تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815267307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امكان حمله به ايران وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: امكان حمله به ايران وجود ندارد
رژيم صهيونيستي توان لازم براي توقف برنامه هسته‌اي ايران را در اختيار ندارد و همان طور كه در جنگ 1991 نتوانست از شليك موشك‌هاي عراقي به خاك خود جلوگيري كند اين بار نيز نمي‌تواند خود را از پس موشك‌هاي ايراني نجات دهد.


ديپلماسي ايراني: پرونده هسته‌اي ايران روابط امريكا و اسرائيل را به طور بي‌سابقه‌اي تيره كرده است چرا كه دو طرف در شيوه تعامل با پرونده هسته‌اي ايران با هيچ وجه با يكديگر اتفاق نظر ندارند. تلاويو بر حمله نظامي قبل از نااميد شدن از راه حل‌هاي ديپلماتيك تاكيد دارد در حالي كه واشنگتن همچنان مصر است كه بايد يافتن راه حل در بحث پرونده هسته‌اي ايران از راه‌هاي ديپلماتيك پيگيري شود.

به گزارش روزنامه القدس العربي، چاپ لندن، تنها 24 ساعت پس از پايان مذاكرات مسكو ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل گفت كه كاخ سفيد مصمم است كه از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي ممانعت به عمل آورد و اين‌جا است كه احساس نياز مي‌شود كه بايد تحريم‌ها تشديد شوند و فشارها به ايران افزايش يابند و دستگاه سياسي اوباما از لحاظ فني و زيربنايي خود را براي حمل نظامي به ايران آماده كند.

باراك همچنين گفت: «ايراني‌ها دنيا را فريب داده‌اند، كيست كه نداند آنها حتي زير فشارهاي اقتصادي و ديپلماتيك برنامه هسته‌اي خود را دنبال خواهند كرد.»

كمتر از يك روز قبل از آن، روز جمعه گذشته روزنامه عبري يديعوت احرونوت در اين باره نوشت، باراك اوباما، رئيس جمهوري امريكا دو روز پيش با شائول موفاز، معاون نخست‌وزير ديدار كرد و با او درباره همه پرونده‌هاي خاورميانه و در راس آنها از سرگيري مذاكرات اسرائيل با حكومت خودگردان فلسطيني به بحث و تبادل نظر نشست.

بنا به گزارش اين روزنامه موفاز در اين ديدار خواستار برگزاري نشست كاري با تام داني، مشاور امنيت ملي امريكا شد كه در آن اوباما از انضمام حزب كاديما به دولت نتانياهو استقبال كرد.

به گفته اين روزنامه عبري باراك اوباما موفاز را چهره‌اي مهم براي پيشبرد روند مذكرات صلح ميان اسرائيل با حكومت خودگردان فلسطيني مي‌داند و براي همين در اين ديدار از موفاز خواست كه پس از بازگشت به اسرائيل با محمود عباس، رئيس حكومت خودگردان فلسطيني ديدار كند. اما درباره ايران، موفاز كه ژنرال بازنشسته ارتش اسرائيل است در گفت‌وگو با شبكه دوم تلويزيون اسرائيل گفت كه كاخ سفيد مصمم است كه اجازه ندهد ايران به سلاح هسته‌اي برسد براي همين نياز شديدي احساس مي‌شود كه فشارها به ايران افزايش يافته و اين كشور در معرض تحريم‌هاي جديد قرار بگيرد.

در همين رابطه روزنامه هاآرتص گزارش داد كه به استناد اظهارات باراك رافيد، يكي از سناتورهاي سابق امريكايي تلاويو ابزارهاي لازم براي اين كه بتواند از قدرت نظامي‌اش براي حمله نظامي به ايران پشتيباني كند، در اختيار ندارد و به اعتقاد او تلاويو بايد توان هوايي خود را تقويت كند از جمله اين كه 200 بمب سنگين وزن از طراز نوع بمب‌هاي خلاء امريكايي در اختيار بگيرد.

اين روزنامه در ادامه مي‌افزايد: چارلز روب، سناتور سابق امريكايي در قرائت گزارش هفته گذشته خود در برابر كنگره امريكا گفت كه ارتش اسرائيل به طور شگفت‌آوري در حال توسعه توان نظامي‌اش است كه نشان مي‌دهد قصد دارد توانايي‌هاي خود را به ميزان مطلوب براي حمله نظامي به ايران آماده كند. هم‌زمان كاخ سفيد دستور داده است كه به اسرائيل سه جنگنده جديد از طراز KC1354 كه قابليت تامين سوخت هواپيماهاي در حال پرواز را دارد، صادر شود و علاوه بر آن بمب‌هاي سنگين وزن زير زميني كه در حال حاضر 100 عدد آن در اختيار اسرائيل است را به 300 عدد افزايش دهد. روب پس از ايراد اين اظهارات هشدار داد كه هر گونه حمله نظامي به ايران مخاطرات خطرناكي در بر خواهد داشت و ما را از رسيدن به اهدافمان در برابر ايران ناكام خواهد گذاشت. چرا كه باعث خواهد شد ايران به سرعت به فكر جبران خسارت‌هايش به خصوص در تاسيسات هسته‌اي‌اش بر آيد كه اين موضوع سبب مي‌شود تا توان منطقه‌اي ايران بيش از پيش افزايش يابد. جداي از اين كه اسرائيل مي‌تواند با اين حمله به اهداف خود برسد يا خير، جريان‌هاي وابسته به ايران در راس آنها حزب الله حملات ويرانگر خود را به اسرائيل آغاز خواهند كرد. علاوه بر آن حمله به ايران مي‌توان زمينه‌هاي انجام فعاليت‌هاي تروريستي در سراسر جهان را به شدت افزايش دهد، قيمت نفت را به شدت بالا ببرد و ايران به طور جدي به سراغ بمب هسته‌اي رود كه در آن صورت مخاطرات آن بسيار شديدتر خواهد بود.

روب بر اين اعتقاد است كه در اين راستا بايد امريكا توانايي‌هاي اسرائيل را تقويت كند چرا كه اين مساله باعث افزايش اثرگذاري فشارها و تحريم‌ها به ايران خواهد شد.

وي تاكيد مي‌كند، تقويت توان نظامي اسرائيل با جنگنده و بمب باعث مي‌شود تا اندازه‌اي از نگراني‌هاي اسرائيل كاسته شده و زمان حمله به ايران به تاخير بيفتد. تلاويو از سال 2006 تا كنون يك‌صد بمب سنگين وزن خلا از امريكا خريداري كرده و نياز دارد تا 200 بمب ديگر نيز خريداري كند و سه بمب ديگر نيز از نوع GBU كه در جنگنده‌هاي اف 15 و اف 16 مورد استفاده قرار مي‌گيرد، در اختيار داشته باشد.

در همين رابطه جيمز بيكر، وزير امور خارجه اسبق امريكا در يك مصاحبه تلويزيوني گفت: دولت اسرائيل توان لازم براي توقف برنامه هسته‌اي ايران را در اختيار ندارد و همان طور كه در جنگ 1991 نتوانست از شليك موشك‌هاي عراقي به خاك خود جلوگيري كند اين بار نيز نمي‌تواند خود را از پس موشك‌هاي ايراني نجات دهد.

تهيه كننده: تحريريه ديپلماسي ايراني

سه|ا|شنبه|ا|6|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن