تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804902313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن كامل اظهارات رييس مجلس در محضر رهبر معظم انقلاب؛ مجلس بايد با رصد دائمي حوادث، سپر دفاع از حقوق ملّي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: متن كامل اظهارات رييس مجلس در محضر رهبر معظم انقلاب؛ مجلس بايد با رصد دائمي حوادث، سپر دفاع از حقوق ملّي باشد
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي در محضر رهبر معظم انقلاب اظهاراتي را در مورد مجلس نهم و نهاد قانونگذاري كشور مطرح كرد.


به گزارش خبرگزاري خانه ملت، متن كامل اظهارات علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدالله الذي انزل القرآن علي عبده ليكون للعالمين نذيرا و الصلوه علي من جعله شاهدا و مبشرا و نذيرا و داعيا الي الله باذنه و سراجا منيرا و علي آله الذين اذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهرا

سلام و درود خداوند بر روح ملكوتي امام راحل (قدس سره) و بر روان پاك شهيد مدرس و شهداي عزيز مجلس شوراي اسلامي

امروز سعادت درك محضر شريف رهبر معظم انقلاب اسلامي، براي نمايندگان ملت بسي مغتنم و ارزشمند است تا در ابتداي كار مجلس نهم از حكمت ولايت امر در تدبير كار خويش بهره گيريم و خداي عزوجل را بر اين نعمت شكرگزاريم كه با طلوع انقلاب اسلامي، بر بام سرزمين ما، پرچم عزتمند مردم‌سالاري ديني را برافراشت تا اراده ملت با راهبري امام امت بر همه شئون كشور مسلط گردد و بدين‌سان مجلس شوراي اسلامي ظهور راستين چنين اراده ملي است كه چون به حكمت نمايندگان آراسته گردد و بر ديانت و فرهنگ اسلامي استقرار يابد در ملك‌داري صحنه نوين سياست را نشانگر شود.

مجلس نهم، ۳۲ مجلس در پس دارد، يعني از صدر مشروطه تا امروز كه هر كدام را حال و قالي است، اما اجمالاً تاريخ گذشته مجالس ايران، سه دوره نسبتاً آزاد و جذاب دارد و دو دوره سياه و بي‌روح.

نسل اول مجالس ايران از مجلس نخست تا ششم، يعني از زمان انقلاب مشروطه تا پايان دوران قاجار، تا حدودي از آزادي برخوردار و صاحب نمايندگاني نخبه و خردمند بود.

نسل دوم مجالس ايران از مجلس هفتم تا دوازدهم، در عهد رضاخان است كه تنگ و تاريكي و سكون و سكوت را بر تن دارد به طوري كه لايحه تمديد امتياز نفت در يك جلسه بدون حتي يك مخالف تصويب شد و همان مدال آلت فعل، گواراي آنان است.

نسل سوم مجالس ايران كه ايضاً از درخشندگي و افتخار برخوردار است، مجالس سيزدهم تا هفدهم است، يعني از شهريور ۱۳۲۰ تا كودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ كه تا حد قابل توجهي آزادي در مجلس و كشور حاكم است و رجال مذهبي و سياسي نظير آيت‌الله كاشاني،‌ حسين مكي و مصدق در مجلس ديده مي‌شوند و در همين دوره ملي شدن صنعت نفت به تصويب رسيد.

نسل چهارم مجالس ايران از كودتاي ۲۸ مرداد تا مجلس بيست ‌و چهارم يعني ظهور انقلاب اسلامي است كه اين دوره مجالس در بي‌خاصيت بودن و آلت فعل بودن و سكون و سكوت، دست دوره تاريك گذشته رضاخاني را به دليل سلطه قوي آمريكا بر كشور بسته است.

نسل پنجم مجالس ايران از پيروزي انقلاب تا مجلس نهم است كه از شكوفاترين دوران پارلمان ايران است كه آزادي فكر و انديشه زمينه‌ساز تقنين با معيارهاي ديني گشت و همه قوانين اين دوره بر دو بال استقلال و حكمت ديني استقرار يافته است و از نظر كمي هم تعداد قوانين اين ۸ دوره، ۳ برابر ۷۵ سال ديگر قانونگذاري در كشور است كه از جهتي تحرك و پويايي مجالس اين دوره را نشان مي دهد و از جهتي هم بايد توجه داشت، بلاوجه دچار انباشتگي قانونگذاري نشويم و به تنقيح قوانين اهتمام ويژه داشته باشيم كه مقدمات اين كار در مجلس هشتم مهيا گرديد.

اينك مجلس نهم، پديدار شناسانه مي تواند از توشه تجربه گذشته خود بهره جويد و استراتژي نتيجه‌گرا را با بررسي فرصت‌ها و چالش‌ها، جهت نيل به اهداف سند چشم‌انداز، در پناه سياست‌هاي كلي نظام، انتخاب نمايد تا گام مهم در دهه پيشرفت و عدالت بردارد.

ضرورت اولي تدوين نقشه راه متناسب، گذر از مرزهاي منافع گروهي و بخشي به منافع ملي است. و مولفه دوم، زمينه‌سازي آرامش پويا در درون كشور است كه دقيقا مغاير آرامش گورستاني است. پيشرفت، اصولا تابعي از انديشه و قدرت خلاقيت ملي است و انديشه، آنگاه در يك جامعه، بالندگي مي يابد كه آرامش، بستر آن را فراهم كرده باشد و جامعه آشفته، جز پريشان كردن اذهان و سايش توان انديشگي، نتيجه‌اي به ارمغان نمي‌آورد. گرامي داشتن آزادي براي بالندگي فكر است نه پريشان كردن اذهان و خردمندي آن است كه انديشمندان و صاحبان عزم، براي اداره بهينه كشور، به جاي راست‌نشيني و كژگويي، با نگاهي مثبت، انديشه خويش را در باب حكومتداري به دايره نقد نخبگان و نيك‌انديشان بسپارند و به جاي لعنت فرستادن به تاريكي، شمعي بيفروزند.

مولفه سوم، دستيابي به تئوري توسعه تعالي‌بخش است كه با تجربيات گذشته و حضور صاحب‌نظران و نخبگان در مجلس، هدفي دور از دسترس نيست. توسعه‌اي كه بر محور پيشرفت و عدالت و پاكدامني شكل يابد و اين امر، نيازمند نظريه‌پردازي عمل‌گرا بر مفهوم عدالت و چگونگي نفوذ ارزش‌هاي اخلاقي در مناسبات اجتماعي است.

و مولفه چهارم در اين راه، استقامت پايا در بيرون و به تعبيري در مقابل سلطه زورگويان جهاني است كه به دليل حركت عزتمندانه انقلاب در اين سه دهه، آنگونه كه با آراستگي تمام در سخنان ۱۴ خرداد رهبر فرزانه انقلاب تجلي يافت، در اين مقطع زماني، آمريكا مزورانه، با سياست دربهاي چرخان، به روش‌هاي مختلف، در مقابل اراده ملت ستيز مي‌نمايد، بخصوص اين كشور، بعد از طوفان بيداري اسلامي در منطقه و ترك برداشتن هژموني آمريكا، به خاطر مصائب اقتصادي و سياسي، از هرج و مرج ديپلماتيك و ناهوشياري سياسي رنج مي‌برد. اينجاست كه مجلس بايد با رصد دائمي حوادث، سپر دفاع از حقوق ملّي باشد.

بايد محضر رهبر بزگروار عرض نمايم، مجلس نهم، نمايندگان محترم، مركز پژوهش‌ها، ديوان محاسبات و مديران و كارشناسان سياسي، بنيه علمي قوي خود را در خدمت اهداف عاليه كشور قرار خواهند داد. با حضور ۱۰۲ نفر نماينده صاحب مدرك دكتري و ۱۲۰ نماينده كه فوق ليسانس هستند و ۳۶ نفر كه مدرك ليسانس و تجربه نمايندگي دارند و ۱۷ نفر كه از تحصيلات حوزوي برخوردارند و تنوع خوبي هم از نظر تخصصي دارند.خوشبختانه عده زيادي از نمايندگان از سابقه مجاهدت در دفاع مقدس برخوردار و به زيور جانبازي و آزاده بودن، آراسته هستند و از نظر سطح زندگي از طبقات متوسط و پايين كشورند و انشاءالله همين روحيه مردمي زيستن را حفظ خواهند نمود و از نظر پايبندي به ديانت و آرمان‌هاي انقلاب و ولايي بودن و سرزنده بودن در دفاع از كيان اسلام و انقلاب و شجاعت در دفاع از حقوق ملّت، ستودني هستند.

احساس بنده اين است كه انشاءالله از زمره كساني هستند كه مسئوليتي كه از ملّت پذيرفته‌اند و به گفته پيشواي مؤمنان، امام علي (ع) "آن را نه طعمه‌اي براي خويش كه پيماني بر دوش خود مي شمارند"

چنين داد پاسخ كه پيمان من / درست است اگر بگسلد جان من

از خداوند متعال مي‌خواهيم كه با تدبير خود، ما را از چاره‌جويي‌هاي محدود بي‌نياز كند و با گزينش‌هاي خود، انتخاب‌هاي ما را آسان نمايد.

يا ايها العزيز مسّنا و اهلنا الضّر و جئنا بنضباعهٍ مزجاه فاوفِ لنا الكيل و تصدّق علينا

زياده سخن گفته شد و اسباب تصديع بيش از حد فراهم گرديد. پوزش مي‌طلبم و همگي آماده‌ايم تا از بيانات حكمت‌آميز رهبز معزّز انقلاب بهره‌مند شويم./

پايان پيام

چهارشنبه|ا|24|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن