تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817192071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراهاي شهر و روستا پل ارتباطي مردم و مسئولان/ شوراها در راه خدمت به مردم بكوشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شوراهاي شهر و روستا پل ارتباطي مردم و مسئولان/ شوراها در راه خدمت به مردم بكوشند
شوراهاي شهر و روستا پل ارتباطي مردم و مسئولان/ شوراها در راه خدمت به مردم بكوشند
سمنان - خبرگزاري مهر: شوراها به منظور پيشبرد سريع برنامه‌هاي شهري و روستايي از طريق همكاري مردم و بر اساس مقررات قانون تشكيل شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور پيشبرد سريع برنامه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، بهداشتي، فرهنگي، آموزشي، پرورشي و ساير امور رفاهي از طريق همكاري مردم و نظارت بر امور روستا، بخش، شهر و شهرك، شوراهايي به نام شوراي اسلامي روستا، بخش، شهر و شهرك بر اساس مقررات قانون تشكيل مي‌شود.

وظايف تصويبي، وظايف نظارتي، وظايف قانون گذاري و سياست گذاري و وظايف برنامه اي از وظايف و اختيارات شوراي اسلامي شهر مي باشد.

براي بررسي جايگاه شوراها در فرهنگ ايراني بايد سطوح تصميم گيري و فعاليت هاي موجود در جامعه ايراني را مدنظر قرار داد.

شوراها بايد در راه خدمت به مردم بكوشند

استاندار سمنان، شوراها را بازوان اجرايي دولت دانست و گفت: بايد در راه خدمت به مردم همواره بكوشند.

عباس رهي با اشاره به روز شوراها اظهار كرد: شور و مشورت در زمينه‏هاي مختلف زندگي اجتماعي مسلمانان بارها در دين مبين اسلام سفارش و مورد تاكيد واقع شده و مصداق بارز آن اشاره صريح خداوند متعال در قرآن كريم است.

وي تصريح كرد: خداوند متعال در آيه 38 سوره مباركه "شوري" مي‏فرمايد كه "افراد شايسته با ايمان كساني هستند كه اجابت كردند نداي پروردگارشان را، نماز به پا داشتند و امورشان را بين خود به شورا مي‏گذارند".

قانون اساسي اهميت زيادي به شوراها داده است

استاندار سمنان افزود: خداوند متعال در آيه ديگري، صراحتاً از پيامبر بزرگ اسلام (ص) مي‏خواهد تا با امت بزرگش مشورت كند و ما نيز در تحقق ارزش‏هاي اسلامي، نظام مقدس جمهوري اسلامي و انديشه‏هاي ناب امام بزرگوارمان جايگاه خاصي براي مقوله شوراها قائل هستيم.

رهي با بيان اينكه در قانون اساسي اهميت زيادي به شوراها داده شده اظهار كرد: در همين راستا، مقام معظم رهبري توجه و عنايت ويژه‏اي به بحث شوراها دارند و در فرمايشي حكيمانه مي‏فرمايند كه "موفقيت شوراها اعتماد عمومي را افزايش داده و زمينه‏ساز حضور پرنشاط مردم در همه عرصه‏هاي پيشرفت و توسعه مي‏شود".

فضاي مناسبي بين اعضاي شوراهاي اسلامي در استان سمنان حاكم است

استاندار سمنان تصريح كرد: اكنون در دهه چهارم انقلاب اسلامي، دهه عدالت و توسعه و در آخرين سال از خدمتگزاري شوراهاي اسلامي شهر و روستا، شاهديم كه شوراها به عنوان حلقه اتصال بين مردم و مسئولان و بازوي دستگاه‏هاي اجرايي با همكاري شهرداري‏ها، اقدامات و فعاليت‏هاي ارزنده‏اي در بخش جذب مشاركت‏هاي عمومي مردم، عمران و آباداني شهرها و روستاها در سطح كشور و در استان سمنان انجام داده‏اند كه نشان‏دهنده روند رو به رشد جايگاه شوراها در نظام جمهوري اسلامي است.

وي افزود: در استان سمنان هم فضاي همدلي و همكاري مناسبي بين اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا با شهرداري‏ها و ديگر دستگاه‏ها وجود دارد كه همين امر باعث ارائه خدمات بهتر به مردم عزيزمان شده است.

نظارت و برنامه ريزي از مهمترين وظايف شوراها است

رئيس شوراي شهرستان سمنان با بيان اينكه تصيم گيري، نظارت و برنامه ريزي از مهمترين وظايف شوراها است، افزود: شورا ها در تمام زمينه ها از جمله امور فرهنگي، ورزشي، عمراني و خدماتي مشغول فعاليت هستند.

سيد كاظم شجاعي اظهار داشت: چهار كميته در شوراي شهر سمنان فعاليت مي كنند.

وي با اشاره به اين مطلب كه ما در شوراي شهر سمنان هفته اي دوبار با اعضاء جلسه داريم گفت: در اين جلسه ها پيشنهاد ها و مشكلات مردم بررسي مي شود.

اضافه شدن كميته علم و فناوري به شوراي شهر سمنان

رئيس شوراي شهر سمنان با بيان اينكه امسال كميته علم و فناوري در شوراي سمنان تشكيل شد، اظهار داشت: هم اكنون چهار كميته عمران، فرهنگي، درآمد و علم و فناوري در شوراي شهر سمنان مشغول فعاليت هستند.

شجاعي ارائه خدمات بيشتر به شهروندان را از عمده ترين ويژگي يك شوراي خوب عنوان كرد و افزود: امانت داري، جلب رضايت شهروندان، همدلي با شهرداري و ارگان هاي ديگر، همدلي بين اعضاء و نگاه به افق آينده روشن از ديگر ويژگي هاي يك شوراي موفق است كه باعث آباداني، سلامت و زيبايي شهر مي شود.

شوراها تصميم گير و تصميم ساز هستند

رئيس شوراي شهر سمنان با اشاره به اين مطلب كه در قانون آمده شورا تصميم گير و تصميم ساز است گفت: اما متاسفانه ساز و كارها فراهم نشده و يا از طريقي از اختيارات كاسته شده است كه اميدواريم با تحقق مديريت واحد شهري كه قانون هم تاكيد داشته اين مشكل برطرف شود.

شجاعي خلاء قانون را از ديگر مشكلات عنوان كرد و افزود: اين مشكل كه به صورت لايحه ارائه شده خوشبختانه تا حدودي حل شده و اميدواريم با پيگيري ها در آينده نزديك اين نواقص برطرف شود.

مسئولان براي رفع مشكلات مردم با شورا همكاري بيشتري داشته باشند

شجاعي با اشاره به اين مطلب كه ما پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستيم از مسئولان خواستار همكاري بيشتر براي رفع مشكلات مردم شد.

رئيس شوراي شهر سمنان گفت: اميدواريم شهروندان براي آباداني بيشتر شهر مشاركت بيشتري داشته باشند.

وي با اشاره به اين مطلب كه در طول پنج سال خدماتي در زمينه بهبود حمل و نقل عمومي در شهر، فضاي سبز، اماكن ورزشي و تفريحي، احياء بافت قديم و آثار باستاني و طرح جامع و ترافيكي شهر از سوي شورا ارائه شده است، گفت: با توجه به اينكه يك سال و نيم ديگر تا پايان كار شورا باقي مانده است تلاش و كوشش مي كنيم تا بهترين خدمات را به مردم ارائه بدهيم.

ساماندهي اطراف امامزاده يحيي(ع) در سمنان

رئيس شوراي شهر سمنان مهم ترين برنامه هاي اين شورا در سال جاري را فراهم كردن زير ساخت هاي شهر، برنامه هاي كوتاه و بلند مدت، بازگشايي و احداث خيابان جديد، مشاركت با سرمايه گذار در خصوص ساخت اماكن ورزشي، تفريحي و اقامتي، اتمام پروژه هاي نيمه تمام، مطالعات طرح جامع ترافيك شهر و ايجاد فضاي سبز، عنوان كرد.

وي ساماندهي ورودي شهر، انتقال چاه آب از افاغنه به سمنان، تكميل پارك كوهستان، بازگشايي خيابان دريادار همتي به محلات، ايجاد دفاتر خدمات و اكترونيك، تكميل اتوماسيون اداري، تعريض خيابان باهنر، برگزاري همايش 1404، تعريض ميدان شهدا، تكميل پارك آبي، بازسازي پارك شقايق، شهربازي سيمرغ و شهربازي پارك كوهستان را از ديگر برنامه هاي اين شورا بيان نمود.

شجاعي از عمده ترين برنامه شوراي شهر سمنان در آينده را، ايجاد آتشكده در مسكن مهر، آسفالت معابر، تكيل پارك بانوان، مشاركت پارك معلم، مشاركت مكان اقامتي در پارك سوكان، تكميل پارك پرندگان و احياء بافت قديم و ساماندهي اطراف امامزاده يحيي برشمرد.

شورا ها جنبه نظارتي دارند

عضو و سخنگوي شوراي اسلامي شهر سمنان نيز گفت: شورا ها جنبه نظارتي دارند و نظارت شورا به عملكرد شهرداري و سازمان هاي تابعه و كليه اقدامات اجرايي و مديريتي در سطح شهر بر مي گردد.

محمد طاهريان عمل كردن به وظايف با دانش كافي، اهتمام و جديت در پيگيري امور محوله، آشنا بودن به ضوابط و مقررات جاري كشور، مردمي بودن خود شورا، انسجام و وحدت اعضاء، تركيب مناسب اعضاي شورا، داشتن يك برنامه و استراژي مناسب و مدون در طول مدت فعاليت براي دوره هاي بعدي در افق بلند مدت را از مهمترين ويژگي يك شوراي موفق عنوان كرد.

شورا ها يك تشكل مردم نهاد هستند

طاهريان با بيان اينكه شورا ها يك NGO هستند و توسط مردم انتخاب مي شوند و كار نظارت را بر عهده دارند، گفت: متاسفانه روي نظارت شورا يك دستگاه اجرايي ديگر نظارت دارد كه باعث تغيير مصوبات مي شود.

عضو و سخنگوي شوراي اسلامي شهر سمنان با اشاره به اين مطلب كه تركيب اعضاي شورا مهم است، افزود: بايد در شوراي شهر تخصص هاي لازم درخصوص فني، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و حقوقي وجود داشته باشد كه متاسفانه در تركيب يك يا چند تخصص كم است و بايد اضافه شود.

وي به روز نبودن قوانين مربوط به مديريت شهري از جمله قانون شهرداري، قانون نوسازي، قانون زمين شهري و همچنين نداشتن بازنگري و جامعيت قوانين از جمله قانون شورا هاي اسلامي شهر ها و قانون تملك اراضي كه موجب شده نظارت شوراها و اعمال قانون به صورت صحيح انجام نشود را يكي از مشكلات دانست و گفت: بايد در اين خصوص مجلس شوراي اسلامي نسبت به رفع نواقص ذكر شده اقدام نمايد.

اعضاي شوراها از آموزش كافي برخوردار نيستند

طاهريان همچنين به نداشتن آموزش اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا ها اشاره كرد و گفت: نداشتن آشنايي با ساز و كارهاي مديريت اجرايي و اداري يك نقص محسوب مي شود كه بايد شوراي عالي استان ها و كشور نسبت به رفع آن قبل از شروع و در حين دوره اقدام نمايد.

عضو و سخنگوي شوراي اسلامي شهر سمنان محدوديت اختيارات تفويض شده به شورا هاي اسلامي شهرها را از ديگر مشكلات دانست و گفت: از تمام وظايف محوله به شورا ها فقط تعداد كمي از وظايف كه جنبه اجرايي و زمام اجرايي دارند و مابقي فقط نظارت استحقاقي را شامل مي شود كه هرساله سعي مي شود اين اختيارات به نوعي كاهش يابد.

وي همچنين از قوه مقننه و مجريه خواستار اين شد شوراها كه به عنوان چشم نظاره گر منتخب مردم و معين دستگاه هاي نظارتي حاكميتي قلمداد مي شوند با تعامل روز به روز نقش آن را قوي تر و موثر تر ترسيم نمايند.

..................................
گزارشگر: اعظم سالار

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|9|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 948]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن