واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: گروه ساخت بازی فارسی farshad_momtaz 04 تير 1386, 16:22سلام فکر کردم بهتر باشه تمامی این بحث ها به سایت خودمون منتقل شه و انتخاب افراد اون جا صورت بگیره پس لطفا به لینک زیر بیایید و نظرات یا درخواست عضویت در گروه را بگید تکمیل گروه بازی سازی: با تشکر aminahmadi 05 تير 1386, 07:57من تو قسمت داستان و طراحي ميتونم كمك كنم farshad_momtaz 05 تير 1386, 08:29نمونه کار لطفا(برای طراحی گفتم) hamed-ddd 05 تير 1386, 09:06من روی تکسچرینگ و مدلهای لاو پلی کار کردم بزودی براتون یه نمونه کار میزارم gigamax 05 تير 1386, 10:49فرشید جان سلام کار خیلی قشنگی رو شروع کردین و امیدوارم بتونیم بزوی یه بازی حرفه ای و قابل قبول از شما ببینم. همونطور که خودت می دونی درست کردن یه بازی کار خیلی سختیه و واقعا از یک فیلم و انیمیشن هم سطح خودش خیلی بیشتر کار می بره . اولا تو یه چیز ی رو فراموش کردی و اونم کارگردانه . درسته شاید کارگردان زیاد به چشم نیاد اما هماهنگ کردن گروه اونم به صورت اینترنتی کار خیلی سختیه . دوما . کساییکه برنامه نویسی برای ساخت بازی می کنند هم باید یه پا برنامه نویس باشن هم باید از گرافیک و دانش سه بعدی سازی یه چیزایی سزشون بشه. منظورمو که می فهمی اگه یه فکری برای این دوتا بکنی کارت خیلی خوب میشه gigamax 05 تير 1386, 10:54در ضمن اگه خواستی من در ساخت محیط بازی می تونم بهت کمک کنم ولی از طرز کار موتورهای ساخت بازی تون خبر ندارم یعنی نمی دونم اگه من متریال و ماده به اشیا توی مکس بدم توی موتورت چه طوری اونو فراخوانی می کنی (با چه فرمتی) و یا مثلا حرکت من می تونم برات حرکت دویدن یا مثلا راه رفتن طراحی کنم اما تو از چه فرمتی برای موتور استفاده کی کنی اگه پاسخ این سوالارو می دوتی پس می تونی یه باز ی خوب بسازی dk-arta 05 تير 1386, 13:02منم یک چیزایی از برنامه نویسی و گرافیک می دونم (خیلی کم) به هر حال, هر کمکی از دستم بر بیاد می کنم کد بازی هم دارم اما چندان بازیهای جالبی نیست Vb NanoWorld_co 05 تير 1386, 14:43معمولا مقام مدیریت چنین کارهایی باید در هر یک از زمینه ها اطلاعات و تجربه ی نسبی داشته باشه! پس اگر جسارت نیست می تونم ازتون بخوام که خودتون نمونه کارتونو در زمینه های مختلف بذارید؟! مطمئن باشید که اگر به این درخواست عمل کنید و کیفیت کارتون در حد متوسط و مطلوب باشه تعداد کسانی که اعلام آمادگی می کنند چندین برابر می شه!! gigamax 05 تير 1386, 14:58ببخشید شما اشتباه متوجه شدید من نمی خوام مدیر کارهاتون باشم کاری که شما خودتون شروع کردین مال شمایه و هیچکس حق نداره ازتون بگیره . من گفتم یه فکری بکن یعنی خودت این کارو بکن من بعدا برات نمونه هم می فرستم mehdi_152004 05 تير 1386, 15:14عالیه!!!!!!!!!!!!!!!!! farshad_momtaz 05 تير 1386, 18:40فرشاد جان سلام کار خیلی قشنگی رو شروع کردین و امیدوارم بتونیم بزوی یه بازی حرفه ای و قابل قبول از شما ببینم. همونطور که خودت می دونی درست کردن یه بازی کار خیلی سختیه و واقعا از یک فیلم و انیمیشن هم سطح خودش خیلی بیشتر کار می بره . اولا تو یه چیز ی رو فراموش کردی و اونم کارگردانه . درسته شاید کارگردان زیاد به چشم نیاد اما هماهنگ کردن گروه اونم به صورت اینترنتی کار خیلی سختیه . دوما . کساییکه برنامه نویسی برای ساخت بازی می کنند هم باید یه پا برنامه نویس باشن هم باید از گرافیک و دانش سه بعدی سازی یه چیزایی سزشون بشه. منظورمو که می فهمی اگه یه فکری برای این دوتا بکنی کارت خیلی خوب میشه کارکردان و هماهنگ کننده خودم هستم و این کار با منه و من فقط تو برنامه نویسی کار های کمی می کنم و در نقش یه کمک هستم یعنی دو ت کار برا من سخته مخصوصا هماهنگی که خفن ترین کاره هر کسی که برنامه نویسی سه بعدی می کنه خودش یه پا طراحه منم و بقیه دوستان هم بلدیم ولی هرگز در طراحی به پای یک کسی که 3دی مکس کار می کنه نمی رسیم معمولا مقام مدیریت چنین کارهایی باید در هر یک از زمینه ها اطلاعات و تجربه ی نسبی داشته باشه! پس اگر جسارت نیست می تونم ازتون بخوام که خودتون نمونه کارتونو در زمینه های مختلف بذارید؟! مطمئن باشید که اگر به این درخواست عمل کنید و کیفیت کارتون در حد متوسط و مطلوب باشه تعداد کسانی که اعلام آمادگی می کنند چندین برابر می شه!! من چند سال مدیر گروه ممتاز قسمت فارسیش بودم و کار های زیادی در زمینه بازی فارسی کردن و دستکاری تو بازی کردم و بازی های زیادی هم ساختم که بد بختانه به علت نداشتن کارکتر در بازی همشون از بین رفتن مثلا تو بعضی بازی ها به جای یک شی یه مربع خرکت می کنه اولین کاری هم که وقتی گروه درست شد می کنم اینه که اون بازی ها را کمل کنم باز هم کمک می خواییم دوستان لطفا درصورتی که خودتون را معرفی می کنید یه نمونه بزارین و حتما کار خودتن باشه فرشاد farshad_momtaz 05 تير 1386, 21:19لطفا اسم و اطلاعات و سابقه خود را هم بنویسید farshad_momtaz 06 تير 1386, 10:44سلام فکر کردم بهتر باشه تمامی این بحث ها به سایت خودمون منتقل شه و انتخاب افراد اون جا صورت بگیره پس لطفا به لینک زیر بیایید و نظرات یا درخواست عضویت در گروه را بگید تکمیل گروه بازی سازی: با تشکر farshad_momtaz 09 تير 1386, 12:49دوستان پس کجا رفتین اگه نمی خوایین برین تو اون سایت مهم نیست فعلا ایین جا پست بدین تا گروه کامل شه بعدا منتظرم ممنون pythoN 09 تير 1386, 18:52and me too می تونم تو مدلینگ و انیمیت کمکتون کنم . در زضمن برای پردازش یک داستان خوب هم کمکتون میکنم . و یه سوال . این بازی اتود مشخصی داره ؟ farshad_momtaz 10 تير 1386, 06:30چی مشخصی داره ؟؟؟ همه چیز دست خدمونه فقط چون الان برنامه نویسی جز من موجود نیست ممکنه یکم برای من سخت باشه Parthia 15 تير 1386, 07:51میتونین یکم توضیح بدین که با چه نوع برنامه نویسی میشه کار کرد ؟ راستش من برنامه نویسی رو در حد مبتدی بلدم البته فقط زبانهای Visual Basic , سی پلاس پلاس و سی شارپ که البته توی همشون هم در حد مبتدی هستم میخواستم بدونم با چه نوع زبانی میخواید کار کنید ؟ بیشتر بازیهایی که من دیدم به زبان جاوا است البته به زبان جاوا زیاد نمیشه بازیهای بزرگ ساخت اگه نظرتون روی بازیی هست که صدا کنه میتونید با C کار کنید ولی بازم میگم من همه اینها رو در حد مبتدی بلدم (فقط تا جایی که به یه دیتا بیس وصل شه همین) در ضمن میتونید از فروم BaziCenter که تمام بچه های قدیمی BaziDot اونجا هستن و هم خودمم یه دورانی جزوشون بودم بیشتر بهره ببرید Ultra_PRG 28 شهريور 1386, 01:31دوست عزیز نمی دانم چه قدر تجربه در ایجاد یک بازی سه بعدی دارید . اما سعی می کنم کمی شما را راهنمایی کنم. در تولید یک بازی سه بعدی چند نکته از بالاترین اهمیت برخوردارند : 1- تعریف سبک بازی : ابتدا باید معلوم کنید سبک بازی شما چیست ؟ مثلا اول شخص (مثل بازی های اکشن مانند Hitman یا استراتژیک مثل RedAlert یا ماجراجویی مثل سفر به سیبری و ... ) 2- بعد از تعیین سبک بازی به دنبال یک Game Engine (موتور تولید بازی ) مربوط به این سبک باشید : حال باید یا از نسخ های آماده استفاده کنید یا خود اقدام به ساخت یک موتور تولید بازی کنید. باید توجه داشته باشید که ساخت یک Game Engine کار ساده ای نیست و احتیاج به یک تیم برنامه نویس مسلط بر تکنولوژی هایی همچون DirectX9 , OpenGL و آشنا به ابزارهایی چون XNA آشنا به شبیه سازی و حل معدلات فیزیکی پیچیده در افزودن جلوه های ویژه به بازی و ... است. 3- از این مرحله به بعد کار کمی آسانتر می شود زیرا با استفاده از Game Engine تولید شده دیگر نگران کدهای پیچیده برنامه نویسی سه بعدی نیستید و فقط طراحی صحنه و اشکال سه بعدی و شخصیت ها باقی می ماند و صدا گذاری و تعیین مراحل بازی من به شما پیشنهاد می کنم ابتدا با یک Game Engine آماده کار را شروع کنید و یک بازی آزمایشی تولید نمایید بعد به سراغ یاد گیری نحوه تولید یک Game Engine که آن هم در ابتدا مستلزم یادگیری تکنولوژی های یاد شده در مرحله 2 است می باشد بروید و سعی کنید در ابتدا یک Game Engine ساده بسازید (مثلا یک ماشین بازی ساده سه بعدی )
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]