تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826277177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصول اولیه در نرم افزار Cabri3D


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: اصول اولیه در نرم افزار Cabri 3Dاولین ساختمان سه بعدی شما در CABRI 3Dایجاد اولین سند در CABRI 3Dساخت یک کرهایجاد کردن یک چند وجهی (مکعب)ایجاد یک سند جدید مفهوم بخش های آشکار یا پنهان یک سطحیک سند جدید ایجاد کنیدتغییر زاویه دیدنقطه در فضا ایجاد اولین سند در CABRI 3Dروی آیکن CABRI 3D دوبار کلیک کنید برنامه به طور اتوماتیک یک سند تک صفحه ای شامل یک ناحیه کاری سفید که یک سطح زمینه خاکستری در وسط آن قرار گرفته است، ایجاد می کند. ایجاد اولین سند در CABRI 3Dابتدا شما دو شی سه بعدی ایجاد می کنید. در این مثال یکی از توابع  CABRI 3D  شرح داده می شود. ساخت یک کرهنوار ابزاری که در بالای سند پنجره می باشد امکان دسترسی به یک سری از جعبه ابزارها را میسر می کند. جعبه ابزار (گزینه)  Surfaces، (چهارمین دکمه از چپ) را کلیک کرده، نگه دارید و از فهرست آبشاری (منوی ستونی) گزینه Sphere را انتخاب کنید. 
cabri 3d
نشانگر موس به شکل یک مداد تغییر می کند.بار اول حدود یک سانتی متر از سمت چپ نقطه وسط سطح زمینه ( صفحه خاکستری ) را کلیک کنید ، سپس بار دیگر دو سانتی متر از سمت چپ اولین نقطه را کلیک کنید.  شما یک کره ایجاد کرده اید.
cabri 3d
                    برای تغییردادن (یا اصلاح) کره، روی جعبه ابزار Manipulation کلیک کنید.برای تغییر اندازه کره، از ماوس، با کلیک کردن و کشیدن بر روی اولین نقطه یا دومین نقطه ای که ایجاد کردید، استفاده کنید.برای انتقال (حرکت) کره آن را انتخاب کنید و به وسیله ماوس آن را به یک مکان جدید بکشید. ایجاد کردن یک چند وجهی (مکعب)بر روی جعبه ابزار Polyhedron (هشتمین دکمه از چپ روی نوار ابزار) کلیک کرده و نگه دارید و گزینه XYZ Box را از فهرست آبشاری (منوی ستونی) انتخاب کنید.
cabri 3d
روی سطح زمینه خاکستری در سمت راست  کره کلیک کنید.سپس ماوس را دو سانتی متر به راست و  یک سانتی متر به سمت بالا حرکت دهید. دکمه Shift را پایین نگه داشته و ماوس را حدود پنج سانتی متر به سمت بالا حرکت دهید سپس کلیک کنید. شما یک مکعب XYZ ایجاد کرده اید.برای تغییر دادن (اصلاح) مکعب XYZ ابزار Manipulation را انتخاب کرده و همان روشی را که در کره استفاده کردید، دنبال کنید. ( قسمت قبلی را ببینید) ایجاد یک سند جدیدبرای ساختن یک مجموعه جدیدی از اشکال بایستی یک سند جدید ایجاد کنید. File-New را انتخاب کنید. برنامه یک سند جدید با یک محیط کاری که به صورت پرسپکتیو (دور نمایی از یک فضای سه بعدی) معمولی نمایش داده می شود ایجاد می کند.برای اضافه کردن صفحات یا ناحیه های کاری به یک سند یا انتخاب کردن از یک دسته پرسپکتیو گزینشی( پیش فرض) فصل 6 (دسترسی به توابع پیشرفته) را ببینید. مفهوم بخش های آشکار یا پنهان یک سطحبرای درست فهمیدن چگونگی وظایف Cabri 3D شما باید مفهوم بخش های آشکار و پنهان سطح ها را درک کنید. در این قسمت هر شی که شما در Cabri 3D ایجاد کردید روی یک سطح قرار گرفته شده است ، که به عنوان سطح زمینه شناخته شده است. یک سند جدید ایجاد کنیدسطح خاکستری در مرکز، مشخص کننده قسمت آشکار (VP)در سطح زمینه است. همه ساختمان ها یی که شما در این بخش ساختید بر روی قسمت(VP) یا خارج از آن، لزوماً روی سطح زمینه قرار گرفته شده اند. (شما بعدا خواهید دید که می توان سطح های دیگری را به سند اضافه کرد.) برای دیدن اینکه چطور این کار انجام می شود با ساختن دو مکعب XYZ روی VP شروع کنید. سپس دو مکعب جدید خارج از VP در قسمت بالای ناحیه کاری ایجاد کنید. بعد از ایجاد هر مکعب نشانگر موس را به سمت بالای VP بکشید. حال یک مکعب جدید پایین قسمت ناحیه کاری ایجاد کنید.
cabri 3d
در نتیجه شما می ببینید که مکعب های بالایی روشن تر هستند و مکعب های پایینی تیره تر ند.  این به نشان دادن تاثیر عمق کمک می کند. همه این مکعب ها روی همان سطح قرار گرفته اند، روی VP  یا روی امتداد پنهان از VP ،که مشخص کننده قسمت پنهان (NVP) می باشد. تغییر زاویه دیدشما می توانید ساختارهایتان را از زوایای (جهات)گوناگون ببینید .مانند اینکه آن را در یک توپ شیشه ای(بلورین) قرار دهید و بتوانید آن را در هرجهتی بچر خانید. برای تغییر دادن زاویه دید یک صحنه، نشانگر ماوس را در هر جایی از ناحیه کاری بگذارید و دکمه راست ماوس را پایین نگه داشته و آن را حرکت دهید. حرکت دادن ماوس را از بالا به پایین شروع کنید. به وسیله تغییر زاویه دید، می ببینید که همه مکعب هایی را که در ابتدا ساخته اید به درستی روی همان سطح قرار گرفته اند.خواه (چه)در بالا و یا پایین آن باشند.حالا ماوس را از چپ به راست به جای از بالا به پایین حرکت دهید. در نتیجه شما تغییرات را از زاویه افقی می ببینید. (برای تغییر دادن زاویه دید روی مکینتاش با تک دکمه ماوس، ابتدا کلیدCommand و یا کلید Ctrl را پایین نگه دارید و سپس با ماوس کلیک کرده ، بکشید) وقتی که در حال کار کردن هستید، بارها زاویه دید را تغییر دهید. این کار دید واضحی از کار و فهم بهتری از امکانات برنامه را به شما ارائه می دهد. اگر شما در حال ساختن یک ساختار پیچیده هستید تغییردادن زاویه دید ممکن است اضافه کردن یک شی جدید را آسان تر کند. 
cabri 3d
نقطه در فضانقاطی که روی یک شی موجود یا روی سطح قرار نگرفته اند(ایجاد نشده اند) نقاط فضا یی نامیده می شوند. به طور پیش فرض این نقاط روی امتداد پنهان VP از سطح زمینه در فضا قرار گرفته اند(ایجاد شده اند). هر چند، نقاط قرار گرفته در فضا دارای موقعیت خاصی هستند که می توانند قبل از ساخته شدن، به صورت عمودی حرکت کنند. برای شرح این موضوع، دو خط ایجاد خواهیم کرد. ابتدا یک سند جدید باز کنید. روی جعبه ابزار Curves(سومین دکمه) را کلیک کرده و نگه دارید و ابزار Line را از فهرست آبشاری (منوی باز شده)انتخاب کنید.ابتدا یک خط به وسیله ایجاد دو نقطه روی VP از سطح زمینه بسازید. (مثال را ببینید) سپس دومین خط را ایجاد کنید اما این بار دومین نقطه در فضا را رویNVP سطح زمینه قرار دهید. (مثال را ببینید)
cabri 3d
از ابزار Manipulation استفاده کنید. نقطه ای را که در فضا ساخته اید انتخاب کرده و کلیدShift را پایین نگه دارید و نقطه را رو به بالا حرکت دهید. همانطوری که  ملاحظه می کنید ، نقطه به صورت مستقیم حرکت کرده و خطی در حال ساخته شدن است. سپس سعی کنید آنچه را که انجام دادید، بر روی هر نقطه روی VP انجام دهید. در می‏یابید که ممکن نیست آنرا بطور عمودی حرکت دهید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 581]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن