تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير علوم: پاركهاي فناوري بهترين بستر براي توليد ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير علوم: پاركهاي فناوري بهترين بستر براي توليد ملي است
اصفهان- معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و پاركهاي علم و فناوري بهترين بستر براي تحقق شعار توليد ملي در سال جاري هستند.


به گزارش ايرنا، "علي اكبر متكان" روز پنجشنبه در آيين گشايش هشتمين جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي در اصفهان افزود: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني اين مراكز مي توانند اين شعار را به طور واقعي عملياتي و در اين زمينه سياستگذاري كنند.

وي با اشاره به اينكه برنامه هاي خوبي در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و پاركهاي علم و فناوري در اين زمينه ارايه شده است، اظهارداشت: يكي از تقاضاهاي وزارت علوم در اين زمينه توليد و ساخت تجهيزات مورد نياز دانشگاه هاي كشور است.

معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه امروز يكي از مشكلات دانشگاه هاي كشور، تامين تجهيزات فناوري از خارج از كشور با قيمتهاي گزاف است، تصريح كرد: پاركهاي علم و فناوري كه شعار اصلي آنها تبديل علم به ثروت است مي توانند در اين راستا كمك بسياري كنند .

وي تاكيد كرد: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين زمينه از ارايه دهندگان پروژه هاي توليد تجهيزات مورد نياز دانشگاه ها حمايت قاطع خواهد كرد.

معاون وزير علوم يكي ديگر از خواسته هاي مطرح شده از پاركهاي علم و فناوري را توجه به الگوهاي بومي و محلي كرد و گفت: نبايد در ايجاد اين مراكز به طور صرف از الگوهاي غربي پيروي كنيم.

متكان با اشاره به اينكه ايران در زمينه توليد علم جزو 20 كشور برتر جهان است ، افزود: اين توليدات علمي هنوز نتوانسته به شكل شايسته به فناوري و محصول تبديل شود.

وي خاطرنشان كرد: ما هم اكنون نياز داريم تا توليد علم و فناوري بر اساس نيازهاي داخلي صورت گيرد و سپس به فكر فروش محصولات خود براي كشورهاي خارجي باشيم.

وي با تاكيد بر اينكه لازم است براي توسعه پاركهاي علم وفناوري از تسهيلات دولتي، بانكها و بنگاه هاي اقتصادي استفاده شود، افزود: بايد امنيت لازم براي حضور و سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين مراكز فراهم شود.

متكان، بازاريابي و مديريت آن در داخل و خارج كشور را براي پاركهاي علم و فناوري ضروري برشمرد و ادامه داد: لازم است از مديريتهاي علمي براي شناسايي بازار جهت محصولات استفاده شود.

وي با اشاره به اينكه پاركهاي علم و فناوري و مراكز رشد بهترين مكان براي اشتغالزايي هستند، گفت: در زمان حاضر بيش از دو هزار و 700 نفر در اين مراكز مشغول به كارند كه بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه به 20 هزار نفر برسد.

معاون وزير علوم، افزايش تعداد شركتهاي دانش بنيان و حمايت از آنها را در راستاي پياده سازي اهداف برنامه پنجم توسعه موثر دانست.

وي خاطرنشان كرد: اصفهان داراي تنها شهرك علمي و تحقيقاتي در سطح كشور است و بايد به آن نگاه بين المللي و فرامحلي شود.

پ/7148/1011

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80123978

پنجشنبه|ا|21|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن