تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817041363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سپهري در گفتگو با مهر:توسعه كارآفريني مهـمترين پيش ‌نياز اشتغالزايي/ مديران قدرت ريسك داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سپهري در گفتگو با مهر:توسعه كارآفريني مهـمترين پيش ‌نياز اشتغالزايي/ مديران قدرت ريسك داشته باشند
توسعه كارآفريني مهـمترين پيش ‌نياز اشتغالزايي/ مديران قدرت ريسك داشته باشند
سنندج - خبرگزاري مهر: مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي توسعه كارآفريني را مهمترين پيش ‌نياز اشتغالزايي عنوان كرد و از ايجاد مهد كودك ‌ها، مدارس و دانشكده‌ هاي كارآفريني در سطح كشور براي تحقق اين مهم خبر داد.

رضا سپهري در در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهميت و جايگاه كارآفريني در راستاي ايجاد اشتغال در كشور گفت: گرايش‌ هاي كارآفريني در همان سنين كودكي بايد در انسان ‌ها ايجاد شود و اين مهم نيازمند انجام كارهاي اساسي در سطح مدارس و مهدهاي كودك است.

وي نوآوري را از مهمترين عوامل رشد و توسعه هر جامعه‌ اي دانست و افزود: توجه به بحث نوآوري در كار گروه اشتغال و بررسي مباحث و موضوعات پيرامون آن الزامي است و به همين دليل بايد مديران اداري براي رسيدن به اين مهم تلاش بيشتري داشته باشند.

رئيس مؤسسه كار و تامين اجتماعي كشور بر تشويق و استقبال از ايده ‌هاي نو و جديد در راستاي ايجاد اشتغال تاكيد كرد و اظهار داشت: ايجاد رقابت در بين سازمان‌ ها از طريق خلق ايده‌ ها و طرح‌ هاي جديد بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

سپهري جذب گردشگران داخلي و خارجي را از عوامل مهم پيشرفت و رونق صنعت گردشگري در استان كردستان عنوان كرد و ادامه داد: بايد با استفاده از راهكارهاي درست و كارآمد و بهره ‌گيري از مناطق بكر گردشگري در كردستان، بستر را براي جذب گردشگران فراهم كرد.

وي در ادامه گفت: سطح قيمت ‌ها، درآمد و سطح توليد ملي، توزيع درآمد در بين اقشار جامعه و نرخ بيكاري از دغدغه‌ هاي هميشگي سياست ‌گذاران و دولتمردان در هر جامعه ‌اي است.

سرمايه ‌گذاري و توليد بستر تعادل بازار كار

مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اكشور فزود: تورم و بيكاري دو شاخص مهم اقتصاد به ‌شمار مي ‌رود و ارزيابي و سنجش وضعيت هر كشور از طريق شاخص‌ هايي همچون تورم، بيكاري، رشد توليد ملي و بهبود توزيع درآمد صورت مي‌ گيرد.

سپهري با بيان اينكه ايجاد تعادل در بازار كار با ساير بازارهاي اقتصادي متفاوت است، اظهار داشت: تعادل در بازار كار تنها با ايجاد سرمايه ‌گذاري و افزايش توليدات امكان‌ پذير است و بايد توليد، امنيت و سرمايه ‌گذاري تحقق يابد تا شاهد ايجاد اشتغال در جامعه باشيم.

وي ادامه داد: اشتغال متغيري بسيار حساس است كه در صورت عدم توجه به آن بايد هزينه ‌هايش را كه به شكل آسيب‌ هاي اجتماعي بروز مي كند، بپردازيم.

مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي يادآور شد: اشتغال فرآيندي است كه به شكل تاخيري و تدريجي انجام مي ‌شود، به گونه‌ اي كه اگر امروز براي اشتغال هزينه شود بايد چندين سال ديگر منتظر نتيجه و ثمر آن باشيم.

سپهري همچنين خواستار تغيير نگرش مديران و مسئولان در مورد اهميت و نقش كارآفريني به ‌عنوان فاكتوري مهم در توسعه سرمايه‌ گذاري و اشتغال شد و گفت: اصلاح بروكراسي اداري، حمايت و تشويق سرمايه‌گذاران، تغيير رفتار در برخورد با كارآفرينان و تسهيل در قوانين و مقررات از مهمترين پيش‌ نيازهاي توسعه سرمايه‌ گذاري و به تبع آن اشتغال‌زايي در كشور است.

خوشه ‌هاي كسب و كار توسعه يابد

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر توسعه خوشه‌ هاي كسب و كار در استان كردستان با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در اين منطفه از كشور تاكيد كرد و افزود: توسعه خوشه ‌هاي كسب و كار در بهبود فضاي كسب و كار نقش تعيين ‌كننده ‌اي دارد.

رئيس مؤسسه كار و تامين اجتماعي كشور اظهار داشت: براي توسعه خوشه‌ هاي كسب و كار و شناسايي خوشه ‌ها، ارتباط با ذينفعان و عامل توسعه خوشه ‌ها ضرورتي انكار ناپذير است.

سپهري در ادامه به تدوين سند توسعه اشتغال و سرمايه گذاري استان كردستان اشاره كرد و لازمه تحقق و اجراي آن را همت و عزم همه مسئولان دانست و ادامه داد: مسئولان استان كردستان براي عملياتي كردن اين سند به‌ عنوان يك ميثاق همه ‌جانبه نگاه كنند.

وي يادآور شد: لازمه توسعه هر جامعه‌ اي وجود مديران كارآفرين در بدنه ادارات و سازمان هاي دولتي آن جامعه است كه آموزش 100 نفر از مديران استان براي تربيت مديران كارآفرين، تحول ‌گرا و با ذهني توسعه ‌گرا از نيازهاي مهم كردستان است.

ضرورت تشكيل انجمن توسعه استان كردستان

مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه تشكيل انجمن توسعه استان با حضور مديران اثرگذار، كارآفرين، نخبگان دانشگاهي و خيرين را ضروري دانست و گفت: تشكيل اين انجمن مسير رفع موانع، تقويت و شكوفايي استعدادها و توسعه همه‌ جانبه استان را تسهيل مي‌ كند.

سپهري ايجاد مهد كودك‌ ها، مدارس و دانشكده ‌هاي كارآفريني در سطح استان را با رويكرد خلاقيت و نوآوري از ديگر نيازهاي مهمي دانست كه مي ‌تواند در روند توسعه استان و رفع مشكل بيكاري آن نقش مهمي داشته باشد.

اجراي طرح يك روستا يك محصول در كردستان

وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار اجراي طرح "يك روستا يك محصول" در 50 روستاي استان كردستان شد و افزود: اجراي اين طرح با توجه به ظرفيت‌ هاي خوبي كه در حوزه كشاورزي در استان وجود دارد مي ‌تواند علاوه بر تسريع در روند توسعه بخش كشاورزي، زمينه ‌ساز ايجاد اشتغال‌ پايدار در استان شود.

مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بر ايجاد پنجره‌ هاي واحد خدمات ‌رساني به كارآفرينان و سرمايه ‌گذاران در كردستان تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد با ايجاد اين پنجره مسير جذب سرمايه ‌گذاران و اجراي طرح‌ هاي مختلف در اين استان را فراهم كرد.

سپهري ايجاد اين پنجره ‌ها در كنار تسريع در توسعه استان با اجراي پروژه ‌ها و طرح‌ ها را مانع منصرف شدن سرمايه‌ گذاران و كارآفرينان به ‌دليل گير و دارهاي اداراي عنوان كرد.

وي در پايان بار ديگر بر گسترش آموزش‌ هاي كارآفريني تاكيد كرد و ادامه داد: مشكل بيكاري تنها با گسترش آموزش‌ هاي كارآفريني محقق مي ‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|22|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن