تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقشه راه مايكروسافت براي آينده


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: نقشه راه مايكروسافت براي آينده
جام جم آنلاين: زماني بود كه مايكروسافت را در بازار فناوري نمي‌شد شكست داد. صرف نظر از بازاري كه اين شركت وارد آن مي‌شد، همواره راهي را نيز براي جذب مشتريان و شكست تمام رقبا پيدا مي‌كرد.


مايكروسافت از آغاز انقلاب در رايانه‌هاي شخصي، حاكم بي‌چون و چراي قلمرو مرورگرها، فضاي توليد و سيستم‌عامل بود، اما آن روزها خيلي وقت است كه سپري شده‌ است.

مايكروسافت حالا در بازار موبايل به‌ دنبال گوگل و اپل مي‌دود و حتي آفيس پرقدرتش نيز با گوگل داكس، زوهو و بسياري از نرم‌افزارهاي آنلاين ديگر در معرض تهديد است حتي ويندوز (كه زماني دست نيافتني مي‌رسيد) حالا كم‌كم دارد جا را براي Mac OS X باز مي‌كند و اپل محبوبيت بيشتري به دست مي‌آورد.

به‌عبارتي مايكروسافت ديگر آن غول پرقدرت چند سال پيش نيست؛ هر چند آنها هنوز مهره‌هايي روي صفحه دارند كه مي‌توانند با بازي‌گرفتن درست آنها، موفقيت بلندمدت خود را تضمين كنند.

ويندوز 8

مايكروسافت بخش بزرگي از آينده كاري خود را روي موفقيت يا شكست ويندوز 8 سرمايه‌گذاري كرده است.

نگارش جديد ويندوز به‌طور كامل خودش را از قبلي‌ها جدا كرده و مي‌تواند مايكروسافت را به رقيبي جدي در بازار تبلت‌ها تبديل كند. اگر اين اتفاق بيفتد،‌ موفقيت مايكروسافت براي چند سال تضمين خواهد شد.

استقبال از ويندوزفون 7

يكي از پر ايرادترين محصولات مايكروسافت ، نه از نظر قابليت بلكه از نظر شيوه ارائه به بازار ، سيستم‌ عامل ويندوز فون 7 است.

اين سيستم‌عامل موبايل هنوز نتوانسته به رقيبي جدي براي اندرويد تبديل شود و تنها گوشي‌ كه توانست جايگاه خود را حفظ كند، Nokia Lumia 900 بود. استقبال از ويندوز فون 7 مي‌تواند به پيروزي بزرگي براي مايكروسافت منجر شود.

پراكندگي در بازار اندرويد

پراكندگي در بازار اندرويد كماكان يكي از بزرگ‌ترين مشكلات اين بازار است. البته نسخه‌هاي مورد استفاده اندرويد بسيار متنوع است و ارتقاي آن به نوع گوشي بستگي دارد.

اگر چنين شرايطي ادامه داشته باشد و مشتريان اندرويدي از اين موضوع ناراضي بمانند، ممكن است به ويندوز فون 7 رو بياورند. شايد اين مساله يكي از نقاط ضعف اساسي و استراتژيك مايكروسافت درزمينه موبايل را رفع پوشش دهد.

امنيت موبايل

امنيت اندرويد فاكتور ديگري است كه مايكروسافت مي‌تواند از آن استفاده كند. امنيت در اكوسيستم اندرويد مساله‌اي است كه حل آن روزبه‌روز دشوارتر مي‌شود.

اين موضوع باعث شده برخي توليدكنندگان بزرگ از اندرويد رو برگردانده و به‌ دنبال راه‌حل‌هاي ثانوي باشند. اگر مايكروسافت بتواند از اين مهره بدرستي استفاده كند، مي‌تواند آن شركت‌ها را به سمت ويندوز فون 7 بكشاند.

Mac OS X Mountain Lion

اپل به‌دنبال انتشار Mountain Lion، آخرين نگارش سيستم‌عامل خود است كه درست چند ماه پيش از عرضه ويندوز 8 مايكروسافت انجام مي‌گيرد. اگر اين نرم‌افزار موفقيت‌آميز باشد و عرضه مك‌بوك‌پروها و مك‌بوك‌ايرهاي جديد با آن همزمان شود، قطعا به فروش ويندوز 8 لطمه خواهد زد و سهم بازار عمده‌اي را در درازمدت از مايكروسافت خواهد گرفت.

رايانش ابري

سازمان‌هاي بزرگ و كوچك و كاربران شخصي بزودي به‌سمت نرم‌افزارها و سرويس‌هاي ابري خواهند رفت. شركت‌هايي كه بتوانند از اين موج بيشترين بهره را ببرند، موفقيت خود را در آينده تضمين خواهند كرد.

مقاومت باعث محوشدن خواهد شد. اين درست است كه مايكروسافت در برابر رايانش ابري مقاومتي نكرده است،‌ اما مي‌تواند كارهاي بيشتري انجام دهد.

دنياي آنلاين هنوز جاي رشد دارد و مايكروسافت هر چه زودتر براي خود سهمي به دست بياورد، سريع‌تر مي‌تواند شانس موفقيت خود را تضمين كند.

چه بر سر آفيس خواهد آمد؟

مايكروسافت آفيس از اوايل دهه 90 ميلادي به‌عنوان پيشرو مجموعه‌نرم‌افزاري معرفي شده است، اما با وجود عرضه گوگل داكز در حال پيشرفت و زوهو اپز كه هر روز كاربران بيشتري را به‌سوي خود جلب مي‌كند، مايكروسافت نمي‌تواند بازار آفيسش را تضمين كند. چند نسخه آينده آفيس قاعدتا به عامل موفقيت يا ورشكستگي اين بخش از بازار مايكروسافت تبديل خواهد شد.

تمايل بالمر به تغيير

استيو بالمر خوب ياد گرفته‌ است چطور مايكروسافت را همانند بيل گيتس اداره كند، هر چند او نتوانسته مايكروسافت را به دوران اوج خود برگرداند. در دهه جديد، بالمر بايد با ايده‌هاي جديد وارد شود تا بتواند عليه اپل و گوگل سر بلند كند.

اكس‌باكس را فراموش نكنيم

هر چند بيشتر دغدغه‌هاي مايكروسافت را آفيس و ويندوز تشكيل مي‌دهد، اما اين شركت در زمينه محصولات مختص مصرف‌كننده‌ها خوب عمل كرده است. اكس‌باكس 360 به كنسول اصلي بازيخورها تبديل شده است.

طبق گزارش‌هاي منتشر شده، مايكروسافت در نظر دارد نسل جديد اكس‌باكس را در سال آينده عرضه كند.

اين شركت بايد تمهيداتي بينديشد تا موقعيت خوبي كه با اكس‌باكس‌ خود به دست ‌آورده است، بسادگي از دست ندهد.

بينگ

مايكروسافت در تلاش است بتواند خودش را به‌عنوان رقيب جدي گوگل در بخش جستجوهاي اينترنتي و تبليغات معرفي كند. گوگل كماكان تهديد بزرگي براي مايكروسافت خواهد بود.

براي رفع اين تهديد، مايكروسافت مجبور است سهم بازار خود را با بينگ گسترش دهد. اگر اين شركت بتواند درآمد و سهم تبليغات آنلاين خود را افزايش دهد، به قلب تجارت گوگل صدمه خواهد زد.

بينگ هنوز يك غول نيست، اما مايكروسافت بايد اين موتور جستجو را گسترده‌تر كند يا با رقابت تنگاتنگ موتورهاي جستجو خداحافظي كند.

محمدرضا قرباني
منبع: eweek

پنجشنبه|ا|14|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن