تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816422387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رتبه ايران در توليد علم دنيا/ چين مقام اول


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: رتبه ايران در توليد علم دنيا/ چين مقام اول
به گزارش جهان جعفر مهراد در گفتگو با مهر، آخرين آمار توليد علم ايران در 5 ماه اول سال 2012 ميلادي را بر اساس پايگاه ISI اعلام كرد و گفت: در 5 ماه نخست سال ميلادي جاري، جمهوري خلق چين با توليد 66301 مدرك در جايگاه اول توليد علم جهان نشسته و 74/15 درصد از توليدات علمي جهان را تا اين زمان به خود اختصاص داده است.

اسامي 10 كشور اول توليد كننده علم

سرپرست ISC افزود: در بين 10 كشور اول توليد كننده علم جهان يك كشور ديگر از آسيا يعني ژاپن با توليد 27422 مدرك(51/6 درصد از كل توليدات) رتبه 5 توليد علم جهان را به خود اختصاص داده است.

وي ادامه داد: مقام دوم توليد علم جهان به ايالات متحده آمريكا تعلق دارد. اين كشور كه تا اين تاريخ 57/11 درصد كل توليد علم جهان را به خود اختصاص داده در مجموع 48715 مدرك شامل مقاله، مجله و مقاله كنفرانس ها را توليد كرده است.

به گفته اين مقام مسئول، رتبه هاي سوم و چهارم به ترتيب به انگلستان و آلمان با 41683 و 39238 مدرك اختصاص دارد و سهم توليدات علمي اين دو كشور از كل توليد علم جهان به ترتيب 90/9 و 32/9 درصد است.

مهراد درباره ساير رتبه ها اظهار داشت: رتبه هاي ششم تا دهم به ترتيب به فرانسه، كانادا، ايتاليا، اسپانيا و استراليا اختصاص دارد. سهم توليد اين كشورها به ترتيب عبارتست از: 27422 مدرك(51/6 درصد)، 25309 مدرك(6 درصد)، 23163 مدرك(5/5 درصد)، 21081 مدرك(5 درصد)، 19767 مدرك(70/4 درصد).

جايگاه 20 توليد علم؛ سهم ايران

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، با بيان اينكه در فاصله رتبه هاي 11 تا 20 كشورهاي نوظهور علمي مانند كره جنوبي، هندوستان، برزيل، تايوان، تركيه و ايران مشاهده مي شوند، درباره ايران و تركيه گفت: ايران با توليد 8201 (904/1 درصد) جايگاه بيستم جهان را كسب كرده و جايگاه تركيه در توليد علم در 5 ماه اول سال ميلادي 17 بوده و اين كشور با توليد 8858 مدرك 102/2 درصد از كل توليدات علمي جهان را به خود اختصاص داده است. همچنين، كشورهاي سوئد و روسيه كه در رتبه هاي 18 و 19 توليد علم قرار گرفته اند به ترتيب 8630 و 8451 مدرك را توليد كرده اند.

رتبه هاي علمي ساير كشورها در توليد علم

مهراد ادامه داد: بعد از رتبه بيستم كه به جمهوري اسلامي ايران تعلق دارد، در فاصله رتبه هاي 21 تا 25 مي توان به كشورهايي مانند بلژيك، لهستان، دانمارك، اتريش و رژيم اشغالگر قدس اشاره كرد.

به گفته وي، كشورهاي بسيار توسعه يافته اي مانند نروژ و فنلاند به مراتب با فاصله بيشتري از جمهوري اسلامي ايران قرار دارند به طوريكه دو كشور اخير به ترتيب با 4181 و 4160 در رده هاي بيستم و سي ام توليد علم جهان نشسته اند.

رتبه هاي ايران در سالهاي گذشته

رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري خاطرنشان كرد: نكته حائز اهميت در اين بخش از توليدات علمي ايران و ساير كشورهاي جهان آن است كه گرچه ايران در 5 ماه اول سال 2012 ميلادي تنها 8021 مدرك توليد كرده، اما بايد توجه داشته باشيم كه ميزان توليدات علمي ايران در سال هاي 2006 و 2007 رقمي در حدود 8 تا 9 هزار مدرك است.

وي ادامه داد: مقايسه اين دو آمار نشان مي دهد كه ايران در عرض اين 5 سال بر اثر سياست هاي موثر و اثربخش دولت و توجه ويژه وزارت علوم و وزارت بهداشت در تشويق دانشمندان به نشر آثار علمي بيشتر خاصه مرتبط با توليدات علمي كاربردي گام هاي بزرگي برداشته كه آثار اين سياست ها را در آمارهايي كه ارائه شده به وضوح مشاهده مي كنيم.

توليدات علمي ايران به زبان فارسي

اين مقام مسئول، با يادآوري اين موضوع كه تا چند سال اخير سهم دانشمندان جمهوري اسلامي ايران در عرصه توليدات علمي رقمي برابر با يك درصد از كل توليدات علم جهان بوده، اظهار داشت: در حاليكه اكنون در عرض 5 ماه اول سال ميلادي رقم مزبور به 904/1 درصد بالغ شده است.

سرپرست پايگاه ISC خاطرنشان كرد: رقمي كه بيان شد تنها بخشي از توليدات دانشمندان و پژوهشگران ايران است كه مقالات خود را در نشريات معتبر بين المللي منتشر مي كنند. سهم ديگر اين دانشمندان در توليد مقالات علمي به زبان فارسي است كه آن نيز در نشريات علمي پژوهشي و علمي ترويجي به چاپ مي رسند.

مهراد يادآوري كرد كه محاسبه توليدات علمي فارسي با استفاده از پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) صورت مي گيرد و اين پايگاه مسئول ثبت و نمايه سازي نشريات معتبر علمي كشور است.

يکشنبه|ا|21|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن