تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست در هفته اي كه گذشت؛اوج همايش هاي انتخاباتي/ درخواست از دولت براي جلوگيري از گراني ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سياست در هفته اي كه گذشت؛اوج همايش هاي انتخاباتي/ درخواست از دولت براي جلوگيري از گراني ها
اوج همايش هاي انتخاباتي/ درخواست از دولت براي جلوگيري از گراني ها
برگزاري همايش هاي انتخاباتي گروههاي مختلف حاضر در نهمين دوره انتخابات مجلس، اظهار نظرهاي رئيس جمهور درباره نظارت بر اجراي قانون، ابلاغ بخشنامه جديد احمدي نژاد به دستگاهها و غير قانوني خواندن اقدام مجلس در رد مصوبات دولتي و واكنش ها به آن و جلسه مشترك احمدي نژاد و اعضاي كميسيون تلفيق مجلس در بررسي بودجه 91 مهمترين اخبار سياسي در هفته اي است كه گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شلوغي بازار همايش هاي انتخاباتي و به دنبال شعارهاي كانديداها براي ورود به مجلس نهم و همچنين اظهار نظرهاي اخير رئيس جمهور در موضوع نظارت و ابلاغ بخش نامه اي جديد وي به دستگاهها مبني بر نداشتن حق مجلس در رد مصوبات دولت از مهمترين خبرهاي سياسي در اين هفته بود كه به برخي از اخبار حوزه سياسي در اين گزارش اشاره مي شود.

برگزاري همايش ها و سخنراني هاي كانديداهاي راه يافته به دور دوم انتخابات

هفته اي كه گذشت با برپايي چندين همايش و مراسم انتخاباتي همراه بود. البته موج تخريب ها از سوي رقيبان هم در اين هفته شدت گرفت و از سوي چهره هاي شاخص سياسي مورد انتقاد قرار گرفت. زمان تبليغات كانديداها صبح روز پنج شنبه 14 ارديبهشت پايان يافت.

محكوميت قرآن سوزي در آمريكا از سوي وزارت خارجه

وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام سخيف، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توهين آميز و تحريك كننده يك كشيش نماي آمريكايي در اهانت آشكار به ساحت مقدس قرآن كريم ، معجزه بزرگ پيامبر رحمت(ص) را شديدا محكوم كرد و آن را در راستاي پروژه شكست خورده اسلام ستيزي و اسلام هراسي طراحان جنگ تمدن ها و مذاهب در آمريكا و غرب دانست.

در بيانيه دستگاه ديپلماسي كشورمان آمده است: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با محكوم نمودن شديد چنين اقدامات توهين آميزي در آمريكا كه هربار به بهانه هاي مختلف و همراه با پشتيباني تبليغاتي و رسانه اي صورت مي گيرد ، معتقد است جامعه بين المللي در انتظار واكنش فوري ، شديد و صريح دولت آمريكا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملي جهت پيشگيري از تكرار چنين جنايت فرهنگي است.

تائيد انتصاب ملك زاده به عنوان مشاور آيت الله شاهرودي

رئيس دفتر آيت الله هاشمي شاهرودي در گفتگو با خبرنگار مهر خبر انتصاب محمد شريف ملك زاده به عنوان مشاور وي در امور اجرايي را تاييد كرد.

وي تصريح كرد: اين انتصاب درقالب بنياد فقه و معارف اهل بيت(ع) صورت گرفته واين بنياد يك مركز پژوهشي و انتشاراتي در حوزه فقه و معارف شيعي است و فعاليت سياسي ندارد.

در هفته گذشته اخباري مبني بر انتصاب محمد شريف ملك زاده به عنوان مشاور رئيس جمهور و مشاور اجرايي بنياد فقه و معارف اهل بيت (ع) در رسانه ها منتشر شد.

ورود 940 مگاوات برق هسته اي به شبكه توزيع برق كشور

فريدون عباسي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با بيان اينكه 940 مگاوات برق هسته اي در غروب روز شنبه 9 ارديبهشت وارد شبكه توزيع برق كشورشد، گفت: اين كار با انجام آزمايش هاي تجربي متعدد واستاندارد نيروگاهي صورت گرفته است.

معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه پيش از اين برق تامين شده نيروگاه اتمي بوشهر از 22 بهمن سال 90 به حدود 730 مگاوات رسيده بود گفت: مطابق برنامه تنظيم شده بازبيني تجهيزات و سيستم ها در قدرت كنوني براي حصول اطمينان از عملكرد و ايمني اين نيروگاه در ماههاي آينده ادامه خواهد داشت.

احتمال رد مصوبه جديد دولت در محدودكردن كار خبرگزاري ها از سوي لاريجاني

احمد توكلي رئيس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه رئيس مجلس با استفاده از اصل 138 قانون اساسي مصوبه دولت درباره اعلام منابع خبري از سوي خبرگزاري ها را رد خواهد كرد، از رسانه ها خواست تا زير بار مصوبه غير قانوني دولت نروند.

وي در خصوص الحاقيه جديد دولت به آيين نامه قانون مطبوعات گفت: وجود چنين مصوبه‌اي از سوي دولت نشانه بي‌اطلاعي وزير ارشاد به وظايف خود است زيرا در ماده 4 قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات به صراحت مي‌خوانيم كه اين كاري كه هم اكنون وزارت ارشاد رسانه‌ها را مجبور به آن كرده در قانون مذكور از سوي وزارت ارشاد ممنوع شده است.

وي ادامه داد: ماده 4 قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات مي‌گويد اجبار تهيه كنندگان و اشاعه دهندگان اطلاعات به افشاي منابع اطلاعات خود، ممنوع است مگر به حكم مقام صالح قضائي و البته اين امر نافي مسئوليت تهيه كنندگان و اشاعه دهندگان اطلاعات نيست.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس ادامه داد:‌ نكته جالب اين است كه وزارت ارشاد خود تهيه كننده آيين نامه اين قانون بوده است. هم اكنون وزارت ارشاد در حالي كه اجراي اين قانون را به دست دارد پيشنهادي كه 100 درصد خلاف آن است به دولت مي‌دهد و در دولت هم به تصويب مي‌رسد.

نظر احمدي نژاد درباره لغو مصوبات مقامات دولتي از سوي مجلس

رئيس جمهور دربخشنامه‌اي به كليه دستگاه‌هاي اجرايي كشور، مكاتبات مجلس شوراي اسلامي با دستگاه‌هاي اجرايي در مورد لغو برخي مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتي را خلاف نص صريح قانون اساسي و فاقد وجاهت حقوقي دانست.

محمود احمدي نژاد در بخشنامه‌اي به كليه دستگاه‌هاي اجرايي كشور، مكاتبات مجلس شوراي اسلامي با دستگاه‌هاي اجرايي در خصوص لغو برخي مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتي را خلاف نص صريح قانون اساسي و فاقد وجاهت حقوقي دانسته و تأكيد كرد كه هيچ يك از اصول قانون اساسي چنين اختياري را صراحتاً و يا تلويحاً به رييس محترم و حتي مجلس شوراي اسلامي اعطا نكرده است.

واكنش ها به بخشنامه دولت

محمد رضا باهنر نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيزبا تاكيد بر اينكه بر اساس اصل 138 قانون اساسي بايد مصوبات دولت به تاييد رئيس مجلس برسد، گفت: دستگاه هاي دولتي مكلف به اجراي بخشنامه رئيس جمهور مبني بر"عدم توجه به لغو مصوبات غير قانوني دولت توسط مجلس" نيستند، چون دولت نمي تواند برخلاف قانون بخشنامه صادر كند.

محمد رضا خباز نماينده كاشمر و عضو هيئت تطبيق مصوبات مجلس شوراي اسلامي هم در واكنش به اين بخشنامه با تاكيد بر اينكه اجراي بخشنامه جديد دولت مبني بر"عدم توجه به لغو مصوبات غيرقانوني دولت توسط مجلس" توسط دستگاه هاي اجرايي پيگرد قانوني دارد گفت: اجرا كنندگان بخشنامه رئيس جمهور مواخذه و معاقبه مي شوند.

غلامعلي حداد عادل رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه رئيس مجلس حق لغو مصوبات دولت را در صورت تاييد غير قانوني بودن آنها در هيات تطبيق قوانين دارد پيشنهاد كرد اگر رئيس جمهور در اين باره شكي دارد از شوراي نگهبان بپرسد.

تاكيد رهبر انقلاب براي برخورد با با خائنان و دزدان كيسه ملت

در سال توليد ملي و در آستانه روز كارگر، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز يكشنبه با حضور در كارخانجات توليدي داروپخش، از نزديك در جريان آخرين دستاوردهاي توليد دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه سراسر كشور تأكيد كردند: تحقق واقعي اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سياسي، نيازمند خوداتكايي واستقلال اقتصادي است، استقلال اقتصادي نيزبه شكل گيري توليد ملي مشروط است و توليد ملي نيز با احترام «حقيقي، همگاني و عملي» به كار ايراني و سرمايه ايراني به وجود خواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب مواجهه و مبارزه درست با اخلال اقتصادي را براي تقويت توليد ملي، ضروري برشمردند و در تشريح سوءاستفاده از سرمايه هاي ملي و ذخاير ملت افزودند: اقدام كساني كه با يك عنوان و براي كاري خاص، تسهيلات كلان بانكي مي گيرند اما در جايي ديگر از اين تسهيلات استفاده مي كنند، مصداق خيانت و دزدي از كيسه ملت است و بايد با اين افراد برخورد شود.

پيام صالحي به همايش خليج‌ فارس

علي اكبر صالحي وزيرخارجه كشورمان در پيامي به مناسبت بزرگداشت روز ملي خليج فارس كه امروز يكشنبه در نشست بزرگداشت اين روز در تهران قرائت شد، گفت: موقعيت حساس و راهبردي منطقه خليج فارس و جنبه‌هاي ژئوپلتيك، ژئواستراتژيك و ژئواكونوميك آن اهميت و اولويتي خاص در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دارد.

وزيرخارجه كشورمان تاكيد كرد:‌ بخشي از وضعيتي كه امروز در خليج فارس با آن روبرو هستيم در نتيجه اقدامات قدرت‌هايي است كه صرفاً بر مبناي دركي سطحي و تصويري نادرست از منطقه و مشكلات آن اقدام به اجراي سياست‌هايي كرده‌اند كه منجر به آشفتگي بيش از پيش اوضاع شده است.

نظر رئيس جمهور درباره عملكرد ناظران بر دستگاههاي اجرايي

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور روز يكشنبه در چهاردمين همايش ارتقاء سلامت اداري كه با محوريت تضمين توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزاري اين جلسه را مهم و ضروري دانست و خطاب به شركت كنندگان گفت: دخالت ناظران در اجرا باعث فساد مي شود ناظر نمي تواند براي اجرا تصميم گيري كند و نمي تواند برداشت خود را از قانون بياورد. نظارت بايد در چارچوب قانون اساسي انجام شود قانون اساسي بالاترين ميثاق است نمي شود كسي بر خلاف قانون اساسي اختيارات خود را توسعه دهد اين امر باز باعث فساد مي شود.

وي افزود: نبايد به گونه اي نظارت كنيم كه مجري فقط به فكر رابطه خود با دستگاه هاي نظارتي باشد، در صورتي كه مجري بايد تمام هم و غم خود را صرف خدمت بيشتر متمركز كند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه نظارت نبايد با كارهاي سياسي مخلوط شود افزود: نبايد گرايش هاي سياسي به هيچ وجه در نظارت دخالت يابد. همچنين بايد به اين نكته اشاره كرد كه رسانه اي كردن بعضي از مسائل قبل از قطعيت آن نيز فساد آور است.

واكنش لاريجاني به اظهارات احمدي‌نژاد/ مجلس مرجع رفع ابهام از قانون است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اظهارات ديروز رئيس جمهور درباره حق مجريان در اجراي تفسير خود از قوانين گفت:‌ مشكل در تفسير قانون نيست مشكل در اجراست، برخي بخش‌ها مي‌خواهند قانون را دور بزنند.

گاهي برخي بخش‌ها مي‌خواهند قانون را دور بزنند. مشكل ناظران مثل ديوان محاسبات اين است كه تخلف صورت گرفته بر سر تفسير نيست.فكر نمي‌كنم مشكل بر سر تفسير قانون باشد. مشكل اجراي قانون است.

نامه جامعه مدرسين به احمدي نژاد براي جلوگيري از گراني ها

جامعه مدرسين حوزه علميه قم درنامه اي به رئيس جمهور، از وي خواستند با بهره گيري از نظرات كارشناسان اقتصادي جلوي گرانيها و افزايش قيمتها را بگيرد.

در بخشي از اين نامه آمده است: بديهي است چنانچه اين گراني ها تداوم پيدا كند، بيم آن مي رود كه اقشار آسيب پذير و مستضعف جامعه اسلامي ما – كه همانا صاحبان اصلي اين انقلاب اند – با معضلات جدي مواجه شوند.

در ادامه نامه جامعه مدرسين تاكيد شده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم بر اساس وظيفه اسلامي و اجتماعي در حمايت از اقشار محروم جامعه ضمن تشكر از اقدامات اخير دولت در ارتباط با نظارت و مهار اين گراني ها و با نظر به تاكيدات فراوان مقام معظم رهبري مدظله العالي مبني بر حل معضلات اقتصادي و توجه به مشكلات اقشار آسيب پذير، بر تداوم تظارت ها تاكيد كرده و از دولت محترم مي خواهد ضمن تبادل نظر با كارشناسان اقتصادي و بهره گيري از مشاوره دلسوزان انقلاب و نظام، جلوي گراني ها و افزايش قيمتهاي موجود را بگيرد تا به خواسته مردم شريف جامه عمل پوشانده شود.

تقدير آيت‌الله مهدوي از خويشتنداري اعضاي جبهه متحد در برابر تخريب‌ها

آيت الله مهدوي كني در نشست سه شنبه جامعه روحانيت مبارز، از خويشتنداري و بزرگواري نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان در برابر هجمه ها و نسبت‌هاي ناروا، تقدير كرد.

نشست شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز عصر سه شنبه به رياست آيت الله محمدرضا مهدوي كني دبير كل اين تشكل و رئيس مجلس خبرگان رهبري برگزار شد.

آيت الله مهدوي كني در بخشي از سخنان خود گفت: خوشبختانه دوستان و وفاداران جبهه متحد اصولگرايي در برابر هجمه ها، اختلاف افكني ها و نسبت هاي ناصحيح خويشتنداري و صبوري كرده و از خود بزرگواري نشان داده اند.

وي متذكر شد كه مطمئنا اين رفتار ارزشمندانه و اسلامي مورد توجه آحاد شهروندان بوده و اعتماد و آرامش آنان را جلب مي كند كه بي ترديد آثار مناسب و مطلوبي را به دنبال خواهد داشت.

رئيس مجلس خبرگان رهبري و دبير كل جامعه روحانيت مبارز در پايان ابراز اميدواري كرد كه اصولگرايان با رفتار حسنه و نيكو، در سنگر خدمت به مردم و دفاع از ارزش هاي والاي انقلاب و نظام اسلامي موفق باشند.

دريافت پاسخ هيات حل اختلاف قوا / هر گونه پرداخت به مردم با مصوبه مجلس

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره نظر هيات اختلاف قوا در مورد اختلاف دولت و مجلس در بحث هدفمندي يارانه‌ها، گفت: نظر هيات اختلاف قوا اين است كه هر گونه تصميم گيري براي پرداخت‌ها در موضوع هدفمندي يارانه ها بايد در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

بررسي نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها درجلسه كميسيون تلفيق با رئيس جمهور

جمعي از اعضاي كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي چهارشنبه شب در نشستي با حضور رئيس جمهور دغدغه هاي خود نسبت به اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها را مطرح كردند و استدلال هاي رئيس جمهور در اين باره را هم شنيدند. كميسيون تلفيق مجلس قرار است روز شنبه بررسي تعيين تكليف ميزان درآمد دولت از اجراي اين قانون در سال 91 را در دستور كار دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|14|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن