تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821370630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش انتخاباتي مهر/حماسه 12 اسفند ماندگار شد/شور و شعور آبي؛ شكوهي كه دنيا ببيند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش انتخاباتي مهر/حماسه 12 اسفند ماندگار شد/شور و شعور آبي؛ شكوهي كه دنيا ببيند
حماسه 12 اسفند ماندگار شد/شور و شعور آبي؛ شكوهي كه دنيا ببيند
اردبيل - خبرگزاري مهر: مردم حوزه انتخابيه اردبيل، نير، نمين و سرعين با حضور پررنگ خود در پاي صندوقهاي راي حماسه 12 اسفند را تكميل كردند تا بار ديگر با صداي بلند، آمدن، بودن و ماندن را فرياد زدند و نشان دادند كه هيچ سدي اين رود خروشان را متوقف نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اين حماسه حضور است، حماسه اي براي اثبات وفاداري و حمايت از آرمانها و اعتقادات، از نظام و انقلابي كه با حضور حماسه ساز ديگران در مقاطع مختلف از جمله پيروزي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به يادگار ماند و اكنون امانت الهي دست به دست تداوم دارد.

امروز ايران رنگ آبي به خود گرفت تا صداقت و پاكي مردمانش را نسبت به انقلاب و حمايت از آرمانها و رود خروشان ملت ايران را به آسمانها گره زند، امروز انگشتان آبي هر ايراني و هر شهروند اردبيلي مهري بود بر ابطال تمام توهمات غرب براي زير سلطه كشيدن مردم ايران.

مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين از ساعات اوليه شروع انتخابات دور دوم مجلس نهم شوراي اسلامي در اين حوزه انتخابيه با حضور پر شور و شعور در شعب اخذ راي ضمن انتخاب سومين منتخب خود مشت محكمي براي دهان ياوه گوياني كه با برنامه ريزيهاي چند ماهه مي خواستند حضور مردم را كم رنگ جلوه دهند، زدند.

استان يك ميليون و 400 هزار نفري اردبيل از مجموع پنج حوزه انتخابيه هفت كرسي در مجلس دارد كه مردم با حضور حداكثري خود در دور اول انتخابات، منتخبان حوزه هاي انتخابيه پارس آباد، گرمي، مشگين شهر، خلخال و دو منتخب حوزه انتخابيه اردبيل را برگزيدند و تنها يك منتخب از حوزه مركزي استان باقي مانده بود كه بهانه اي براي حضور حماسي ديگر در پاي صندوقهاي راي شد.

سرنوشت سومين منتخب اردبيل، نير، نمين و سرعين به دور دوم كشور شده تا مردم همزمان با 13 استان كشور روز 15 ارديبهشت با حضور در شعب اخذ راي انگشتهاي سبابه خود را جوهري كنند تا تكليف يكي از 65 نماينده مجلس نهم در دور دوم را در اين حوزه انتخابيه مشخص كرده و منتخب خود را براي شركت در تصميم گيريهاي كلان كشوري و منطقه اي به مجلس رهسپار مي كنند.

حضور حداكثري مردم در انتخابات موجب استحكام نظام است

استاندار اردبيل در گفتگو با مهر با اشاره به حضور چشمگير مردم در انتخابات دور دوم گفت: حضور حداكثري مردم در انتخابات موجب استحكام و قدرت نظام مي شود، همانگونه كه تاكنون حضور ملي در تمام صحنه هاي كشور را در دنيا سرآمد كرده است.

سيدحسين صابري افزود: حضور حماسي و حداكثري امروز مردم در پاي صندوقهاي راي نشان داد كه مردم به انقلاب و نظام اسلامي علاقمند هستند و براي همين به صورت چشمگيري در شعب اخذ راي حضور دارند.

وي اين حضور چشمگير را حاوي دو پيام براي كشورهاي غربي و دشمنان اسلام دانست و يادآور شد: اولين پيام انتخابات براي كشورهايي است كه به بيداري اسلامي رسيدند و ايران را به عنوان الگوي خود قرار داده اند.

استاندار اردبيل اين پيام را در ترسيم صلابت، ايستادگي، مردمي بودن و مبارزه با كشورهاي غربي عنوان كرد و اضافه كرد: درسهاي حضور مردم در صحنه هاي انقلاب امروز به تمام دنيا صادر شده و هيچ كشوري نمي تواند اين حضور گسترده را منكر شود.

وي با اشاره به دومين پيام انتخابات در كشور تاكيد كرد: مردم با حضور در صحنه انتخابات نشان مي دهند كه از نظام و حكومت اسلامي حمايت همه جانبه اي دارند.

صابري متذكر شد: انتخابات ايران حمايت همه جانبه مردم از نظام بوده تا مشت محكمي بر دهان ياوه گويان و دشمنان انقلاب باشد و نشان دهنده اينكه خواست مردم در سرنوشت كشور جاري است.

همچنين امروز تمام حماسه سازان اردبيلي به مشاركت، تكليف و انجام وظيفه در برابر انقلاب تاكيد كردند و در گفتگو با خبرنگار مهر بر اين باور بودند كه حضور حداكثري در انتخابات ريشه در اعتقادات ديني داشته و حكم الهي در براي سربلندي است.

به اعتقاد شهروندان اردبيلي در نظامهاي دموكراسي مردم بر خود حكومت مي كنند، اما چون تمامي مردم نمي توانند در تصميم گيريهاي كلان حضور داشته باشند بنابراين با برگزاري انتخابات افرادي را به نمايندگي از خود به پارلمان مي فرستند تا در تصميم گيريها به نمايندگي از مردم حوزه انتخابيه خود نقش داشته باشند و مشاركت در انتخابات براي تحقق اين مهم و اداي تكليف شهروندي است.

مردم پازل 12 اسفند را كامل كردند

يكي از شهروندان اردبيلي با اشاره به اهميت دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: دور دوم انتخابات همانند دور اول از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه يكي از سه منتخب مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس در اين انتخابات مشخص مي شود بنابراين نبايد اهميت دور دوم را كم رنگ تر از دور اول انتخابات دانست.

محمدرضا عباسي با بيان اينكه حضور در دور دوم انتخابات تكميل كننده حضور حماسي مردم در دور اول انتخابات در روز 12 اسفند است، تصريح كرد: ميزان مشاركت مردم استان اردبيل در پازل 12 اسفند 10 درصد بيشتر از ميانگين كشور بود، اما يك قطعه آن هنوز تكميل نشده و ضروري است مردم حوزه انتخابيه اردبيل، نمين، نير و سرعين با حضور حداكثري و انتخاب هفتمين منتخب خود در مجلس نهم پازل 12 اسفند را تكميل كنند.

وي مشاركت بيشتر مردم را براي ارتقا چهره بين المللي كشور مهم برشمرد و اضافه كرد: با توجه به در پيش بودن مذاكرات گروه 5+1 مشاركت بيشتر مردم مي تواند پشتيبان تصميم گيري كشور در مسائل بين المللي باشد و به اقتدار كشور منتج شود.

اين دانشجوي علوم اجتماعي با بيان اينكه بدخواهان نظام چشم انتظار حضور كمرنگ مردم در انتخابات هستند، افزود: حضور حداكثري مردم دوستداران نظام را خوشحال مي كند و دشمنان نظام را مايوس خواهد كرد و هزينه هاي ميلياردي آنها تاثير گذار نخواهد بود بنابراين مردم با احساس تكليف و براي خنثي كردن نقشه هاي بدخواهان نظام در پاي صندوقهاي راي حاضر شده و اداي دين مي كنند.

توسعه استان در گرو حضور حداكثري و انتخاب اصلح

يكي از شهروندان نميني نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش سومين منتخب اردبيل، نير، نمين و سرعين در اتحاد نمايندگان استان گفت: در ادوار گذشته مجلس به دلايل مختلف مجمع نمايندگان استان تشكيل نشده و مردم استان از اين امر متضرر شده اند، بنابراين مردم با حضور در پاي صندوقهاي راي و انتخاب آگاهانه و اصلح مي توانند استارت تشكيل مجمع نمايندگان استان را بزنند.

مريم اماني نيري حضور حداكثري مردم در انتخابات را براي توسعه استان مفيد دانست و اضافه كرد: هر چقدر مشاركت مردم بالا باشد، به همان اندازه انگيزه نمايندگان براي كار بيشتر بالا مي رود كه اين مي تواند در توسعه صنعتي، اقتصادي و كشاورزي استان مثمر ثمر واقع شود.

وي هدف خود از شركت در انتخابات را تكليف شهروندي خود برشمرد و تصريح كرد: در دور اول انتخابات نامزدها بايد يك چهارم كل آرا را به دست اورده و پارلمان نشين شوند، اما در دور دوم اينطور نيست و نامزدها با اختلاف آراي اندك هم مي توانند به مجلس راه يابند بنابراين طبق تكليف خود در شعب اخذ راي حاضر شدم تا فرد اصلح را انتخاب كنم و از اين طريق به انتخاب نماينده مردمي و كارآمد كمكي كرده باشم.

مردم با حضور در انتخابات از حق سياسي خود استفاده كردند

همچنين رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل با اشاره به حضور حداكثري مردم در دور دوم انتخابات گفت: مردم با حضور حداكثري و حماسه ساز در دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حق انتخاب سياسي خود استفاده مي كنند.

حجت الاسلام محمدرضا سرداري افزود: مردم باشكوه تر از دوره هاي قبل در پاي صندوقهاي راي حاضر شده و با تعيين منتخبان از حق انتخاب خود كه قانون مشخص كرده به بهترين شكل دفاع مي كنند.

سرداري با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات وظيفه منتخبان را سنگين دانست و تصريح كرد: مردم با حضور حماسي و انتخاب اصلح به شكل گيري مجلس مقتدر كمك مي كنند، بنابراين مجلس بايد در قانونگذاري قويتر از گذشته باشد، چون موفقيت مجلس در حقيقت موفقيت مردم است.

بايد تاكيد كرد كه حماسه حضور مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين يك ساعت مانده به پايان مهلت قانوني انتخابات همچنان چشمگير و پرشكوه بوده و همچنان ادامه داردو هرچه به دقايق پاياني نزديك مي شويم ازدحام موج آبي و حضور حداكثري بزرگتر و پر رنگ تر به چشم مي آيد.
............................
گزارش: توحيد مهدوي

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|15|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن