارها وقت بولیئن شده بهتره که این کار رو با استفاده از pro boolean که فقط در مکس 9 وجود داره انجام بدی چون من امتحان کردم بولیئن معمولی جواب نداد.... جاده رو انتخاب کن و برجستگی رو ازش کم کن...حالا با جابه جا شدن چرخ نتیجه ای جالب میگیری... سلام آقا حامد عزیز. من کارهایی که گفته بودید انجام دادم ولی...: ببین علی آقا کار ساده تر از این حرفاست طیف که همون گرادینت رامپه نقش اضافی رو هم از اونجایی که توی عکس زدم یعنی تکسچر مربوط به flag گرادینت میتونی عوض کنی مارپیچ کردنش هم که خودت اوستایی اینجا یه خط یعنی یه اسپیلاین داری که به راحتی میتونی با افزودن ورتکس اضافی و کنترل حالتشون مثلا smooth یا bezier و... شکلش رو عوض کنی...بقیه اش هم که رندره اصلا اجازه بده تا خودم برات انجامش بدم هم عکسش رو بزرام و هم فایل مکسش!!!(سعدی شیرین سخن بیاد یاد بگیره چطوری سجع میگن) البته دقیقا متجه نشدم چی میخوای تو مکس به طور کامل میتونی این گرادینت رو کنترل کنی 1.zip - 0.03MB () () ------------------------------------------ ره حل دوم یعنی متریال هم باشه وقتی نتیجه رو گرفتم Mostafa_Amol 11 شهريور 1386, 17:13من که مکسم 8 هست چی ؟ .... سیستمم 9 فکر نمی کنم جواب بده.... ali3dtech 11 شهريور 1386, 17:17سلام آقا حامد. از اینکه لطف کردین و ما رو همیاری فرمودین متشکرم.:oops: من اول از اون راهه جدیدتون تشکر میکنم. (Boolean) واقعا ایده جالبی بود.:cool: و دوم از اینکه مشکل گرادیانت سازی رو حل کردین تشکر میکنم. (اصلا حواسم نبود که با خود مکس میشد اینکارو انجام داد... اونوقت ما رفتیم سراغه فوتوشاپ...:-?) و سوم اینکه: ببین علی آقا کار ساده تر از این حرفاست طیف که همون گرادینت رامپه نقش اضافی رو هم از اونجایی که توی عکس زدم یعنی تکسچر مربوط به flag گرادینت میتونی عوض کنی... اصلا مشکل من همینجاست...:-? این کاری که کردین رو تونسته بودم انجام بدم. ولی مشکل سر یه جایه دیگس. مشکل اینکه وقتی به جایه یک طیف رنگی، یه عکس میذاریم دیگه با استفاده از Gradiant حل نمیشه. چون بعد از offset دادن خود عکس هم رویه سطح حرکت میکنه. حالا لطفا بگید اینو باید چیکارش کنیم؟ از لطفتون متشکرم. REZA 59A 11 شهريور 1386, 17:51همونطوری که در سوال شما جای چرخ ها باید بر روی شن ها بیافتد این روش رو قبلا با یک پلاگین که در مکس باید انجام می دادید اگر هم این پلاگین رو ندارید باید یک انیمیشن 2 بعدی از جای چرخ درست کنید و در قسمت bump قرار دهید. اگر در مایا این کار را بخواهید انجام دهید به سادگی با softbody می تونید این کار رو انجام دهید در مورد پلاگین هم باید بگم که این پلاگین برای مکس 3 و 4 با هاش کار کرده بودم اما در حال حاضر اطلاعی از نام این پلاگین ندارم. hamed-ddd 12 شهريور 1386, 10:08علی جان مشکلی نیست که آسان نشود تو اون بخش coordinat مربوط به texture یه بخشی هست به اسم map channel این عدد به طور پیش فرض روی 1 تنظیم شده ...بزارش روی 2 بعد یه مدیفایر uvw map ()بده و اونجا هم map channel رو روی 2تنظیم کن همونطوری که در سوال شما جای چرخ ها باید بر روی شن ها بیافتد این روش رو قبلا با یک پلاگین که در مکس باید انجام می دادید اگر هم این پلاگین رو ندارید باید یک انیمیشن 2 بعدی از جای چرخ درست کنید و در قسمت bump قرار دهید. اگر در مایا این کار را بخواهید انجام دهید به سادگی با softbody می تونید این کار رو انجام دهید در مورد پلاگین هم باید بگم که این پلاگین برای مکس 3 و 4 با هاش کار کرده بودم اما در حال حاضر اطلاعی از نام این پلاگین ندارم. اسم این پلاگین object deform () هستش و به صورت مجانی میتونید از سایت دانلودش کنید برای مکس 8 () نحوه کار کردن با این پلاگین 9 این مدیفایر رو به ابجکتی که قرار است دفرمه بشه(یعنی دچار فرورفتگی بشه) نسبت بدید بعد ابجکت دیگری درست کنید (مثل چرخ ماشین ) و اون رو متحرک کنید طوری که فرو رفتگی مختصری با ابجکت قبلی داشته باشد ابجکت اول رو انتخاب و در مدیفایر pickرو بزنید و ابجکت دوم رو انتخاب کنید در قسمت پایین remember effect و اون تیک زیریش فعال کنید و در آخر solve دقت کنید که qulity در قسمت بالا زیاد نباشد تا عملیات سریعتر انجام شود مشکل عجیب: باید ابجکت سر وته بشه تا عملیات درست انجام بشه -------------------------------------------- و اما بامپ و متریال چکار کنیم تا وقتی چرخ حرکت میکنه محل بامپها هم با چرخ جابجا بشه mamali132002 12 شهريور 1386, 10:40راه حل هاي تمام بچه ها قشنگ و جالب هستش ... ولي خوب من خودم قبلا رو اين موضوع خيلي كار كرده بودم و در آخر حرفه اي ترين راهي كه بهش خوردم اين بود كه از realflow استفاده كنم. ابتدا شما جادتون رو به صورت SD خروجي ميگيريد و ميبريد تو realflow بعدش شما realwave ايجاد ميكنيد و محيطش رو سطح جاده خودتون انتخاب ميكنيد ... اينجاش به عهدا خودتون هست كه جادتون چقدر نرم باشه و ... بعد realwave به شما هم map ميده كه ميتونيد به particle flow براي ايجاد خاك و ... نسبت بديد و هم متريال اون تيكه رو تغيير بديد. و هم اينكه به شما mesh ميده كه جاهايي كه لاستيك تو خاك فر رفته.... البته يه موضوع رو جا انداختم شما در اول كار موقع خروجي آبجكت ها بايدماشين خودتون رو هم انيميت شده خروجي بگيريد. يه نكته در مورد انيميت ماشين بگم اونم اينه كه براي اين كه حركتتون طبيعي و قشنگ بشه حتما از plugin هاي مخصوص اين كار كه شركت هاي مختلف مثل craft و vichele ساختن استفاده كنيد ali3dtech 12 شهريور 1386, 11:11علی جان مشکلی نیست که آسان نشود تو اون بخش coordinat مربوط به texture یه بخشی هست به اسم map channel این عدد به طور پیش فرض روی 1 تنظیم شده ...بزارش روی 2 بعد یه مدیفایر uvw map ()بده و اونجا هم map channel رو روی 2تنظیم کن آقا حامد خیلی خیلی ممنون. اما ما بازم اون کاری رو که میخواستیم نتونستیم بکنیم....:-? اگه اشکالی نداره، هروقت که وقت داشتید یه نمونه بزارید تا ما دانلود کنیم ببینیم چجوریه... من متریال آی دی شو رویه 2 گذاشتم اما بازم وقتی offset میدم خود اون عکس هم حرکت میکنه. چرا؟ hamed-ddd 12 شهريور 1386, 12:50نه نه متریال id نه map channel درسته شما یه طرح ساده بزار تا ببینم چی میخوای ...میشه یا نمیشه pythoN 12 شهريور 1386, 14:18راهی که محمدرضا گفت بهترین راهه ولی بدیش اینه که سخت ترین راه هم هست اما نتیجه ی خیلی خوبی میده . mamali132002 12 شهريور 1386, 14:19بچه ها من یه اصلاح بکنم منظورم از اینکه محیط realwave رو سطح جاده انتخاب کنید این بود که Object جاده رو انتخاب کنید... این طوری real wave دقیقا رو آبجکت شما میفته و تپه ها و پستی و بلندی ها رو هم به realwave تبدیل میکنه و اگه خوب تنظیم کنید هر جایی که ماشین از روی آبیجکت جادتون رد بشه جای لاستیک رو میندازه. من بهتون یه پیشنهاد هم میکنم تا جایی که مجبور نشدید هیچ وفت از bolean به منظور انیمیشین استفاده نکنید... حتی power Bolean هم باگ های نا جوری داره که یه موقع مثل من کارتون که رندر شد میبینید تو انیمیشن مدام ریپ میزنه. mamali132002 12 شهريور 1386, 14:23راهی که محمدرضا گفت بهترین راهه ولی بدیش اینه که سخت ترین راه هم هست اما نتیجه ی خیلی خوبی میده . اتفاقا python جان به نظر من این کار از راه حل های بقیه دوستان خیلی خیلی آسون تر هستش.. یه بار امتحان کنید حتما مشتریش میشید. شما به این طریق حتی map خیلی قوی میگیرید که برای تولید particle و متریال رد لاستیک فوق العاده میشه. راستی جای forum مخصوص realflow و خیلی از نرم افزارهای جانبی که حالت standalone دارن تو اینجا خالیه... اون طوری بیشتر میتونیم در مورد این جور چیزها مشورت کنیم. ali3dtech 12 شهريور 1386, 17:15نه نه متریال id نه map channel درسته شما یه طرح ساده بزار تا ببینم چی میخوای ...میشه یا نمیشه ...... ببخشید... اشتباه تایپی بود... من منظورم همون map channel بود... ببخشید...:D من یه فایل گذاشتم که اون کاری رو که شما فرموده بودید رو انجام دادم. map.zip () ali3dtech 12 شهريور 1386, 17:26...راستی جای forum مخصوص realflow و خیلی از نرم افزارهای جانبی که حالت standalone دارن تو اینجا خالیه... اون طوری بیشتر میتونیم در مورد این جور چیزها مشورت کنیم. کاملا موافق هستم. hamed-ddd 13 شهريور 1386, 09:28علی جان شرمنده این فایل که فرستادی مکس 9 بود من تو کافی نت مکس 8 فقط دارم اجازه بدی یکی دو روز بعد که مکس 9 ر و نصب کردم درخدمتم ali3dtech 13 شهريور 1386, 10:40علی جان شرمنده این فایل که فرستادی مکس 9 بود من تو کافی نت مکس 8 فقط دارم اجازه بدی یکی دو روز بعد که مکس 9 ر و نصب کردم درخدمتم آقا حامد، نزن این حرفا رو .......:oops: ما باید بگیم شرمنده که شما رو تو زحمت انداختیم. مخلصیم...:D motion pro 01 مهر 1386, 01:19میتونی از Particle استفاده کنی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن