تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817004480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه هنر مفهومي «خود- آيي» در مؤسسه صبا گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نمايشگاه هنر مفهومي «خود- آيي» در مؤسسه صبا گشايش يافت
خبرگزاري فارس: نمايشگاه هنر مفهومي «خود- آيي» شامل آثار سه هنرمند كشور ليتواني روز گذشته در نگارخانه خيال نو مؤسسه فرهنگي و هنري صبا گشايش يافت.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، نشست تخصصي نمايشگاه هنر مفهومي «خود- آيي» شامل آثاري از سه هنرمند كشور ليتواني در فرهنگستان هنر برگزار شد.

در اين نشست عبدالرحيم فيروززاده مدير روابط بين‌الملل فرهنگستان هنر، مسعود ناصري سرپرست مؤسسه فرهنگي و هنري صبا و سه هنرمند ليتوانيايي ايگناس كازكويچ (منتقد هنري)،‌برونه نورداسكينه و مونيكازالتاسكيته گراسينه حضور داشتند.

فيروززاده مدير روابط بين‌المللي فرهنگستان هنر در آغاز اين نشست به اهداف و برنامه‌هاي بخش بين‌الملل فرهنگستان هنر اشاره كرد و برپايي نمايشگاه‌هاي هنرمندان خارجي،‌ برپايي كارگاه‌هاي عملي در خارج از ايران،‌ايجاد زمينه مطلوب براي تعامل هنرمندان ايراني و خارجي و شناخت صحيح آن‌ها از يكديگر و ظرفيت‌هاي هنري كشورهاي مختلف را از جمله اين اهداف و برنامه‌ها عنوان كرد.

در ادامه مسعود ناصري سرپرست مؤسسه فرهنگي و هنري صبا بر اهداف مؤسسه صبا در تبادل اطلاعات هنري،‌انديشه‌،‌هنرمند و ايجاد ارتباط ميان هنرمندان تأكيد كرد و گفت: براي ايجاد جريان هنري و تبادل هنر و هنرمند لازم است كه ما در كنار هنرمندان به تسهيل اين شرايط بپردازيم.

وي ايده برگزاري اين نمايشگاه را در كنار برگزاري ديگر نمايشگاه‌هاي هنرمندان خارجي در مؤسسه صبا عنوان كرد و گفت: در اين تبادلات هنري،‌ حضور گروه‌هاي هنري خارجي در ايران و برگزاري نمايشگاه آثارشان از نظر كيفيت و بيان هنري مورد بررسي قرار مي‌گيرد آن‌گاه شرايط حضور آن‌ها در ايران و برگزاري نمايشگاه آثارشان تسهيل مي‌‌شود تا آن‌ها با هزينه خودشان امكان برپايي نمايشگاه در ايران را پيدا كنند.

ناصري همچنين از حجت اماني به عنوان نمايشگاه‌گردان و معرف اين گروه هنري به فرهنگستان هنر ياد كرد و گفت: عنوان اين نمايشگاه «خود- آيي» نيز به پيشنهاد حجت اماني براي اين نمايشگاه انتخاب شده است.

وي افزود: نمايشگاه «خود- آيي» تصديق مي‌كند كه چگونه يك نمايشگاه مدرن كاركرد جديد پيدا مي‌كند.

در ادامه اين نشست،‌ايگناس كازكويچ به مسئولان فرهنگستان هنر سنگي از كشور ليتواني به يادگار هديه كرد و پس از آن «مونيكا زالتاسكيته گراسينه» استاد دانشكده هنر كاناس در رشته بافت پارچه درباره «تلفيق سنت و نوآوري در هنر معاصر پارچه‌بافي ليتواني» سخنراني كرد.

گراسينه گفت: هنر حرفه‌اي پارچه‌بافي ليتواني در جهان يك پديده منحصر به فرد و ممتاز به شمار مي‌رود. سرآغاز اين هنر به 70 سال پيش و بعد از تأسيس بخش پارچه‌بافي فرهنگستان هنر ويلنيوس بازمي‌گردد.

او در ادامه به برگزاري دوسالانه هنر كاناس اشاره كرد وگفت: اين دوسالانه در ارتباط با پارچه و پارچه بافي شكل گرفته است و اين امكان را براي هنرمندان نسل‌هاي مختلف فراهم مي‌آورد تا در يك نمايشگاه هنري بزرگ شركت داشته باشند.

اين هنرمند ليتواني در ادامه گفت:هنر پارچه‌بافي بيست سال گذشته ليتواني مقطع مهمي براي هنر اين كشور محسوب مي‌شود كه در صنعت پارچه‌بافي آن تكنيك‌هاي بافت پارچه رومبلي،‌نقش بافي، نمدبافي و بافت ديوارآويزهاي قاليچه‌گونه رواج داشته است و طي 20 سال گذشته اين تكنيك‌ها به كرات مورد استفاده قرار گرفته و دستخوش تحولات جالبي شده است.

وي در ادامه ارتباط مستقيم هنرمند با تكنولوژي را راهي براي انديشيدن به ايده‌هاي نوين عنوان كرد و گفت: هنر پارچه‌بافي بخشي از هنر معاصر است در عين حال هيچ مرزي ميان تحولات تكنولوژيكي در هنر پارچه‌بافي و ديگر هنرها وجود ندارد و به لحاظ درجه اهميت، ايده‌پردازي و كار تجربي مهمتر از تكنولوژي موجود است اما مي‌توان گفت كه انديشه هنري و اجراي هنري در صنعت پارچه‌بافي دو مقوله جدا از هم هستند، پس پارچه به هنرمند ايده مي‌دهد چون بر اساس تاريخچه هنر بافت پارچه،‌ پارچه هم انديشه هنري مي‌دهد و هم متريالي براي كار هنري است و از سوي ديگر هنرمندان به هويت،‌سنت،‌تقليد آني، ماهيت و روابط ميان انسان‌ها و ... مي‌انديشند و ايده‌هاي خود را روي پارچه پياده مي‌كنند.

وي در خاتمه سخنان خود گفت: صنعت و هنر پارچه‌بافي ليتواني مي‌تواند با تحولات بسياري تؤام باشد،‌دو يا سه بعدي باشد و يا تغيير شكلي از مجسمه يا عكس باشد،‌اين روش هنر و صنايع دستي را به عنوان يك خلاقيت مهم به هم پيوند مي‌دهد كه در حقيقت يكي از مهمترين دستاوردهاي خلاقيت بشر نيز خواهد بود.

بعد از برگزاري اين نشست تخصصي، نمايشگاه «خود- آيي» در نگارخانه خيال نو موسسه صبا گشايش يافت.

اين نمايشگاه تا 24 ارديبهشت‌ماه برپاست.

انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|13|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن