تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813285797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استانداران خوزستان و آستراخان روسيه تفاهم نامه همكاري امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استانداران خوزستان و آستراخان روسيه تفاهم نامه همكاري امضا كردند
اهواز- استانداران خوزستان و آستراخان روسيه روز چهارشنبه تفاهم نامه همكاري هاي اقتصادي، فرهنگي و بازرگاني امضا كردند.


به گزارش خبرنگار ايرنا، اين تفاهم نامه كه پس از پايان سفر سه روزه "ژيل كين الكساندر الكساندرويچ" استاندار آستاراخان روسيه از استان خوزستان به امضا رسيد زمينه و بسترهاي لازم را براي توسعه همكاري هاي اقتصادي، فرهنگي و تجاري بويژه ترانزيت كالا بين دو استان فراهم خواهد كرد.

استانداران خوزستان و آستراخان روسيه پس از امضاي اين توافقنامه در نشست خبري با رسانه هاي گروهي شركت كرده و به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ گفتند.

استاندار آستراخان روسيه در اين نشست خبري با بيان ظرفيت هاي مهم اقتصادي استان خوزستان در زمينه راه آهن، محصولات كشاورزي و صنعتي، بنادر و زيرساخت هاي لازم از جمله انرژي اظهار كرد: در اين تفاهم نامه طرفين براي استفاده از ظرفيت هاي اقتصادي در زمينه شيلات ، ترانزيت كالاهاي ايراني به كشورهاي حاشيه خزر از طريق آستراخان، تبادل استاد و دانشجو و برپايي نمايشگاه محصولات توليدي خوزستان در آستراخان توافق كردند.

ژيل الكساندر الكساندرويچ افزود: دو طرف علاقه مند هستند از همه ظرفيت هاي موجود براي توسعه و پيشرفت دو استان استفاده كنند و در اين راه مصمم هستيم تا همه موانع موجود از جمله مشكل تعرفه هاي گمركي محصولات ايراني را حل كنيم.

وي در اين نشست به بازديد دو روزه از بنادر و چند واحد صنعتي و توليدي استان خوزستان اشاره كرد و از تجار و بازرگانان ايراني خواست به استان آستراخان به عنوان دروازه ورود كالاهاي ايراني به روسيه و كشورهاي حوزه خزر نگاه كنند.

استاندار آستراخان ابراز اميدواري كرد با عملياتي شدن اين تفاهم نامه بتوانيم غلات كشورهاي آسياي ميانه را از طريق بندر آستراخان به بندر امام خميني ترانزيت و به كشورهاي هند و شمال افريقا صادر كنيم.

استاندار خوزستان نيز در اين نشست خبري ضمن ابراز خرسندي از توافق هاي في ما بين و ايجاد بسترهاي لازم براي توسعه مناسبات اقتصادي، بازرگاني و فرهنگي خاطر نشان كرد: بر اساس اين تفاهم نامه، تجار و بازرگانان خوزستاني نيمه دوم شهريور ماه سال جاري نمايشگاه محصولات توليدي و صنعتي در آستراخان برپا خواهند كرد و در گام دوم نيز پل هوايي بين اهواز - آستراخان به منظور انتقال گل و گياه و برخي محصولات كشاورزي خوزستان برقرار مي شود.

دكتر "سيد جعفر حجازي" به سابقه طولاني فرهنگي، موقعيت استراتژيك و بندري استان آستراخان اشاره كرد و خواستار رونق صنعت گردشگري بين دو استان شد.

وي گفت: بر اساس توافق به عمل آمده رشته زبان روسي از سال آينده در دانشگاه شهيد چمران اهواز ايجاد مي شود و اميدوار هستيم موضوع اعزام اساتيد دانشگاهي دو استان براي استفاده از فرصت هاي مطالعاتي و تبادل دانشجو برنامه ريزي شود.

استاندار آستراخان روسيه در پاسخ به سووال خبرنگاري در باره نتايج سفرش به خوزستان و گفتگو با همتاي خوزستاني خود گفت: استان خوزستان از امكانات و ظرفيت هاي زيادي براي توسعه و پيشرفت برخوردار است و اميدوار هستيم با برقراري كريدور شمال - جنوب بين بندر آستراخان و بندر امام خميني ترانزيت كالا از طريق اين مسير برقرار شود.

وي نتايج گفت و گو با همتاي خوزستاني را در اين سفر بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: اين سفر در پاسخ به سفر ماه ژانويه (دي ماه) گذشته استاندار خوزستان به آستراخان انجام شد و اميدوار هستيم اين سفرها به منظور توسعه روابط دو طرف ادامه داشته باشد.

استاندار آستراخان دوشنبه در راس يك هيات 15نفره وارد اهواز شد و مورد استقبال معاون برنامه ريزي و مقامات محلي استان قرار گرفت.

وي در اين سفر از بندر امام خميني، منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر، فولاد خوزستان و دانشگاه شهيد چمران اهواز ديدن كرد.

استاندار آستراخان روسيه پس از امضاي تفاهم نامه با استاندار خوزستان امشب به كشورش باز خواهد گشت.

ك/3 646/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80192263

چهارشنبه|ا|31|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن