تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816821018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركميته امداد طبس تأكيد كردنقش كليدي رابطان فرهنگي در برنامه راهبردي كميته امداد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركميته امداد طبس تأكيد كردنقش كليدي رابطان فرهنگي در برنامه راهبردي كميته امداد
خبرگزاري فارس: مديركميته امداد حضرت امام خميني(ره) طبس، رابطان فرهنگي مدارس را پشتوانه‌اي قوي براي اين كميته دانست و گفت: رابطان فرهنگي در تحقق برنامه 5 ساله راهبردي كميته امداد نقش كليدي دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از طبس، احمد رفيعي صبح امروز در گردهمايي رابطان فرهنگي مدارس، رابطان را پشتوانه‌اي قوي و محكم براي كميته امداد دانست و ضمن تقدير از تلاش‌هاي رابطان فرهنگي، به برنامه راهبردي 5 ساله كميته امداد كه مبتني بر سند چشم‌انداز كشور تدوين شده است اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه راهبردي 5 ساله كميته امداد در سه محور اصلي شامل «حمايت از محرومان و زدودن فقر»، «توانمندسازي محرومان»، و «اعتمادسازي و جلب مشاركت‌هاي مردمي» تدوين شده است كه در حوزه «حمايت از محرومان و زدودن فقر» در راستاي تأمين حداقل نيازهاي اساسي مددجويان و نيازمندان، بهبود شاخص‌هاي زندگي خانواده‌هاي فاقد درآمد كافي، رسيدگي به نيازهاي فوري نيازمندان، توجه به گروه‌هاي خاص مانند زنان و كودكان بي‌سرپرست و سالمندان و ارائه خدمات حمايتي به صورت زمان‌دار و هدفمند تلاش مي‌شود.

وي اضافه كرد: همچنين حوزه «توانمندسازي محرومان» شامل سالم‌سازي فضاهاي فرهنگي و اقتصادي خانواده‌هاي تحت پوشش، تقويت و هدايت استعدادهاي برجسته و بالقوه دانش‌آموزان و دانشجويان تحت حمايت و ايجاد فرصت‌هاي اشتغال مولد براي محرومان، و حوزه «اعتمادسازي و جلب مشاركت‌هاي مردمي» شامل بهره‌مندي از همدلي، توانايي‌ها و منابع عظيم مردمي براي مبارزه با فقر و محروميت و ارتباط و بهره‌گيري از نهادهاي عام‌المنفعه عمومي و مؤسسات خيريه مردمي است.

* توانمندسازي محرومان تنها با همياري رابطان فرهنگي ميسر است

مدير كميته امداد حضرت امام خميني(ره) شهرستان طبس در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شناخت و شكوفايي استعدادهاي محرومان و افزايش آگاهي و ارتقاء سطح فرهنگي و حرفه‌اي خانواده‌هاي نيازمند به ويژه جوانان و دانش‌آموزان، بهترين راهكار در راستاي توانمندسازي محرومان است كه اين مهم تنها با همياري و همدلي رابطان فرهنگي مدارس ميسر خواهد شد.

وي ادامه داد: رونق بخشيدن به فضاي كسب و كار خانواده‌هاي نيازمند و بسترسازي مناسب براي رشد مددجويان صاحب دانش و فن و همچنين افزايش سطح رفاه خانواده‌هاي نيازمند و حفظ عزت و كرامت محرومان از جمله مواردي است كه در دستور كار كميته امداد حضرت امام خميني(ره) شهرستان طبس قرار دارد كه تحقق آن همكاري بيش از پيش رابطان فرهنگي را مي‌طلبد.

* رابطان فرهنگي با دانش‌آموزان ارتباط مؤثر برقرار كنند

رفيعي از رابطان فرهنگي مدارس خواست تا در راستاي برقراري ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، رشد و ارتقاي تحصيلي و تربيتي دانش‌آموزان، شناسايي دانش‌آموزان داراي مشكلات روحي، عاطفي و رواني، شناسايي اقشار نيازمند و آسيب‌پذير جامعه، افزايش اعتماد خيّران به جايگاه كميته امداد، و افزايش تعامل با امور فرهنگي كميته امداد، بيش از پيش تلاش كنند.

* 600 دانش‌آموز طبسي تحت پوشش كميته امداد

مدير كميته امداد حضرت امام خميني(ره) شهرستان طبس همچنين به ارائه آماري از خدمات ارائه شده در سال گذشته پرداخت و خاطرنشان كرد: 6 هزار و 600 نفر در قالب 3 هزار و 400 خانواده، تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني(ره) شهرستان طبس هستند كه در سال 1390 در مجموع بالغ بر 87 ميليارد ريال به اين خانواده‌ها پرداخت شده است.

وي بيان كرد: در سال گذشته در مجموع مبلغ 17 ميليارد و 445 ميليون ريال از طريق مشاركت مردم نوع‌دوست شهرستان طبس جمع‌آوري شده كه اين ميزان معادل 17 درصد كل اعتبارات كميته امداد حضرت امام خميني(ره) شهرستان طبس است.

رفيعي همچنين با اشاره به اينكه حدود 600 نفر دانش‌آموز در شهرستان طبس تحت حمايت كميته امداد هستند، افزود: طي سال 1390 به وسيله كميته امداد حضرت امام خميني(ره) شهرستان طبس در مجموع مبلغ يك ميليارد و 178 ميليون ريال در حوزه خدمات فرهنگي هزينه شده است.

* فرهنگيان، معتمدترين قشر نظام

مدير آموزش و پرورش شهرستان طبس نيز در اين گردهمايي اظهار داشت: تحقيقات نهادهاي بي‌طرف نشان‌دهنده اين موضوع مهم است كه فرهنگيان معتمدترين قشر نظام هستند و كمترين تخلفات اداري نيز مربوط به وزارت آموزش و پرورش است.

غلامحسين طاهري با بيان اينكه آموزش و پرورش همواره پذيراي متدين‌ترين و باشخصيت‌ترين افراد جامعه بوده است، خاطرنشان كرد: مدرسه در هر رشد، تعالي، تحول و ترقي، به عنوان نقطه اتصال با مردم شناخته مي‌شود و معلم و مربي هم نقطه اميد و محور هر ترقي است.

* 15 درصد دانش‌آموزان طبس نياز جدي به حمايت دارند

طاهري بيان كرد: در شهرستان طبس 423 دانش‌آموز يتيم داريم كه با افزودن دانش‌آموزان در معرض آسيب طلاق و مشكلات خانوادگي و داراي پدر زنداني به اين تعداد، اين نتيجه حاصل مي‌شود كه حدود 15 درصد دانش‌آموزان اين شهرستان نياز جدي به رسيدگي و حمايت دارند.

در پايان گردهمايي رابطان فرهنگي مدارس طبس، از سررابطان و تعدادي از رابطان فرهنگي كميته امداد حضرت امام خميني(ره) طبس در مدارس اين شهرستان با اهداي لوح و هدايايي تقدير شد.

انتهاي پيام/خ۱۰

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن