تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802994622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند راه حل مفید برای غلبه بر بی خوابی و بهتر خوابیدن


واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:




اخبار و گزارشات نا امید کننده اخیر حاکی از آن است که ۶۵ درصد از ما هر شب با مشکل خواب روبرو هستیم و به همین دلیل در طول روز خسته ایم.
به گزارش سافتستان، کاملا” واضح است که وقتی ما شب خوبی را پشت سر گذاشته ایم و در طول شب کامللا” استراحت کرده ایم ، در طول روز احساس بهتری داریم ، بهتر کار می کنیم و برای مسائل مالی تصمیمات هوشمندانه تری می گیریم و اخبار و گزارشات نا امید کننده اخیر حاکی از آن است که ۶۵ درصد از ما هر شب با مشکل خواب روبرو هستیم و به همین دلیل در طول روز خسته ایم.
فاکتورها و علتهای بسیار زیادی برای بی خواب شدن و خوب نخوابین وجود دارد مثل استرس و نگرانی ناشی از کار، نگرانی های مالی ، مشکلات خانوادگی . اما اصلا” اهمیت ندارد که مشکل خواب شما از چه چیزی ناشی می شود زیرا به هرحال ما به شما پیشنهاد می کنیم که موادر زیر را رعایت کنید تا خواب شبانه بهتری داشته باشید.
هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید و هر روز صبح در یک ساعت مشخص بیدار شوید. این برنامه منظم برای خواب باید در روزهای تعطیل نیز رعایت شود.
بطور پیوسته وبدون وقفه بخوابید و از خوابهای منقطع بپر هیزید. خوابهای تکه تکه و منقطع باعث می شود که در طول روز خواب آلوده باشید ، در یادگیری ، حافظه و خلاقیت و بهره وری شما اختلال ایجاد شود . در واقع ۶ ساعت خواب پیوسته بهتر و مفیدتر از ۸ ساعت خواب تکه تکه است.
اگر مجبور شید بی خوابی بکشید به محض اینکه توانستید خواب از دست رفته خود را جبران کنید.بجای اینکه با خواب بیشتر در هنگام صبح کم خوابیتان را جبران کنید ب زودتر به رختخواب رفتن در هنگام شب کسری خوابتان را جبران کنید.اگر دیرتر بخوابید و دیرتر بیدار شوید در شب بعد هم سخت تر بخواب می روید.شما می توانید کسری خوابتان را با چرت زدن هم جبران کنید اما دقت کنید چرت زدنهای شما زیاد طولانی نباشد و در ساعات پایانی روز چرت نزنید زیرا اینکار باعث می شود چرخه و برنامه خواب شما بهم بریزد . سعی نکنید با خوابیدن در روزهای تعطیل کسری خواب کل هفته را جبران کنید اینکار درست مثل این است که شما برای کاهش وزن فقط در روزهای تعطیل رژیم بگیرید.
بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر ، از خوردن کافئین خودداری کنید. کافئین تا ۶ ساعت نیمه زنده است و این به معنای آن است که تا شش ساعت بعد از خوردن کافئین اثر آن در بدن شما باقی می ماند. این مایع می تواند باعث یک چرخه باطل و نادرست در برنامه خواب شما شود ، اگر شب بدی را پشت سر گذاشته باشید و خوب نخوابیده باشید ، چاره ندارید جز اینکه با نوشیدن کنوشیدنیهای کافئین دار بیشتر در طول روز سر حال تر باشیم و مصرف کردن مقدار زیادی کافئین در طول روز باعث می شود که هنگامیکه شب فرا می رسد و شما به رختخواب می روید ، ضربان قلبتان بالا برود و نتوانید بخوابید در نتیجه دوباره در روز بعد خسته و خواب آود هستید و مجبورید مقدار زیادی کافئین مصرف کنید و این چرخه نادرست همینطور تکرار می شود.
بین ساعت ۵ تا ۷ شب ورزش کنید. سه ساعت قبل از خواب از انجام تمرینات ورزشی شدید و سخت بپرهیزید. ورزش کردن دمای بدن را تا ۵ الی ۶ ساعت بالا می برد . برای اینکه انسان احساس کسالت و خواب آلودگی کند باید دمای بدنش کاهش یابد.
اتاق خوابتان را خنک نگه دارید. بهترین دما برای خوابیدن ، ۶۵ درجه فارنهایت است. اتاق خوابی که خیی گرم باشد ممکن است باعث کابوسهای شبانه شود. البته اگر اتاق خواب شما بیش از حد سرد باشد نیز باعث می شود بدن شما نتواند کاملا” راحت باشد زیرا بدن تلاش می کند دمای خود را حفظ کند و به مین دلیل عضلات منقبض می شود.
نورها را کم کنید. نور درخشان و شدید باعث می شود شما از خواب بیدار شوید. بنابراین قبل از خواب چراغها را خاموش کنید و از نگاه کردن به نور شدید بپرهیزید . در طول شب هم مطمئن باشید که همه چراغها خاموش است.
کتابهای جال و سرگرم کننده(کتابهایی که به کار شما هیچ ارتباطی ندارد ) بخوانید.اگر هر شب حئود ۳۰ دقیق مطالعه کنید ، مدت زمان لازم برای بخواب رفتن شما تقریبا” نصف می شود.
حریم خصوصی خود را حفظ کنید. اجازه ندهید فرزندان و یا حیوانات خانگی تمام شب در رختخواب شما باشند.


۲۵ اسفند, ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن