تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817154538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي؛ اولين كارگاه تخصصي بورس تحصيلي EMA برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي؛ اولين كارگاه تخصصي بورس تحصيلي EMA برگزار شد
اولين كارگاه تخصصي بورس تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري EMA"" Erasmus Mundus Students and Alumni Association به همت باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد.
ايلنا: اولين كارگاه تخصصي بورس تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري EMA"" Erasmus Mundus Students and Alumni Association به همت باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي و با حضور فارغ التحصيلان اين پروژه علمي برگزار شد.

به گزارش ايلنا، منصور حاج باقري از دانشجويان فارغ التحصيل پروژه علمي "Erasmus Mundus"با بيان اينكه در اين طرح دانشجويان بورسيه بصورت مشترك در چند دانشگاه اروپايي تحصيلات تكميلي خود را طي مي كنند، افزايش كيفيت تحصيلات تكميلي، افزايش امكان دسترسي به دانشگاه هاي معتبر اروپايي بطور همزمان را ازمهمترين اهداف آن خواند.

حاج باقري با اشاره به اينكه پروژه "Erasmus Mundus " از سال 2004 در كشور آغاز شده است تصريح كرد: در فازاول 7 هزار بورس تحصيلي براي 50 دانشگاه مختلف اروپايي در نظر و انجام گرفته است.

وي گفت: واژه اراسموس موندوس از اراسموس كه بر گرفته از زندگي دانشمند قرن 15 مي باشد و مدارج علمي خود را در مدارس كشور هاي مختلف كسب كرد و موندوس كه بيانگر جهاني بودن اين پروژه علمي است ، تشكيل شده است.

منصور حاج باقري با بيان اينكه اين پروژه در سال 2008 وارد فاز دوم شد و علاوه بر افزايش ظرفيت در مقطع كارشناسي ارشد، تعداد 34 رشته در مقطع دكتري نيز بر آن افزوده شد گفت: بيش از 53 هزار بورس تحصيلي براي مقطع كارشناسي ارشد ، 450 بورس تحصيلي براي مقطع دكتري و نزديك به 2 هزار بورس تحصيلي براي اساتيد در نظر گرفته شد.

وي به انجمن EMA اشاره كرد و ادامه داد: انجمن EMA در حقيقت انجمن دانشجويان فارغ التحصيل پروژه ي اراسموس موندوس بوده و اين انجمن مسئوليت برقراري اتصال و ارتقاء برنامه هاي اين پروژه را دارد و يكي از مهمترين وظايف اين انجمن ، اطلاع رساني در نقاط مختلف جهان است.

مهتاب معلمي از انجمن دانشجويان فارغ التحصيل "Erasmus Mundus" در كارگاه تخصصي Erasmus Mundus students and Alumni Association"" گفت: از مهمترين اهداف اين پروژه علمي مي توان به ايجاد شبكه هاي حرفه اي بين دانشجويان و اساتيد و ترويج و پشتيباني معنوي از فارغ التحصيلان و دانشجويان اشاره كرد.

پِرسيا محسني از ديگر اعضاي انجمن دانشجويان فارغ التحصيل "Erasmus Mundus" در رشته مديريت پروژه هاي ميراث فرهنگي نيز در اين كارگاه گفت: اين دوره هاي علمي فرصت مناسبي براي شركت در كنفرانس هاي علمي با زبان هاي مختلف در كشور هاي گوناگون ، دسترسي به كتابخانه هاي معتبر جهان و همچنين دسترسي به اساتيد مختلف دنيا را به دانشجويان مي دهد.

وي جابجايي ها و نقل مكان هاي متعدد دانشجويان در اين پروژه در دانشگاه هاي مختلف را موجب خستگي و عدم تمركز دانشجويان بر روي مباحث درسي عنوان كرد و اين عامل را از معايب پروژه Erasmus Mundus دانست .

حسام طاهري دانشجوي دكتري رياضي در كشور آلمان و عضو انجمن دانشجويان فارغ التحصيل Erasmus Mundus گفت: در پروژه EMA Erasmus Mundus students and Alumni Association"" يك هزار دانشگاه در 170 رشته با 12 هزار دانشجو از 140 كشور مختلف فعاليت مي كنند.

وي با بيان اين مطلب كه تأكيد اين پروژه بر روي مقطع كارشناسي ارشد است گفت: در اين پروژه تنها يكي از دانشگاه ها وظيفه اعطاي مدرك به دانشجو را دارد.

طاهري انتخاب دانشجويان در پروژه EMA را بر اساس رقابت علمي دانست و گفت: 85 درصد دوره هاي علمي اين پروژه به زبان انگليسي است. در پروژه ي اراسموس برنامه اي جامع تدوين شده كه دانشجويان از تمام كشورهاي جهان بتوانند در اين دوره ها شركت كنند.

امير خسروجردي رئيس باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقيقات نيز در اين نشست تخصصي به چگونگي و مراحل پذيرش دانشجو در پروژه EMA اشاره كرد و گفت: اخذ پذيرش دانشجويان به ترتيب پس از ثبت نام از طريق سايت EMA، ارسال مدارك ، پرينت بصورت آنلاين ، ارائه مدرك معتبر زبان انگليسي ، استعلام بورس از دانشگاه آزاد اسلامي بعنوان يكي از طرفين داراي تفاهم نامه پذيرش دانشجو از اين بورس صورت مي گيرد.

وي افزود: تاكنون حدود 400 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در اين پروژه پذيرش شده اند.

پايان پيام

يکشنبه|ا|21|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن