تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815423722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: خبر
افتتاح راه‌آهن
خواف ـ هرات در سال جاري

معاون وزير راه و شهرسازي از افتتاح راه‌آهن خواف - هرات در سال جاري خبر داد. احمد صادقي مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌و نقل كشور، در گفت‌وگو با ايسنا از افتتاح راه‌آهن خواف - هرات در سال جاري خبر داد. وي با بيان وضعيت فعلي اين پروژه گفت: در حال حاضر زيرساخت‌ها كامل شده و در مرحله ريل‌گذاري هستيم. وي اظهار كرد: شركت راه‌آهن نيز متناسب با پيشرفت كار، تدابير لازم در تأمين قطار و واگن‌ها را ديده است.
به گفته معاون وزير راه و شهرسازي از آنجايي كه توسعه راه، زيربناي توسعه اقتصادي و رشد فرهنگ است، اين راه‌آهن را بين كشور ايران و افغانستان راه‌اندازي مي‌كنيم تا همچنين بتوانيم به امنيت مرزهاي كشور كمك كرده باشيم. وي در بيان اهداف اصلي اين طرح به بهبود سرعت و ايمني حمل‌ونقل بين دو كشور و نيز امكان جذب بار‌هاي ترانزيتي بين افغانستان و درياهاي آزاد و اروپا اشاره كرد. با اين راه آهن شهرستان خواف در 250 كيلومتري جنوب شرق مشهد به كشور افغانستان متصل مي‌شود.

پيك مصرف برق در تابستان 91 افزايش مي‌يابد

يك مقام مسئول در وزارت نيرو از افزايش حدود سه هزار مگاواتي پيك مصرف روزانه برق در فصل تابستان خبر داد و اعلام كرد: تعميرات اساسي نيروگاه‌هاي برق پايان يافت.
غلامرضا مهرداد درباره آخرين وضعيت تعميرات نيروگاه‌هاي كشور به منظور ورود به فصول گرم سال گفت: در حال حاضر تعميرات اساسي و دوره‌اي اكثر نيروگاه‌هاي برق كشور به پايان رسيده است.مدير كل دفتر پشتيباني فني توليد توانير با اعلام اين‌كه پيش‌بيني مي‌شود تعميرات تعداد محدودي از واحدهاي نيروگاهي حداكثر تا پايان ارديبهشت ماه سال‌جاري به پايان برسد، تصريح كرد: در حال حاضر ظرفيت ذخيره برق كشور
به 7 تا 8 هزار مگاوات افزايش يافته است.اين مقام مسئول ظرفيت توليد برق حرارتي كشور را روزانه بيش از 36 هزار مگاوات عنوان كرد و افزود: اين در حالي است كه هم اكنون ظرفيت نصب شده نيروگاه‌هاي برق كشور به بيش از 65 هزار و 300 مگاوات رسيده است.وي ظرفيت اسمي توليد نيروگاه‌هاي برقابي كشور را حدود هشت هزار و 750 مگاوات اعلام كرد و يادآور شد: همچنين در شرايط فعلي حدود 350 مگاوات ظرفيت توليد برق در واحدهاي توليد پراكنده و تجديدپذير ايجاد شده است.مهرداد همچنين با بيان اين‌كه تابستان سال گذشته ركورد پيك مصرف روزانه برق ايران به 42 هزار و 248 مگاوات رسيده بود، اعلام كرد: براي تابستان سال‌جاري پيش‌بيني مي‌شود ركورد پيك مصرف روزانه برق كشور به حدود 45 هزار مگاوات افزايش يابد.

موافقت دولت
با بسته حمايتي صنعت نفت
معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت از تدوين بسته حمايتي صنعت نفت در قانون هدفمندكردن يارانه‌ها خبر داد و ضمن ارائه جزئيات آن گفت: دولت با كليات اين بسته موافقت كرده است.
محسن خجسته مهر با اشاره به تدوين و تحويل بسته حمايتي صنعت نفت در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: تمام دستگاه‌هاي اجرايي قبل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بايد بسته‌اي را تدوين مي‌كردند كه مورد حمايت دولت قرار گيرد بر اين اساس در سال 89 تدوين اين بسته حمايتي در صنعت نفت انجام شد.وي تصريح كرد: بسته حمايتي وزارت نفت صرفاً به عنوان بسته جبران خسارت نيست و ارتقاي كارايي سيستم پالايشگاه‌هاي نفتي و گازي و اصلاح الگوي مصرف را مدنظر قرار داده است.وي با اشاره به اين‌كه مقدمات طراحي اين بسته توسط دانشگاه شريف و برخي ديگر از دانشگاه‌ها تدوين شده است، خاطرنشان كرد: در اين بسته آمده چه اقداماتي بايد انجام شود تا بتوانيم صرفه‌جويي در مصارف نفت و گاز داشته باشيم و ميزان اعتبارات مورد نياز چقدر است.

پنجشنبه|ا|14|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن