تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814996261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درنشست خبري بيان شد؛تخم‌ مرغ هندي در بازار!/ 100 هزار تن تخم‌مرغ ايراني صادر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: درنشست خبري بيان شد؛تخم‌ مرغ هندي در بازار!/ 100 هزار تن تخم‌مرغ ايراني صادر مي‌شود
تخم‌ مرغ هندي در بازار!/ 100 هزار تن تخم‌مرغ ايراني صادر مي‌شود
مديران عامل اتحاديه هاي تعاوني‌ بخش خصوصي از برنامه صادرات 100 هزار تن تخم مرغ به كشورهاي همسايه خبر دادند و گفتند: متاسفانه تخم‌مرغ هندي در چند روز اخير وارد كشور شده است كه با توجه به انباشت توليد داخلي از ادامه‌ اين واردات جلوگيري به‌عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشين دادرس مديرعامل اتحاديه مركزي تعاوني‌هاي عشايري امروز در نشست خبري اظهارداشت: متاسفانه در سال توليد ملي به جاي اعمال سياست‌ها و تصميمات حمايتي دولت در بخش كشاورزي شاهد واردات بي رويه محصولات كشاورزي هستيم.

وي افزود: دولت به جاي اين‌كه برنامه‌هاي حمايتي از كشاورزان و دامداران را اعلام كند، برنامه‌هاي واردات گوشت و مرغ و تخصيص اعتبار براي واردات اين محصولات را اعلام مي كند.

دادرس تصريح كرد: تامين نهاده‌هاي بخش توليد و بازاررساني محصولات توليدي كشاورزي و دامي بزرگ‌ترين وظيفه‌ توليد‌كنندگان و تشكلهاي توليدي است درحاليك ه ابزار‌هاي اين امر در اختيار اين بخش قرار ندارد.

وي با بيان اينكه متاسفانه مسئولان ذيربط به جاي حمايت از توليد و تامين نهاده‌هاي توليد، به واردات روي مي آورند، گفت: نتيجه اين بي‌برنامگي مسئولان و عدم حمايت از توليد داخلي، گراني افسار‌گسيخته محصولات مورد نياز جامعه است.

به گفته دادرس، كشاورز و دامدار گران‌فروش نداريم و توليد‌كنندگان هم هيج تمايلي به افزايش قيمت محصولات ندارند، چون قدرت خريد مردم كاهش مي‌يابد و اولين ضربه به خود توليدكنندگان وارد مي شود.

مديرعامل اتحاديه مركزي تعاوني‌هاي عشايري با بيان اينكه اگر امكاناتي كه در اختيار دولت است، در چارچوب قوانين جاري به بخش خصوصي واگذار شود، بازار گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و ديگر محصولات استراتژي به درستي تنظيم خواهد شد، درعين حال گفت: البته در صورت كمبود توليد داخلي مي توان از واردات استفاده كرد.

تخم مرغ چيني به كشور وارد نمي شود

در ادامه هدايت‌الله اصغري مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران تخم‌گذار اظهارداشت: صنعت مرغ تخم‌گذار برخلاف مرغ گوشتي قابليت متوقف‌كردن توليد ندارد و طي چند ماه اخير علي‌رغم افت قيمت‌ها و زيان توليد امكان متوقف‌شدن توليد نبوده است.

وي با بيان اينكه 75 درصد از نهاده‌هاي صنعت طيور از طريق واردات تامين مي‌شود، گفت: واردات خوراك طيور وابسته به بازار‌هاي جهاني، نرخ ارز ، مشكلات گشايش اعتباري و ... است؛ لذا طي مدت اخير واردات نهاده‌ها با مشكل مواجه بوده كه اين امر عامل افزايش قيمت بوده است.

اصغري خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه طي سه ماهه اول سال، تخم‌مرغ كه طبق قيمت‌گذاري وزارت جهاد كشاورزي بايد كيلويي 2750 تومان فروخته شود، كمتر از 1500 تومان در بازار عرضه شده و با توجه به افزايش توليد و اعمال تعرفه 70 درصدي صادرات، بيش از 40 هزار تن تخم‌مرغ در انبار‌ها دپو شده است.

مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران تخم‌گذار اضافه كرد: اين درحالي است كه طبق قانون افزايش بهره‌وري دولت بايد براي محصولات كشاورزي خريد تضميني داشته باشد يا در غير اين صورت، مابه‌التفاوت قيمت تمام شده و نرخ بازار را به توليد‌كنندگان بپردازد اما تاكنون اين‌گونه نبوده و مرغداران كيلويي 1250 تومان در هر كيلوگرم تخم‌مرغ زيان ديده‌اند.

وي با اشاره به صادرات 50 هزار تني تخم‌مرغ طي سال‌هاي گذشته ،گفت: امسال حداقل 150 هزار تن تخم‌مرغ مازاد بر مصرف در كشور وجود دارد كه 50 هزار تن آن براي تنظيم بازار در نظر گرفته مي‌شود و با توجه به كيفيت بالاي تخم‌مرغ ايراني حداقل 100 هزار تن تخم‌مرغ را مي‌توان به كشور‌هاي همسايه صادر كنيم.

اصغري همچنين درخصوص واردات تخم‌مرغ‌هاي چيني به كشوراظهارداشت: اصلا چنين موضوعي صحت ندارد، ضمن اينكه با اخذ مصوبه حذف تعرفه صادرات تخم‌مرغ امسال 100 هزار تن تخم‌مرغ مازاد بر مصرف به كشور‌هاي حاشيه خليج‌فارس، افغانستان، تاجيكستان صادر خواهد شد.

مصوبه حذف تعرفه 70 درصدي صادرات تخم‌مرغ در حالي كه از اول بهمن‌ماه مصوب شده بود، در هفته گذشته ابلاغ شد كه اين امر باعث انبار‌شدن 50 هزار تن تخم‌مرغ و زيان توليد‌كنندگان شده است.

تخم مرغ هندي در بازار

وي خاطر نشان كرد: مقداري نيز تخم‌مرغ هندي كه مجوز واردات آن مربوط به ماه‌هاي گذشته بوده ، چند روز اخير وارد كشور شده كه با توجه به انباشت توليد داخلي از ادامه‌ اين واردات جلوگيري شده است.

مديرعامل اتحاديه مركزي ميهن عنوان كرد: با توجه به اين‌كه در همه كشور‌هاي جهان كشاورزي مورد حمايت ويژه دولت‌هاست و صنعت طيور در كشورمان مزيت بالاي توليد را دارد، مشوق‌هاي صادراتي درخواست شده است.

وي يادآور شد: براي صادرات هر كيلوگرم تخم‌مرغ 700 تومان مشوق صادراتي از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شده است.

دولت تنها راه حل گراني گوشت را واردات اين محصول مي داند!

سعيد سلطاني سروستاني مديرعامل اتحاديه مركزي تعاونيهاي كشاورزي دامداران ايران هم در اين جلسه با تاكيد براينكه توليد كنندگان به هيچ وجه با افزايش قيمتها موافق نيستند، گفت: دولت بايد با اعمال مديريت قيمت نهاده ها را كاهش دهد و قوانين حمايتي از بخش توليد را به طور كامل اجرا نمايد.

وي خواستار آن شد كه در راستاي اجراي اصل 44 دولت همه مسئوليت واردات و صادرات و تنظيم بازار را به بخش خصوصي واگذار كند.

سلطاني با بيان اينكه درحال حاضر بيش از 90 درصد نياز غذايي در داخل كشور تامين مي شود، گفت: اين درحالي است كه متاسفانه به ميزان لازم حمايت از بخش كشاورزي صورت نگرفته است.

وي در ادامه با بيان اينكه افزايش قيمت تمام شده برخي از محصولات كشاورزي و دامي غيرقابل اجتناب بوده است، گفت: متاسفانه دولت به غلط توليدكنندگان ما را به عنوان گرانفروش معرفي و به جاي آسيب شناسي و بررسي علل افزايش قيمت تمام شده افراد را از طريق تعزيرات مورد تعقيب قرار مي دهند درحالي كه قيمت تمام شده يك محصول متاثر از عوامل مختلفي مانند تورم است كه با گرانفروشي بسيار متفاوت است.

مديرعامل اتحاديه مركزي تعاونيهاي كشاورزي دامداران ايران در واكنش به برخورد تعزيراتي با توليدكنندگان محصولات دامي گفت: البته ما ساكت نخواهيم نشست و با گرفتن وكيل جواب آنان را خواهيم داد.

وي با بيان اينكه دولت به جاي بررسي عوامل گراني گوشت ،راه را فقط در واردات آن مي داند و علت اين موضوع هم دادن اطلاعات غلط توسط مشاوران به مسئولان است، گفت: درحالي كه با حمايت از توليد كنندگان، افزايش توليد و حذف دلالان قيمت اين محصول در بازار كاهش خواهد يافت.

سلطاني با بيان اينكه با توجه به حذف يارانه شير هنوز قيمت آن به دو برابر افزايش پيدا نكرده است، گفت: اگر دولت نهاده ها را به قيمت قبلي عرضه كند، توليدكنندگان هم محصولات خود را با همان قيمت قبلي عرضه خواهند كرد.

وي اضافه كرد: طبق ماده 4 قانون بهره وري، بايد يارانه شير به اين بخش اختصاص يابد ؛به دليل اينكه شير بايستي ظرف مدت پنج سال هدفمند شود و دولت نمي تواند ميزان اعتبار در نظر گرفته شده را به يكباره كاهش داده يا قطع كند، اين در حالي است كه سال 90 اعتبار بخش شير قطع شد.

مديرعامل اتحاديه مركزي تعاونيهاي كشاورزي دامداران ايران خاطرنشان كرد: يكي از علل افزايش قيمت گوشت قرمز و شير، رشد هزينه هاي توليد است، ولي عوامل ديگر قرار گرفته بين توليد كننده و مصرف كننده عامل اصلي گران فروشي اين محصولات هستند.

در ادامه اين نشست حسين مقدم نيا مديرعامل اتحاديه سراسري تعاونيهاي كشاورزي مرغداران گوشتي ايران اظهار داشت: درصورت تحقق وعده هاي دولت براساس برنامه پنجم امسال بايد در حدود 2 ميليون تن گوشت مرغ توليد كنيم.

وي با انتقاد از افزايش قيمت نهاده ها گفت: انتظار داريم در سال توليد ملي و حمايت از سرمايه ايراني دولت فقط به فكرواردات محصولات كشاورزي نباشد و كمي هم به توليد كنندگان توجه كند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|16|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن