تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الاسلام مهدي طباطبايي در گفت‌و‌گوي تفصيلي با فارس:حاشيه هاي منتشره درباره ديدارم با خاتمي كذب است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت‌الاسلام مهدي طباطبايي در گفت‌و‌گوي تفصيلي با فارس:حاشيه هاي منتشره درباره ديدارم با خاتمي كذب است
خبرگزاري فارس:حجت الاسلام طباطبايي با تكذيب حواشي ديدارش با سيد محمد خاتمي گفت:با آقايان لاريجاني، حداد عادل، توكلي، باهنر، ابوترابي، جوانفكر، سيد حسن خميني و هاشمي‌رفسنجاني ديدار داشته ام و محور تمام اين ديدارها تاكيد بر حفظ آرامش بود


حجت‌الاسلام سيد مهدي طباطبايي نماينده مجلس هفتم و عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس، درباره مسائل مختلفي همچون لزوم رعايت اخلاق‌ سياسي مسئولان، عيادت اخير خاتمي و برخي اصلاح‌طلبان از وي، اظهارات اخير هاشمي درباره دولت سازندگي، آينده جريان اصلاحات، دريافت وجوهات شرعي و گراني‌هاي اخير اظهار نظر كرد.

حجت الاسلام طباطبايي در ابتداي اين گفت‌وگو درباره لزوم اخلاق مداري مسئولان اظهار داشت: اين نكته بسيار مهم و از نيازمندي‌هاي مردم است؛ اخلاق يعني روش‌هاي رفتاري كه از انسان بروز مي‌كند و هرگاه جامعه از جهت سيستم زندگي يعني اشتغال، مسكن و ارتزاق منظم باشد مردم به طور طبيعي آرام هستند.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اينكه وضعيت نامساعد جامعه و فشارهاي مختلف بر اخلاق مردم اثرگذار است، افزود: فشارهاي اقتصادي و مخصوصاً بيكاري باعث ايجاد بداخلاقي در افراد جامعه مي‌شود و آنها نمي‌توانند آن طور كه مي‌خواهند اخلاق مدار باشند.

اين نماينده مجلس هفتم با اشاره به معناي سياست ادامه داد: سياست به معناي اجراي امور طبق پيش‌بيني‌ها و بر اساس يك سري از روش‌هاست لذا اخلاق سياسي نيز اول بايد امكانات، منابع و نيروها را بسنجد.

وي با بيان اينكه اگر نمايندگان، وزرا، دولت و مجلس عاقل و فهميم باشند كارها به طور طبيعي خوب پيش مي‌رود، افزود: اما در عين حال مردم نبايد قدرت را به دست سفيهان بدهند چراكه در اين صورت از پاي در مي‌آيند.

حجت الاسلام طباطبايي گراني، عدم اشتغال و بيكاري جوانان را از مهمترين مشكلات فعلي كشور برشمرد و خاطرنشان كرد: مردم به خاطر وعده‌هاي داده شده و عمل نشده در حالت بحراني قرار دارند لذا در اين شرايط اجراي اخلاق سياسي دشوار است.

* براي رهبري شخصي بهتر از آيت‌الله خامنه‌اي نداريم

وي با تاكيد بر اينكه ما در كشورمان براي رهبري شخصي بهتر از آيت‌الله خامنه‌اي نداريم، عنوان كرد: حفظ موقعيت ولايت بسيار مهم است.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اينكه دستاوردهاي انقلاب با فداكاري دلسوزان نظام و ايثارگري رزمندگان در دوران دفاع مقدس به دست آمده است، گفت كه ما نبايد اين را فراموش كنيم.

* كساني كه حضورشان در انتخابات به انقلاب آسيب مي‌زند، نبايد وارد شوند

عضو جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اينكه انقلاب اصولي دارد و بايد بر طبق آن عمل كرد، درباره برنامه‌ جريان اصلاحات براي انتخابات گفت: ورود به اين مسئله هنوز زود است اما در عين حال اين موضوع كه رئيس جمهور بايد فرد توانمندي باشد كه انجام امور اجرايي كشور از عهده او برآيد بسيار مهم است و اين مردم هستند كه در نهايت بايد به چنين فردي راي دهند.

وي درباره اينكه آيا همه اصلاح طلبان مي‌توانند در انتخابات شركت كنند يا خير، اظهار داشت: ما وظيفه داريم به كساني كه به بدي، فساد و عدم كارآيي شناخته مي‌شوند بگويم كه وارد انتخابات نشوند و در واقع اين امر وظيفه شوراي نگهبان است.

حجت‌الاسلام طباطبايي درباره مطرح شدن نام برخي اصلاح‌طلبان براي كانديداتوري در رياست‌جمهوري گفت: به عنوان يك روحاني از همه مي‌خواهيم كه به انتخابات بيايند اما كساني كه آمدنشان به انقلاب و دستاوردهاي آن آسيب مي‌رساند از اين قاعده مستثني هستند.

عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه هركس كه مي‌خواهد وارد انتخابات شود بايد به جاي نفي ديگران صرفاً توانمندي‌هاي خود را اظهار كند، افزود: يكي از مفاسد اخلاق سياسي اين است كه افراد براي نشان دادن خود سعي در زير سؤال بردن ديگران دارند.

وي اين كار را نشانه بي‌ديني و كم ظرفيتي افراد سياسي دانست و خاطرنشان كرد: بايد بدانيم كه اين انقلاب چگونه و توسط چه كساني صورت گرفته است و در عين حال بايد حلقه‌هاي مفقوده را در اين انقلاب پيدا كنيم.

* حلقه‌هاي مفقوده انقلاب اسلامي

حجت الاسلام طباطبايي نيروهاي اصيل انقلاب را كه امام راحل را شناخته و پيش از انقلاب سختي كشيده و زندان رفتند و در عين حال از انقلاب چيزي طلب نكردند و در حال حاضر زجر مي‌كشند و كاري نمي‌تواند انجام دهند را "حلقه مفقوده انقلاب" ناميد.

اين نماينده مجلس هفتم با بيان اينكه انقلاب به معناي اجراي امور اجتماعي بر اساس نظام ديني است افزود: هركس كه بر اين معيار عمل كند فرد خوبي است و انگ‌زدن به چنين افرادي مهم نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه اصلاح‌طلبان چگونه بايد اعتماد از دست رفته مردم در جريان فتنه 88 را جلب كنند؟ گفت: بنده يك روحاني فراجناحي هستم كه به چهار اصل "حفظ نظام"، "اعتقاد به اصل ولايت فقيه"، "حفظ دستاوردهاي انقلاب" و "حفظ حرمت افراد" پايبندم و بايد نظام جمهوري اسلامي با وجود برخي اشكالاتي كه دارد حفظ شود.

اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: هركسي كه به اين چهار اصل پايبند باشد دست وي را مي‌بوسم چراكه معتقدم حفظ نظام و تثبيت موقعيت ولايت فقيه بسيار حائز اهميت است.

*خاتمي به حفظ نظام و حمايت از اصل ولايت فقيه اعتقاد دارد

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه با بيان اينكه نقد كردن آسان است اما نقد بيجا امري حرام محسوب مي‌شود به راي دادن خاتمي در انتخابات مجلس نهم اشاره و تصريح كرد: از خاتمي به خاطر راي دادنش در انتخابات تشكر كردم و او هم گفت براي حفظ نظام اين كار را انجام داده است.

وي با بيان اينكه يك كار سياسي موفق بايد سه بعد داشته باشد به راي دادن خاتمي در انتخابات اخير مجلس اشاره كرد و اذعان داشت: بنده معتقدم كه خاتمي به حفظ نظام و حمايت از اصل ولايت فقيه اعتقاد دارد.

طباطبايي در ادامه با تاكيد بر اينكه نمي‌توان افراد را به صرف اينكه از ولايت حمايت مي‌كنند حامي ولايت‌فقيه دانست، اظهار داشت: حتي معتقدم برخي مواقع حمايت‌ها چيزي جز تخريب در پي‌ندارد.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز درباره عملكرد خاتمي در فتنه 88 و انتقاداتي كه به وي در اين راستا وارد است گفت: ولايت‌مداري به اظهار نظر و يا سكوت كردن نيست بلكه به جايگاه فرد بستگي دارد؛ آيا آقا گفتند نخبگان همه جا حرف بزنند؟ لذا معتقدم سكوت خاتمي در برخي مواقع خيلي خوب بود.

* موضع خاتمي درباره جدايي جنبش سبز از اصلاحات

وي درباره اظهارات اخير خاتمي مبني بر لزوم مرز بندي جنبش سبز با جريان اصلاحات اظهار داشت: بنده نظر وي را نديدم هر چند معتقدم بسياري از اين مطالب دروغ است اما اگر آقاي خاتمي چنين حرفي زده باشد صحيح است چراكه در شلوغي نمي‌توان مرز بندي نكرد و حتما بايد مرز داشت.

عضو جامعه روحانيت مبارزه با بيان اينكه مرزبندي سياسي گاهي براي جذب و دفع افراد و در واقع نوعي تظاهر است، افزود: در تظاهر بايد آنچه مخل نظام است با آن مرزبندي داشت، گاهي اين مرزبندي در راستاي قوه دفاعي صورت مي‌گيرد.

وي درباره جزئيات ديدار خود با خاتمي و برخي ديگر از اصلاح‌طلبان گفت كه حاشيه هايي كه درباره اين ديدار وجود داشت دروغ است؛ من نمي‌خواهم درباره آن ديدار صحبت كنم؛ در جلسه‌اي كه امام با منتظري و رباني شيرازي داشت و ما هم خدمت امام راحل بوديم؛ ايشان گفتند شما به صورت هفتگي جلسه داشته باشيد ولي بيرون كه رفتيد چيزي از آن نگوييد.

حجت‌الاسلام طباطبايي با بيان اينكه اظهار نظر بي‌موقع، باعث نابودي مي‌شود؛ تاكيد كرد: در جلسه با خاتمي درباره مسائل تاريخي و مربوط به گذشته و آينده مطرح شد كه البته قابل طرح نيست.

اين نماينده سابق مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا شما در خاتمي نوعي احساس پشيماني از اقدامات گذشته را ديديد يا خير؟ گفت: او كلاً در نظام بوده و روش رفتاري مخالفان اين فضاي تحقيرآميز را به وجود آورده است؛ آنها هيچكدام دشمن نبوده‌اند. ما نبايد فقط خودمان را انقلابي و بقيه را بد بدانيم، بايد با خاتمي نشست و صحبت كرد و حرف‌هاي او را شنيد، نبايد با ديد دشمني نگاه كرد، با ديد خدمتگزاري بايد نگاه كنيم.

حجت‌الاسلام طباطبايي با اشاره به اينكه ورود به بحث انتخابات باعث مسائلي مي‌شود كه به صلاح نيست، هرچند موسوي و كروبي را اصلاً قبول ندارم، افزود: ما با مردم قهر نيستيم و موافق و مخالف به عيادتم آمدند. سياست نيز چيزي مخفي نمي‌ماند، ما بچه نيستيم كه با يك حرف تغيير رويه بدهيم لذا تكذيب حواشي ديدار با خاتمي براي من مهم است.

وي در ادامه با اشاره به ديدارهايي كه اخيرا با برخي مسئولان داشته است، تصريح كرد: با آقايان لاريجاني، حداد عادل، توكلي، باهنر، ابوترابي، جوانفكر، سيد حسن خميني و هاشمي‌رفسنجاني ديدار داشتم و محور تمام اين ديدارها تاكيد بر حفظ آرامش بود.

وي در خصوص وقايع 14 خرداد امسال در مرقد امام كه از سوي هاشمي رفسنجاني با اعتراض مواجه شد، گفت: تهمت همانند پرتاب تير است و اين كار بسيار آسان است؛ كساني كه ديدند در 14 خرداد چه اتفاقي افتاد خودشان مي‌توانند درباره اظهارات افراد در اين باره قضاوت كنند.

* دولت هاشمي از دو دولت فعلي بهتر بود

وي درباره اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه بهترين دولت در سال‌هاي 68 تا 72بوده است، تصريح كرد: نسبت به دو دولت اخير معتقدم كه با توجه به شرايط جنگ و بي پولي آن زمان و نخريدن نفت، اداره كشور در آن مقطع بهتر بود.

حجت الاسلام طباطبايي يادآور شد: با توجه به هزينه هاي دولت، درآمدهاي نفتي و هزينه هاي سازندگي در آن زمان وضع بهتر بود، آن سال‌ها به جانبازان بيشتر كمك مي‌شد؛ در دولت سازندگي امكان درمان مجروحان در داخل نيز فراهم شد.

اين نماينده سابقه مجلس با ابراز گلايه‌مندي از عدم رسيدگي مطلوب به وضعيت جانبازان تصريح كرد: يكي از كار‌هاي قوه مجريه رسيدگي به امور جانبازان است و صرف تعريف و تمجيد از آنها كفايت نمي‌كند.

وي در عين حال افزود: من از كساني هستم كه از رئيس جمهور حمايت مي‌كنم و معتقدم نبايد وي را متهم كرد؛ چرا كه تهمت‌هايي همچون بهايي بودن و اهانت‌هايي از اين دست حرام شرعي است. از اين رو بنده با تخريب دولت مخالفم؛ در تلويزيون نقدهايي را به دولت احمدي‌نژاد وارد كردم بعد از آن در بيمارستان بستري شدم ولي آقاي جوانفكر به عيادت من آمد.

وي گفت: بنده حدود يك سال است كه از اشخاص مختلف براي صحبت كردن دعوت به عمل مي‌آورم و با آنها ديدار دارم و برخي نيز به خاطر مسائل مختلفي همچون گراني‌ها نزد من مي‌آيند.

اين نماينده سابق مجلس در ادامه اين گفت و گو در پاسخ به اين سؤال كه چرا كمتر در برنامه‌هاي تلويزيوني حضور پيدا مي‌كند، گفت: در حال حاضر كمتر فرصت دارم و كارم زيادتر از قبل شده است.

نماينده سابق مجلس درباره گراني هاي اخير نيز اظهار داشت: گراني‌ها ناشي از بي‌كفايتي و ناتواني برخي افراد است در حالي كه مي توان آن را اصلاح كرد و هيچ ربطي به خارج از كشور ندارد. البته گاهي با بستن مسير واردات، هزينه اجناس خارجي بيشتر مي‌شود.

* هنوز وجوهات مي‌گيرم

حجت الاسلام طباطبايي درباره وضعيت دريافت وجوهات شرعي نيز گفت: در حال حاضر نيز وجوهات دريافت مي‌كنم البته به شكل سابق فرصت ندارم، هركس كه گفته رسيد نگرفته بيايد و اينجا ببيند.

وي در ادامه با اشاره به شكل گيري مجلس نهم خاطرنشان كرد: با توجه به انتخابات اخيري كه در هيات رئيسه مجلس انجام شد در حد توانم از هر دو قدرت خواهش كردم كه با يكديگر كنار بيايند و به آنها تذكر دادند كه كشور تحمل درگيري تازه‌اي را ندارد.

حجت الاسلام طباطبايي حفظ جمهوري اسلامي را به معناي حفظ دين قلمداد كرد و افزود: اگر ما دين خود را حفظ نكنيم بايد جوابگو باشيم. نبايد كارهايي كه باعث ناراحتي مردم از انقلاب مي‌شود از مسئولان ما سر بزند؛ اين مردم به هر عملي كه به انقلاب خدشه وارد كند حساس هستند.

وي در ادامه با بيان اينكه وظيفه هر مسلمان گوش كردن به حرف مخالفان است يادآور شد: بايد فاصله بين افراد را كم كرد و بگو مگوها را در محيطي آرام انجام داد. از اين رو ما نبايد مخالف را هميشه از دور ببينيم و هر نوع توهيني به او وارد كنيم.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اينكه يكي از مشكلات افراد در كشور ما اين است كه نمي‌خواهند حرف مخالف را گوش دهند و براي او از دور پيغام مي‌فرستند متذكر شد: بايد حرف يكديگر را شنيد و تفسير نكرد.

اين نماينده مجلس هفتم در خصوص اينكه بايد افراد با يكديگر يك سري اصول توافقي داشته باشند، گفت: التزام عملي و التزام شفاهي به ولايت فقيه هر كدام يك مسئله است از اين رو بسياري از متظاهرين به ولايت در عمل به آن پايبند نيستند.

نماينده مجلس هفتم با بيان اينكه برخي افراد اصل ولايت فقيه را بد مطرح مي‌كنند، تصريح كرد: برخي تصور مي‌كنند ولايت‌فقيه به معناي دستور دادن يك نفر است در حالي كه چنين نيست؛ بشر آزاد است و خداوند براي ارشاد بشريت پيغمبر فرستاده و علما نيز كساني هستند كه اسلام را به خوبي مي‌شناسند و مي‌توانند كسي را از بين خود انتخاب ‌كنند كه بيانگر احكام دين باشد و طبق هواي نفس خود حرفي نزند.

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|12|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن