تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815869224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فريبكاري متهم براي دستيابي به اموال مقتول


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: فريبكاري متهم براي دستيابي به اموال مقتول
گروه حوادث: در ساعت12 روز هجدهم مهر 90 از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110، وقوع يك فقره فوت مشكوك در خيابان شريعتي ـ خيابان دوست به كلانتري124 قلهك اعلام شد .

در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد فردي به هويت "سيمين . ب" ( 44ساله ) به علت مشكوكي فوت كرده و اعضاي خانواده وي از فردي به هويت «داود . ب» كه در منزل متوفيه حضور داشته، شاكي هستند .

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع "فوت مشكوك"، پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران و براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

در تحقيقات اوليه از "داود . ب" وي در اظهارات خود به كارآگاهان گفت : "در حدود ساعت 9 صبح روز هجدهم مهر 90 به منزل متوفيه مراجعه كرده بودم كه ايشان در حال انجام كارهاي عمومي خود و در حال خوردن صبحانه بود؛ پس از خوردن صبحانه وي عنوان داشت عليرغم آنكه صبح دارو خورده اما باز هم حالش خوب نيست و به همين علت از من خواست كه يك مقدار استراحت كند تا حالش بهتر شود كه ناگهان پس از دقايقي زمين افتاد و حالش بد شد كه بلافاصله من به طبقه بالا رفته و به اورژانس تماس گرفتم " .

كارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه داود از حدود 2 ماه پيش و با وجود آنكه بيش از 10 سال از سيمين . ب كوچكتر بوده، اقدام به طرح پيشنهاد ازدواج با متوفي كرده و در طي اين مدت كوتاه و دقيقا دو روز پس از مرگ متوفي، با استفاده از وكالتي كه قبل از مرگ سيمين . ب از وي دريافت كرده، اقدام به انتقال اموال سيمين به نام خود كرده است . در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به اعلام نظريه پزشكي قانوني در خصوص اعلام علت مرگ متوفي كه علت فوت را
« نارسايي حاد تنفسي ناشي از اصابت جسم سخت به ناحيه سر » عنوان داشته بود، بار ديگر از «داود . ب» جهت انجام تحقيقات مقدماتي دعوت بعمل آورده شد كه به علت عدم حضور نامبرده دراداره دهم پليس آگاهي، دستور بازداشت وي از سوي بازپرس پرونده صادر و كارآگاهان در ادامه با مراجعه به محل سكونت داود در خيابان شيراز جنوبي اطلاع پيدا كردند كه وي از محل سكونت خود متواري شده است .

در ادامه تحقيقات جهت دستگيري «داود . ب» در حاليكه هيچگونه اطلاعاتي در خصوص مخفيگاه متهم در اختيار كارآگاهان قرار نداشت، سرانجام كارآگاهان اداره دهم موفق به شناسايي مخفيگاه در محدوده ميدان سپاه شده و پس از انجام مراقبت‌هاي نامحسوس پليسي و اطمينان از حضور متهم در داخل مخفيگاهش، در ساعت 20 روز 23 خرداد 91 متهم را دستگير و به اداره دهم منتقل كردند .

با وجود دلايل و مدارك بدست آمده از علت اصلي مرگ و عدم ارائه توضيحات قانع كننده از سوي متهم در خصوص فرار چند ماهه اش از دست كارآگاهان، وي بار ديگر اظهار بي گناهي كرده و مدعي مي‌شود كه در روز حادثه و جهت اسباب كشي، نزد سيمين رفته كه بدون هيچ دليلي متوفي حالش بد شده و او تنها قصد داشته او را به بيمارستان منتقل كند كه سيمين فوت مي‌كند . با وجود تلاش متهم براي بيگناه نشان دادن خود، با توجه به اظهارات ضد و نقيض و جمع آوري دلايل و مدارك بدست آمده، وي به ناچار در روز 24 تير لب به اعتراف گشود و در شرح زمان حادثه به كارآگاهان گفت : "در روز هجدم مهر به منزل سيمين رفته بودم تا جهت اسباب كشي به او كمك كنم كه بعد از صحبت‌هايي كه با هم داشتيم، وي مسئله اي را مطرح كرد كه باعث عصبانيت من شد؛ سيمين روي صندلي نشسته بود كه من خواستم از خانه خارج شوم كه به حالت نيم خيز، آرنج دست مرا گرفت كه من دستم را به قدرت از دستش خارج كردم كه ناگهان سرش به درب خروجي برخورد كرد و روي زمين نشست و حالش بد شد؛ به تدريج رنگش سياه شد و در همان حال عنوان مي‌كرد كه احساس خفگي دارد كه من براي نجاتش سريعا با اورژانس تماس گرفتم، ولي در حين انتقال به بيمارستان فوت كرد " .

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر گفت : « با توجه به اعترافات متهم در خصوص ارتكاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي و بررسي اعترافات، در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ». سرهنگ آريا حاجي زاده در پايان اين خبر با اشاره به برخي اطلاعات بدست آمده در طول رسيدگي به اين پرونده، گفت : «با توجه به تحقيقات دامنه دار و گسترده اي كه در طول چند ماه گذشته و جهت دستگيري متهم انجام شده، با شناسايي تعدادي از زنان ميانسال و معرفي متهم از سوي آنها به عنوان فردي كه خود را تحت عناوين مختلف دولتي و قضايي به آنها معرفي و در پوشش درخواست و پيشنهاد ازدواج اقدام به اعتمادسازي كرده و در ادامه، با دريافت وكالت انتقال اموال، اقدام به انتقال دارايي‌هاي آنها به نام خود كرده و با توجه به ثبت دهها شركت از سوي متهم، در حال حاضر رسيدگي به ديگر جرايم ارتكابي متهم پرونده در دستور كار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ».

يکشنبه|ا|25|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن