تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816766981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرانسهساركوزي و اولاند به دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه راه يافتند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: فرانسهساركوزي و اولاند به دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه راه يافتند
نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري فرانسه حاكي از شكست نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه و پيروزي فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسياليست‌ است. در عين حال هر دو نامزد موفق به كسب اكثريت آرا نشدند و تكليف رياست جمهوري فرانسه در رقابت اولاند و ساركوزي مشخص خواهد شد. به گزارش بي بي سي نيكلا ساركوزي، رئيس جمهور كنوني فرانسه در شكستي بي‌سابقه، آراي لازم را براي پيروزي در دور اول انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه كسب نكرده است و بايد در رقابتي سخت با فرانسوا اولاند در دور دوم اين انتخابات حضور يابد. اولاند با كسب بيش از ۲۸ درصد آرا توانست برنده دور اول انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه شود. دور دوم انتخابات 17 ارديبهشت ‌برگزار مي‌شود. به گزارش رويترز، ساركوزي كه اولين رئيس جمهور فرانسه است كه در دور اول انتخابات رياست جمهوري جايگاه دوم را به دست مي آورد. خبرگزاري فرانسه پيش‌بيني كرده است كه آراي اولاند در دور دوم انتخابات حدود ۱۰ درصد از نيكلا ساركوزي بيشتر خواهد بود. بسياري از تحليل گران معتقدند ششم ماه مه، در دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه، جناح چپ اين كشور به احتمال فراوان پس از حدود هفده سال و براي دومين بار در تاريخ پنجاه ساله جمهوري پنجم، در راس هرم قدرت قرار خواهد گرفت. اگر چنين شود، در تاريخ همين جمهوري، نيكلا ساركوزي بعد از والري ژيسكار دستن دومين رئيس جمهوري خواهد بود كه از پيروزي در دور دوم محروم خواهد شد، مگر آن كه رويدادي استثنايي مسير امور را دگرگون سازد.

اولاند: ساركوزي مردود شد

به گزارش خبرگزاري آلمان فرانسوا اولاند پس از اعلام نتايج اوليه در ميان هواداران خود حاضر شد و گفت اين نتايج نشانه اعتماد به برنامه من بود. نامزد حزب سوسياليست گفت او امروز نامزد همه نيروهايي است كه خواستار ورق زدن تاريخ فرانسه اند. اولاند تاكيد كرد كه وظيفه نهايي او بازگرداندن اتحاديه اروپا به مسير اشتغال و رشد اقتصادي است. اولاند نتايج انتخابات را نشانگر «مجازات» ساركوزي و «رد» راه او دانست. وي خواستار اتحاد در برابر ساركوزي شد و از جايگاه سوم نامزد راست افراطي در انتخابات ابراز نگراني كرد.

رقابت اولاند و ساركوزي در دور دوم انتخابات

در انتخابات ريا‌ست‌جمهوري فرانسه ۱۰ نامزد با هم رقابت مي‌كردند. از آنجا كه هيچ يك از آنها بيش از ۵۰ درصد آرا را بدست نياورند، انتخابات به دور دوم كشيده شد. دو نامزد برتر از دور اول ششم ماه مه (۱۷ ارديبهشت) در برابر يكديگر قرار خواهند گرفت. به گزارش دويچه وله، مارين لوپن، رهبر "جبهه ملي" كه يك حزب دست راستي افراطي است با كسب 9/ 17 درصد آرا نفر سوم و ژان لوك ملانشون، نامزد چپ راديكال با كسب 11/ ۱1 درصد آرا نفر چهارم است. ميزان آراي خانم لوپن در دور اول انتخابات مي‌تواند به ساركوزي در دور دوم كمك كند كه يك بار ديگر برگزيده شهروندان فرانسه لقب بگيرد. اين در حالي است كه مارين لوپن و هوادارانش حاضر باشند در دور دوم از ساركوزي حمايت كنند. مارين لوپن در سخنراني پس از انتخابات خود گفت كه اين آغاز گرد‌همايي وطن‌پرستان فرانسوي است؛ از چپ و راست. لوپن در سخنراني آتشين خود گفت كه كشور به دست دو حزب بانكدارها و شركت‌هاي چندمليتي اداره مي‌شود و راي‌گيري امروز لرزه‌اي براي اين نظام بود. لوپن در ميان هواداران خود گفت من احتياج به شما دارم تا غرور و عزت و حاكميت فرانسوي‌ها را به آنها بازگردانم. مارين لوپن در پايان گفت: «امروز ميليون‌ها فرانسوي وارد مقاومت شدند؛ به نبرد ادامه دهيد.»

ملانشون: به مخالف ساركوزي راي بدهيد

از سوي ديگر به نظر مي‌رسد اگر رقابت در دور دوم ميان ساركوزي و اولاند باشد، هواداران ژان لوك ملانشون در كنار نامزد سوسياليست‌ها خواهند ايستاد. بر همين اساس وي ‌‌همان نقشي را مي‌تواند بازي كند كه مارين لوپن در اردوگاه راست‌گرايان دارد. ژان لوك ملانشون كه خود انتظار نداشت به دور دوم انتخابات راه پيدا كند، پس از پايان انتخابات گفت من راي خود را در دور دوم بدون هيچ چشم‌داشتي به كانديداي مخالف ساركوزي مي‌دهم. وي در حدود 11.11 درصد از آرا را از آن خود كرد. ژان لوك ملانشون گفت هر كسي كه رئيس جمهوري فرانسه شود، موسسه‌هاي مالي آماده‌اند به حقوق مردم تجاوز كنند اما رئيس جمهور بايد ميان تسليم شدن يا مقاومت يكي را انتخاب كند. وي از هواداران خود خواست در مرحله دوم پاي صندوق‌ها حاضر شوند تا به رياست ساركوزي پايان دهند و جريان حاكم بر اتحاديه اروپا را عوض كنند.

اولاند پيشنهاد ساركوزي براي مناظره را

در همين حال خبرگزاري آسوشيتد پرس گزارش داد پس از اعلام نتايج دور اول انتخابات رياست جمهوري فرانسه ساركوزي از اولاند خواست تا در دو هفته باقي‌مانده تا دور دوم انتخابات، به جاي يك مناظره تلويزيوني رايج، در سه مناظره شركت كند. به اعتقاد ساركوزي «همه مسائل بايد بدون تظاهر، بدون طفره‌رفتن و بدون پنهان‌كاري مورد گفت‌وگو قرار گيرند». فرانسوا اولاند دقايقي بعد اين پيشنهاد را رد كرد. اولاند در جمع هوادارانش، خود را اميد اصلي پيروزي در دور دوم انتخابات خواند. او از قصد خود براي «بازگرداندن اروپا به مسير اشتغال‌زايي و رشد اقتصادي» خبر داد. اولاند در مبارزات انتخاباتي وعده داده بود كه در صورت پيروزي براي اصلاح سياست‌هاي مالي اتحاديه اروپا در مقابل بحران مالي تلاش كند.

نظرسنجي: اولاند رئيس جمهور آينده فرانسه

پس از اعلام نتايج اوليه، موسسه ايپسوس پيش‌بيني كرد اولاند در دور دوم پيروز مي‌شود. بنا بر نظرسنجي اين موسسه به احتمال زياد اولاند با ۵۴ درصد در مقابل ۴۶ درصد آرا در دور دوم انتخابات پيروز خواهد شد. اين نظر سنجي به سفارش روزنامه لوموند و تلويزيون دولتي فرانسه انجام شده است. نتايج اوليه حاكي از آن است كه حدود 18.2 تا ۲۰ درصد از فرانسوي‌ها به مارين لوپن، نامزد راست افراطي راي داده‌اند.

اولاند، رقيب جدي ساركوزي كيست؟

تابناك- فرانسوا اولاند همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد در دور اول انتخابات رياست جمهوري فرانسه توانست نيكلا ساركوزي را شكست دهد. بعد از مشكلات اقتصادي فرانسه كه نيكلا ساركوزي نتوانست با ناكارآمدي خود از پس حل و فصل آنها بر آيد بسياري رفتار و حركات او را مهمترين عامل شكستش پس از يك دوره رياست جمهوري مي‌دانند.ساركوزي در انتخابات رياست جمهوري فرانسه در سال ۲۰۰۷ توانست با شكست سگولن رويال وارد كاخ اليزه شود اما خيلي زود كارهايش فرانسوي‌ها را متوجه انتخاب اشتباهشان كرد. سگولن رويال را خيلي‌ها همسر سابق فرانسوا اولاند مي‌نامند اما واقعيت زندگي شخصي رئيس جمهور احتمالي فرانسه در ۵سال آينده چيز ديگري است. ازدواج ساركوزي با يك مدل پس از ورود به كاخ اليزه حسابي جنجالي شد و خيلي‌ها از رفتار او انتقاد كردند اما فرانسوا اولاند به صراحت اعلام كرده اصلا به ازدواج اعتقاد ندارد!رئيس جمهور احتمالي فرانسه بيشتر از ۳۰سال با سگولن رويال،رقيب ساركوزي در انتخابات ۲۰۰۷بدون اينكه ازدواجي بين آنها صورت گرفته باشد زندگي كرده و آنها ۴بچه دارند. تنها يك ماه پس از شكست سگولن رويال در انتخابات رياست جمهوري فرانسه در سال ۲۰۰۷در مقابل ساركوزي اين دو نفر اعلام كردند ديگر با هم زندگي نمي‌كنند. اولاند براي رفتن به سر كارش تا پيش از اين از موتورسيكلتي سبك استفاده مي‌كرده و گاهي اوقات مانند ساركوزي كارهاي عجيب و غريبي مي‌كند كه همه تعجب زده مي‌مانند. او عادت به رفتن به سر كار با اسكوتر را تنها زماني كنار گذاشت كه مقام‌هاي امنيتي اعلام كردند كه نمي‌توانند به او اجازه ادامه اين كار را به خاطر حفاظت از جانش بدهند.برخي رسانه‌ها به اولاند لقب «آقاي معمولي» را داده‌اند. او تجربه حضور در هيچ دولتي را ندارد و بر خلاف ديگر نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري هيچ وقت نتوانسته وزير باشد. اولاند در يك خانواده بورژوا در منطقه نورماندي به دنيا آمده و از همان بچگي تا به حال عادت به شوخي خود را حفظ كرده است.پدر او پزشك و تمايلات راستگراي افراطي داشت. مادرش هم مددكار اجتماعي بود. مادر اولاند درباره خاطرات دوران كودكي او مي‌گويد: «هميشه چيزهايي مي‌گفت كه ما را به خنده مي‌انداخت. او مي‌گفت وقتي بزرگ شدم رئيس جمهور مي‌شوم! هيچ وقت فكرش را هم نمي‌كرديم.»«آقاي جك» حالا به گفته مشاورانش تصميم گرفته تا شوخي‌ها و جك‌هايش را به محافل خصوصي محدود كند تا شايد شخصيت رئيس جمهور فرانسه را داشته باشد. معمولي بودن اولاند كه قول داده حقوقش را بعد از رفتن به كاخ اليزه ۳۰درصد كاهش دهد در مقابل نيكلا ساركوزي كه با سبك زندگي‌اش رياست جمهوري را به امري شخصي و خصوصي تقليل داده بود، از او براي فرانسوي‌ها شخصيتي جذاب ساخته كه به هر حال به ساركوزي ترجيح‌اش داده‌اند.

سه|ا|شنبه|ا|5|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن