تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816401207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله مصباح يزدي:بزرگ‌ترين كمبود فرهنگي كشور‌ درس‌هاي شهيد مطهري است/ جامعه هنوز به كتاب‌هاي مطهري نيازمند است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله مصباح يزدي:بزرگ‌ترين كمبود فرهنگي كشور‌ درس‌هاي شهيد مطهري است/ جامعه هنوز به كتاب‌هاي مطهري نيازمند است
خبرگزاري فارس: رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) فقدان درس‌هاي شهيد مطهري را بزرگ‌ترين كمبود در عرصه فرهنگ دانست و گفت: جامعه امروز ما، به عين مطالبي كه شهيد مطهري 40 سال پيش گفته، نيازمند است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله مصباح يزدي ظهر امروز در همايش فرهنگيان شركت كننده در طرح شاهد و ايثارگر اداره كل آموزش و پرورش استان قم كه در تالار موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) برگزار شد، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد مطهري اظهار كرد: اين شهيد نمونه بارز معلمي است كه توانست علومي را در اختيار جامعه قرار دهد كه سعادت دنيا و آخرت را در پي دارد.

وي بر ضرورت تبيين افكار و انديشه شهيد مطهري براي فرهيختگان جامعه تاكيد كرد و گفت: امتياز شهيد مطهري در ساده كردن مطالب پيچيده عقلي و فلسفي بود و در اين زمينه يد طولايي داشت به گونه‌اي كه تعجب صاحب‌نظران را بر مي‌انگيخت.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: آشنايي جوانان ما با معارف اسلامي مرهون زحمات اين استاد بزرگ است و تا ده‌ها و حتي صدها سال پس از اين نيز كتاب‌هاي اين متفكر و انديشمند بزرگ مورد استفاده اكثريت جامعه خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه امروزه كتاب‌هاي شهيد مطهري از مرزهاي كشور هم فراتر رفته است، گفت: علامه مطهري علوم آسماني را در اختيار ميليون‌ها انسان قرار داد.

آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به ترجمه كتاب‌هاي مطهري به زبان‌هاي خارجي، اين امر را ثمره اخلاص وي دانست و گفت: توليد علمي كه مقام معظم رهبري بر آن تاكيد دارند، 40 سال پيش توسط شهيد مطهري انجام شد.

وي مهم‌ترين بعد شخصيتي شهيد مطهري را مبارزه او با افكار انحرافي و التقاطي دانست و افزود: شهيد مطهري نقش مهمي در انقلاب داشت و تاريخ شاهد است كه چه ميزان در برابر ماركسيست‌ها و بي‌دين‌ها و عناصر وابسته و مزدور مقاومت كرد.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تاكيد بر لزوم الگو گرفتن از شهيد مطهري عنوان كرد: مطهري عاشق شهادت بود؛ اما شهادت او براي جامعه ما مصيبت بزرگي بود.

وي يادآور شد: امروز بعد از گذشت 33 سال از شهادت استاد مطهري، ما به همه مطالبي كه او در آن زمان بيان كرده است، نياز داريم.

آيت‌الله مصباح يزدي درس‌هاي شهيد مطهري را بزرگ‌ترين نياز فرهنگي امروز كشور دانست و گفت: دشمنان براي تحريف معارف اسلامي بيشترين سوء استفاده را از فقدان شهيد مطهري كردند؛ چرا كه اگر او زنده بود گنج شاياني از شناخت و معرفت نصيب ملت ايران مي‌شد.

وي خاطرنشان كرد: دشمنان، به خوبي جايگاه و اهميت اين انديشمند بزرگ را درك كردند و فهميدند كه مطهري مغز متفكر انقلاب است و تداوم اين انقلاب به انديشه‌ها و افكار وي وابسته است؛ از همين رو قبل از ديگران او را از ما گرفتند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه بايد بر مصيبت از دست دادن شهيد مطهري گريست، عنوان كرد: بايد خطر دشمن را به خوبي احساس كنيم و بدانيم كه او نقاط ضعف و قوت ما را به خوبي مي‌شناسد و كساني كه در حفظ انقلاب موثر هستند را آماج حملات خود قرار داده و تلاش مي‌كند با ترور شخصيت آنها و يا به شهادت رساندنشان به اهداف خود برسد.

وي با اشاره به آياتي از قرآن كريم بر ضرورت ادامه راه علما تاكيد كرد و گفت: بايد در جهت ادامه مسير علمايي هم‌چون شهيد مطهري تلاش كنيم و نگذاريم ميراث آنها دستخوش تحريف شود و غبار تاريك ابهام بر آنها بنشيند.

مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود به نقش شهيد مطهري در انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: شهيد مطهري پيش از انقلاب اسلامي و نيز پس از انتقال قدرت از رژيم پهلوي به جمهوري اسلامي موقعيت و جايگاه بي نظيري در شوراي انقلاب داشت.

وي با بيان اينكه اگر علم سبب سعادت دنيا و آخرت شود ارزش آن هم بالاتر مي‌رود، افزود: علمي كه ثمره آن فقط در دنيا حاصل شود، حتي اگر انسان ميلياردها سال هم عمر كند، باز متناهي و محدود است؛ اما علمي از فايده نامتناهي برخوردار است كه آخرت انسان را آباد كند.

اين استاد حوزه با اشاره به اينكه انبيا در درجه اول بر آموزش علمي اهتمام داشتند كه ثمره آن بي‌نهايت باشد، گفت: ميراثي كه انبيا براي انسان‌ها باقي گذاشتند علاوه بر دنيا، آخرت انسان را هم تامين مي‌كند.

مصباح يزدي با يادآوري اين نكته كه اغلب افراد تاثيرگذار در انقلاب از ميان فرهنگيان و اساتيد دانشگاه‌ها بودند، تاكيد كرد: نقش معلماني هم‌چون بهشتي، مطهري و باهنر در پيشبرد انقلاب بينظير بوده است.

انتهاي پيام/ش10

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن