تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816893653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدام لپ‌تاپ براي كدام كاربرمناسب است؟+جدول قيمت‌‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: كدام لپ‌تاپ براي كدام كاربرمناسب است؟+جدول قيمت‌‌ها
اين روزها با وجود تحولات ناخوشايندي كه در بازار كامپيوتر و به ويژه لپ‌تاپ رخ داده است (منظورمان رشد مجدد قيمت‌ها و كاهش موجودي در مورد برخي از مدل‌هاي پرمخاطب است)، اما همچنان بازار اين كالا گرم است و خريداران لپ‌تاپ در گروه‌هاي مختلف كاربري و همچنين درآمدي براي خريد اين كالا به بازار مراجعه مي‌كنند.
آفتاب: اين روزها با وجود تحولات ناخوشايندي كه در بازار كامپيوتر و به ويژه لپ‌تاپ رخ داده است (منظورمان رشد مجدد قيمت‌ها و كاهش موجودي در مورد برخي از مدل‌هاي پرمخاطب است)، اما همچنان بازار اين كالا گرم است و خريداران لپ‌تاپ در گروه‌هاي مختلف كاربري و همچنين درآمدي براي خريد اين كالا به بازار مراجعه مي‌كنند.

به گزارش دنياي اقتصاد ،بگذريم از اينكه گروهي همچنان با ديدن قيمت‌ها و مقايسه قيمت‌ها با شش تا هشت ماه گذشته از خريد كالا انصراف مي‌دهند، اما هستند افرادي كه در خريد لپ‌تاپ مصمم هستند.

خريداراني كه اكثرا به دنبال لپ‌تاپ‌هايي ارزان با ميانگين قيمت ۸۰۰ هزار تا يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و گاه تا يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان هستند. به گفته كارشناسان و فعالان بازار، در حال حاضر اكثر افرادي كه قصد خريد لپ‌تاپ دارند در پي يافتن مدل‌هايي با ميانگين قيمت ۸۰۰ هزار تا يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان هستند و در مقابل گروه بسيار كوچكي به سراغ مدل‌هاي باقابليت و حرفه‌اي مي روند.به بيان ساده‌تر، اين روزها فاكتور قيمت مهم‌ترين و برجسته‌ترين فاكتور هنگام خريد كالا است و كمتر فردي به دنبال دستگاهي با قابليت‌هاي فني بالا است.

در اين گزارش ما قصد داريم مدل‌هاي مختلف لپ‌تاپ را در رده‌هاي قيمتي ارزان‌قيمت و ميان‌قيمت معرفي كنيم. پس اگر شما هم قصد خريد لپ‌تاپ در اين رده قيمتي راداريد اين گزارش را بخوانيد:

ارزان‌قيمت‌هاي پر مخاطب اما كمياب

تا پيش از اين، يعني حدود هفت هشت ماه پيش، لپ‌تاپ‌هايي با ميانگين قيمت ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در رده ارزان قيمت‌هاي بازار قرار داشتند. اما اينك در پي رشد شديد قيمت‌ها، رده ارزان قيمت‌هاي لپ‌تاپ به نمونه‌هايي با ميانگين قيمت ۸۰۰ هزار تا يك ميليون تومان و نهايتا يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان اختصاص يافته است.

لپ‌تاپ‌هاي اين رده معمولا نمونه‌هايي هستند كه از لحاظ قابليت‌هاي فني در حد متوسط هستند و به پردازنده‌هاي intel dual core، پردازنده‌اي ضعيف از خانواده AMD و در خوش‌بينانه‌ترين وضعيت پردازنده‌هاي INTEL CORE I۳ مجهزند. تجهيز به رم‌هايي با ظرفيت حافظه ۲ تا نهايتا ۴ گيگابايت، ‌هاردديسك‌هايي با نهايت ظرفيت حافظه ۳۲۰ گيگابايت و كارت گرافيك‌هاي نه چندان قدرتمند از خانواده INTEL از ويژگي لپ‌تاپ‌هاي ارزان‌قيمت بازار است.

در مورد صفحه نمايش لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت هم بايد بگوييم كه صفحه نمايش اين لپ‌تاپ‌ها معمولا ۴/۱۵ اينچي است. در نتيجه اين لپ‌تاپ‌ها وزن زيادي دارند.

پس اگر اندازه صفحه نمايش لپ‌تاپ و به‌ويژه وزن آن براي شما اهميت چنداني ندارد، اگر از لپ‌تاپ‌تان انتظار انجام امور نه چندان پيچيده را داريد، اگر مي‌خواهيد لپ‌تاپي براي انجام امور روزمره مانند پرسه زدن در اينترنت و چك كردن پست الكترونيك و تماشاي فيلم و... داشته باشيد مي‌توانيد از ميان لپ‌تاپ‌هاي اين سري كه معمولا قيمتي بين ۸۰۰ هزار تا يك ميليون تومان و نهايتا يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان دارند يك نمونه را انتخاب كنيد.اين را هم بگوييم كه قدرت انتخاب شما چندان زياد نيست و بايد از ميان معدود نمونه‌هاي موجود در بازار يكي را انتخاب كنيد. برندهاي ACER، HP، ASUS، LENOVO ، FUJITSO، DELL نمونه‌هايي از اين لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت را در ليست موجودي خود دارند كه اگر خوش شانس باشيد و فروشندگان به بهانه كاهش موجودي از عرضه اين مدل‌ها خودداري نكنند يك نمونه را خريداري كنيد.

لپ‌تاپ‌هايي با قابليت كاربري مطلوب درست است كه لپ‌تاپ‌هايي با قيمت بالاتر از يك ميليون تومان در كمتر از يكسال پيش جزو گران قيمت‌هاي بازار به حساب مي‌آمدند. اما حالا لپ‌تاپ‌هاي اين رده قيمتي يكي از پرفروش‌ترين و البته كمياب‌هاي بازار هستند.

لپ‌تاپ‌هاي اين رده قيمتي (يك ميليون و ۲۰۰ هزار تا دو ميليون تومان) از لحاظ قابليت‌هاي فني بالاتر از لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت هستند و اكثرا به پردازنده‌هاي سري INTEL CORE I۵، رم‌هايي با ظرفيت حافظه ۴ تا ۸ گيگابايت ‌هاردديسك‌هايي با ظرفيت حافظه ۵۰۰ تا ۶۴۰ گيگابايت مجهزند. اما كارت گرافيك اين لپ‌تاپ‌ها چندان قدرتمند و حرفه‌اي نيستند. در مورد صفحه نمايش هم بايد بگوييم كه صفحه نمايش اين لپ‌تاپ‌ها معمولا ۱۴ اينچ است كه مطلوب‌ترين سايزهاي صفحه نمايش است. در نتيجه لپ‌تاپ‌هاي اين رده بر خلاف رده ارزان‌قيمت معمولا وزن كمتر و ظرافت بيشتري دارند.

لپ‌تاپ‌هاي ميان قيمت به پورت‌هاي ارتباطي در حد مطلوب مجهزند و در برخي از مدل‌ها شاهد پورت USB ۳.۰ نيز هستيم. اين لپ‌تاپ‌ها معمولا فاقد مودم بوده و در عوض به امكانات اتصالاتي نظير WIFI، WIRLESS و... مجهزند. اين لپ‌تاپ‌ها براي افرادي كه قصد دارند، لپ‌تاپي سبك و خوش ساخت داشته باشند مناسب است. اين لپ‌تاپ همچنين براي افرادي كه قصد انجام امور نه‌چندان سنگين گرافيكي و بازي‌هاي معمول كامپيوتري را دارند مناسب است. اكثر برندها هم اين لپ‌تاپ‌ها را در ليست موجودي خود دارند.

كد مطلب : 160151

پنجشنبه|ا|25|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن