تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820986154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده ناجا: پرايد، ناايمن‌ترين خودروي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فرمانده ناجا: پرايد، ناايمن‌ترين خودروي كشور
حمل ‌و‌ نقل > خودرو - همشهري آنلاين:
فرمانده نيروي انتظامي با انتقاد از برخي مجوزها براي ادامه توليد خودروهاي ناايمن گفت: اگرچه ممكن است كه خودرو پرايد يك روز ايمن بوده باشد اما امروز پرايد ايمن نيست و بايد بگوييم ناايمن‌ترين خودروي كشور محسوب مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در سومين همايش ايمني و ترافيك با بيان اينكه عقب‌نشيني‌هايي كه در مقابل خودروسازان انجام مي‌شود پسنديده نيست گفت: سازمان استاندارد ابتدا خودرو «هُوو» را تاييد كرد اما وقتي اين خودرو دچار مشكل شد مدعي شد اين خودرو غيرايمن است و آن تاييد نكرده است!

وي خواستار رعايت استانداردها و ايمني توسط خودروسازان شد و گفت: ‌توليدكنندگان و وارد كنندگان خودروها بايد استانداردها و ارتقاي دايمي آنها را دنبال كند و اگر زماني اعلام شد كه پرايد يكي از پرتصادف‌ترين خودروهاي كشور است بايد استانداردهاي آن ارتقاء پيدا كند چرا كه اين خودرو زماني كه كف استانداردها اجرا مي‌شد داراي ايمني بود اما امروز استانداردها ارتقاء پيدا كرده است.

فرمانده ناجا ايمني خودرو را مولفه‌اي دانست كه بايد خودرو‌سازان توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند و ادامه داد: توليد‌كنندگان بايد در راستاي ارتقاي علمي استانداردهاي خود گام بردارند. از سوي ديگر ما نيز در زمينه استانداردهاي خودرو نبايد عقب‌نشيني‌هاي مكرر داشته باشيم و بايد با دادن مهلت‌هايي منطقي خودروسازان را مكلف به رعايت استانداردها كنيم كه اين امر انجام شده است.

وي با اشاره به استقلال سازمان استاندارد اظهار داشت: خوشبختانه با اين رويكرد استاندارد خودروها روندي رو به بهبود را طي كرده‌اند كه اميدواريم مردم به طور ملموس شاهد اين استقلال باشند.

فرمانده ناجا اصول دستاوردهاي بزرگ را وجود نقشه راه دانست و افزود: دسترسي به اهداف بزرگ با تصميمات اقتضائي و سليقه‌اي يا حذف برخي از مسئولان امكانپذير نيست. اين در حاليست كه حوزه ترافيك و تصادفات در كشور ما جوان است. اگرچه صد سال از ورود خودرو به كشور مي‌گذرد اما طي چند سال اخير شاهد تبديل تردد خودروها به معضل هستيم. شرايط پس از جنگ و شروع سازندگي و افزايش توانايي اقتصادي مردم باعث شد تا خودرو جزء سبد خانواده قرار گيرد.

وي با اشاره به اين كه در آينده شاهد افزايش سرعت سرسام‌آوري خواهيم بود چرا كه جوانان 19 ساله تا پيرمردان 80 ساله براساس اقتضائات در دايره دارندگان وسيله نقليه قرار مي‌گيرند، افزود: ورود تكنولوژي بايد همراه با فرهنگ و زيرساخت باشد. ما در ورود تكنولوژي به كشور تاخر داريم و پس از ورود تكنولوژي تازه به دنبال فرهنگ و زيرساخت‌ها مي‌رويم كه اگر اين موضوع مديريت نشود به تهديدي جدي تبديل مي‌شود.

فرمانده ناجا با اعلام اينكه در سال 84 با وجود شش ميليون خودرو و 3 ميليون موتورسيكلت در كشور شاهد رشد 10 تا 15 درصدي كشته‌ها بوديم، گفت: در اين سال 27 هزار و 800 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند كه با مطالعات انجام شده توسط متخصصان انجام شد و تعيين نقشه راه توانستيم خسارات را كاهش دهيم.

وي تصريح كرد: پليس نمي‌تواند حجم خسارات را كاهش دهد اما خوشبختانه ميزان تلفات رانندگي در سال گذشته نزديك به 3 هزار نفر كاهش يافت. در سال 78، 3 ميليون خودرو در كشور تردد مي‌كردند كه تا امروز 12 ميليون ديگر نيز به آنها اضافه شد. در سال 90 همچنين يك ميليون و 900 هزار نفر گواهينامه جديد دريافت كردند. براساس اعلام‌هاي جهاني سالانه يك ميليون و 900 هزار نفر در تصادفات رانندگي جهان كشته مي‌شدند كه اين آمار در كشور براساس سهم يك درصد بايد به 19 هزار نفر كشته مي‌رسيد اما طي سالهاي آينده شاهد كاهش تلفات خواهيم بود.

فرمانده ناجا به موضوع ايمني خودروها اشاره كرد و افزود: بايد بتوانيم بخش خصوصي را در راه به كار گيريم و خريد خدمات انجام دهيم. اگر با آهنگ كنوني پيش برويم اين موضوع 20 سال به طول مي‌انجامد اما با برون سپاري به بخش خصوصي كنترل الكترونيكي جاده‌ها طي سه سال به پايان مي‌رسد. پليس به دنبال تقويت و حرفه‌اي شدن است تا با اصلاح ساختارها و مراقبت الكترونيكي حضور نامحسوس خود را افزايش داده و اصطكاك با مردم را كاهش دهد.

وي با اعلام اينكه فروردين سال گذشته 52 ميليون برگ جريمه صادر شد خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه در فروردين سال 89 نيز 29 ميليون برگ جريمه صادر شده بود اما در نيمه سال 90 با ابلاغ قانون افزايش جريمه‌ها ميزان جريمه‌ها در اسفندماه سال گذشته به 35 ميليون برگه كاهش يافت. كاهش سرعت و تخلفات حادثه‌ساز يكي ديگر از دستاوردهاي قانون جديد پليس است. برخي‌ها مدعي‌اند كه چرا بايد جريمه صحبت كردن با تلفن همراه از 5 هزار توان به 60 هزار تومان برسد كه ما معتقديم استفاده از تلفن همراه نان شب نيست كه واجب باشد و مي‌توان با استفاده نكردن از آن جريمه نشد.

فرمانده ناجا يكي ديگر از عوامل موثر در كاهش تصادفات را مردم و عناصر فرهنگي برشمرد و افزود: اگر راه و خودرو بد باشد و پليس نيز در جاده حضور نداشته باشد اما رانندگان خودشان قانون را رعايت كنند بخش زيادي از تصادفات و تلفات كنترل و كاهش مي‌يابد.

وي با اعلام اينكه روزانه يك تا يك و نيم نفر جان خود را در تصادفات از دست مي‌دهند،‌ گفت: عابران پياده و موتورسوران بيشترين كشته‌هاي تصادفات رانندگي هستند. بايد ايمن‌سازي معابر، اصلاح تقاطع و پيچ‌ها رعايت شود نه اينكه برخي از افراد بدون توجه به ايمني ابتدا راه را ساخته و پس از افتتاح پليس آن را به علت ايمن نبودن مسدود يا محدوديت‌هاي ترافيكي در آن اعمال كند. اگر قرار بود براساس برنامه سوم شاهد افزايش كشته‌هاي رانندگي باشيم امروز بايد شاهد مرگ سالانه 52 هزار نفر در جاده‌هاي كشور مي‌بوديم كه اين آمار با روندي معكوس به 20 هزار نفر كاهش يافت.

سه|ا|شنبه|ا|19|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن