تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816614704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وعده محققان براي توليد واكسن ايدز در 2019


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: وعده محققان براي توليد واكسن ايدز در 2019
دانشمندان دانشگاه دوك در كاروليناي شمالي طي همايش بين‌المللي ايدز كه در روزهاي 22 تا 27 ژوئيه (يك تا 6 مرداد) در واشنگتن برگزار مي‌شود، خبر پيشرفت‌هاي صورت‌گرفته در تحقيقات واكسن ايدز را اعلام مي‌كنند.
به دنبال ساخت داروهايي كه مي‌تواند بيماري ايدز را كنترل كند، طي دهه‌هاي اخير اين بيماري ديگر حكم مرگ را ندارد.
ابتلا به اين بيماري پس از زمان اوج اپيدمي اين بيماري درسال 1997 كاهش يافته و پيشرفت‌هاي صورت‌گرفته در پيشگيري از اين بيماري موجب شده است نرخ ابتلا به ايدز كاهش يابد اما هنوز هم 34 ميليون نفر در سراسر دنيا به ويروس HIV مبتلا هستند به طوري‌كه 7/2 ميليون نفر تنها در سال 2010 به اين بيماري مبتلا شده‌اند اما كارشناسان اظهار مي‌دارند كه يك واكسن هنوز هم بهترين اميد براي ريشه‌كن كردن ايدز محسوب مي‌شود.
گروه‌هاي مختلفي طي سه دهه گذشته روي تهيه واكسن ايدز كار كرده‌اند اما تا پيش از آن‌كه RV144 در آزمايش‌هاي باليني سال 2009 در تايلند بارقه‌هايي از اميد را نشان داد هيچ كدام از تلاش‌ها موفقيت‌آميز نبود.
آزمايش تركيب دو واكسن چندين شكست بزرگ به دنبال داشت كه در آن ميان مي‌توان به نشست خبري اشاره كرد كه طي آن مارگارت هكلر وزير وقت بهداشت و خدمات درماني امريكا در سال 1984 اعلام كرده بود دانشمندان ظرف دو سال مي‌توانند واكسن ايدز توليد كنند، اين درحالي است كه رشته تلاش‌هاي ناموفق تا سال 2007 نيز ادامه داشت. در اين سال واكسني به نام( Merck MRK.N) توليد شد كه به نظر مي‌رسد افراد را نسبت به اين بيماري آسيب پذيرتر كرده است.
سرهنگ نلسون مايكل مدير برنامه تحقيقات نظامي HIV امريكا در مؤسسه نظامي تحقيقاتي والتر ريد كه آزمايش‌هاي واكسن تايلندي RV144 را انجام داده است، اظهار داشت: اين واكسن نتايج خيره‌كننده‌اي داشت.
در تحقيقات ابتدايي براي ساخت اين واكسن تايلندي از واكسن ALVAC شركت فرانسوي «Sanofi» با واكسن AIDSVAX استفاده شد. هر دو واكسن در آزمايش‌هاي جداگانه خود شكست خوردند و محققان بشدت اعتقاد داشتند كه آزمايش تايلند شكست خواهد خورد. حتي در اين ميان 22 نفر از دانشمندان مقاله‌اي در مجله Science منتشر كرده و آن را هدر دادن بودجه خواندند.
پس از آن نتيجه خيره‌كننده از راه رسيد. نتايج اين آزمايش نشان مي‌داد كه تركيب اين دو واكسن عفونت‌هاي HIV را تا 2/31 درصد كاهش داده‌اند اما هنوز براساس نظر دانشمندان اين نتايج به قدر كافي بزرگ نبود كه بتوان از آن به عنوان يك تأثير مثبت ياد كرد اما تأثير آن روي محققان بسيار قابل توجه بود.
تحليل‌هاي بعدي از اين آزمايش امسال در مجله پزشكي نيواينگلند منتشر شده و سرنخ‌هايي را درباره چرايي پاسخ برخي از داوطلبان ارائه مي‌كند.
اين تحقيقات به رياست دكتر بارتون هينز از دانشگاه دوك در دورهام، كاروليناي جنوبي و رئيس جديد مركز ايمن‌شناسي واكسن HIV AIDS و همچنين دانشمندان مؤسسه والتر ريد و 25 نهاد ديگر انجام شده است. اين تحقيق نشان مي‌دهد داوطلبان زن و مردي كه از اين واكسن استفاده كردند پادتن‌هايي در يك منطقه مشخص از لايه خارجي ويروس توليد كرده‌اند كه نشان مي‌دهد اين منطقه نيازمند آن است مورد هدف واكسن قرار بگيرد.
آزمايش‌هاي جديد قرار است با واكسني از شركت Sanofi و واكسني از شركت Novartis به صورت تركيبي انجام شود.
سرهنگ نلسون ماندل اظهار داشت: تلاش‌هاي بسياري براي تأمين امنيت مشاركت‌كنندگان در تحقيقات جديد و فراهم كردن بودجه براي آنها صورت گرفته كه اين تلاش‌ها شامل جلب حمايت كشورهاي ميزبان و متقاعد كردن دو شركت كه از واكسن‌هاي آنها استفاده شده اما در اصل به عنوان رقيب كار مي‌كنند مي‌شود.
وي افزود: ما با سرعت ممكن كار مي‌كنيم و انتظار داريم مطالعات گسترده مؤثر در سال 2016 آغاز شود. اميد كارشناسان به اين است كه در اين تحقيقات 50 درصد موفق باشند. سطحي كه طراحان مدل‌هاي رياضياتي اظهار مي‌دارند مي‌تواند تأثير مؤثري بر اين بيماري واگيردار داشته باشد.
براساس اظهارات كارشناسان ممكن است مجوز نخستين واكسن تا سال 2019 صادر شود.

عدسي تدريجي جديد‌ترين فناوري براي اصلاح ديد ميانسالان

عضو هيأت علمي دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: عدسي‌هاي تدريجي به عنوان جديدترين فناوري در ساخت عينك‌هاي طبي براي اصلاح مشكلات بينايي افراد 40 سال به بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
به گزارش انجمن علمي اپتومتري، فرهاد صحرايي افزود: افراد بالاي 40 سال در جامعه ما در 10 سال آينده از مرز 40 ميليون نفر خواهند گذشت و اين امر لزوم توجه هرچه بيشتر به بحث بينايي اين قشر از جامعه را مي‌طلبد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از آخرين فناوري‌ها در زمينه اصلاح بينايي ميانسالان و افراد 40 سال به بالا استفاده از عدسي‌هاي تدريجي در عينك‌هاي طبي است كه اين دسته از عدسي‌ها قابليت استفاده در فواصل، شرايط مختلف و متغير از جمله مطالعه، كار با رايانه، تلويزيون و رانندگي را بدون نياز به تعويض عينك دارا هستند.
به گفته وي اين گونه عدسي‌ها داراي تراش و تكنولوژي خاصي بوده و قدرت اين عدسي‌ها در قسمت‌هاي مختلف متفاوت است و مي‌توانند تمام نيازها و ويژگي‌هاي بينايي فرد را تأمين كنند.
صحرايي افزود: تغييرات فيزيولوژيك در ديد افراد از حدود 40 سال به بالا رخ مي‌دهد و لازم است اين قشر از افراد جامعه هر سال يا حداكثر دو سال يكبار جهت بررسي مشكلات بينايي خود به اپتومتريست‌ها و متخصصان چشم‌پزشكي مراجعه منظم داشته باشند.
وي از برگزاري پانزدهمين كنگره سراسري اپتومتري ايران از 8 تا 10 شهريور ماه سال جاري خبر داد.
صحرايي افزود: با توجه به اهميت موضوع بينايي سالمندان، در جريان اين كنگره آخرين دستاوردها و فناوري‌ها در زمينه ساخت و ارائه عينك‌هاي طبي، عدسي‌هاي تماسي، عدسي‌هاي تدريجي، عينك‌هاي آفتابي، مشكلات بينايي كودكان و سالمندان مورد بحث و تبادل نظر علمي اساتيد و انديشمندان علوم بينايي از سراسر كشور قرار خواهد گرفت.

چهارشنبه|ا|28|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن