محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831638306
نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین morteza 2007 23 خرداد 1386, 20:00اصولا ادیتور های آماتور ایرانی(خودمان را میگویم) هم خودشان فیلمبردارند و هم کارگردان. متاسفانه جذابیت نرم افزارها کمی از دقت در فیلمبرداری کم کرده و کسی به نور اهمیت نمیدهد. اهمیت نور به اندازه ای شده که تتها نگرانیمان جلوگیری از تابش مستقیم نور به لنز است. شاید دلمان را به افکت های نور در پریمیر و امثالهم خوش کرده ایم. اما خودمان بهتر میدانیم با دستکاری دیجیتالی نور و رنگ تصویر از لحاظ کیفیت به طور وحشتناک افت میکند. نکته جالب اینکه پروژه های عظیم سینمایی زیر نورهای وحشتناک فیلمبرداری میشوند. این را از کوچک شدن غیر عادی مردمک چشم بازیگران این فیلم ها به راحتی میتوان فهمید. دو نوع فلسفه برای نور وجود داره: 1. از نور های اطراف به علاوه ی پرژکتور و لامپ ها استفاده کنیم. 2. همه ی نور ها را از بین ببریم و خودمان نور بسازیم. معمولا برای نورپردازی یا از پرژکتور استفاده میشود یا لامپ های روی دوربین(که نور کافی ندارند ولی از هیچ چیز بهترند) بهترین کار برای ما آماتورها برای نوردهی زیبا، نه حمل یک پرژکتور اسپات غول است که با ندانم کاری فیلممان را به گند بکشیم و نه بی خیال شدن از نور! دو عدد لامپ 60 واتی با رنگ مورد نظر و حتی المقدور هالوژن معجزه میکند. جهت قرار گیری نورها و فاصله ی آن از سوژه تنها از راه تجربه و تست موقعیت های مختلف بدست می آید. آزمون و خطا کردن در اینکار کمک زیادی به زیبایی فیلم های ما در آینده میکند. خواهش میکنم دوستان اطلاعاتشان را در این زمینه با من تقسیم کنند. HamidBN 23 خرداد 1386, 22:51با سلام خدمت شما عضویتتو تبریک میگم مبحث نور بسیار گسترده هست ما باید بدانیم که جسم سیاه چیست ؟ و همچنین یه رنگ در چه دمایی رنگ طییعی خود را نشان می دهد که اگر نور بیش از حد باشد باعث داغ تر شدن جسم می شود در نتیجه جسم قرمز تر .و . . . اگر شما صبر کنید تا بتوانیم امتحانات پایان ترم را به خوبی پاس کنیم اطلاعات مفیدی را برای شما و سایرین قرار خواهم داد فعلا . . . animeditor 24 خرداد 1386, 13:30سلام جمیعاً خیلی وقته که به یه نفر قول دادم که در مورد نورپردازی مطلب بنویسم. این تاپیک آقا مرتضی باعث شد که بالاخره به قولم عمل کنم.:wink: واقعاً خوشحالم که می بینم دوستان مشتاق به یادگیری این مسائل هستن. نورپردازی از کجا اومد؟ قبل از این که نوارهای مغناطیسی و سیستم های دیجیتالی برای تصویربرداری استفاده بشن، تصاویر رو روی نگاتیوها ذخیره می کردن. نگاتیو، یه نوار پلاستیکی طولانی هست که روی اون، مواد حساس به نور پاشیده شده. این مواد به محض این که نور بهشون برسه، تغییر حالت (تغییر رنگ) می دن و متناسب با مقدار و رنگ نور، شکل می گیرن. توی لابراتوار (تاریک خونه) مواد خاصی به این نوار ها می زنن تا رنگ جدیدشون ثابت بمونه و دوباره تغییر رنگ نده. به این کار می گن: ظهور فیلم. توی تکنولوژی های مغناطیسی و دیجیتالی، یه صفحهء گیرندهء حساس به نور هستش که تصاویر رو تبدیل به سیگنال می کنه و به بخش ذخیره می رسونه. حساس تر شدن این صفحات گیرنده، باعث می شه که نیاز کمتری به نور پیدا کنیم. ولی نوارهای نگاتیو، خودشون با نور تماس می گیرن. نوارهای نگاتیو، حساسیتشون به نور، خیلی کمتر از سیستم مغناطیسی و دیجیتالیه. پس باید نور مورد نیازش تامین بشه که بتونه تصاویر رو جذب کنه. خب ... این شد دلیل استفاده از نور. بقیه رو بعداً می نویسم. التماس دعا یا علی morteza 2007 25 خرداد 1387, 12:50animeditor گل کجایی که این بحث ما به گل نشست. رفتی از زمان انقراض دایناسورها شروع کردی توضیح دادن! اینجوری تا برسی به آموزش نورپردازی به عمر ما کفاف نمیده! خبری هم که از شما نیست... در ادامه چند نکته میگم شاید به درد بخوره: اصولا مبحث نور با رنگ متفاوته. بارها دیده ایم که رنگ های تصویر در فیلم های مختلف متفاوت است. مثلا فیلم های مربوط به سربازان قدیم یونان و ایتالیا کمی قهوه ای است.(مثل همین فیلم سیصد خودمان یا اسپارتاکوس) ولی فیلم هایی با تایتل تاریخی بنا به پرداخت رنگ های متفاوتی دارند. اگر پرداخت داستان و وقایع دراهمیت باشد معمولا رنگ ها امروزی تر هستند ولی اگر شخصیت پردازی یک شخصیت تاریخی و واقعی مهم باشد فیلم کمی رنگ و روی قدیمی تر دارد. یا فیلم های ترسناک اصولا با رنگ آبی کم رنگ رابطه ای بس عظیم دارند!! فیلم های کمدی معمولا تضاد رنگ بالایی دارند و با دیدنشان انسان شاد میشود! اما بحث نور در فیلمبرداری کاملا متفاوت با رنگ فیلم است. به عنوان مثال فرض کنید یک عکس گرفته ایم. موقع عکس فلاش خاموش بوده و از دو پرژکتور نور سفیده استفاده کرده ایم. عکسمان هم یه چیزی در مایه های باحال در آمده! محل قرار گیری یک پروژکتور هم درست پشت کله ی طرف بوده که حاشیه ی سرش کمی درخشان تر به نظر آید. تعیین موقعیت این پروژکتور ها و انتخاب میزان نور آنها را نورپردازی میگویند. حال فکر کنید عکس گرفته شده را درون فتوشاپ با Photo filter دستکاری کنیم. اینکار را رنگ آمیزی گویند. در حقیقت ما یک خصلت جدید مطابق با هدفمان به فیلم یا عکس افزوده ایم. animeditor 25 خرداد 1387, 16:34سلام جمیعاً خب منم یه جورایی مثل دایناسورا منقرض شدم :دی ممنون داش مرتضای گل از بابت مطلب قشنگت. فقط کاش لینک منبعشم بذاری. التماس دعا یا علی morteza 2007 31 خرداد 1387, 01:07علیکم السلام! داداش animeditor حرفای من منبع نداره ! شوخی کردم ولی خدائیش منبعی رو نمیشناسم اینقدر ضایع مثه من چیز بنویسه. قدیما جوون بودم یه کتاب کوچولو داشتم در مورد نور و تصویر که حتی اسم درستشم یادم نیست. خیلی چیزا رو از اون یاد گرفتم بعضی چیزا هم تجربی. شاید تاثیر داشته تو نوشته ام. نمیدونم. من مطالعه تخصصی در زمینه فیلم و این چیزا نکردم. ولی فیلم زیاد میبینم. چند تا کار کوچولو هم انجام دادم. Amir_edius 31 خرداد 1387, 10:20نور ضرورتی اجتناب ناپذیر برای به دست آوردن تصاویر مطلوب در ویدئو است . با فیلمبرداری در یک روز آفتابی می توانید به دقیق ترین و واضح ترین تصاویر دست پیدا کنید. ولی اگر در یک فضای داخلی بخواهیم کار کنیم چه ؟!! نور پردازی صرفا رسیدن به یک تصاویر روشن نیست . ویدئو هم مانند سینما یک وسیله ارتباطی دو بعدی است و نورپردازی شدید می تواند تصویر کاملا مسطحی را به وجود آورد . Amir_edius 31 خرداد 1387, 10:22یک نورپردازی مطلوب باید همچنین با بازنمایی پستی و بلندی های شکل ظاهری موضوع فیلمبرداری و ایجاد فاصله بین موضوع و پس زمینه تعبیری از عمق را به وجود آورد . استفاده بسیار زیاد از پروژکتور های متنوع ایجاد یک تصویر مطلوب را نمی کند چه بسا یک نور اضافی باعث ایجاد سایه در صحنه می شود و حالا باید آن سایه را از بین برد . بنابراین مطمئن ترین راه دستیابی به تصاویر مطلوب در یک فضای بسته استفاده از چندین چراغ دارای دمای رنگ مشابه و نصبت آنها به طور حساب شده در نقاط مختلف صحنه است . Amir_edius 31 خرداد 1387, 10:27دماهای رنگ ( کلوین ) آسمان بسیار ابری 10000 یا 9000 آسمان مه آلود 8000 آسمان کمی ابری 7000 آسمان آفتابی و بدون ابر 6000 آسمان آفتابی در جهت شمال 5000 نور پردازی فلورسنتی نورسفید 4000 طلوع و غروب خورشید 2000 شمع 1000 Amir_edius 31 خرداد 1387, 10:34ترتیب نور پردازی ( مثلا ضبط یک مصاحبه داخلی با یک مدیر ) : شیوه حرفه ای منبع های نور برای دستیابی به نورپردازی مطلوب فیلمبرداری ، ضمن ایجاد تعبیر عمق ، مبتنی بر نصب 3 منبع نور است . منبع اصلی که همان منبعی است که با تامین قسمت اعظم قسمت نور مورد نیاز نقش آفتاب را بازی می کند . بنابراین باید آن را در مقابل سوژه با کمی زاویه قرار بدهیم . و Level سه پایه آن را کمی بالاتر از سوژه قرار دهیم به طوری که چشمها در سایه ابرو ها گم نشوند .عموما آن را در یک زاویه 15 تا 45 درجه قرار می دهند . حال شما دارای یک سایه در پشت سوژه هستید برای از بین بردن آن از یک منبع نوری دیگر که به آن اصطلاحا بک لایت گفته می شود استفاده می کنید . Amir_edius 31 خرداد 1387, 10:43البته باید توجه داشت که نور پشت باید به وسیله فیلتر ضعیف تر از منبع اصلی بشود و شیدر آن را هم کمی باید ببندید اسپان گلاس بهترین فیلتر است ( تجربه خودم ) این رو هم یادم رفت بگو که در منبع اصلی برای اینکه سوژه صورتش زرد نشوداز یک فیلتر آبی (یک دوم ) استفاده شود حال نور بک لایت را طوری تنظیم کنید که شانه های سوژه از بک آن کنده شود و ایجاد عمق به خوبی انجام پذیرد حال فقط یک نور محیط می ماند برای نور محیط ( آمبیانس ) یک چراغ 800 وات با شیدر های باز را به سقف بتابانید تا یک نور صاف و نرمی کل محیط را روشن کند امیدوارم در بیان مطالبم موفق بوده باشم . البته به نظر من مهمتریم مسئله شناخت فیزیک نور می باشد که به دوستانی که علاقه به هنر نورپردازی هستند پیشنهاد می دهم حتما مطالعات خودشان را افزایش دهند . من یک مسئله کوچک و یک کار درجه (د) را بیان کردم ( دنیای نورپردازی دنیای عجیبیه ) سعی می کنم در آینده مطالبم را گسترش دهم کوچک شما امیر یا علی HamidSHS 31 خرداد 1387, 11:15امير جان خيلي ممنون از زحماتي که ميکشي + مقاله هاي زيبايي که در اختيار بچه ها ميذاري ادامه بده حداقل شايد شما اين بخش رو زنده نگه داري موفق باشي ياعلي Amir_edius 31 خرداد 1387, 11:48منم از همه شما ممنونم . اگر اشکال تایپی دارم باید من را ببخشید چون خیلی سریع تا فرصتی پیدا می کنم میام و شروع به نوشتن مقاله می کنم .خدا رو شکر سرم خیلی شلوغه ! الان با 4 شبکه دارم کار می کنم . هر کسی که منو می بینه می گه این چه جور زندگییه !!!!! خوب ادامه بحث : اثر هر نور ویدئویی می تواند به وسیله یک بازتا تقویت شود . با چسباندن یک ورقه کاغذ آلومینیومی بر روی یک تکه مقوا یا یونولیت به سهولت شما می توانید یک بازتا داشته باشید . فکر کنید در یک روز آفتابی و در ساعت 12 ظهر در یک فضای باز مشغول کار هستید . شک نکنید که چهره افراد در این حالت کاملا سیاه می شود و تصویر خوبی نخواهیم داشت . برای رفع این اشکال شما یک بازتا نیاز دارید . بازتا را به طور مایل قرار دهید و نور خورشید را در جهت مستقیم سوژه بتابانید . حال نور صورت تنظیم می شود . در سینما این نوع وسیله را روی پایه قرار می دهند چون لرزش دست موجب میشه نور روی صورت بازیگر بازی کند و قضیه لو میرود!! Amir_edius 31 خرداد 1387, 11:59نور پردازی در کروماکی : حالا شما به یک مرحله بالاتر رفته اید و در یک استودیو مشغول ضبط سکانس های کروماکی ( بک آبی یا سبز ) هستید . مهمترین مسئله در اجرای خوب کروماکی نور پردازی هست . مثلا سوژه در مقابل پارچه سبز ایستاده و شما باید نور صورت و بک لایت او را اصطلاحا در آورید ( کلمه مورد استفاده فیلمبرداران ) نور صورت را تنظیم می کنید و 100 درصد به یک مشکل بر می خورید ( وجود سایه در پشت و بر روی پرده ) حال شما باید سوژه را از بک دور کنید ( اگر فضای کافی دارید ) تا سایه دیگر به بک نخورد و همچنین سر پروژکتور را کما مایل کنید تا بیشترین حجم سایه به کف بخورد .حال بادادن چندین نور ضعیف از ارتفاع بالا سایه های کم را هم از بین ببرید تا یک بک یک دست و سوژه با نور خوب داشته باشید . Amir_edius 31 خرداد 1387, 12:00موضوع بعدی نور پارچه میباشد که بهترین حالت نور دادن از روی سقف یا پرژکتور های با پایه های بلند می باشد که یک نور یک دست را در سرتاسر پارچه ایجاد کند کار نورپردازی کروماکی نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد و ممکن است این کار حدود 5 تا 6 ساعت کار ببرد تازه بعد از اتمام کار خواهید دید که صدابردارتان با بومش اومده !!! و سایه بوم خواهید داشت که با مقوا و فویل می توانید این سایه ها را از بین ببرید . Amir_edius 31 خرداد 1387, 12:08تخطی از قواعد : اگر چه در تلویزیون گاهی اوقات از قواعد نورپردازی تخطی می شود ولی نتایج خوبی به دست می آید . شیوه معمول نصب یک منبع نور ثانوی عبارت است از قرارگرفتن منبع عقبی و منبع اصلی در یک سمت موضوع فیلمبرداری . ولی اگر منبع عقبی را در سمت مقابل قرار دهیم جنبه داراماتیک صحنه را بالا می بریم . استفاده از دو منبع عقبی نوری اضافه را بر موها می تاباند . در فیلمبرداری داخلی و معمولی از نور طبیعی بهرا بگیرید ولی هیچگاه سوژه را در مقابل پنجره قرار ندهید . مگر آنکه بخواهید یک سیلوئت درست کنید . دوربین نور خارج را می خواند و دیافراگم را می بندد . اگر نور زیاد باشد دیاف حدود 12 یا 15 را می دهد . در نتیجه سوژه تاریک می شود به این حالت سیلوئت یا ضد نور می گویند . Amir_edius 31 خرداد 1387, 12:16حال یک مثال : مثلا شما در یک اتاق خواب هستید و می خواهید نور شب را القا کنید . بهترین کار در این حالت اضافه کردن نور های غیر طبیعی و به حداقل رساندن نور های طبیعی می باشد . نکته مهم : هیچ گاه منطق را در نور پردازی از یاد نبرید . اگر در تصویر شما حتی یک چراغ خواب یا آباژور وجود نداشته باشد ولی شما نور زیادی داشته باشید بیننده دچا گنگی می شود همیشه برای نور پردازی از منطق درست استفاده کنید مگر اینکه شما کار ویدئو کلیپ انجام می دهید و این کار یک کار انتفاعی و بی منطق می باشد و شما نیازی به توضیح هم ندارید و هر گونه که خودتان از تصویرتان لذت می برید به نورپردازی بپردازید ولی اصل مهم : فابل دیدن بودن تصاویر می باشد !!! HamidSHS 31 خرداد 1387, 14:38بابا ايولا چي کار ميکني ؟ موفق باشي ياعلي Amir_edius 31 خرداد 1387, 17:24من کوچیک همتونم ! ادامه بحث کنترل نور : تمام دوربین ها با مشکلاتی در رابطه با نور های دارای دماهای مختلف رنگ روبرو هستند . از این رو در همه دوربین های نیمه حرفه ای و حرفه ای سیستم تصیحیح رنگ وجود دارد ( WHITE BALLANCE , BLACK BALLANCE ( حال شما با انواع و اقسام نور در صحنه مواجهید که دارای دماهای مختلف هستند شما در این حال دوربین را وایت بالانس محیط می کنید . در توضیح بیشتر اینکه وایت بالانس زمانی انجام می شود که دوربین نور سفید را درک نمی کند در نتیجه ما zOOM IN می کنیم به یک رنگ سفید ( فول کادر ) سپس اهرم وایت بالانس را جابجا می کنیم حال دوربین رنگ سفید را درک کرده اسن و وقتی ما ZOOM BACK می کنیم خواهیم دید دوربین رنگ ها را درست و دقیق شناخته است Amir_edius 31 خرداد 1387, 17:25وایت بالانس محیط به این صورت است که ما سعی داریم دماهای مختلف رنگها را به هم نزدیک کنیم و یک نتیجه مناسب بگیریم دوربین همینطور که لانگ شات صحنه را دریافت می کند اهرم را جابجا می کنیم گاهی اوقات ما ( مثلا در کروماکی ) رنگ سبزمان درست در نمی آید و هر چه با نورها کار می کنیم درست نمی شود در اینجا شما با تنظیمات دستی کلوین دوربین به رنگ سبز دلخواهتان می رسید مثلا در دوربین DSR 135 درجه کلوین از 1000 تا 5000 قابل تنظیم می باشد یا در dsr 400 این محدوده وسیع تر می گردد پس تنظیمات دوربین هم نقش اساسی در نورپردازی دارد Amir_edius 31 خرداد 1387, 17:40خوب حالا تقریبا با اصول نورپردازی کمی آشنا شدید ما در ژانر های مختلف ، نورپردازی های مختلفی داریم مثلا نورپردازی فیلم های جنایی با یک فیلم مستند یا یک ویدئو کلیپ در حوزه های مختلفی تعریف می شه . شما در یک پلان از یک فیلم جنایی برای تاثیر گذاری بیشتر از نورهای تخت و خشن استفاده می کنید و نور آمبیانس هم از کمترین مقدار برخوردار می باشد ( پلان داخلی ) در همین ژانر در یک محیط خارجی معمولا از نورهای با فیلتر های آبی ( یک دوم ) و بدون کنتراست استفاده می شود که البته در موارد مختلف تعریف های مختلفی هم دارد Amir_edius 05 تير 1387, 08:43در یک فیلم مستند که البته انواع مختلفی هم دارد دارای نورپردازی خاص می باشد. مثلا مستند داستانی با مستند روایی یا مستند آموزشی تفاوت های بسیاری دارند و معمولا پسوند آنها تعریف کننده نوع نورپردازی آنها می باشند شما در یک فیلم آموزشی باید از نورهای آمبیانس به وفور استفاده کنید و تصویری نرم را ایجاد کنید ولی در تصویربرداری های جزئیات می توانید از نور های تخت و اسپات هم استفاده کنید ولی مستند داستانی نورپردازی شبیه ویدئو کلیپ هم می تواند داشته باشد Amir_edius 05 تير 1387, 08:47در ویدئو کلیپ نور در خدمت اهداف کارگردان است و اصولا کارگردانان ویدئو کلیپ خودشان طراحی نور را انجام می دهند شما در ویدئو کلیپ با یک سری فریم که هر کدام پلان نقاشی شده افکار کارگردان است مواجه هستید ممکن است درک یک انسان معمولی از یک ویدئو کلیپ درک ناقصی باشد و لی کارگردان سعی می کند این معانی را برای هم سهل و آسان کند در ویدئو کلیپ های آلترناتیو اساتید زیبایی شناسی و فلسفه نقش بسزایی دارند و نور کمک بزرگی به آنها می کند Amir_edius 05 تير 1387, 08:49من مطالبم را بسیار کلی توضیح دادم و بحث در این حواشی بسیار است حالا از دوستان دیگر در خواست دارم اطلاعات و تجربه خودشان را در این تاپیک قرار دهند و در مورد آنها به بحث بپردازیم من فکر میکنم ذکر یک تجربه توسط شما ، استارت نوشتن یک کتاب در مورد مسائل فنی می باشد یا علی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1880]
صفحات پیشنهادی
نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین -
نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین --نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین morteza 2007 23 خرداد 1386, 20:00اصولا ادیتور های آماتور ایرانی(خودمان را میگویم) هم خودشان ...
نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین --نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین morteza 2007 23 خرداد 1386, 20:00اصولا ادیتور های آماتور ایرانی(خودمان را میگویم) هم خودشان ...
با پايان مراحل فيلمبرداري
با پايان مراحل فيلمبرداري خبرگزاري فارس: فيلمبرداري فيلم سينمايي ... اين فيلم كه نقش اول آن توسط «امير رضا دلاوري» ايفا شده، اثري اجتماعي است كه براي نمايش ... بهمن نادياب/ دستيار دوم فيلمبردار: حسين اسدي/ مجري نور و تراولينگ: محسن زهي، ... تدوين:تدوين: حسن ايوبي/دستيار تدوين: حسين حشمتنيا/ گروه چهره پردازي:طراح چهره ...
با پايان مراحل فيلمبرداري خبرگزاري فارس: فيلمبرداري فيلم سينمايي ... اين فيلم كه نقش اول آن توسط «امير رضا دلاوري» ايفا شده، اثري اجتماعي است كه براي نمايش ... بهمن نادياب/ دستيار دوم فيلمبردار: حسين اسدي/ مجري نور و تراولينگ: محسن زهي، ... تدوين:تدوين: حسن ايوبي/دستيار تدوين: حسين حشمتنيا/ گروه چهره پردازي:طراح چهره ...
نرم افزار فلش پیپر -
آيا inp-nuke شما هم با سرور مشکل داره؟؟؟؟ - · ساختن صفحات استاتيك و كمك گرفتن از Php - · mp3 unlock code - · نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین - · فلش فرم پی اچ ...
آيا inp-nuke شما هم با سرور مشکل داره؟؟؟؟ - · ساختن صفحات استاتيك و كمك گرفتن از Php - · mp3 unlock code - · نور در فیلمبرداری و اثرش در تدوین - · فلش فرم پی اچ ...
بازیهای جدید و ناب در فیلم جدید «كمال تبریزی»
زندباف درباره ویژگیهای فیلم تبریزی گفت: به نظرم این فیلم اثری بسیار زیبا است ... به گفته زندباف بازبینی تدوین اولیه فیلم ظرف هفته جاری به پایان میرسد و ... اول فیلمبردار: پیمان شادمان فر - دستیار دوم فیلمبردار: علیرضا قاضی - مجری نور: ...
زندباف درباره ویژگیهای فیلم تبریزی گفت: به نظرم این فیلم اثری بسیار زیبا است ... به گفته زندباف بازبینی تدوین اولیه فیلم ظرف هفته جاری به پایان میرسد و ... اول فیلمبردار: پیمان شادمان فر - دستیار دوم فیلمبردار: علیرضا قاضی - مجری نور: ...
فیلمی ملی و مزین به عشق مولا علی (ع)
دستياران صحنه و فيلمبرداري با زحمت بسيار مشغول آماده سازي صحنه و وسايل لازم ... و علاوه بر راهنماييهاي لازم به آنها خود مشغول آماده سازي دوربين و تنظيم نور صحنه است. ... کار را داشت و اميدوارم پس از تدوين نهايي شاهد اثري ماندگار در سينماي ايران باشيم.
دستياران صحنه و فيلمبرداري با زحمت بسيار مشغول آماده سازي صحنه و وسايل لازم ... و علاوه بر راهنماييهاي لازم به آنها خود مشغول آماده سازي دوربين و تنظيم نور صحنه است. ... کار را داشت و اميدوارم پس از تدوين نهايي شاهد اثري ماندگار در سينماي ايران باشيم.
فيلمنامه در جشنواره 28 فيلم فجر(3)
بحراني طي اين سال ها به عنوان فيلمنامه نويس، تدوين گر و کارگردان در پروژه هاي ... نهايت هم در موقع ضبط و فيلم برداري، نظرات آقاي خضوعي ابيانه- مدير فيلم برداري- براي ما ... که نامشان اينک در ذهن نيست، اما اثرشان بر شکل گيري فيلمنامه همواره باقي مي ماند. ..... (ضد نور و در تاريکي، تنها سايه شان مشخص است) رعد و برق که مي زند، چهره مرد ...
بحراني طي اين سال ها به عنوان فيلمنامه نويس، تدوين گر و کارگردان در پروژه هاي ... نهايت هم در موقع ضبط و فيلم برداري، نظرات آقاي خضوعي ابيانه- مدير فيلم برداري- براي ما ... که نامشان اينک در ذهن نيست، اما اثرشان بر شکل گيري فيلمنامه همواره باقي مي ماند. ..... (ضد نور و در تاريکي، تنها سايه شان مشخص است) رعد و برق که مي زند، چهره مرد ...
فرهنگ اصطلاحات و واژگان سینمایی -
او همچنین باید تجهیزات دیگر مربوط به نمایش فیلم مانند صدا و نور را نیز به راه اندازد و ... اقتباس ( Adaptation ) در حالت کلی هر اثری در قالب یک رسانه خاص که بر اساس ..... این برش به دلیل ضعف در فیلم برداری یا تدوین هم ممکن است پدید آید اما معمولا از ...
او همچنین باید تجهیزات دیگر مربوط به نمایش فیلم مانند صدا و نور را نیز به راه اندازد و ... اقتباس ( Adaptation ) در حالت کلی هر اثری در قالب یک رسانه خاص که بر اساس ..... این برش به دلیل ضعف در فیلم برداری یا تدوین هم ممکن است پدید آید اما معمولا از ...
معرفی سریال فرار از زندان
شیکاگو به عنوان محل فیلم برداری انتخاب شد و زندان جولیت به عنوان زندان خود .... آن ها ۲ میلیون دلار برای هر قسمت خرج شده است و تصویر برداری، تدوین، نور پردازی و در ... اما عامل مهمی كه مجموعه فرار از زندان را به اثری در خور توجه تبدیل کرده است داستان و ...
شیکاگو به عنوان محل فیلم برداری انتخاب شد و زندان جولیت به عنوان زندان خود .... آن ها ۲ میلیون دلار برای هر قسمت خرج شده است و تصویر برداری، تدوین، نور پردازی و در ... اما عامل مهمی كه مجموعه فرار از زندان را به اثری در خور توجه تبدیل کرده است داستان و ...
نشست فیلم چراغی در مه
علی محمد قاسمی فیلمبردار «چراغی درمه» نیز در ابتدای سخنانش گفت: پس از ... فنی بوده و اثری از صداگذاری مشخص در فیلم شنیده نشود و تلاشمان این بود كه صداگذاریهای ... وی افزود: كل فیلم 95 پلان سكانس بود كه در تدوین به 90 پلان تبدیل شد و حداقل پلان ... كارگردان فیلم های «زیر نور ماه» و «اینجا چراغی روشن است» افزود: احتمالاً اكثر ...
علی محمد قاسمی فیلمبردار «چراغی درمه» نیز در ابتدای سخنانش گفت: پس از ... فنی بوده و اثری از صداگذاری مشخص در فیلم شنیده نشود و تلاشمان این بود كه صداگذاریهای ... وی افزود: كل فیلم 95 پلان سكانس بود كه در تدوین به 90 پلان تبدیل شد و حداقل پلان ... كارگردان فیلم های «زیر نور ماه» و «اینجا چراغی روشن است» افزود: احتمالاً اكثر ...
نه دولت دغدغه فیلمهای ما را دارد، نه بخش خصوصی
فیلمنامه متفاوت، بازیهای درخشان، فیلمبرداری عالی و سبک بصری شاعرانه از این فیلم اثری ارزشمند و لذتبخش می سازد ... استفاده از دو طیف متفاوت رنگی برای حال و گذشته حس خاصی به فیلم بخشیده و رنگ و نور فیلم را شبیه آثار اروپایی کرده است. ... با توجه به ساختار غیرخطی فیلم چقدر از ایدههای بهرام دهقانی در تدوین بهره گرفتید؟
فیلمنامه متفاوت، بازیهای درخشان، فیلمبرداری عالی و سبک بصری شاعرانه از این فیلم اثری ارزشمند و لذتبخش می سازد ... استفاده از دو طیف متفاوت رنگی برای حال و گذشته حس خاصی به فیلم بخشیده و رنگ و نور فیلم را شبیه آثار اروپایی کرده است. ... با توجه به ساختار غیرخطی فیلم چقدر از ایدههای بهرام دهقانی در تدوین بهره گرفتید؟
-
گوناگون
پربازدیدترینها