تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816337090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي سرويس‌هاي رايگان ذخيره‌سازي وب; بزرگان پردازش ابري


واضح آرشیو وب فارسی:ايستنا: معرفي سرويس‌هاي رايگان ذخيره‌سازي وب; بزرگان پردازش ابري
ندا لهردي - دنياي اقتصاد : جنگ ميان شركت‌هاي تكنولوژي براي رقابت بر سر محصولات و خدمات جديد هميشه جدي بوده و هست. غول‌هاي تكنولوژي كه مدت‌ها سرگرم رقابت در حوزه شبكه‌هاي اجتماعي و سرويس‌هاي وابسته آنها بودند، حالا وارد عرصه جديد رقابتي به نام سرويس‌هاي كلاد يا همان رايانش ابري شده‌اند. با تغيير سبك زندگي ديجيتالي افراد و افزايش نياز به سرويس‌هاي ذخيره‌اي آنلاين، سرويس‌هاي كلاد به تدريج به وجود آمده و بر تعداد كاربران آنها افزوده شده است.

به اين ترتيب پديده جديد كلاد آنقدر در ميان كاربران محبوب شد كه به سرعت نمونه‌هاي مختلفي از آن ارائه شد و در دسترس قرار گرفت؛ سرويس‌هايي با امكانات كاربردي و البته متفاوت. حالا ديگر نوبت غول موتور جست‌وجوي اينترنتي بود كه يك بار ديگر شانس موفقيتش را در عرصه رقابتي جديدي بيازمايد. به اين ترتيب بود كه Google Drive قبل از آنكه به صورت رسمي معرفي شود، توسط «ساندر پيچاي» مدير بخش كروم و برنامه‌هاي كاربردي شركت گوگل به صورت اشتباهي و روي يك وبلاگ معرفي شد. اين سرويس جديد به تدريج امكانات مختلفش را براي كاربران عرضه كرد، اما از هفته گذشته به صورت رسمي در دسترس كاربران قرار گرفته است.
همان‌طور كه پيچاي گفته بود: Google Drive يك فضاي كلاد است كه شما مي‌توانيد در آن اسنادتان را بسازيد، به اشتراك بگذاريد، نگهداري كنيد و روي آنها كار كنيد. شما مي‌توانيد از اين سرويس براي نگهداري پروژه‌هاي گروهي استفاده كنيد و به تمام اسناد، ويدئوها، عكس‌ها و فايل‌هاي پي دي اف در همه جا دسترسي داشته باشيد. با Google Drive مي‌توانيد اسناد را به شكل كاملا امن هميشه قابل دسترس نگه داريد. آنها توسط هر دستگاهي كه بتواند به اينترنت وصل شود قابل دسترسي خواهند بود. مطمئن باشيد هر اتفاقي بيفتد اسناد شما هميشه آنجا خواهند ماند.» با اين همه از نظر بسياري Google Drive در ظاهر همان سرويس اسناد گوگل يا Google Docs است كه كمي تغيير كرده و امكاناتي شبيه Dropbox به آن اضافه شده است.
صرفنظر از امكانات و ويژگي‌هايي كه Google Drive در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد، اين روزها كاربران به خاطر تنوع سرويس‌هاي ذخيره‌اي كلاد عرضه شده، دچار سردرگمي شده‌اند. حالا كاربران يك سوال مهم را در ذهنشان دارند: اين سرويس‌ها مي‌توانند انتخاب خوبي براي نگهداري يا تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات باشند يا خير و يا به طور كلي‌تر كدام سرويس از بقيه بهتر و مطمئن‌تر است. درست به همين دليل هم در اينجا بعضي از مهم‌ترين و پرطرفدارترين سرويس‌هاي ذخيره‌اي كلاد از جهات مختلف با يكديگر مقايسه و بررسي شده‌اند.
Google Drive: اين سرويس مي‌تواند 30 نوع فايل با فرمت‌هاي مختلف را در محيط مرورگر باز كند. اين در حالي است كه سرويس‌هاي ديگري مانند Dropbox و بعضي ديگر تنها اين كار را در محيط وب صورت مي‌دهند. علاوه بر راحتي كار با آن، نقطه قوت اين سرويس در محيط وب و هماهنگي آن با ديگر سرويس‌هاي گوگل يعني Gmail، سيستم‌‌عامل آندرويد و شبكه اجتماعي گوگل پلاس است. بعضي از كارشناسان معتقدند كه Google Drive شباهت زيادي با SkyDrive شركت مايكروسافت دارد. با اينكه اين سرويس 5 گيگابايت فضاي رايگان را در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد، اما كاربران براي استفاده از كليه امكانات اين سرويس بايد به صورت ماهانه 49/2 دلار براي 25 گيگابايت، 99/4 دلار براي 100 گيگابايت و 99/9 دلار براي 200 گيگابايت پرداخت كنند.
Drop Box: سرويس كلاد DropBox براي هماهنگ‌سازي فايل‌ها در ابزارهاي متنوع به‌كار گرفته مي‌شود. كاربران مي‌توانند فايل‌هاي خود را در كامپيوتر روميزي داخل فولدر مخصوصي ذخيره كرده و آن را در تبلت، گوشي موبايل يا لپ‌تاپ خودشان هم داشته باشند. استفاده از خدمات DropBox بسيار راحت و در حد كپي كردن ساده است. اين سرويس تنظيمات خاص و پيچيده‌اي ندارد و به همين دليل بسياري از كاربران حرفه‌اي و مبتدي به راحتي مي‌توانند با آن كار كنند، اما DropBox تنها 2 گيگابايت فضاي رايگان در اختيار كاربران قرار مي‌دهد و كاربر بايد هر چه را كه مي‌خواهد منطبق يا سينك كند، در فولدر مخصوص Dropbox قرار دهد. براي تهيه حجم اضافي Dropbox بد نيست بدانيد كه بايد براي فضاي50 گيگابايتي 9/9 دلار به صورت ماهانه، براي 100 گيگابايت 99/19دلار به صورت ماهانه پرداخت كه نسبتا گران است. اما قطعا با حضور رقباي قوي اين قيمت‌ها به زودي ناچارا كاهش پيدا خواهند كرد.
Apple iCloud: هر چند اين سرويس محبوبيت DropBox را ندارد، اما اگر مي‌خواهيد فقط فايل‌هاي متني را بين دستگاه‌هاي ديجيتالي‌تان منتقل كنيد، انتخاب خوبي است. اغلب برنامه‌هاي كاربردي و نرم‌افزارهاي اپل با اين سرويس سازگاري داشته و از هر كامپيوتر مك ديگري در هر جايي مي‌توان به آخرين تغييرات دسترسي داشت. كار با اين سرويس نسبتا ساده است و كاربران حرفه‌اي و مبتدي به راحتي مي‌توانند با آن كار كنند. علاوه بر 5 گيگابايت فضاي رايگاني كه اين سرويس در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد، براي 10 گيگابايت فضاي بيشتر كاربران بايد 20 دلار، براي 20 گيگابايت فضاي بيشتر سالانه 40 دلار و براي 50 گيگابايت فضاي بيشتر هم بايد سالانه 100 دلار بپردازند.
SkyDrive: مايكروسافت با ارائه اين سرويس كه به خاطر هماهنگي با نرم‌افزارهاي ويندوز نظر كاربران زيادي را به خودش جلب كرده، توانسته جايگاه خوبي در عرصه رقابتي كلادها به‌دست بياورد. اين سرويس علاوه بر 7 گيگابايت فضاي رايگان، به كاربران قديمي‌اش 25 گيگابايت فضاي مجاني هم مي‌دهد. امكان ويرايش گروهي و هماهنگ‌سازي سريع آن يكي از نقاط قوت اين سرويس است. اين سرويس اما امكان اشتراك‌گذاري فايل در سيستم‌هاي مك و همچنين دانلود فايل‌ها به صورت آفلاين در موبايل‌‌هاي هوشمند و تبلت‌ها را ندارد. اين سرويس به ازاي 45 گيگابايت فضاي بيشتر 10 دلار براي يك سال، 75 گيگابايت فضاي بيشتر 25 دلار براي يك سال و 125 گيگابايت فضاي بيشتر 50 دلار در سال از كاربرانش دريافت مي‌كند.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه پيامكي ايستنا اينجا را كليك كنيد. براي عضوريت در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

يکشنبه|ا|17|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايستنا]
[مشاهده در: www.ictna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن