تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن غرويان در گفتگو با مهر:الهامات غيبي به روح مطهر حضرت زهرا(س) جاري بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محسن غرويان در گفتگو با مهر:الهامات غيبي به روح مطهر حضرت زهرا(س) جاري بود
الهامات غيبي به روح مطهر حضرت زهرا(س) جاري بود
عضو هيئت علمي جامعة ‌المصطفي(ص) العالمية با بيان اينكه "تحديث" در لغت به معناي سخن گفتن از ناحيه غيب است، گفت: اشراقات و الهامات غيبي به روح مطهر حضرت زهرا(س) جاري بوده و از اين جهت آن حضرت(س) را محدثه گفته‌اند. ايشان عالمۀ معلّمۀ محدّثه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن غرويان، عضو هيئت علمي جامعة ‌المصطفي(ص) العالمية، در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد جايگاه و مقام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: خداوند به زن به عنوان يك مخلوق الهي در كنار مرد استعداد ارتقاي علمي و معنوي را اعطا كرد كه مي‌ تواند آخرين و بالاترين مدارج علمي و عرفاني را كسب كند.

وي افزود: در خصوصيات حضرت زهرا(س) اين نكته وجود دارد كه ايشان عالمۀ معلّمۀ محدّثه بوده‌اند. "تحديث" در لغت به معناي سخن گفتن از ناحيه غيب است و اشراقات و الهامات غيبي به روح مطهر حضرت زهرا(س) جاري بوده است و از اين جهت آن حضرت(س) را محدثه گفته‌اند.

غرويان در ادامه سخنانش اظهار داشت: به حكم فلسفي "حكم الامثال فيما يجوز و فيما لا يجوز واحد" زنان مي ‌توانند به اين مقامات علمي و معنوي و عرفاني نائل شوند و از همين جهت حضرت زهرا(س) مي‌توانند الگو براي سايرين باشند.

وي با اشاره به عمر كوتاه و پربار حضرت زهرا(س) تصريح كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) هجده سال بيشتر عمر نكردند و در جواني به شهادت رسيدند، اما در همين سنين جواني توانستند با تهذيب و سير سلوك و كنترل نفس خودشان به مقامات بلند عرفاني نائل شوند.

عضو هيئت علمي جامعة‌ المصطفي(ص) العالمية تأكيد كرد: روايات زيادي وجود دارد كه بعد از فوت پيامبر گرامي اسلام(ص)، حضرت زهرا(س) بسيار محزون و غمگين بودند و حضرت جبرئيل در مدت هفتاد و پنج روز بعد از وفات حضرت رسول(ص) دائما با حضرت زهرا(س) مراودات علمي داشته است.

وي با اشاره به سخنان حضرت امام خميني(ره) در اين مورد افزود: حضرت امام خميني(ره) مي‌فرمودند كه در مورد هيچ پيغمبري و در مورد هيچ امامي جز انبياي بزرگ الهي اين تعبير را نديدم كه حضرت جبرئيل مراودات مستمر علمي و معرفتي داشته باشد.

حجت‌الاسلام غرويان در پايان سخنانش گفت: اين از خصوصيات بزرگ حضرت زهرا(س) به عنوان يك بانوي جوان هجده ‌ساله بوده است كه جبرئيل به محضر آن حضرت(س) نازل مي‌شدند، اين‌ها نكات بسيار بلند و عميقي است كه در شخصيت حضرت زهرا(س) وجود دارد كه مي ‌تواند براي همه ما الگو باشند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن