تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844656264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سیاست از چشم سینما


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: «زمان گرگ»، روایت خانواده‌ای است كه به ییلاق می‌روند و در آنجا با خانواده‌ای شرور و مزاحم مواجه می‌شوند. تیر خوردن پدرخانواده، نقطه آغازین مصائبی است كه... در حضور فیلمسازانی چون جین كمپیون، كن لوچ، تارانتینو، ژاك ادیار كه با بهترین فیلم‌های این سال‌هایشان به كن آمده بودند، این میشائیل هانكه بود كه نخل طلا را از آن خود كرد. «نوار سفید» كه فیلمی سیاه و سفید با موضوع روابط میان شاگردان، معلمان و مدیران یك مدرسه در آلمان، سال‌های نزدیك به جنگ جهانی دوم است، موفق شد مهم‌ترین جایزه معتبرترین جشنواره سینمایی جهان را از آن خود كند. میشائیل‌هانكه با همان اولین ساخته‌هایش نشان داد كه از توانایی‌های خاصی بهره‌مند است. «ویدئوی‌بنی» از حضور كارگردانی خبر می‌داد كه می‌خواهد عادت‌های ذهنی تماشاگر را به هم بریزد. این فیلمساز اتریشی الاصل، با همان چند فیلم اولش به عنوان كارگردانی خلاق و توانا شناخته شد ولی نقطه اوج كارنامه‌اش از زمانی رقم خورد كه به فرانسه آمد. در «معلم پیانو» او رابطه‌ای غیر متعارف را با پرداختی سرد و دوربینی نظاره‌گر و لحنی كه بر بی‌موضعی تكیه دارد، روایت می‌كند. هانكه با شیوه خاص دكوپاژ و میزانس‌هایش روحیات اریكا(ایزابل هوپر) را كه یك معلم پیانوست به تصویر می‌كشد و به نظر می‌رسد كه سردی و خشكی كاراكتر او با لحن كارگردانی هانكه به شدت همخوان و همسان است. در فیلم نادیده گرفته شده «رمز ناشناخته»، هانكه تماشاگرش را با پرسش‌هایی كه طرح می‌كند و انتظاری كه می‌آفریند همراه می‌كند و به واكاوی روابط انسانی می‌پردازد. مایه جست‌وجو در «رمز ناشناخته» با ابهامی هنرمندانه دنبال می‌شود. «زمان گرگ» دریچه‌ای تازه را در سینمای هانكه می‌گشاید. فیلم روایت خانواده‌ای است كه به ییلاق می‌روند و در آنجا با خانواده‌ای شرور و مزاحم مواجه می‌شوند. تیر خوردن پدرخانواده، نقطه آغازین مصائبی است كه بر سر این خانواده می‌آید. ناامیدی و نگاهی سیاه به دنیای پیرامون حرف اول و آخر را در «زمان گرگ» می‌زند. بازی با قواعد ژانر و رسیدن به لحن و زبانی تازه از ویژگی‌های بارز این ساخته هانكه است. «پنهان» بهترین فیلم هانكه و از بهترین‌های سینما در هزاره سوم است. استادی هانكه در پرداخت روابط انسانی و سرك كشیدن در هزارتوهایی كه انبوه تناقض‌های جهان معاصر را نمایان می‌كنند و دغدغه تقریبا همیشگی فیلمساز در رویكرد به سیاست، در این فیلم به اوج خود می‌رسد.در «پنهان» ژرژ لوران (دانیل اوتوی) كه مجری تلویزیون است و زندگی آرامی دارد با نوارهایی مواجه می‌شود كه از رخدادهای تكان‌دهنده‌ای خبر می‌دهند. به این ترتیب آن آرامش ظاهری جای خود را به تنش و عصبیتی می‌دهد كه هانكه در به تصویر كشیدنش مهارت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. نكته جالب توجه «پنهان» تعلیقی است كه در سراسر اثر موج می‌زند، بی‌آنكه‌ هانكه برای آخرین سوسپانس رویكردی متعارف را در پیش بگیرد. او در اوج التهاب هم همه چیز را با پرداختی خود دارانه روایت می‌كند و همین بر مهابت ماجرا می‌افزاید. اضطرابی كه هانكه در «پنهان» به نمایش می‌گذارد، كاملا اصالت دارد و فرمی كه برای نمایش این اضطراب به كار می‌گیرد، از سرزندگی و طراوتی حكایت می‌كند كه با تسلطی تمام و كمال از ریزترین جزئیات، از مكثی كوتاه گرفته تا نگاهی گذرا نیز به سادگی نمی‌گذرد. میشائیل هانكه، التهاب، اضطراب و تناقض را در جهان معاصر می‌كاود و به آن می‌پردازد، بی آنكه نگاه نظاره‌گر خود را از دست بدهد. هانكه ترجیح می‌دهد كنار بایستد و قضاوت را به عهده تماشاگر بگذارد. به همین دلیل است كه از پرداخت تعمدا سرد دست برنمی‌دارد و اتفاقا با این كارش، موفق می‌شود تاثیر بیشتری بگذارد. او موقعیت را ترسیم می‌كند و كاراكترهایش را در مواجهه با آن قرار می‌دهد و سعی می‌كند دوربینش خوددار باشد و البته دقت‌نظرش را هم از دست ندهد؛ چنانكه چیزهای به ظاهر بی‌اهمیت هم از دید هانكه پنهان نمی‌ماند. هانكه با «نوارسفید» در واقع نوار موفقیت‌هایش را تداوم بخشید؛ فیلمسازی كه معمولا نوسان چندانی میان ساخته‌هایش مشاهده نمی‌شود و سال‌هاست نشان داده كه كارگردانی مبتكر و صاحب سبك است كه با هنرمندی، اضطراب‌ها، تنش و  تناقضات جهان معاصر را به زبان سینما بیان می‌كند.    




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن