تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817046768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار ستاد بزرگداشت شهيد مطهري با علما و مراجع در قم مطرح شد تاكيد مراجع عظام بر ترويج بيشتر افكار، انديشه‌ها و آثار شهيد مطهري به جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: در ديدار ستاد بزرگداشت شهيد مطهري با علما و مراجع در قم مطرح شد تاكيد مراجع عظام بر ترويج بيشتر افكار، انديشه‌ها و آثار شهيد مطهري به جامعه
اعضاي ستاد بزرگداشت سي و سومين سالگرد شهادت شهيد مطهري روز پنجشنبه با علما و مراجع تقليد در قم ديدار و گفت‌وگو كردند.
در اين ديدارها كه بطور جداگانه انجام شد، مراجع عظام بر ترويج افكار و انديشه‌ها و شناساندن بيشتر آثار و شخصيت شهيد مطهري به جامعه تاكيد كردند.
به گزارش خبرنگار ايلنا از قم، آيت‌الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد شيعه در قم، عصر پنج شنبه در ديدار با اعضاي ستاد يادواره شهيد مرتضي مطهري، اظهار داشت: بيشتر برنامه‌هايي كه از سوي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري انجام مي‌شود، از اين نظر اهميت دارد كه ديگران آن‌ها را مورد تأمل قرار داده؟ درس بگيرند و در راه دين و معنويت و اخلاق تقويت شوند.
ايشان با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد بزرگداشت مقام شهيد مطهري گفت: تمسك به اهل بيت(ع)، عشق به ترويج مكتب اهل بيت(ع)، مبارزه با انحرافات، ارتباط با علم و معرفت حقيقي و حركت در آن مسير، در زندگي شهيد مطهري وجود دارد و بايد همين موارد در بزرگداشت ايشان برجسته شود.
ايشان افزود: نقطه مهم ديگري كه انسان بتواند از زندگي شهيد مطهري بيان كند اين است كه اين شخصيت مي‌خواست تا هويت ديني ما باقي بماند. حال آن كه امروزه حركت در جهت ترويج اين تفكر بسيار كم است زيرا حركت در مقابل اين حركت و تقويت حركت‌هاي ضد ديني با جديت بيشتري در حال دنبال شدن است و اين مي‌طلبد كه حركت در مسيري كه شهيد مطهري حركت كرد بيشتر دنبال شود.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: شهادت شهيد مطهري نيز براي اين بود كه ايشان مي‌خواست مردم را از ضلالت‌هاي فكري و عقيدتي نجات دهند و به اين منظور فعاليت خود را در دانشگاه‌ها و مراكز علمي تقويت كردند.
ايشان با بيان اين كه شهيد مطهري خصوصيت‌هاي خاصي داشتند، گفت: بنده رابطه زيادي با اين شهيد داشتم و حتي با هم در بعضي از مباحث علمي مباحثه مي‌كرديم؛ و به اين نكته رسيديم كه ايشان هميشه دغدغه داشت كه دين در اين مملكت ضعيف نشود.
آيت‌الله صافي گلپايگاني خطاب به اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري گفت: در بزرگداشت شهيد مطهري بايد روي اين موضوعات بيشتر كار كرد تا ربط ايشان به معارف ديني و معارف اهل بيت(ع) و علاقه ايشان به حفظ شعائر ديني را نشان دهيم.
ايشان افزود: در برنامه‌هاي بزرگداشت شهيد مطهري بايد رنگ و بوي دين بيش از هر چيز ديگري باشد و بيان شود.
آيت‌الله صافي اضافه كرد: بايد شهيد مطهري به گونه‌اي مطلوب معرفي و زواياي مختلف زندگي ايشان تبيين و تبليغ شود.
ايشان خاطرنشان كرد: برخي از مواضع شهيد مطهري در دفاع از دين بسيار مثال زدني بود و هميشه در مقابل انحرافات ديني مي‌ايستاد.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مواضع سياسي علي مطهري كه در اين ديدار حضور داشت؟، خطاب به وي گفت: سخنان و مواضع شما، شجاعانه و از روي دلسوزي براي اسلام و انقلاب و مردم است.
آيت‌الله صافي اضافه كرد: افتخاري بيش از اين نيست كه آدم، مستقل بوده و براي مردم باشد و هر كجا لازم ديد براي مردم حرف بزند. اميرالمؤمنين نيز در اين باره مي‌فرمايند بسياري افراد هستند كه عبادت‌هاي فراوان انجام مي‌دهند، ولي اين كه در يك مواقعي كه هيچ كس حرف نمي‌زند حرف بزند، در جايي كه بايد حق گفته شود و كسي نمي‌تواند حق را بگويد كسي حق را بگويد، چنين اشخاصي در پيش خدا ارزش زيادي دارند.
اين مرجع تقليد شيعيان افزود: اين كه انسان اين طور تربيت شده باشد كه براي احقاق حق مردم اظهار وجود كند، خيلي افتخار است و بايد هم همين‌طور باشد و خداوند شما را هميشه در اين مسير قرار دهد.
ايشان خاطرنشان كرد: التزام اين شهيد به دستورات ديني در خانواده ايشان هم ظاهر شده است و آن‌ها هويت خانوادگي خودشان را حفظ كرده‌اند.
ايشان افزود: وابستگان به شهيد مطهري در خط حضرت زهرا(س) و عمل به دستورات قرآن هستند و ايشان هم همين را مي‌خواستند.
* تاكيد آيت‌الله جوادي آملي بر ترويج انديشه‌هاي شهيد مطهري
به گزارش حوزه نيوز،‌ حضرت آيت‌الله جوادي آملي نيز در ديدار اعضاي ستاد برگزاري سي و سومين گراميداشت يادواره شهيد مرتضي مطهري، كه در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء در قم برگزار شد، آيت‌الله مطهري را عاقلي عقل‌محور معرفي كرد و گفت: اين كه گفته مي‌شود، انسان خردمند، كسي است كه نسبت به مسائل روز جامعه آگاه باشد، حداقل عالم است.
ايشان با بيان اين كه‌ كسي كه نسبت به مسائل روز جامعه آشنا نباشد،‌از نظر اسلام، عالم نيست و زير بار فتنه‌ها خم مي‌شود، ادامه داد: شهيد مطهري به اين حداقل اكتفا نكردند و ضمن اين كه خود فتنه را مي‌شناخت، ديگران را نيز نسبت به فتنه‌ها آگاه مي‌كرد.
آيت‌الله جوادي آملي، هدف آيت‌الله مطهري و افرادي كه در عرصه نشر افكار وانديشه‌هاي او تلاش مي‌كنند را تحول در جهان اسلام معرفي كرد و گفت: امروز شاهد بيداري اسلامي در خاور ميانه هستيم كه عامل به وجود آمدن آن عقل، استدلال و اسلام و قر‌آن‌خواهي است كه اين‌ها نيز در گرو تفكر فلسفي و تعقلي است و بخش مهم آن نيز در حوزه و دانشگاه است.
ايشان با اشاره به اين كه دانشگاه، درعرصه بين‌الملل نقش‌آفرين است، ادامه داد: زماني دانشگاه درعرصه بين‌الملل مي‌تواند بيدار‌كننده باشد كه اسلامي باشد و زماني اسلامي است كه متون درسي آن اسلامي باشد؛ بنابراين، تا زماني كه دورس دانشگاه علمي وديني نشود، دانشگاه اسلامي نمي‌شود.
اين مرجع تقليد با تأكيد بر اين كه دانشگاه تنها با نمازخانه، تفكيك جنسيت و... اسلامي نمي‌شود، افزود: اولين و آخرين حرف را در دانشگاه‌ها، علم و دانش مي‌زند و تا زماني كه دانش در دانشگاه‌ها اسلامي نشود و آنهايي كه گمان مي‌كنند، علم ربطي به اسلام ندارد، بيدار نشوند، نمي‌توان آن را اسلامي خواند.
ايشان با تأكيد بر اين كه همه علوم از خداوند است، اظهار داشت: با توجه به اين كه همه مخلوقات،‌ ازآن خداوند است، بنابراين، ‌همانطور كه استاد حوزه در تفسير قرآن مي‌گويد، "خدا اين گونه مي‌فرمايد"، استاد دانشگاه نيز در تبيين علوم مختلف مي‌گويد: "خدا اين چنين خلق كرده است". در اين شرايط،‌هر دو علم، ديني است.
آيت‌الله جوادي آملي، با بيان اين كه با قطعه قطعه كردن علم و ارائه آن در دانشگاه، چيزي از الهي و ديني بودن علم نمي‌ماند، اظهار كرد: اگر از قرآن نيز "قال‌الله" و "انزلنا" را بردارند، كتابي عربي مي‌شود. بنابراين، بايد تكه تكه‌هاي علم را به هم وصل كرد و علوم اسلامي را در دانشگاه‌ها ترويج سازيم.
ايشان در پايان با اشاره به تلاش‌هاي گسترده بنياد علمي فرهنگي شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري در عرصه كيفي‌سازي فعاليت‌ها و ترويج انديشه‌هاي استاد مطهري گفت: در راستاي كيفي‌سازي ترويج افكار و انديشه‌هاي شهيد مطهري و علمي‌تر‌كردن فعاليت‌ها، كارهاي گذشته نبايد ترك شود و به فكر آشنايي تمامي اقشار جامعه با افكار و انديشه‌هاي شهيد مطهري بود.
گزارش خبرنگار مهرنيز حاكي است، حضرت آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي روز پنج‌شنبه در ديدار با اعضاي ستاد سي و سومين سالگرد شهادت علامه شهيد مرتضي مطهري اظهار داشت: استقلال فكري كه در آيت‌الله شهيد مرتضي مطهري وجود داشت در علي مطهري نيز مشاهده مي‌شود.
ايشان در ادامه با بيان اينكه ما امروز نياز داريم اهداف اسلام را به جهانيان عرضه داريم بيان كرد: برگزاري مراسم‌هاي سالگرد نيز براي بيان اهداف اسلام است.
استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم در ادامه با تاكيد براينكه شهيد مطهري شخصيت جامعي داشت عنوان كرد: ايشان از نظر عقايد اسلامي، فقه، اصول و فلسفه جامعيت قابل توجه‌اي داشت و به همين دليل آثارش در زمينه‌هاي مختلف تاثيرگذار است.
اين مرجع تقليد با تاكيد براينكه شهيد مطهري فردي زمان‌شناس بود عنوان كرد: مسئوليتي كه زمان بر عهده‌اش مي‌گذاشت را به خوبي انجام مي‌داد.
ايشان فداكاري را از ديگر خصيصه‌هاي اين شهيد بزرگوار دانست و بيان كرد: ايشان وقتي ديدند كه دانشگاه به سمت دانشگاه‌هاي غربي در حركت هستند احساس كرد كه حضورش در دانشگاه ضروري است و همين امر باعث شد تا قم را‌ رها كرده و به تهران برود كه اين امر تاثير زيادي نيز داشت.
استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم ادامه داد: اگر بخشي از دانشگاهيان در انقلاب با هم هماهنگي داشتند بخشي از آن بواسطه فعاليت‌هاي شهيد مطهري و شهيد بهشتي و امثال اين افراد بود كه شهيد مطهري در اين زمينه پيشگام بود.
ايشان مسلح بودن به قلم و بيان را از ديگر ويژگي‌هاي برجسته شهيد مطهري عنوان كرد و گفت: ايشان از اين دو ويژگي براي دفاع از اسلام و تشيع استفاده مي‌كرد.
آيت‌الله مكارم شيرازي در ادامه با پيشنهاداتي به ستاد گراميداشت سي و سومين سالگرد شهيد مطهري اظهار كرد: در سايتي كه رونمايي مي‌كنيد مقيد نباشيد كه تنها از آثار و مطالب شهيد مطهري استفاده شود بلكه مي‌توان در اين زمينه از مطالب كساني نيز كه در راستاي تفكر شهيد مطهري مطالب خوبي دارند استفاده كنيد.
ايشان در ادامه با اشاره به بهره‌مندي از رسانه‌ها براي اطلاع رساني بيان داشت: بايد فعاليت‌هايي كه در زمينه‌اي مختلف انجام مي‌دهيد اطلاع رساني شود.
همچنين به گزارش خبرگزاري برنا از قم، آيت‌الله سبحاني در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري گفت: شهيد مطهري هيچ گاه از غير از خدا نمي‌ترسيد؛ به گونه‌اي كه هيچ كس نمي‌توانست شجاعت ايشان را انكار كند.
ايشان تصريح كرد: شهيد مطهري هميشه به روز حركت مي‌كرد و اين شهيد بزرگوار هيچ گاه كتابي را بي‌هدف نمي‌نوشت، بلكه وقتي خلائي را در جامعه حس مي‌كرد درباره آن كتابي مي‌نوشت تا به معناي واقعي به كار مردم بيايد.
آيت‌الله سبحاني افزود: شهيد مطهري از اوايل جواني تا لحظه شهادت پاك و پاكيزه زندگي كرد و ايشان در زماني كه از حوزه به دانشگاه رفت، بهتر توانست به اسلام خدمت كند؛ زيرا انديشه‌هاي التقاطي را شناخت و توانست بر اساس اسلام شبهات را پاسخ دهد.
* طلاب جوان از شهيد مطهري درس بگيرند
آيت‌الله نوري همداني نيز گفت: اين شهيد بزرگوار از نوابغ روزگار بودند كه توانستند خدمات بسياري را به جامعه ارائه دهند.
ايشان تصريح كرد: اين شهيد بزرگوار در علوم حوزوي مانند فقه، اصول، ادبيات، فلسفه، هنر و.... مجتهدي توانمند، زمان‌شناس و جهان‌شناس بودند و بسياري از علما و بزرگان نيز توجه ويژه‌اي به درس‌هاي ايشان داشتند و خداوند هم به اين عالم شهيد توفيق داده بود كه در چند جبهه مشغول به كار باشند.
ايشان ادامه داد: شهيد مطهري در ميان مردم محبوبيت خاصي داشت و با اين نفوذ توانست قلب‌ها را به سمت امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي سوق دهد.
بنا به گزارش مركزخبر حوزه اين مرجع تقليد با اشاره به قدرت علمي شهيد مطهري، يادآور شد: ايشان نويسنده‌اي ماهر و توانا بودند؛ امروز هم طلاب بايد همانند ايشان عمل كنند و قدرت قلم خود را بالا ببرند تا بتوانند همانند ايشان كتاب‌هاي ارزشمندي را به رشته تحرير در بياورند.
ايشان گفت: استاد شهيد مطهري به عنوان يكي از اركان اصلي انقلاب حق بزرگي بر گردن همه مردم دارند؛ به گونه‌اي كه ايشان كارهاي بزرگي براي اين انقلاب انجام دادند، عاقبت هم در همين راه به فيض شهادت نايل آمدند.
* در معرفي شهيد مطهري هرچه بگوييم باز هم كم است
همچنين آيت‌الله مصباح يزدي نيز در وصف شهيد مطهري گفت: شخصيت ايشان را نمي‌توان با بسياري از مخترعان صنايع مقايسه كرد؛ چرا كه اثر‌گذاري خدمت‌هاي اين شهيد بزرگوار به مراتب ارزشي بيشتر از ديگر خدمت‌ها دارد.
ايشان افزود: اختراعات صنايع، تنها براي دنيا و زندگي مادي انسان‌هاست، حال آن كه خدمت‌هايي شبيه خدمات شهيد مطهري براي هميشه انسان‌ها و زندگي ابدي آن هاست.
رئيس مركز آموزشي و پژوهشي امام خميني تاكيد كرد: هر قدر درمعرفي اين علامه بكوشيم باز هم كم است.
ايشان تاكيد كرد: شخصيت ايشان به اندازه‌اي متعالي است كه حتي از كاشفين عالم نيز بزرگتر است؛ از اين رو هر كسي كه شخصيت شهيد مطهري را معرفي كند، بيشتر خود و عظمت شخصيتي خود را معرفي كرده است؛ چرا كه نشانگر فهم خود از شخصيت والاي اين شهيد بزرگوار است.

شنبه|ا|9|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن