تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815618044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در ديدار اعضاي اتحاديه راه اسلام از آلمان:تلاش براي حاكميت محبت و عدالت بهترين نقطه همكاري مشترك بين ملت هاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: احمدي نژاد در ديدار اعضاي اتحاديه راه اسلام از آلمان:تلاش براي حاكميت محبت و عدالت بهترين نقطه همكاري مشترك بين ملت هاست
خبرگزاري فارس: رييس جمهور با بيان اينكه راه رسيدن جوامع و انسانها به سعادت و رفع ريشه اي مشكلات بشريت در اين است كه مديريت جهان بر عهده كسي قرار گيرد كه وجودش مملو از محبت و عدالت باشد.


به گزارش فارس به نقل از حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز جمعه در ديدار اعضاي اتحاديه راه اسلام از كشور آلمان با طرح اين سوال كه آيا انسانها واقعا با يكديگر تفاوت دارند و آيا اين تفاوتها اصالت داشته و مايه اختلافات و درگيري هاي امروز در جهان همين اختلافات است؟ گفت: پاسخ به اين سوالها راه آينده بشريت را مشخص و روشن خواهد كرد.

رييس جمهور افزود: باور بنده اين است كه انسان به معناي واقعي كلمه يك حقيقت است و ويژگي هايي همچون رنگ، زبان، نژاد و جغرافيا بعدها بر بشر عارض شده اند و اگر اين ويژگي هاي تبعي عارض شده بر بشر حذف شوند، آنچه باقي مي ماند حقيقت انساني و فطرت الهي است كه در اعماق وجود تك تك افراد بشري به دنبال عدالت و پاكي است.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه حقيقت انساني بشر از حقوق برابر برخوردار است، اظهار داشت: تمايلات فردي، زياده خواهي ها، خودبرتربيني ها و توسعه طلبي هاي ناشي از ويژگي هاي تبعي عارض شده بر انسان است كه مشكلات و درگيري هاي حاكم بر جهان امروز را پديد آورده است.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه هيچ موضوع و مخلوقي در جهان مهمتر از انسان نيست، تصريح كرد: خداوند همه عالم را براي انسان و انسان را براي خود خلق كرد و همه صفات خود را در وجود او به وديعه نهاد تا به جايي برسد كه بتواند آيينه تمام نماي خالق خود باشد.

احمدي نژاد با بيان اينكه خداوند انسان را خلق كرده تا با تلاش، صفات الهي به وديعه نهاده شده در وجودش را شكوفا كرده و آيينه نماياننده خالق خود باشد، خاطرنشان كرد: همه پيامبران براي اين مبعوث شدند تا راه شناخت حقيقت انساني را به انسانها نشان دهند و انسان را براي رسيدن به تعالي و كمال هدايت كنند. آنچه از ابتداي تاريخ تا به حال بر بشر گذشته است، به هيچ وجه مقصود خلقت نبوده است.

وي با اشاره به اينكه هر جا در تاريخ اثر و پديده ماندگاري خلق شده، برآمده از فطرت و اصالت هاي حقيقي انسان است، گفت: فداكاري يك سرباز در راه ميهن و مردمش براي همه قابل احترام است چرا كه يك ارزش الهي و انساني است و اين حاكي از آن است كه هر عملي كه منطبق بر فطرت بشر بوده و از فطرت او برآيد براي همگان ارزشمند است.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه جلوه خدا شدن، حقيقت انسان است و كسي خدا را خواهد شناخت كه حقيقت خود را بشناسد، افزود: همه پيامبران براي هدايت بشر مبعوث شده اند و هدايت يعني شناساندن راه شناخت حقيقت انساني؛ همه پيامبران مامور ابلاغ هدايت به بشر بوده اند و هيچ اختلافي بين ايشان نيست، چنانكه همه پيامبران، پيامبران قبل از خود را تاييد كرده و بر پيامبران بعد از خود بشارت داده اند و ما همه ايشان را به عنوان پيامبران خدا قبول داشته و دوست داريم.

احمدي نژاد اظهار داشت: پيامبران هيچ اختلافي با يكديگر ندارند و همه يك دين را ابلاغ كرده اند، با اين تفاوت كه هر يك به تناسب ظرفيت زماني ماموريت تبليغ دين را يافته اند و اختلافات امروز بين پيروان مذاهب ناشي از آن است كه راه پيامبران و پيام ايشان به تابلويي براي برخي از پيروان بعضي مذاهب تبديل شده كه مي خواهند از آن به عنوان فرصتي انحصاري براي تحميل حاكميت خود بر ديگران استفاده كنند.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه راه همه پيامبران يكي است و اختلافات امروز بين پيروان مذاهب ارتباطي به آموزه هاي پيامبران ندارد، تصريح كرد: علت اختلافات و درگيري هاي امروز در دو عامل خلاصه مي شود كه اول قدرت طلبي و خودخواهي كساني است كه سعي مي كنند با ايجاد فاصله، زياده خواهي هاي خود را ارضا كنند و دوم غفلت عمومي از حقيقت انساني است كه شيطان نيز تلاش دارد همين غفلت را تشديد كند چرا كه تا كسي غافل از حقيقت خود نباشد، دروغ نمي گويد، ظلم نمي كند و حقوق ديگران را تضييع نخواهد كرد.

احمدي نژاد اضافه كرد: عامل اول كه همان سرمايه سالاران و قدرت طلبان فاقد صلاحيت حاكم بر جهان امروز هستند، سعي دارند دائما بر غفلت انسانها دامن بزنند تا زمينه و بستر تداوم سلطه اشان بر جهان تداوم يابد ولي اگر انسان ها از خواب غفلت بيدار شده و به حقيقت وجودي خود بازگردند ديگر فاصله اي بين آنها نمي ماند كه مايه سوءاستفاده قدرت طلبان شود.

رييس جمهور با اشاره به اينكه همه از ابتداي تاريخ به دنبال سعادت بوده اند، خاطرنشان كرد: در مسير تلاش براي دستيابي به سعادت و جامعه سعادتمند دو خط و مسير كلي ترسيم شده است كه يكي راه پيامبران و ديگري راه زورمندان بوده است كه در فرهنگ پديده آمده در مسير زورمندان سعادت در مصرف مسرفانه است و مصرف بيشتر نشانه تشخص اجتماعي است در حالي كه در فرهنگ و راه مورد تاكيد پيامبران سعادت در تلاش در مسير خدمت به ديگران است و هر كس بيشتر از ثروت، وقت و سلامت خود براي رفاه ديگران هزينه كند سعادتمندتر است.

احمدي نژاد گفت: در فرهنگ زورمداران، دشمني، كينه ورزي و قدرت نمايي امتياز و نشانه برتري است و در فرهنگ پيامبران، عشق و محبت ورزي به ديگر انسان ها نشانه برتري و ارزش اجتماعي است.

رييس جمهور با طرح اين مسئله كه هر فرد همان قدر انسان تر است كه در دلش نسبت به ديگران مهربان تر باشد، افزود: صدها سال است كه بشر گرفتار زورمداراني است كه بر حفظ فاصله ها بين نوع بشر اصرار داشته و اجازه نزديك شدن توده هاي مردم به يكديگر را نمي دهند چرا كه اگر توده هاي مردم با يكديگر دوست باشند ديگر جايي براي حاكميت قدرت آنها در عالم باقي نمي ماند.

احمدي نژاد به بحران اقتصادي در غرب اشاره كرد و اظهار داشت: روشن است كه اين بحران در اثر عملكرد زورمداران و سرمايه اندوزان به وجود آمده و مردم عادي نقشي در ايجاد آن نداشته اند اما امروز كساني كه خود عامل پيدايش اين بحران بوده، ادعاي مديريت آن را دارند و براي اين كار به جاي آنكه به سراغ ثروت اندوزان رفته و سرمايه و ثروتي را كه آنان از مردم به يغما برده اند را به صاحبانش بازگردانند، باز دست در جيب مردم كرده و مي خواهند با تحميل فشار بر مردم، بحران اقتصادي را مديريت كنند؛ هيچ ظلمي بالاتر از اين نيست و صداي اعتراض مردم نيز به جايي نمي رسد چرا كه بايد شكايت اين حاكمان جبار را به خود آنها ببرند كه نتيجه اش از پيش مشخص است.

رييس جمهور تصريح كرد: بر اساس يك نظام ظالمانه سيستماتيك، دولت آمريكا سالهاست كه به طور دائمي كسري بودجه خود را از جيب ساير ملت ها جبران كرده و اين كسري بودجه را به ديگران منتقل مي كند و از سال 1973 ساليانه به طور متوسط 1600 ميليارد دلار كسري بودجه خود را به اقتصاد جهاني تحميل مي كند كه تا به حال رقم آن از 32 هزار ميليارد دلار گذشته است، بديهي است با چنين شرايطي بايد هم، بيش از 3 ميليارد نفر فقير در جهان زندگي كنند.

احمدي نژاد به سفر خود به برخي كشورهاي آفريقايي اشاره و خاطرنشان كرد: در آفريقا مردمي زندگي مي كنند كه از كفش و لباس مناسب بي بهره بوده و اثري از برق، بهداشت، آب آشاميدني سالم، آموزش و ديگر مولفه هاي اوليه رفاهي در محل زندگي آنها نيست و اين در حالي است كه معادن غني همان كشورها در اختيار شركت هاي وابسته به نظام سرمايه داري است و حتي دولت هاي اين كشورها هم از ميزان ذخاير اين معادن و نحوه برداشت از آنها، اطلاع درستي ندارند.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اگر فاصله بين ملت ها برداشته شود، نظام ظالمانه حاكم بر جهان امروز فرو خواهد ريخت، گفت: زماني اين نظام برچيده خواهد شد و بستر شكوفايي استعدادها و حقيقت انسان ها فراهم مي شود كه محبت و عدالت بر جهان حاكم شوند.

احمدي نژاد با طرح اين سوال كه چه كسي مي تواند عدالت و محبت را بر سراسر دنيا حاكم كند، افزود: هر كس به هر اندازه كه محبت و عدالت در دلش باشد، به همان اندازه مي تواند محبت و عدالت را بر جهان حاكم كند و كسي مي تواند همه جهان را سرشار از محبت و عدالت كند كه همه وجودش سرشار از محبت و عدالت باشد و بي ترديد چنين فردي از جنس انبياء الهي است.

احمدي نژاد اظهار داشت: راه رسيدن جوامع و انسانها به سعادت و رفع ريشه اي مشكلات بشر اين است كه كسي مدير جهان شود كه وجودش مملو از محبت و عدالت باشد و همه پيامبران وعده آمدن چنين شخصي را به بشر داده اند كه ظهور خواهد كرد و به انسان ها كمك مي كند تا طعم واقعي انسان بودن را چشيده و در جهاني فارغ از فقر و كينه زندگي كنند.

رييس جمهور تصريح كرد: اين وعده حق خدا و فصل مشترك و آرزوي واحد همه ماست و بهترين نقطه براي همكاري و تلاش مشترك براي فرارسيدن چنين روزي است. اگر همه دست در دست هم براي چنين روزي تلاش كنيم ديگر هيچ عاملي نمي تواند جلوي عزم و اراده ملت ها را بگيرد و همه سلاح ها و بمب ها در مقابل خواست بشر از كار خواهند افتاد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: احزاب و گروه هاي هوادار نظام سرمايه داري همه براي كسب قدرت تلاش مي كنند نه براي انسانيت و در مقابل آنها نقطه اشتراك ما اين خواهد بود كه براي انسانيت كار كنيم تا حقوق همه انسان هايي كه در تاريخ زيرپاي خودخواهي ها له شده اند، فارغ از رنگ، زبان و نژاد تامين شود؛ فكر مي كنم آن روز بسيار نزديك است و يكي از نشانه هاي آن اين است كه ما از فاصله هاي دور و با فرهنگ و زبان متفاوت كنار يكديگر نشسته و با هم از روي احترام، محبت و عشق سخن مي گوييم.

رييس اتحاديه راه اسلام آلمان در ابتداي اين ديدار در سخناني هدف از سفر خود و همراهانش به ايران را آشنايي دقيق با واقعيات جامعه اسلامي ايران از نزديك عنوان كرد و گفت: افكار عمومي جهاني به ويژه اروپا متاثر از فضاسازي هاي رسانه هاي صهيونيستي است كه سعي دارند چهره اي مخدوش از ايران ارائه دهند.

وي با اشاره به تلاش جريان ها و رسانه هاي وابسته به صهيونيست ها براي القاي احساسات ايران هراسي در عرصه بين المللي اظهار داشت: اين رسانه ها عموما از نمايش واقعيات جامعه ايران خودداري مي كنند و اين در حالي است كه آنچه در جمهوري اسلامي ايران جريان دارد، كاملا خلاف القائات رسانه هاي غربي است.

انتهاي پيام/

جمعه|ا|8|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن