پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1848205100
ماجرای دیگ پلوی سفارت انگلیس !
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > مستغاثی، سعید - "... تا این وقت (در تحصن) سخن از مشروطه در میان نبود و این کلمه را کسی نمی دانست. لفظ مشروطه را به مردم تهران ، اهل سفارت القاء کردند...یک روز طرف عصر ، بنده با سه نفر از معممین درب سفارت ایستاده بودم . درشکه شارژ دافر سفارت از قلهک وارد شد. همین که درشکه به محاذات ما رسید ، ایستاد. بعد خانم شارژ دافر از درشکه پیاده شد ، با نهایت خنده رویی و تغمز به نزد ما آمد ، گفت : آقایان ! شما برای چه اینجا آمده اید؟ یک نفر ...گفت : ما آمده ایم اینجا یک مجلس عدالت می خواهیم . گفت : نمی دانم مجلس عدالت چیست ! گفت : پس شما یقین مشروطه می خواهید. این اولین دفعه بود که ما لفظ مشروطه از دهان خانم انگلیسی شنیدیم...بعد طولی نکشید که شنیدیم یکی فریاد می کرد : ما می خواهیم . یکی فریاد می کرد : ما شرطه می خواهیم. کسی فریاد مشربه می کرد : بگویید آنچه را خانم گفت ! ما مشروطه می خواهیم ..." آنچه در زیر می آید بخشی از متن دو قسمت از مجموعه مستند "راز آرماگدون 3 : معبد تاریکی" است که به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی و تهیه کنندگی رضا جعفریان ، در 26 قسمت اسفندماه سال گذشته از شبکه خبر و فروردین و اردیبهشت امسال از شبکه اول سیما پخش شد. در این دو قسمت در ادامه بررسی نفوذ تشکیلات فراماسونری در تاریخ معاصر ایران ، به مقطع مشروطیت پرداخته می شد. بی مناسبت نیست به بهانه سالگرد این واقعه مهم تاریخ ایران، این بخش از مجموعه "راز آرماگدون 3: معبد تاریکی" که براساس پژوهش و تحقیق مفصل و با همکاری مورخین و کارشناسان معتبر تاریخ نوشته شده را از نظر بگذرانیم: دیگ های پلو در راه سفارت انگلیس! واقعیت این است که قضیه مشروطیت از ابتدا ، نام و عنوان مشروطیت و البته اهداف و آرمان هایی که بعدا از درون سفارت انگلیس و دیگ های پلوی آن بیرون آمد و برایش نوشته شد ، را برخود نداشت. ماجرا از اعتراض علما وروحانیون به ظلم و فسادی آغاز شد که از سوی تتمه حکومت قاجاریه بر مردم می رفت ؛ از چوب زدن 14 طلبه به دستور عین الدوله و به زنجیرکردن آنها و گرداندن در شهر و سپس تبعید به اردبیل گرفته تا انتشار عکس مسیو نوز بلژیکی با لباس روحانی در آستانه ماه محرم و اعتراضات آیت الله بهبهانی تا اهانت شاهزاده ظفرالسلطنه به روحانی بزرگ کرمان حاج میرزا محمد رضا کرمانی و اهانت وزیر اکرم به سید جمال الدین قزوینی و اهانت حاکم سبزوار به روحانی شهر و به دنبال آن اعتراضات مرحوم سید محمد طباطبایی بر بالای منبر تا به چوب بستن بازاریان تهران توسط علاءالدوله و عکس العمل علماء در مقابل این اقدام،همگی نشان از نارضایتی مردم و روحانیون از حکومت قجرها داشت. اما محور تمام این موضع گیری ها، تقبیح ظلم و دعوت حاکمان به عدالت و احترام به ارزش های دینی بود. از همین روی نخستین اجتماع علمای تهران با حضور سید عبدالله بهبهانی ، سید محمد طباطبایی ، شیخ فضل الله نوری ، صدرالاسلام و سایر علماء ، طلاب و مردم در مسجد شاه سابق، در اعتراض به ظلم حاکم و درخواست برقراری عدالت بود که به دنبال درگیری در مسجد شاه ، علمای بزرگ تهران همچون طباطبایی ، بهبهانی ، شیخ فضل الله نوری ، شیخ مرتضی آشتیانی و سید جمال الدین افجه ای تصمیم گرفتند تا به زاویه مقدسه حضرت عبدالعظیم مهاجرت کرده و از این طریق صدای اعتراض خود را به گوش حکومت برسانند. خواسته اصلی متحصنین در کنار درخواست هایی همچون لغو امتیاز عسگر گاریچی در حمل و نقل قم ، بازگرداندن حاج محمد رضا کرمانی از تبعید و بازگرداندن تولیت مدرسه مروی به شیخ مرتضی آشتیانی ، همچنین برداشتن مسیو نوز از مسئولیت گمرک و اداره مالیه ( که وجه ضد استعماری نهضت را تشکیل می داد) ، اساسا برپایی بنیاد عدالتخانه و جاری ساختن قانون اسلام در مورد همه مردم بود. براساس اسناد تاریخی و مدارک معتبر ، در آن تحصن هیچ سخن و درخواستی مبنی بر مشروطه خواهی یا مانند آن عنوان نشد. حتی پس از آن در مکاتبات حضوری و غیرحضوری مابین علماء و دولت از جمله در نامه ها و صحبت های سید محمد طباطبایی سخن از مجلس و دارالشوری به میان می آید ولی این دارالشوری و مجلس بنا به تصریح خود طباطبایی ، همان عدالتخانه بوده است. او در نامه ای که شخصا به شاه می نویسد ، عدالت خانه را این گونه معنی می کند : "... مجلس عدالت یعنی انجمنی مرکب از تمام اصناف مردم که در آن انجمن به داد عامه مردم برسند. شاه و گدا در آن مساوی باشند ...مجلس اگر باشد این ظلمها رفع خواهد شد. خرابی ها آباد خواهد شد. خارجه طمع به مملکت نخواهد کرد. سیستان و بلوچستان را انگلیس نخواهد برد . فلان محل را روس نخواهد برد. عثمانی تعدی به ایران نمی تواند بکند..."(تاریخ بیداری ایرانیان - جلد دوم- ناظم الاسلام کرمانی) دیگ های پلو در سفارت انگلیس پس از حمله به تحصن علماء در مسجد شاه که خواستار عدالت خانه بودند ، آنها دست به مهاجرت کبرا به قم زدند که همین موضوع ، شاه را وحشت زده کرد تا به آنها تلگرام بزند و علماء و روحانیون مهاجر نیز در پاسخ آن تلگراف برای نخستین بار تقاضای مجلس مشورتی حکومتی را بکنند . همزمان با مهاجرت علماء به قم ، عده ای از تجار به سرکردگی محمد تقی بنکدار نیز از ترس جانشان با هدایت برخی از کارکنان ایرانی سفارت انگلیس مانند حسینقلی خان نواب که از اعضای تشکیلات فراماسونری بود ، به این سفارت پناهنده شدند و مدت زمانی به طول نینجامید که حیاط سفارت انگلیس مملو از این گونه افراد شد ، چادرهای اصناف برپا گردید ، دیگ های پلو بار گذارده شد و خروارها قند و چای توزیع گردید تا به قول یحیی دولت آبادی که گویا در خفا با سفارت در تماس بود ، اجزای سفارت هر چه بیشتر بتوانند از واردین دلربایی کنند تا اینکه ناگهان در خواست مردم و سران تحصن از مجلس عدالت یا مشورت به مشروطه خواهی تبدیل گردید. در واقع طبق روایات تاریخی و اسناد و شواهد موجود ، اعضای انجمن مخفی وابسته به فراماسون ها و اعضای سفارت ، آنقدر در میان متحصنین تبلیغات کردند که در مدت کوتاهی ، درخواست عدالت خانه تبدیل به مشروطه شد. از قول مرحوم ضیاءالدین دری درباره تاثیر سفارت انگلیس در تغییر خواست مردم در کتاب "مجموعه ای از مکتوبات و اعلامیه ها... و چند گزارش پیرامون نقش شیخ شهید فضل الله نوری در مشروطیت" آمده است : "... تا این وقت (در تحصن) سخن از مشروطه در میان نبود و این کلمه را کسی نمی دانست. لفظ مشروطه را به مردم تهران ، اهل سفارت القاء کردند...یک روز طرف عصر ، بنده با سه نفر از معممین درب سفارت ایستاده بودم . درشکه شارژ دافر سفارت از قلهک وارد شد. همین که درشکه به محاذات ما رسید ، ایستاد. بعد خانم شارژ دافر از درشکه پیاده شد ، با نهایت خنده رویی و تغمز به نزد ما آمد ، گفت : آقایان ! شما برای چه اینجا آمده اید؟ یک نفر ...گفت : ما آمده ایم اینجا یک مجلس عدالت می خواهیم . گفت : نمی دانم مجلس عدالت چیست ! گفت : پس شما یقین مشروطه می خواهید. این اولین دفعه بود که ما لفظ مشروطه از دهان خانم انگلیسی شنیدیم...بعد طولی نکشید که شنیدیم یکی فریاد می کرد : ما می خواهیم . یکی فریاد می کرد : ما شرطه می خواهیم. کسی فریاد مشربه می کرد : بگویید آنچه را خانم گفت ! ما مشروطه می خواهیم ..." درشکه شارژ دافر انگلیس در میان متحصنین روایت مهدی ملک زاده از پدرش ملک المتکلمین این است که وی این لغت را در دهان متحصنین حضرت عبدالعظیم گذارده است. او در کتاب "تاریخ انقلاب مشروطیت ایران" می نویسد : "... در جلسه سران متحصنین در 9 ذیقعده وقتی از مجلس مبعوثان و مشروطیت سخن به میان آمد ، گفتند: دیگر مشروطه چیست؟...ملک المتکلمین در اطراف کلمه مشروطیت و مجلس مبعوثان توضیحات داد ولی استماع این الفاظ برای گوش آن مردم ثقیل بود و اکثرا به مخالفت پرداختند ..." به این ترتیب براساس ادعای مهدی ملک زاده ، اولین کسی که در تحصن ، مشروطیت را مطرح کرد ، ملک المتکلمین عضو لژ ماسونی بیداری بود . اما تردیدی نیست که با حمایت عوامل کانون های جهان وطن صهیونی در تشکیلات فراماسونری و انجمن مخفی وابسته به آن ، همچنین سفارت انگلیس که نقش بسیار فعالی ایفا می نمود ، مبارزات ضد استعماری مردم تبدیل به مشروطه خواهی شد و جریان سفارت ، ماجرای مهاجرت را که می توانست نقشی تعیین کننده ای در پیشبرد نهضت مردمی داشته باشد ، تحت الشعاع خود قرار داد و رهبری روحانیت در رتبه دوم قرار گرفت. به این ترتیب کانون های صهیونی در ادامه تهاجم خود به ایران و اسلام ، پس از تلاش هایی که از اوایل عصر حاکمیت قاجار در تشکل فراماسون ها و نفوذ در ارگان فرهنگی و سیاسی کشور نمودند، اینک می رفتند تا با سوار شدن بر موج نهضت عدالت طلبی و اسلام خواهی مردم ، به نام مشروطیت ، نخستین تحرک را در ساختار بخشیدن ایدئولوژیک به حکومتی که قرار بود به زودی جانشین سلسله قجری گردد ، انجام دهند. در جریان انقلاب مشروطه، تلقیهایی که از واژه "مشروطه" میشد بهکلی متفاوت بود و هر گروهی آرمان خود را در نظر داشت و تصور میکرد پیروزی مشروطه یعنی تحقق این آرمان. مثلاً، علمای شیراز در یکی از تلگرافهای خود از مفهوم مشروطه "جمهوری اسلامی" را مدّ نظر داشته و عنوان کردند و نوشتند: "ایران جمهوری اسلامی است. چه، از عهد سلف تا حال خلف، علمای هر شهری به حکومت شورش کردند، دولت با مصلحت جمهور ، حاکم را عزل فرمود." تعریف واحد و دقیقی از مفهوم نظام مشروطه وجود نداشت. مردم خواستار تغییر و تحول بودند و این تغییر و تحول را با مفهوم "مشروطه" به آنها القاء کرده بودند. آن چیزی که در مرحله اول مشروطیت مد نظر مردم و علما قرار داشت،عدالتخانه بود. عدالتخانه نهادی معرفی شد که مرجع تظلمات مردم بوده و منحصر به تهران هم نباشد. در دستخط دوّم مظفرالدینشاه این نهاد به "مجلس شورای اسلامی" تبدیل شد که هدف از آن اجرای "قوانین شرع مقدس" اعلام شده بود. اما بلافاصله از سوی عوامل ماسونی ، تلاش برای تغییر این نام آغاز شد. نمایندگان متحصنین در سفارت انگلیس به همراه یکی از اعضای بلندپایه این سفارت بهنام گرانتداف به خانه مشیرالدوله صدراعظم رفتند و در آنجا قرار شد ، دستخط جدیدی از شاه اخذ شود که در آن عبارت "مجلس شورای اسلامی" به "مجلس شورای ملّی" تغییر یابد. باید توجه داشت که هدایت متحصنین در سفارت انگلیس با دیوانسالاران غربگرا و کمپرادورها بود و هدف تحرکات ایشان سلب اقتداری بود که علما در جریان تحصن حضرت عبدالعظیم کسب کرده بودند. لژ ماسونی بیداری ایرانیان عاملی که در بررسی انقلاب مشروطه بایستی همواره مدنظر باشد و به هیچ وجه نمیتوان تأثیر مهم آن را نادیده گرفت، نقش کانون های دسیسهگر استعماری است. عناصری از این کانون ها در میان تمامی گروههای مشروطه خواه حضور داشتند که به وسیله انجمنهای سری ماسونی هدایت میشدند و عملکرد آنها در جهت انتقال قدرت به دولتمردان غربگر و سرمایه داران وابسته بود. امروزه بر اساس اسناد تاریخی در مقایسه با تاریخنگاری گذشته ، شناخت جامعتری میتوان دربارۀ این انجمنهای سرّی داشت. مهمترین این انجمنهای سرّی سازمان ماسونی لژ بیداری ایران بود. اعضای این شبکههای مخفی از طریق اقداماتی چون به دار کشیدن شیخ فضل الله نوری، ترور سید عبدالله بهبهانی، اقدامات زننده و توهین آمیز علیه آخوند خراسانی، ترور و حذف رجال سیاسی غیر وابسته ، تشکیل کمیتۀ مجازات و اقدامات مشابه دیگر به تدریج راه را برای تحقق آرمانهای خود هموار کردند. این آرمانها در نهایت در دیکتاتوری رضا خان تجلی یافت. اندیشه دیکتاتوری منور ، که بنیان نظری صعود سلطنت پهلوی را تشکیل می داد، نه تنها از بدو انقلاب مشروطه بلکه از آغاز تکوین طبقۀ جدیدی به نام دولتمردان غرب گرا در دورۀ ناصری وجود داشت. توجه کنیم که میرزا فتحعلی آخوندزاده، یکی از برجسته ترین نظریه پردازان اولیه این گروه، مروج تمرکز قدرت دولتی در ایران بود و کسب "استقلال باطنی و ظاهری سلطنت" و تبدیل آن به "تنها مرجع ملت" را گام نخست برای به اصطلاح "سیویلیزه کردن ایران" یا همان متمدن نمودن آن میدانست. از دیگر سازمان های صهیونی فعال در جریان تبدیل نهضت عدالت طلبانه مردم به مشروطه ، انجمن مخفی بود که اسماعیل رایین در کتاب "فراموشخانه و فراماسونری در ایران" درباره اش می نویسد: "... دومین انجمن مهمی که با کمک پنهانی لژفراماسونری و مشروطه خواهان تشکیل شد ،«انجمن مخفی» در تهران بود. این انجمن که نامی نداشت توسط ملک المتکلمین و سیدجمال الدین واعظ که هر دو از اعضای برجسته لژ فراماسونری ایران بودند، رهبری و اداره می شد..." جلسه اول این انجمن در باغ میرزا سلیمان خان میکده (پدر خانم دکتر ملک زاده فرزند ملک المتکلمین) برگزار شد و افراد معلوم الحالی نظیر یحیی و مهدی دولت آبادی بهایی و فراماسونرهایی مثل حاج سیاح محلاتی و اردشیر جی ریپورتر ، جاسوس رسمی انگلیس، در آن حضور داشتند. وظیفه اصلی آنها به انحراف کشاندن نهضت عدالت طلبی- که توسط مردم شروع و به رهبری علما می رفت بساط ظلم و استبداد را از ایران برچیند و عدالت را حاکم گرداند- به سوی مشروطه غربی از نوع سکولاری بود که الحق باید گفت در این قضیه موفق شدند تا جایی که دستخط مظفرالدین شاه مبنی بر تشکیل مجلس شورای اسلامی و مجدداً دستخط دیگری مبنی بر تشکیل مجلس شورای ملی صادر شد اما در تاریخ نگاری ماسونی ، نشانی از دستخط اول به چشم نمی خورد. لازم است بگوییم که اعضای این انجمن همگی از همپالکی های اردشیر جی بودند، همان جاسوس رسمی انگلیسی که در کشف رضاخان و نصب او به سلطنت در ایران نقش مهمی را ایفا کرد. متاسفانه غفلت ناشی از ضعف تاریخنگاری درباره مشروطه و وارونه جلوه دادن وقایع آن توسط فراماسون ها و مورخین وابسته ، باعث گردیده که بسیاری از واقعیات دوران مشروطیت پنهان مانده و تحریفات سنگینی برآن وارد شود. یعنی ضعف و تحریف سایر عرصههای تاریخنگاری معاصر، به این حوزه مهم تاریخی نیز راه یافته و همین دیگرگونه نمایاندن حوادث مشروطه حتی نحله های فکری و اتفاقات سیاسی فرهنگی امروز جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده است. مثلاً، تاریخ کسروی به عنوان معروفترین تاریخ مشروطه همچنان که درباره قراردادهای ننگینی مثل رویتر و رژی سکوت کرده ، درمورد برخی مقاطع مهم انقلاب مشروطه نیز بهکلی خاموش مانده یا در "تاریخ بیداری ایرانیان" ناظمالاسلام کرمانی بخش مهمی از حوادث مشروطه اصلا بیان نشده است. در کتاب "تاریخ بیداری ایرانیان" فی المثل درباره ماجرای اتابک، که از گره گاه های تاریخ مشروطه است، مطلب قابل اعتنایی درج نشده است. همچنین موارد متعددی را میتوان ذکر کرد که بخش هایی از یادداشتهای ناظمالاسلام، در همان چاپ اوّل آن، سانسور شده و دلایلی وجود دارد که این اقدام را تعمدی نشان میدهد نه تصادفی. انبوه اسناد ، خاطرات و منابع داخلی و خارجی که در طول سالهای اخیر منتشر شده، انجام پژوهشهای جدی و عمیق را در زمینه انقلاب مشروطه ، کاملاً ضروری ساخته است. این فقر تاریخنگاری در زمینه نقش مراجع ثلاث در نهضت مشروطیت بیشتر مشاهده میشود. فی المثل هیچگونه بیوگرافی مستند علمی از زندگی آخوند خراسانی یا شیخ عبدالله مازندرانی ویا میرزا حسین خلیلی تهرانی و سید کاظم یزدی در دست نیست ، همانگونه که تک نگاری درباره سایر رجال و حوادث مشروطه نیز بسیار نادر است. حتی اسناد مهم آرشیوهای موجود در انگلیس یا روسیه درباره حوادث مشروطیت در تاریخنگاری معاصر ایران بازتاب بسیار اندک داشته اند. دو مجموعه که بهنامهای "کتاب آبی "و "کتاب نارنجی" به فارسی ترجمه و منتشر شده، تنها گزیده ای است از انبوه اسناد خارجی در زمینه حوادث مشروطه ایران که در داخل کشور منعکس گردیده است. البته در برخی از کتابهای منتشر شده ، مورخین ماسونی تعمدا جایگاه مراجع ثلاث در حوادث منجر به ماجرای مشروطه کمتر از واقع نشان داده و نقش گروههایی که در واقع ، تأثیر اندک یا محدودی داشتند برجسته تر از واقعیت نمایانده شده است. دکتر مهدی ملکزاده در کتاب "تاریخ مشروطه" خود بهسود پدرش، ملکالمتکلمین، اغراق و جعل فراوانی انجام داده است که یک نمونه آن ، درباره مراسم افتتاح اولین جلسه مجلس مشروطه است. این جلسه با سخنرانی میرزا نصرالله خان مشیرالدوله (صدراعظم) از طرف دولت و شیخ مهدی سلطانالمتکلمین از طرف ملت افتتاح شد. در آن زمان سلطانالمتکلمین به "خطیب ملت" شهرت داشت و مورد وثوق کامل مراجع ثلاث نیز بود. ملکزاده این نطق مهم سلطانالمتکلمین را در کتاب خود بهنام پدرش، میرزا نصرالله خان بهشتی (ملکالمتکلمین)، چاپ کرده است. یعنی در افتتاح مجلس گویا ملکالمتکلمین چنان مقامی داشته که بهعنوان سخنگو و زبان ملت سخنرانی افتتاحیه ایراد نماید. این روایت از تاریخ یک جعل آشکار است. از راست : اردشیر جی ریپورتر(سرجاسوس سرویس های اطلاعاتی بریتانیا و از بنیانگذاران لژهای فراماسونری در ایران) ، مهدی ملک زاده و ملک المتکلمین ملکالمتکلمین در آن زمان مطرود و بدنام بود و در میان مردم محبوبیت نداشت. به نام بابی شهرت فراوان پیدا کرده بود و خانم منگل بیات نیز در کتابش رسماً او را بهعنوان بابی معرفی کرده است. آقا نجفی اصفهانی بارها ملک المتکلمین را طرد کرده بود و در دوران حوادث مشروطه اوّل او حتی یک بار هم در صحن حرم قم سخنرانی نکرد. چگونه چنین آدمی میتوانست بهعنوان خطیب و سخنگوی ملت در افتتاح مجلس لایحه بخواند؟ واقعاً چرا دو واعظ بزرگ و مؤثر انقلاب مشروطه، یعنی سلطانالمتکلمین و سلطانالمحققین، در تاریخنگاری مشروطه گمنام ماندهاند؟ امروزه چند نفر از کتابخوانان ما سلطانالمتکلمین را میشناسند، در حالیکه ملکالمتکلمین شهرت فراوان دارد. در واقع تاریخ پردازی ماسونی بخش مهمی از کارنامه سلطانالمتکلمین خوشنام را بهسود ملکالمتکلمین بدنام مصادره کرده است. این گونه موارد تحریفی در تاریخ معاصر ایران ، فراوان است که دریافت واقعیات آنها، به یک تلاش تخصصی سنگین و متکی بر اسناد نیاز دارد. تلاشی که بتواند به دور از دروغ پردازی های فراماسون ها ، یک دوره تاریخ جامع و مستند و علمی از حوادث مشروطه در اختیار پژوهشگران و محققین قرار دهد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
18 ژوئن 2011 – ماجرای دیگ پلوی سفارت انگلیس ! تریلی قاتل در خیابانهای همدان! sms : یه روز یارو سوار · نحوه استفاده و نگهداری از ظروف پیرکس ...
در سالروز ملی شدن صنعت نفت و در روزهايی كه بار ديگر نام مصدق السلطنه به ... اما نسبت به آقای رضاخان پهلوی بنده نسبت به شخص ایشان علاقهمند هستم و ارادت دارم . ..... منزل كاشانی به مركز مبارزه با رزمآرا تبدیل شد و حتی تهدید سفارت انگلیس ...
... موآم داستاننويس و نمايشنامهنويس انگليسي در بيست و پنجمين روز 1874 هنگامي كه پدرش در سفارت انگلستان در فرانسه به ... «لوپتي شوز»، «زني اهل ارل»، «سافو»، «ناباب»، «شاهان تبعيد»، «ناباب» و «جاوداني» از جمله ديگر آثار اوست. ... ماجرای تعارفی که 37 سال پیش مهدی هاشمی به یک بازیگر زد ... گزارشی از سریال «کلاه پهلوی» ...
او همراه پرویز واعظزاده، محسن رضوانی، ایرج و عطا کشکولی و چند نفر دیگر برای ... «میگفت ساختمانی نزدیک سفارت آمریکا در تهران کرایه میکنند و با دوربین ساعتهای ... سیاسی جریانهای مهم علیه حکومت پهلوی را، اعم از مذهبی و مارکسیست، پوشش دهد. ... مجدد از انگلستان مخفیانه وارد فارس شد و به میان بقایای عشایر متواری رفت. ...
... هند و اروپا استفاده كرده و قصه آن به گونهاي است كه نيمي از آن در هند و نيمه ديگر در خارج از اين كشور رخ ميدهد. ... ماجرای تعارفی که 37 سال پیش مهدی هاشمی به یک بازیگر زد · شركت مارول با خودش رقابت ميكند · گزارشی از سریال «کلاه پهلوی» ... سفارت انگليس در تهران، خانه آشوب است · نكتههاي ششگانه جذب بهتر کرم پورد ...
از جمله این فشارها در آن سال ها می توان به جنگ سفارتخانه ها، تحریم واردات ... خریدهای نظامی ایران در انگلستان، تحریم كالاهای ایران، بمباران سكوهای نفتی رشادت، ... ماجرای تعارفی که 37 سال پیش مهدی هاشمی به یک بازیگر زد ... گزارشی از سریال «کلاه پهلوی» ... قربانگاه ۱۶ چشم بادامی دیگر · چند نکته در مورد جویدن آدامس ...
گزارشی از سریال «کلاه پهلوی» · ماجرای تعارفی که 37 سال پیش مهدی هاشمی به یک بازیگر زد · داوران کویتی برای بازی ایران و ژاپن ... سفارت چين از پاسخگويي خودداري كرد · ماجرای جالب مرد مکزیکی و مرد آمریکایی · دانشگاه آزاد منتظر مصوبه مجلس ... سازمان اطلاعاتی انگلستان چند اداره دارد و چه سالی تاسیس شد؟ ...
-