تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805635565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت جريان انحرافي به صحنه سياسي با نقاب ادبيات انقلابي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازگشت جريان انحرافي به صحنه سياسي با نقاب ادبيات انقلابي
خبرگزاري فارس: اين مؤلفه‌ها همه نشان‌دهنده آن است كه بايد به زودي شاهد بازگشت جناب رئيس دفتر رياست‌جمهور به صحنه سياسي كشور باشيم، هر چند از شواهد برمي‌آيد كه حداقل در چند ماه آينده وي كاري نخواهد كرد كه بار ديگر دولت را به انزوا بكشاند.


اگر تا قبل از آن در بسياري از همايش‌ها و سمينارها به عنوان سخنران خاص اين مراسم‌ها حضور پيدا مي كرد و در باب مسائل مختلف از سياسي گرفته تا اعتقادي و اجتماعي اظهار فضل مي‌نمود، اما از آن به بعد كسي ديگر رئيس دفتر رئيس‌جمهور را نديد، حتي در تصاويري كه از جلسات هيئت دولت در تلويزيون و رسانه‌ها منتشر مي‌شد، جاي وي در كنار رئيس‌جمهور خالي بود.

بعد از چندي احمدي‌نژاد، حميد بقايي را به عنوان سرپرست نهاد رياست‌جمهوري منصوب كرد، يعني يكي از مسئوليت‌هاي مرد همه كاره دولت به دستيارش سپرده شد؛ فردي كه گفته مي‌شود بسياري از كارهايش را با وي هماهنگ مي‌كند. حتي پس از چندي رياست كميسيون فرهنگي دولت كه در ابتداي دولت دهم از وزير ارشاد گرفته شده و به مشايي سپرده شده بود تا وي بهتر بتواند با اين ابزار، نگاه فرهنگي خود را عينيت ببخشد و بذل و بخشش‌هاي خود به چهره‌هاي خاص هنري و سينمايي را با فراغ بال انجام دهد، بار ديگر به وزير ارشاد برگردانده شد.

برخي اينگونه تحليل مي‌كردند كه بعد از ماجراي جنجالي مشهور به جن‌گيرها كه انگشت اتهام آن به سوي همين فرد نشانه رفته بود، احمدي‌نژاد ترجيح داده كه از مسئوليت‌هاي وي بكاهد تا هجمه‌ها عليه دولت كاهش يابد. عده‌اي اين رخدادها را نشان از كاهش اعتماد رياست‌جمهور به رئيس دفترش تعبير كرده و اظهار اميدواري مي‌كردند با اين وضع دوران باقيمانده از دولت دهم بدون حاشيه به پايان خواهد رسيد.

اما عده‌اي ديگر آن را يك تاكتيك مي‌دانستند. آنها براي ادعاي خود چند دليل داشتند؛ اول اينكه بر خلاف آفتابي‌نشدن رئيس دفتر رئيس‌جمهور مقابل دوربين‌هاي خبرنگاران خبر مي‌رسيد كه وي با پشتكار سر كارش حاضر شده و در انجام كارها همان جديت گذشته را داراست. دومين دليل آنها موضوع انتخابات مجلس نهم بود كه شايعه شده بود آنان چشم به ۱۵۰ صندلي قرمز ساختمان بهارستان دوخته‌اند.

اين امر نيازمند آن بود كه آقاي رئيس دفتر دور از چشم همه و تا حدودي از پشت پرده كارها و افراد مورد نظر خود را هماهنگ كند. وي تمام سعي خود را نمود تا با دست‌ودل‌بازي فراوان جمع مورد نظر خود را وارد مجلس نهم كند اما برخي از چهره‌هاي مورد نظر وي رد صلاحيت شده و باقيماندگان نيز كه تحت عنوان جبهه توحيد و عدالت وارد كارزار انتخاباتي شدند، با كمترين اقبال ممكن از سوي مردم مواجه شدند. ظاهراً نتيجه آن همه پول‌ها و سرمايه‌‌گذاري‌ها آن شد كه تنها دو كرسي پارلمان به دوستان اين حلقه تعلق گيرد.

سومين موضوع انتخابات سرنوشت‌ساز رياست جمهوري يازدهم است. مرد حاشيه‌ساز دولت خود را محق كسب كرسي رياست‌جمهوري مي داند.

وي براي كانديداتوري رياست جمهوري دو مؤلفه را به عنوان پيش‌نياز لازم داشت: اول همراهي مجلس با وي و دوم عبور از سد شوراي نگهبان. براي مورد اول همانگونه كه اشاره شد برنامه‌ريزي كرده بود كه بيش از نيمي از كرسي‌هاي پارلمان را در اختيار بگيرد و براي مورد دوم نيازمند آن بود كه مدتي چراغ خاموش حركت كند تا حساسيت‌ها روي وي كاهش يابد. با مشاهده دلايل گروه دوم و تطابق آن با رخدادهاي چند ماه گذشته نگاه اين گروه را به واقعيت نزديك‌تر مي‌بينيم.

در اين مجال به بررسي و واكاوي بيشتر نگاه دوم مي‌پردازيم. هر چند تيم موردنظر مشايي يعني جبهه توحيد و عدالت در انتخابات مجلس شكست سختي خوردند و برخلاف نظر صادق زيباكلام كه بيش از نيمي از كرسي‌هاي مجلس را از آن تيم مشايي مي‌دانست، ظاهراً فقط دو نفر را راهي پارلمان كرده اما وي بيكار ننشسته و با نمايندگان فعلي مجلس نيز اميدوار است كه منويات خود را به پيش ببرد، چرا كه معتقد است اين افراد براي پاسخگويي به مردم حوزه انتخابيه خود نيازمند پول و امكانات هستند، بنابراين ناگزير از هماهنگي با وي هستند.

طي چند روز گذشته اتفاقات ديگري افتاد كه نشان‌دهنده آن است كه فاز جديد حركتي جريان انحرافي دولت يعني پايان پرده‌نشيني آغاز شده است. چند روز پيش رسانه دولت كه در خدمت جريان انحرافي است از سفر رئيس دفتر رئيس جمهور به مناطق عملياتي جنوب خبر داده است.

اين روزنامه مصاحبه‌اي كوتاه را نيز با ايشان داشته كه براي كارشناسان فن جالب و قابل تأمل فراوان است. وي در اين مصاحبه ادبيات گفتاري خود را تغيير داده به گونه‌اي كه اگر گوينده سخنان را از متن مصاحبه حذف كنيم، كمتر كارشناسي نسبت اين سخنان به مشايي را حدس خواهد زد. در اين مصاحبه نه از فرهنگ ايراني خبري هست و نه از پايان اسلام‌گرايي، انسان‌گرايي و كلمات شاذ ديگري كه در گفتار رئيس دفتر رئيس‌جمهور به يك ادبيات متداول تبديل شده بود.

به اين چند جمله اين مصاحبه توجه كنيد:

۱- نظام جمهوري اسلامي با ساير نظام‌هاي دنيا متفاوت بوده زيرا اساس آن بر مبناي واقعي شعار نه شرقي نه غربي و وابسته نبودن به هيچ قدرت خارجي است.

۲- جمهوري اسلامي ايران با كوله‌باري از آموزه‌هاي مقاومت و ايثار راه آينده را بدون تكيه بر قدرت‌هاي خارجي طي مي‌كند و در اين مسير ديپلماسي گسترده و فعال و ارتباط با دنيا، تكليف شرعي، ديني و ملي ماست.

۳- تحولات مهمي در منطقه جاري است و ما بايد هوشيارانه اين تحولات را تعقيب كرده و در رابطه با آنها تصميمات آگاهانه و همراه با تدبير، خرد، ايمان و شجاعت بگيريم.

۴- بايد با تمام توان براي برقراري ارزش‌هاي الهي بسيج شويم و تمام شكاف‌ها را در كشور پركنيم زيرا شكاف امكان شكنندگي و پذيرش قدرت و زور و فشار از بيرون را به وجود مي‌آورد. تنها راه براي طي اين مسير نوراني اتكاي به حق، باور به وعده‌هاي الهي و شجاعت و ايثار و فداكاري و ثبات و پايداري در اين راه است.

۵- صف‌آرايي دشمن در برابر اراده ملت، دولت و رهبر ايران ممكن است در سال‌جاري دشواري‌هايي را براي ما رقم بزند و اين ناشي از تفاوت ماهيتي نظام ما با ساير نظام‌هاي حاكم بر دنياست.

به راستي چه كسي باور مي كند اين كلمات از آن همان كسي است كه هميشه سخنانش براي خود و دولت دردسرساز بوده است.

از طرف ديگر در روزهاي اخير اين تيم براي فاز جديد حركتي خود، دست به انتصابات و جابه‌جايي‌هاي جديدي نيز زده‌اند. طي چند روز گذشته معاون ارتباطات دفتر رياست‌جمهوري به سازمان ميراث فرهنگي انتقال يافت و چهره جنجالي سي‌دي‌هاي «ظهور نزديك است» به عنوان مشاور فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري انتخاب گرديد.

از قرائن برمي‌آيد كه جريان انحرافي براي تحقق فاز سوم حركتي خود كه همان بازگشت دوباره به صحنه اجتماع و فضاي رسانه‌اي است به حمايت رياست جمهور نيز نيازمند است؛ موضوعي كه روز پنج‌شنبه هفته گذشته و در مراسم تجليل از خادمان ستاد تسهيلات سفرهاي كشورشاهد عينيت‌يافتن بخشي از آن بوديم.

در اين برنامه احمدي نژاد بعد از قريب به ۱۰ ماه، بار ديگر رسماً به تمجيد و حمايت از مشايي و دستيارش بقايي پرداخت و گفت: «در اين پنج تا شش سال اخير به همت برادر عزيزمان آقاي مشايي و مهندس بقايي تعداد سفرها زياد شده و مردم نواحي مختلف به گونه‌اي با يكديگر برخورد مي‌كنند كه گويي دوستان چندين ساله هستند.»

اين مؤلفه‌ها همه نشان‌دهنده آن است كه بايد به زودي شاهد بازگشت جناب رئيس دفتر رياست‌جمهور به صحنه سياسي كشور باشيم، هر چند از شواهد برمي‌آيد كه حداقل در چند ماه آينده وي كاري نخواهد كرد كه بار ديگر دولت را به انزوا بكشاند، بلكه محتاطانه حركت خود را به پيش خواهد برد تا شرايط را براي فاز بعدي حركت خود كه مهيا شدن براي انتخابات بعدي است، آماده سازد.

ياسر مهدوي

منبع : جوان آنلاين

دوشنبه|ا|4|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن