تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805483524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرجع آموزش ها فارسی 3d Max -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مرجع آموزش ها فارسی 3d Max alizap 09 تير 1386, 09:27با سلام این تاپیک مخصوص آموزش های فارسی 3D Max ساخته شده به نکات زیر توجه داشته باشید: - خواهش میکنم از دادن پست غیر ضروری خود داری کنید. - اکثر آموزش ها اختصاص دارد به اعضای این سایت. - اگر در پایان آموزشی نام مولف وجود نداشت مولف میتواند با دادن پست نامش را به ما اطلاع دهد. با تشکر علیرضا خیرآبادی alizap 09 تير 1386, 09:36ابتدا از منوی Create تب Extended Primitives آبجکت Hedra رو انتخاب کنید و ایجاد نمایید ، و تنظیمات زیر رو برای اون اعمال کنید. حالت انتخاب در family باید Dodec/Icos باشه و در family paramiters بدین صورت : P=0.38; Q=0.0 تا شکل زیر رو بدست بیارید : با Right Clicke رو شکل آبجکت رو به editable poly تبدیل کنید. حالت Edage رو فعال کنید وکل آبجکت رو مورد انتخاب قرار بدید. گزینه Extrude رو برگزینید ( دکمه کوچ کنار Extrude ) و اعداد مشخص شده رو برای دو فیلد مورد نظر پر نمایید. height=-1.0 ; extrusion base width=0.3 این بار حالت Polygan رو مورد انتخاب قرار دهید ، و دو بار دکمه tessellate در منوی Edit Geometry بفشارید. سپس از مودیفایر لیست گزینه spherify رو انتخاب و به آن مقدار 85% نسبت دهید . حال به شکل خود از منوی مودیفایر لیست ، یک meshsmooth نسبت دهید. حال از توپ فوتبال خود لذت ببرید ، ... از سایت همیشه در حرکت ، evermotion.org نویسنده : Myqel ، [email protected] عکس : Evermotion.org نرم افزار : 3D Studio Max 7.0 ترجمه و تحقیق : سعید طاهری. alizap 09 تير 1386, 09:411- ابتدا یک GeoSphere با مقادیر زیر ایجاد می کنیم Radius = 16 Segment = 4 Geodesic base type = Icosa ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 - با کلیک راست از گزینه Conver to آیتم Convert To Editable Poly رو انتخاب می کنیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3- به قسمت مدیفایر رفته و از مدیفایر Editable Ploy. زیر منو Selection گزینه Vortex را انتخاب می کنیم و با کلید ترکیبی Ctrl+A تمام گره های روی شی را انتخاب می شود و سپس با کلیک بر روی دکمه Chamfer از کادر باز شده مقدار Chamfer Amount را به 1.7 تغییر داده و کلید OK را می فشاریم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4- از زیر منو Selection گزینه Polygon را انتخاب کرده و کلیه سطوح شی را (ctrl+a) انتخاب می کنیم و از زیر منو Edit Polygon کلید inset کادر باز شده مقادیر inset amount=0.35 و inset type = By Polyghon تغییر داده و کلید Ok را فشار میدهیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5- در همان حالت انتخاب از زیر منو Edit Polygon با کلیک بر روی کلید Beval مقادیر Height = -0.2 و OulineAmount = -0.8 و Beval Type = By Polugon تغییر می دهیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6- با انتخاب مدیفایر Mesh Smooth یا turboSmooth کار ایجاد توپ گلف را به پایان میر سانیم و بعد از اون دبگه طبق سلیقه خودتون بهش متریال بدین که نمونه اون رو قرار میدم ------------------------------------------------------------------------------------------------------- alizap 09 تير 1386, 09:421- ابتدا یک GeoSphere با مقادیر زیر ایجاد می کنیم Radius = 16 Segment = 4 Geodesic base type = Icosa ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 - با کلیک راست از گزینه Conver to آیتم Convert To Editable Poly رو انتخاب می کنیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3- به قسمت مدیفایر رفته و از مدیفایر Editable Ploy. زیر منو Selection گزینه Vortex را انتخاب می کنیم و با کلید ترکیبی Ctrl+A تمام گره های روی شی را انتخاب می شود و سپس با کلیک بر روی دکمه Chamfer از کادر باز شده مقدار Chamfer Amount را به 1.7 تغییر داده و کلید OK را می فشاریم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4- از زیر منو Selection گزینه Polygon را انتخاب کرده و کلیه سطوح شی را (ctrl+a) انتخاب می کنیم و از زیر منو Edit Polygon کلید inset کادر باز شده مقادیر inset amount=0.35 و inset type = By Polyghon تغییر داده و کلید Ok را فشار میدهیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5- در همان حالت انتخاب از زیر منو Edit Polygon با کلیک بر روی کلید Beval مقادیر Height = -0.2 و OulineAmount = -0.8 و Beval Type = By Polugon تغییر می دهیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6- با انتخاب مدیفایر Mesh Smooth یا turboSmooth کار ایجاد توپ گلف را به پایان میر سانیم و بعد از اون دبگه طبق سلیقه خودتون بهش متریال بدین... ------------------------------------------------------------------------------------------------------- نویسنده:be_kh alizap 09 تير 1386, 09:44به نام خدا در اين بخش از تاتوريال مي خوام نحوه ساخت متريال سه فلز طلا و نقره و مس رو به شما عزيزان آموزش بدم . راه هاي زيادي براي درست كردن متريال براي اين فلزات وجود داره اما بيشتر اونها نخواهند واقعي جلوه داد مگر به طور دقيق تنضيمات مربوط رو انجام بديم . من پس از مطالعه شش تا هفت مجله در مورد متريال اين فلزات و انجام دادن حدود چهل تست رندر خسته كننده به نتايجي دست پيدا كردم كه تقربلا با اون نتايج راضي هستم . براي اين كار از امكاناتي مانند specular و glassness و falloff و fresnel و ... استفاده خواهيم كرد . بهتره كار رو شروع كنيم . 1- ابتدا سه گوي در مركز مختصات رسم كنيد . 2- سپس به متريال اديتور رفته و يا كليد m رو بر روي صفحه كليد فشار بدين و بر روي گزينه standard كليك كنيد و raytrace رو انتخاب كنيد و ok كنيد و سپس از قسمت shadingtype گزينه blinn رو انتخاب كنيد و نام متريال خودتون رو به gold تغيير بدين . و به يكي از گوي هاي خودتون نسبت بدين . 3- رنگ diffuse رو به RGB = 70 , 40 , 0 تغيير بدين . 4- رنگ specular colorرو به RGB = 255 , 240 , 215 و specular level رو به 100 و glassness رو به 65 تغيير بدين ( البته ممكن در صحنه اي كه از light استفاده مي كنيد ممكن هست كه glossness رو به صفر تغيير بدين تا انعكاس نور كمتري براي اين قسمت داشته باشيد و شئ خودتون رو واقعي جلوه بديد ) 5- در كنار slot خالي كنار reflection كليك كنيد و falloff رو از ليست ظاهر شده انتخاب كنيد . 6- در صفحه باز شده بر روي رنگ سفيد كليك كرده و اون رو به RGB = 255 , 200 , 100 تغيير بدين و fallof type رو به fresnel تغيير بدين سپس index of reflection value را به 15 تغيير بدين . 7- بر روي دكمه background كليك كنيد تا نماي بهتره از كار خودتون در قسمت متريال در حين كار كردن داشته باشيد و تغييرات اون رو به خوبي بتونيد مشاهده كنيد . 8- اكنون به قسمت parent رفته و تب supersampling رو باز كنيد گزينه enable sampler رو فعال كنيد و زير گزينه max 2.5 star رو انتخاب كنيد و يا اگر از سيستمي با قدرت بالا برخور دار هستيد گزينه hammersley رو انتخاب كنيد. 9- اكنون وقت اون شده كه براي قسمت environment رنگ سفيد رو انتخاب كنيم چون كه فلزات در تاريكي و يا همون رنگ سياهي نوري براي انعكاس ندارند . 10- يك plane با پارامترهاي طول و عرض 1000 دقيقا در زير گوي هاي خودتون ايجاد كنيد . 11- متريال اديتور رو باز كرده و يك متريال دست نخورده را انتخاب و نام اون رو به plane تغيير بدين سپس بر روي مربع كنار diffuse كليك كنيد و از صفحه باز شده checker رو انتخاب كرده . 12- tilling رو براي هر دوي u , v به 9 و w angle رو به 45 تغيير بدين و به plane خودتون در صفحه نسبت بدين . و گزينه show map in viewport رو به حالت انتخاب در بياريد . 13- حالا به view port رفته و بر روي فلز طلاي خودتون زوم كنيد توجه داشته باشيد كه ما از نور پيش فرض استفاده كرديم اما اگر شما قصد اضافه كردن نور رو به صحنه خودتون داريد حتما مقدار reflection و gossness رو بايد كاهش بدين . 14- حال متريال نقره دقيقا مانند طلا بوجود مياد اما با كمي تغييرات در رنگ و مقدار اگر متريال اديتور رو بسته ايد باز كنيد و متريال طلاي خودتون رو به متريال بغل اون نسبت بديد مي تونيد با درگ كردن اين كار رو انجام بديد و سپس نام اون رو به silver تغيير بديد و توجه داشته باشيد كه اين تغيير نام حتما بايد صورت بگيره و اگر نه مكس از حالت پيش فرض استفاده كرده و تمام آبجكت هاي درون صفحه رو به متريال حاظر تغيير مي ده و سپس رنگ diffuse رو به RGB = 197 , 198 , 200 تغيير بدين . 15- specular collor رو به سفيد ناب و specular level رو به 90 و glossness رو به 50 تغيير بدين . 16- به قسمت reflection رفته و مقدار اون رو به 70 تغيير بدين و سپس بر روي falloff رو بروي اون كليك كنيد . 17- رنگ دوم رو به RGB = 228 , 229 , 231 تغيير بدين و index of reflection value به 10 سپس متريال رو به گويي كه قرار به عنوان نقره باشه نسبت بدين . 18- بر روي گوي نقره خودتون زوم كرده و يك رندر از صحنه خودتون تهيه كنيد . 19- اكنون نوبت به ساخت متريال مس رسيده رنگ مس تقريبا تلفيقي از نارنجي و قهوه اي مي باشد و از انعكاس كمتري نسبت به طلا و نقره برخوردار هستش . متريال نقره خودتون رو به اسلات بغلي نسبت بدين با درگ كردن و سپس نام اون رو به copper و رنگ diffuse رو به RGB = 255 , 81 , 51 تغيير بدين . 20- specular collor رو به RGB = 255 , 214 , 196 تغيير بدين و specular level = 80 و glossness =۴۰ 21- مقدار reflection رو به 40 تغيير داده و در مقابل آن بر روي falloff كليك كنيد . 22- در تب باز شده رنگ دوم رو به RGB = 215 , 214 , 196 تغيير بدين و index of reflection value رو به 7 تغيير بدين سپس متريال رو به گوي مس خودتون نسبت بدين . 23- حالا مي تونيد از كار خودتون يك رندر تهيه كنيد . چنانكه در قبل گفتم اين تنضيماتي هست كه من تقريبا ترجيح مي دم اما شما مي تونيد كمي با مقادير بازي كنيد تا نتيجه واقعي تري از كار خودتون بدست بياريد . در صورت داشتن هر گونه مشكل اون رو با من حتما در ميان بگذاريد متشكرم كه تا پايان اين تاتوريال هم با من همراه بوديد موفق باشيد . [email protected] alizap 09 تير 1386, 09:45ابتدا material editor را باز کنید. بر روی Standard کلیک کنید و Raytrace رو انتخاب کنید. کادر shading را باز کنید و Metal را انتخاب کنید. تیک جلوی ambient رو بر دارید. رنگ Diffuse را سفید کنید. برای Luminosity و Transparency روی مربع خالی کلیک کرده و برای هر دو Falloff را انتخاب کنید. Index of Refr را به 1.3 تغییر دهید. Glossiness را 95 کنید. تیک Environment را بردارید و تیک Bump را بزنید. برای Environment بر روی None کلیک کنید و Raytrace را انتخاب کنید و دوباره به جای اول بر گردید. برای Bump آنرا 75 کرده و بر روی None کلیک کنید و Mix را انتخاب کنید. در قسمت Mix Parameterers برای color #1 که باید سیاه باشه بر روی None کلیک کنید و Smoke را انتخاب کنید. دوباره به Mix Parameterers بر گردید و برای color #2 که باید سفید باشه بروی None کلیک کنید و Dent را انتخاب کنید. حال دوباره به Mix Parameterers برگردید و روی map (Smoke) کلیک کنید. به Smoke Parameteres رفته و Size را به 100 تغییر دهید و در قسمت Color #2 که خاکستری روشن هست رفته و بر روی خود رنگ کلیک کنید و Value اون رو به 185 تغییر دهید. دوباره به Mix Parameterers باز گردید و اینبار روی map (Dent) کلیک کنید. به قسمت Dent Parameteres رفته و 100:Size و 5: Strength و Iterations را به 10 تغییر دهید. و بر روی رنگ color #2 که سفید هست کلیک کنید و Value آن را به 129 تغییر دهید. نویسنده:Lifer hamed-ddd 09 تير 1386, 11:06دوست عزیز از آموزشهای شما ممنونم به علت ایجاد کردن تاپیک در محل نامناسب منتقل میشه به بخش مقالات آموزشی موفق باشید cgevalier 12 تير 1386, 07:47کسی میدونه این عکس رو چه جوری میشخ سه بعدی کرد؟ pythoN 12 تير 1386, 17:21البته فکر نکنم جاش اینجا باشه . اما به این نوع عکس ها میگن بلو پرینت . که با قرار دادن اونها روی پلن های تراز شده (یعنی چهار تا پلن -top - fornt - side . back هم اندازه با تصاویر ) . و با استفاده از روش های مثل باکس مدلینگ نربس و... میتوان مدل 3D رو بدست اورد . که البته نیاز به تمرین و اموزش های فراوانی داره . cgevalier 14 تير 1386, 08:06شرمنده اگه اشتباهی پست دادم شما بگذارید به حساب جووونی ما من تو چند ده تا سایت آموزشی در این خصوص سر زدم ولی همشون تا قرار دادن روی پلن های تراز شده یاد میدن مشکل من بعدشه: با استفاده از روش های مثل باکس مدلینگ نربس و... میتوان مدل 3d رو بدست اورد لطفا مدیران زحمت بکشن یه حالی به این تاپیک بدن تا اگه جای بهتری واسه پست من میدونن برای جلو گیری از بهم خوردن نظم این تاپیک ارزشمند پست منو منتقل کنن متشکرمندم arakdownload 13 مرداد 1386, 09:43کسی میدونه این عکس رو چه جوری میشخ سه بعدی کرد؟ دوست عزیز یه سری به سایتبزن درقسمت آموزش این سایت چیزی رو که شما می خواهید دارد. یا علی:) Dark Prince 07 شهريور 1386, 14:45دوستان سلام . من دو تا توتریال نیاز داشتم که اگه لینکشو بدید ممنون میشم :oops: 1 - ساخت آب به صورت 3D 2 - ساخت صورت کاراکتر لطفا اگه فارسیش رو هم گیر آوردین بذارین چون من انگلیسیم زیاد خوب نیست !:sad: pythoN 07 شهريور 1386, 17:25سلام . یه نگاه کوچیک داخل سایت میکردی اینارو پیدا میکردی .:wink: این اب ()که حامد جان زحمتش رو کشیده اینجاهم () یه نگاهی بنداز چندتای پیدا میکنی . البته این فارسی نیست . ahmad 3d 20 مهر 1386, 06:01با سلام خدمت همگي من با اين نظر واقعاً موافقم اما شما ميگيد چرا ميان ميبينند و كمك نميكنند درسته ؟ خوب كسي مثل من كه انيميشن بلده ولي در زبان خوب نيست چيكار بايد بكنه ؟ اين كار واقعا عاليه اما كسايي مثل من با اينكه ميخواند كاري بكنند اما نميتوانند . البته نه كه نتوانند اما خوب يه جورايي كم ميتوانند كمك كنند . به هر حال نظر جالبي - اگه تونستم 2-3 تا از دوستام رو هم ميارم كمك




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5571]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن